10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii


Wakacje

Jeszcze rok temu nie sądziliśmy, że dosięgnie nas pandemia i stracimy możliwość podróżowania, które do niedawna stało się nieodłączną częścią naszego życia. Sytuacja ta nie ograniczyła jednak snucia planów przez naszych gości odnośnie wypoczynku po zniesieniu restrykcji.
Wręcz przeciwnie, po długim okresie izolacji każdy z nas chce wypocząć psychicznie, fizycznie marząc już o możliwości wyjazdu w ciekawe miejsce. Dokładając do tego fakt, że pandemia przyczyniła się również w pozytywny sposób na nasze oszczędności śmiało możemy mówić, że czeka nas wiosenny BOOM wyjazdowy! Dla nas Hotelarzy to już czas najwyższy czas aby powoli zadbać o swój obiekt i przygotować się na nowych Gości i ich wzmożone zainteresowanie.

Z myślą o Was przygotowaliśmy 10 kroków, które powinieneś wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii.

1. Przygotuj oferty na nowy sezon

Właśnie kończy się rok 2020 i wchodzimy w 2021. Należy pomyśleć więc o pakietach, które możecie przygotować dla swoich Gości w najbliższej przyszłości.

  • Okres bożonarodzeniowy za nami, a następne święta, kiedy Goście lubią wyjeżdżać to Wielkanoc. Warto pomyśleć o stworzeniu pakietu, który zapewni ciekawy pobyt wraz ze świątecznym śniadaniem, dzięki któremu zapewnisz im możliwość spędzenia świąt bez pośpiechu i ciężkiej pracy.
wielkanoc
Wielkanoc w hotelu
  • Kolejnym ważnym punktem w przygotowaniu oferty jest Majówka, kiedy lubimy wraz z rodziną czy przyjaciółmi bawić się czy odpoczywać w nowym otoczeniu. Może warto pomyśleć o pakiecie SPA czy degustacji lokalnych wyrobów?
  • Wraz z nowym rokiem zaczynamy snuć plany o wakacjach dlatego jest to najlepszy moment na zaplanowanie oferty na sezon letni. Pokaż co można ciekawego u was zobaczyć i jak wypocząć.
Polskie morze
Polskie morze

2. Stwórz specjalne oferty dla powracających Gości

Należy dbać o Gości, którzy poznali już Twój obiekt i myślą o ponownych odwiedzinach. Powracający Gość to lojalny Gość. Dzięki specjalnym ofertom czy zniżkom stworzonym specjalnie dla nich, poczują się docenieni i chętniej będą wracać do Twojego hotelu. Dobrym pomysłem jest zniżka czy np. masaż gratis.

3. Bądź gotowy na zreformowanie swojej oferty

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, warto wprowadzić już oferty obowiązujące w pierwszej połowie przyszłego roku. Niemniej, przez pandemię oczekiwania Gości zmieniły się i dobrym rozwiązaniem jest dodanie nowych opcji w swojej ofercie, które do tej pory nie były potrzebne czy rozważane.

Ludzie lubią czuć się bezpiecznie i szukają miejsca, które zapewni im dogodne warunki. Przemyśl co jesteś w stanie zaoferować swoim Gościom, co może wyróżnić Cię pośród konkurencji. Zawsze dobrymi opcjami są:

  • oferta dla Gości pozostających dłużej;
  • oferta zamawiania jedzenia online – zwłaszcza jeśli posiadasz restaurację. Tu możesz rozróżnić dwie opcje – jedno rozwiązanie dla klientów, którzy chcieliby zamówić u Ciebie jedzenie, a nie są Twoimi Gośćmi. Jeśli posiadać będziesz taki system, klient poprzez niego zamówi jedzenie i będzie mógł bezpiecznie je odebrać. Drugim rozwiązaniem jest zamówienie posiłków przez Gości hotelowych. Jeśli nie będą uważali, że zamówienie jedzenia bezpośrednio w restauracji jest dla nich bezpieczną sytuacją, będą mogli złożyć zamówienie poprzez system do zamawiania jedzenia online. Kuchnia otrzyma zamówienie i w zależności od preferencji – Goście odbiorą zamówienie w hotelowej restauracji bądź zostanie one dostarczone do ich pokoju.
System zamawiania jedzenia online
System do zamawiania jedzenia online

