10 wskazówek dla hoteli w celu optymalizacji przychodów po COVID-19



Ostatnie czasy były trudne dla branży hotelarskiej. Ze względu na COVID-19 wprowadzono ograniczenia, z których część dotyczy podróży i zakwaterowania np. w hotelach lub pensjonatach. Pobyt w hotelu był generalnie zabroniony, chyba że był on przeznaczony dla kluczowego pracownika. Po zniesieniu ograniczeń wiele obiektów miało problemy z prawidłowym funkcjonowaniem, a także z drastycznie zmniejszoną liczbą gości. Nasz zespół przeprowadził ankietę wśród hotelarzy, z której wynika, że nie są oni do końca pewni, czy są w pełni gotowi do ponownego otwarcia swojej działalności. Z myślą o nich stworzyliśmy niniejszy poradnik z dziesięcioma wskazówkami, które pomogą im w rozpoczęciu działalności w następstwie COVID-19.

Zoptymalizuj swoje profile w portalach rezerwacyjnych

Obecnie sposób postrzegania portalu rezerwacyjnego, takiego jak Booking.com, zmienił się. Używany jest on przede wszystkim jako wyszukiwarka, niekoniecznie jako miejsce do rezerwacji noclegów. Niemniej jednak, ważne jest, aby po pewnym czasie zoptymalizować swoją wizytówkę w portalu takim jak Booking.com, z następujących powodów. Po pierwsze, trzeba zwiększyć zakres swojej wizytówki, aby mogła być wyświetlana przez większą liczbę użytkowników. Nie zapomnij zweryfikować aktualnych informacji o swoim zakwaterowaniu na Booking.com. Czy nastąpiły jakieś zmiany? Może hotel został wyremontowany lub ma teraz basen? Wszystkie te zmiany powinny zostać uzupełnione, gdyż podnoszą atrakcyjność obiektu, co również podnosi jego pozycję w rankingach OTA. Weź pod uwagę punkty przedstawione poniżej:

  • Sprawdź swoje zdjęcia. Po zamknięciu firmy mogły nastąpić pewne zmiany. Dlatego zdjęcia powinny zostać zaktualizowane do obecnego stanu.
Zdjęcia hotelu na Booking.com
Galeria zdjęć na stronie Booking.com
  • Zaktualizuj informacje o swoim hotelu.
Informacje o hotelu na Booking.com
Opis obiektu na stronie Booking.com
  • Zaktualizuj listę udogodnień. Jeśli masz w hotelu Spa, bufet lub basen, a nie są one dostępne po COVID-19, należy je oznaczyć jako tymczasowo niedostępne.
Udogodnienia w hotelu na Booking.com
Udogodnienia na stronie Booking.com
  • Sprawdź swoje pokoje. Upewnij się, że pokoje, które powinny być dostępne, są wymienione na stronie. Jeśli nie chcesz dodawać do swojego portalu tylu pokoi – odznacz je w ustawieniach.
Dostępne pokoje w hotelu na Booking.com
Dostępne pokoje na stronie Booking.com
  • Sprawdź swoją pozycję na portalu. Musisz sprawdzić, czy nastąpiły jakieś zmiany i w ten sposób poprawić swoją stronę, aby wzmocnić jej pozycję.
Pozycja hotelu na Booking.com
Pozycja hotelu na stronie Booking.com
  • Sprawdź, czy dodałeś informacje o środkach, które wdrożyłeś w celu zapewnienia bezpieczeństwa swoim Gościom.
Informacja o COVID-9 w hotelu na Booking.com
Informacja o środkach bezpieczeństwa

Sprawdź swoją stronę internetową i zoptymalizuj ją

Potencjalni goście w wolnym czasie odwiedzają strony internetowe hoteli, aby znaleźć miejsce na wakacje lub podróże służbowe. Ludzie stali się bardziej zainteresowani rezerwacją zakwaterowania bezpośrednio na stronie internetowej, a nie poprzez portale OTA. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa hotelu działała prawidłowo. Ludzie często uważają, że wszystko jest z nią w porządku, a odwiedzający nie powinni mieć żadnych problemów. Niestety, często zdarza się, że strona przestaje działać lub pojawiają się problemy z jej właściwą funkcjonalnością. Jeśli strona internetowa nie otworzy się szybko, to prawdopodobnie zostanie zamknięta. Aby nie odstraszyć odwiedzającego stronę internetową, należy przyjrzeć się niektórym jej aspektom:

Opis hotelu na stronie www
Informacja o hotelu na stronie internetowej
  • Czy podczas pandemii zrobiłeś nowe zdjęcia obiektu, gdy był on pusty i mogłeś z niego w pełni korzystać? Upewnij się, że je dodałeś.
  • Jeśli istnieje możliwość rezerwacji pokoi na stronie internetowej, należy sprawdzić, czy działa ona prawidłowo. Nie chcesz sytuacji, w której goście zechcą zarezerwować pokój, ale odbijają się od informacji „brak wolnych miejsc” lub „obiekt niedostępny”.

