10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii

Z myślą o Was przygotowaliśmy 10 kroków, które powinieneś wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii.
1. Przygotuj oferty na nowy sezon
Właśnie kończy się rok 2020 i wchodzimy w 2021. Należy pomyśleć więc o pakietach, które możecie przygotować dla swoich Gości w najbliższej przyszłości.
- Okres bożonarodzeniowy za nami, a następne święta, kiedy Goście lubią wyjeżdżać to Wielkanoc. Warto pomyśleć o stworzeniu pakietu, który zapewni ciekawy pobyt wraz ze świątecznym śniadaniem, dzięki któremu zapewnisz im możliwość spędzenia świąt bez pośpiechu i ciężkiej pracy.

- Kolejnym ważnym punktem w przygotowaniu oferty jest Majówka, kiedy lubimy wraz z rodziną czy przyjaciółmi bawić się czy odpoczywać w nowym otoczeniu. Może warto pomyśleć o pakiecie SPA czy degustacji lokalnych wyrobów?
- Wraz z nowym rokiem zaczynamy snuć plany o wakacjach dlatego jest to najlepszy moment na zaplanowanie oferty na sezon letni. Pokaż co można ciekawego u was zobaczyć i jak wypocząć.

2. Stwórz specjalne oferty dla powracających Gości
Należy dbać o Gości, którzy poznali już Twój obiekt i myślą o ponownych odwiedzinach. Powracający Gość to lojalny Gość. Dzięki specjalnym ofertom czy zniżkom stworzonym specjalnie dla nich, poczują się docenieni i chętniej będą wracać do Twojego hotelu. Dobrym pomysłem jest zniżka czy np. masaż gratis.
3. Bądź gotowy na zreformowanie swojej oferty
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto wprowadzić już oferty obowiązujące w pierwszej połowie przyszłego roku. Niemniej, przez pandemię oczekiwania Gości zmieniły się i dobrym rozwiązaniem jest dodanie nowych opcji w swojej ofercie, które do tej pory nie były potrzebne czy rozważane.
Ludzie lubią czuć się bezpiecznie i szukają miejsca, które zapewni im dogodne warunki. Przemyśl co jesteś w stanie zaoferować swoim Gościom, co może wyróżnić Cię pośród konkurencji. Zawsze dobrymi opcjami są:
- oferta dla Gości pozostających dłużej;
- oferta zamawiania jedzenia online – zwłaszcza jeśli posiadasz restaurację. Tu możesz rozróżnić dwie opcje – jedno rozwiązanie dla klientów, którzy chcieliby zamówić u Ciebie jedzenie, a nie są Twoimi Gośćmi. Jeśli posiadać będziesz taki system, klient poprzez niego zamówi jedzenie i będzie mógł bezpiecznie je odebrać. Drugim rozwiązaniem jest zamówienie posiłków przez Gości hotelowych. Jeśli nie będą uważali, że zamówienie jedzenia bezpośrednio w restauracji jest dla nich bezpieczną sytuacją, będą mogli złożyć zamówienie poprzez system do zamawiania jedzenia online. Kuchnia otrzyma zamówienie i w zależności od preferencji – Goście odbiorą zamówienie w hotelowej restauracji bądź zostanie one dostarczone do ich pokoju.

4. Przygotuj stronę internetową Twojego obiektu
Ze względu na zmieniające się trendy, bezapelacyjnie powinieneś posiadać stronę internetową swojego obiektu. Wielu ludzi, którzy do tej pory nieufnie podchodzili do rezerwacji czy zakupów przez internet, musieli dostosować się do nowej rzeczywistości. Dlatego też Twoja strona internetowa powinna posiadać wszystkie ważne elementy, dzięki którym osoba ją odwiedzająca będzie mogła dokonać rezerwacji bezpośredniej. Sprawdź, czy Twoja strona posiada takie elementy:
- opis obiektu i dostępnych pokoi
- aktualne oferty
- silnik rezerwacyjny
- informacje kontaktowe
- mapa dojazdu zintegrowana z Google
- responsywność (prawidłowe działanie na wszystkich urządzeniach mobilnych)
Jeśli nie, powinieneś pomyśleć o nowej stronie internetowej, gdyż jest to obecnie najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i miejsce, gdzie Goście najczęściej dokonają rezerwacji.