4. Przygotuj stronę internetową Twojego obiektu

Ze względu na zmieniające się trendy, bezapelacyjnie powinieneś posiadać stronę internetową swojego obiektu. Wielu ludzi, którzy do tej pory nieufnie podchodzili do rezerwacji czy zakupów przez internet, musieli dostosować się do nowej rzeczywistości. Dlatego też Twoja strona internetowa powinna posiadać wszystkie ważne elementy, dzięki którym osoba ją odwiedzająca będzie mogła dokonać rezerwacji bezpośredniej. Sprawdź, czy Twoja strona posiada takie elementy:

  • opis obiektu i dostępnych pokoi
  • aktualne oferty
  • silnik rezerwacyjny
  • informacje kontaktowe
  • mapa dojazdu zintegrowana z Google
  • responsywność (prawidłowe działanie na wszystkich urządzeniach mobilnych)

Jeśli nie, powinieneś pomyśleć o nowej stronie internetowej, gdyż jest to obecnie najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i miejsce, gdzie Goście najczęściej dokonają rezerwacji.

Strona internetowa do otwarcia hotelu
Strona internetowa Booking Solutions

5. Stwórz bazę mailingową

Podczas pobytu Gości w Twoim obiekcie warto poprosić ich o podanie adresów mailowych w celach marketingowych. Dzięki temu zbudujesz bazę mailingową do wysyłania maili z informacjami, zniżkami czy ciekawymi ofertami np. dla powracających Gości. Taki mailing nie jest zobowiązujący, a może przyczynić się do wzrostu rezerwacji bezpośrednich, co jest bardzo istotne dla rozwoju hotelu.

6. Przygotuj strategię komunikacyjną w Social Mediach

Jak już zostało wspomniane wcześniej, obecne trendy kładą nacisk na większą obecność firm w internecie. Dlatego też nie powinieneś zapominać o profilach swojego obiektu w Social Mediach. Nawet jeśli obiekt nie jest otwarty, należy mieć kontakt z obserwującymi nasz profil. Przygotuj strategię komunikacji w Social Mediach.

Przygotuj plan postów, ich wygląd i styl. Oczywiście najważniejszy jest Facebook, ale dobrym pomysłem jest utworzenie profilu na Instagramie, który stał się bardzo popularną aplikacją wśród użytkowników na całym świecie oraz LinkedIn.

Pamiętaj, że każde z nich rządzi się swoimi prawami i ma inny typ odbiorców. Niemniej, każde może przyciągnąć nowych Gości do Twojego obiektu. Warto przygotować posty reklamowe, pokazujące ofertę czy wasz zespół. Dzięki temu obserwujący wasze profile będą czuć z Wami więź.

Social Media
Social Media

7. Pomyśl o płatnych kampaniach na Facebooku i Google Ads

Wszystko kręci się wokół internetu. Wiele firm poszukuje nowych klientów czy Gości poprzez płatne kampanie Google Ads czy Facebook. Co dają takie kampanie? Masz możliwość dostosowania odbiorców takiej reklamy ze względu na wiele czynników czy parametrów. Możesz ustalić między innymi wiek, płeć, miejsce zamieszkania, rodzaj wykonywanej pracy czy zainteresowania odbiorcy. Dzięki temu reklama trafi do wyszczególnionych osób, które mogą zainteresować się Twoim obiektem.

Poznaj naszą ofertę

8.  Nie szalej ze zmianą cen

Wiemy, że nastał ciężki czas, ale w końcu minie i dojdzie do otwarcia hotelu. Wiadomo, należy być konkurencyjnym i starać się przyciągnąć Gości do siebie, ale żonglowanie cenami może nie przynieść pozytywnych rezultatów. Będziesz mieć później problem ze zmianą cen w późniejszym terminie i negatywnym odbiorem ze strony Gości.