Sprawdź swoją konkurencję

W każdej branży należy monitorować konkurencję. Szczególnie teraz, gdy wpływ COVID-19 bardzo mocno uderzył w branżę turystyczną. Ważne jest, aby sprawdzić, czy konkurencja otworzyła lub zamierza otworzyć swój biznes. Jeśli tak, to jakich zmian dokonali i jak zamierzają przyciągnąć turystów. W tym przypadku należy rozważyć następujące kroki:

  • Sprawdź ich obecność w mediach społecznościowych i na stronie internetowej. To tutaj często informują swoich gości o wprowadzonych zmianach, udogodnieniach czy promocjach. Dzięki tym informacjom możesz zareagować w odniesieniu do swojej firmy.
Post konkurencyjnego hotelu na Facebooku
Post konkurencji na Facebooku
  • Sprawdź profile OTA konkurencji. Zwłaszcza tych, którzy są w pobliżu i pasują do Twojego statusu. Ważne jest, aby być świadomym aktualnej sytuacji i reagować we właściwym czasie.
  • Sprawdź, czy cena u konkurencji spadła po COVID-19. Jeśli tak, porównaj ją z Twoją ceną i jeśli to konieczne – dostosuj ją.
  • Sprawdź, czy cena u konkurencji wzrosła po COVID-19. Jeśli tak, porównaj ją z Twoją ceną i jeśli to konieczne – dostosuj ją.

Sprawdź swoją wizytówkę w Google

Zazwyczaj pierwszym miejscem, w którym wyszukiwany jest hotel, jest przeglądarka Google. Po wpisaniu nazwy interesującego Gości hotelu, pojawia się wizytówka Google. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić, czy wszystkie informacje są poprawne, a jeśli czegoś brakuje, należy to uzupełnić. Im lepiej napisana jest wizytówka, tym większe jest zainteresowanie klienta.

  • Sprawdź swój hotel w mapach Google, ponieważ łączy się on z Twoją wizytówką. Jeśli pinezka jest w złym miejscu, gość może mieć kłopoty z dotarciem do niego.
  • Jeśli nie dodałeś zdjęć do swojej wizytówki, powinieneś to zrobić. Powinny one być aktualne i pokazywać Twój obiekt od najlepszej strony.
  • Sprawdź, czy informacje o Twojej firmie są podane, a jeśli ich brakuje, dodaj je. Powinieneś sprawdzić:
    – adres
    – numer telefonu
    – opis biznesu
    – udogodnienia
Opis hotelu w wizytówce Google My Business
Wizytówka w Google
  • Sprawdź opinie i komentarze swoich Gości i odpowiedz na nie, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Komentarze gości w wizytówce Google My Business
Wizytówka w Google

Wyślij e-mail lub SMS, że twój biznes jest ponownie otwarty

Często zdarza się, że przy rezerwacji zakwaterowania goście podają swój numer telefonu lub e-mail. Dane te można wykorzystać do skontaktowania się z gośćmi i poinformowania ich o rozpoczęciu działalności po COVID-19. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ nie tylko da trochę nadziei, że wszystko powoli wraca do normy, ale będzie również reklamować Twoją firmę. Potencjalni goście mogą rozważyć powrót do Twojego hotelu, ponieważ wiedzą, że Twój hotel jest otwarty i że jesteś gotowy na przyjęcie gości. Jeśli nie masz doświadczenia z wysyłaniem newslettera, możesz skorzystać z popularnej strony internetowej, która oferuje różne opcje dotyczące wysyłki e-maili: https://mailchimp.com/

Tekst wiadomości SMS od hotelu

Przygotuj oznaczenie lub ikony ochrony obiektu przed COVID-19

Turyści zastanawiają się, czy w dzisiejszych czasach podróżowanie jest dla nich bezpieczne. Ważne jest, aby poinformować ich, że hotel jest gotowy na każdą ewentualność i dostosował się do nowych warunków. Wiele hoteli, które przygotowały się na czasy po pandemii, zdecydowało się na oznaczenie swoich profili OTA, takich jak booking.com za pomocą gotowych oznaczeń lub ikon. Jest to o tyle istotne, że goście muszą się upewnić, że hotel zrobił wszystko, aby zapewnić im komfortowy i bezpieczny pobyt. Warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem i umieścić odpowiednie adnotacje na swoim profilu. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów oznaczeń stosowanych przez hotele.