5. Stwórz bazę mailingową
Podczas pobytu Gości w Twoim obiekcie warto poprosić ich o podanie adresów mailowych w celach marketingowych. Dzięki temu zbudujesz bazę mailingową do wysyłania maili z informacjami, zniżkami czy ciekawymi ofertami np. dla powracających Gości. Taki mailing nie jest zobowiązujący, a może przyczynić się do wzrostu rezerwacji bezpośrednich, co jest bardzo istotne dla rozwoju hotelu.
6. Przygotuj strategię komunikacyjną w Social Mediach
Jak już zostało wspomniane wcześniej, obecne trendy kładą nacisk na większą obecność firm w internecie. Dlatego też nie powinieneś zapominać o profilach swojego obiektu w Social Mediach. Nawet jeśli obiekt nie jest otwarty, należy mieć kontakt z obserwującymi nasz profil. Przygotuj strategię komunikacji w Social Mediach.
Przygotuj plan postów, ich wygląd i styl. Oczywiście najważniejszy jest Facebook, ale dobrym pomysłem jest utworzenie profilu na Instagramie, który stał się bardzo popularną aplikacją wśród użytkowników na całym świecie oraz LinkedIn.
Pamiętaj, że każde z nich rządzi się swoimi prawami i ma inny typ odbiorców. Niemniej, każde może przyciągnąć nowych Gości do Twojego obiektu. Warto przygotować posty reklamowe, pokazujące ofertę czy wasz zespół. Dzięki temu obserwujący wasze profile będą czuć z Wami więź.

7. Pomyśl o płatnych kampaniach na Facebooku i Google Ads
Wszystko kręci się wokół internetu. Wiele firm poszukuje nowych klientów czy Gości poprzez płatne kampanie Google Ads czy Facebook. Co dają takie kampanie? Masz możliwość dostosowania odbiorców takiej reklamy ze względu na wiele czynników czy parametrów. Możesz ustalić między innymi wiek, płeć, miejsce zamieszkania, rodzaj wykonywanej pracy czy zainteresowania odbiorcy. Dzięki temu reklama trafi do wyszczególnionych osób, które mogą zainteresować się Twoim obiektem.
8. Nie szalej ze zmianą cen
Wiemy, że nastał ciężki czas, ale w końcu minie i dojdzie do otwarcia hotelu. Wiadomo, należy być konkurencyjnym i starać się przyciągnąć Gości do siebie, ale żonglowanie cenami może nie przynieść pozytywnych rezultatów. Będziesz mieć później problem ze zmianą cen w późniejszym terminie i negatywnym odbiorem ze strony Gości.
Dodatkowo, może to zaburzyć lokalnym rynkiem i dobrymi stosunkami z innymi hotelarzami. Goście będą spragnieni powrotu do normalności i wyjazdów rekreacyjnych, dlatego zmiana cen nie powinna być Twoim priorytetem.
9. Pomyśl o współpracy z lokalnymi firmami
Wyroby i rzemiosło lokalne stało się bardzo popularne i przyciąga wielu turystów. Warto zastanowić się nad współpracą z lokalnymi firmami, które mają możliwość dostarczyć Ci swoje usługi. Jest to jeden z powodów dlaczego agroturystyka jest obecnie tak popularna – promuje lokalne produkty i ich twórców. Pomyśl o dodaniu do swojej oferty ciekawe warsztaty dla Twoich Gości czy menu z lokalnych produktów.

10. Zautomatyzuj swój obiekt
Ludzie patrzeć będą na to, czy obiekt jest bezpieczny i czy można ograniczyć kontakt z innymi. Dobrym rozwiązaniem jest większa automatyzacja obiektu np. poprzez bezdotykowe zameldowanie. Jeśli masz możliwość wprowadzenia takiego elementu do Twojego obiektu, zrób to, a podniesie to atrakcyjność oferty i przyniesie większą ilość Gości.
Podsumowanie
Mimo ciężkich czasów należy myśleć o przyszłości i naszych możliwościach. Restrykcje w końcu znikną, a turyści spragnieni podróży będą szukać ciekawych miejsc do odpoczynku i naładowania baterii. Musimy zatem przygotować się do nowego sezonu z nowym podejściem i siłą. 10 kroków, które podaliśmy pomoże ci w podjęciu działań promowania Twojego obiektu. Jeśli uważasz jednak, że niektóre z tych punktów są zbyt absorbujące możesz pomyśleć o zleceniu ich zewnętrznym agencjom marketingowych, które specjalizują się w promocji hoteli i mają wiedzę oraz możliwości wypromować Twój obiekt.