Dodatkowo, może to zaburzyć lokalnym rynkiem i dobrymi stosunkami z innymi hotelarzami. Goście będą spragnieni powrotu do normalności i wyjazdów rekreacyjnych, dlatego zmiana cen nie powinna być Twoim priorytetem.

9. Pomyśl o współpracy z lokalnymi firmami

Wyroby i rzemiosło lokalne stało się bardzo popularne i przyciąga wielu turystów. Warto zastanowić się nad współpracą z lokalnymi firmami, które mają możliwość dostarczyć Ci swoje usługi. Jest to jeden z powodów dlaczego agroturystyka jest obecnie tak popularna – promuje lokalne produkty i ich twórców. Pomyśl o dodaniu do swojej oferty ciekawe warsztaty dla Twoich Gości czy menu z lokalnych produktów.

Lokalne rzemiosło
Lokalny twórca

10. Zautomatyzuj swój obiekt

Ludzie patrzeć będą na to, czy obiekt jest bezpieczny i czy można ograniczyć kontakt z innymi. Dobrym rozwiązaniem jest większa automatyzacja obiektu np. poprzez bezdotykowe zameldowanie. Jeśli masz możliwość wprowadzenia takiego elementu do Twojego obiektu, zrób to, a podniesie to atrakcyjność oferty i przyniesie większą ilość Gości.

Podsumowanie

Mimo ciężkich czasów należy myśleć o przyszłości i naszych możliwościach. Restrykcje w końcu znikną, a turyści spragnieni podróży będą szukać ciekawych miejsc do odpoczynku i naładowania baterii. Musimy zatem przygotować się do nowego sezonu z nowym podejściem i siłą. 10 kroków, które podaliśmy pomoże ci w podjęciu działań promowania Twojego obiektu. Jeśli uważasz jednak, że niektóre z tych punktów są zbyt absorbujące możesz pomyśleć o zleceniu ich zewnętrznym agencjom marketingowych, które specjalizują się w promocji hoteli i mają wiedzę oraz możliwości wypromować Twój obiekt.

Poznaj naszą ofertę

Natalia Bednarek
Specjalistka od marketingu z pasją do PR i brandingu. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Communication Management. Prywatnie fanka aktywnego relaksu w górach, kuchni azjatyckiej oraz kryminałów.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! - miniatura Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! Mimo, że ostatnie 12 miesięcy nie było łatwe ani dla podróżujących, ani dla branży turystycznej, to z optymizmem patrzymy na nadc...

Dlaczego silnik rezerwacyjny to najważniejszy element na stronie WWW obiektu hotelowego? - miniatura Dlaczego silnik rezerwacyjny to najważniejszy element na stronie WWW obiektu hotelowego? O tym jak ważne jest przygotowanie obiektu do sprzedaży w internecie nie trzeba nikomu przypominać. Dziś bowiem, aż 80% rezerwacj...

5 najważniejszych elementów, które powinna posiadać Twoja strona w 2021! - miniatura 5 najważniejszych elementów, które powinna posiadać Twoja strona w 2021! Wszyscy wiemy jak istotny stał się Internet dla prowadzenia działalności. Wiele osób zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe i po...

Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu - miniatura Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu Wpływ COVID-19 na branżę turystyczną jest ogromny. Wiele obostrzeń wpływa na funkcjonowanie obiektów hotelowych, które nie mogą w...

Strony internetowe dla hoteli – 7 punktów, dzięki którym zbudujesz idealną stronę dla swojego obiektu. - miniatura Strony internetowe dla hoteli – 7 punktów, dzięki którym zbudujesz idealną stronę dla swojego obiektu. Strony internetowe są idealnym źródłem rezerwacji bezpośrednich dla hoteli. Mówi się, że 52% podróżujących wchodzi na stronę hote...

Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji - miniatura Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji Większość hotelarzy, jak i turystów zna portal jakim jest Booking.com. Ma on za zadanie wspierać branżę turystyczną w pozyskiwani...