Ikona bezpiecznego hotelu
Przykładowe oznaczenie
Ikona bezpiecznego hotelu
Przykładowe oznaczenie

Sprawdź silnik rezerwacyjny na swojej stronie internetowej

Jak już wcześniej wspomniano, ważne jest, aby sprawdzić silnik rezerwacyjny hotelu. Silnik należy sprawdzić nie tylko na stronach portali rezerwacyjnych, ale także na własnej stronie internetowej.

Silnik rezerwacyjny na stronie hotelu
Silnik rezerwacyjny na stronie internetowej
  • Sprawdź silnik na swoich kontach OTA. Często zdarza się, że hotele zapominają o rozszerzeniu lub włączeniu opcji rezerwacji pokoi np. na stronie booking.com i potencjalny gość widzi informację, że obiekt nie jest dostępny w wybranym przez siebie momencie.
  • Sprawdź silnik rezerwacyjny na Twojej stronie internetowej. Goście powinni mieć możliwość rezerwacji pokoju bezpośrednio od Ciebie.
  • Sprawdź ceny we wszystkich wyszukiwarkach i dostosuj oferty cenowe. Pamiętaj, że parytet cenowy jest zabroniony w wielu krajach europejskich i powinieneś mieć możliwość przygotowania atrakcyjnych ofert dla Twoich gości, którzy rezerwują pobyt za pośrednictwem Twojej strony internetowej.

Sprawdź swoje media społecznościowe

Kanały mediów społecznościowych są w dzisiejszych czasach niezwykle ważne. Goście często sprawdzają, czy hotel posiada stronę na Facebooku. Dobrze prowadzony kanał w mediach społecznościowych może przyciągnąć do hotelu zarówno starych, jak i nowych gości. Dlatego powinien być prowadzony w sposób ciągły, bez względu na to, czy hotel jest otwarty, czy nie, dopóki nie zostanie zamknięty na stałe. Oto kilka wskazówek, które możesz zastosować w odniesieniu do prowadzenia kont w mediach społecznościowych:

  • Poinformuj gości o wszelkich zmianach, o tym co się dzieje w branży i kiedy będziesz dla nich dostępny.
  • Sprawdź, czy wszystkie informacje o Tobie są dodane i poprawne.
Opis hotelu na profilu Facebook
Informacje o obiekcie na Facebooku
  • Sprawdź, czy przycisk „Zarezerwuj teraz” na Facebooku działa. Goście mogą zarezerwować pokój w Twoim obiekcie bezpośrednio z Facebooka, dlatego ważne jest, aby był on poprawnie zaimplementowany.
Profil na Facebooku
Profil hotelu na Facebooku
  • Odpowiedz na wiadomości i komentarze wysyłane przez odwiedzających i obserwatorów. To pokazuje, że nadal działacie i jesteście zainteresowani swoimi gośćmi.

Zainwestuj w kampanie Google Adwords

Google Adwords jest idealnym rozwiązaniem, gdy chcemy przyciągnąć gości do hotelu bezpośrednio, a nie przez pośredników. Google Adwords gwarantuje widoczność hotelu w wyszukiwarce Google w momencie, gdy ktoś aktywnie poszukuje takiej usługi. Prowadząc taką kampanię, Google reklamuje dany hotel lub pensjonat nad OTA, np. booking.com lub trivago. Oto kilka punktów, które należy wziąć pod uwagę:

  • Sprawdź, czy Twój OTA (np. Booking.com) posiada kampanię Google Adwords na temat Twojej marki.
  • Jeśli tak, pilnie włącz kampanię Google Adword dla Twojej marki.
  • Poszukaj odpowiedniej agencji, która może stworzyć idealną kampanię dla danego obiektu. Prowadzi to do oszczędności na rezerwacjach od pośredników, co jest niezwykle ważne w czasach, gdy hotele powoli się otwierają i starają się przyciągnąć klientów.
Kampania brandowa hotelu w Google Adwords
Kampania Adwords w Google

Zbadaj, czego potrzebują Goście

Czasy się zmieniły, a wraz z nimi potrzeby gości. Upewnij się, że wiesz, czego potencjalni goście mogą teraz potrzebować. Może to odpoczynek i relaks w Spa? A może można zamówić wycieczkę bezpośrednio u pracowników hotelu? Posiadając taką wiedzę, możesz rozważyć możliwości rozwoju biznesu i wprowadzić usługę do oferty lub przygotować specjalną ofertę na nią. Może to przyciągnąć do hotelu nowych gości.

Natalia Bednarek
Specjalistka od marketingu z pasją do PR i brandingu. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Communication Management. Prywatnie fanka aktywnego relaksu w górach, kuchni azjatyckiej oraz kryminałów.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji - miniatura Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji Większość hotelarzy, jak i turystów zna portal jakim jest Booking.com. Ma on za zadanie wspierać branżę turystyczną w pozyskiwani...

BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...

Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wi...