10 wskazówek dla hoteli w celu optymalizacji przychodów po COVID-19

Zoptymalizuj swoje profile w portalach rezerwacyjnych
Obecnie sposób postrzegania portalu rezerwacyjnego, takiego jak Booking.com, zmienił się. Używany jest on przede wszystkim jako wyszukiwarka, niekoniecznie jako miejsce do rezerwacji noclegów. Niemniej jednak, ważne jest, aby po pewnym czasie zoptymalizować swoją wizytówkę w portalu takim jak Booking.com, z następujących powodów. Po pierwsze, trzeba zwiększyć zakres swojej wizytówki, aby mogła być wyświetlana przez większą liczbę użytkowników. Nie zapomnij zweryfikować aktualnych informacji o swoim zakwaterowaniu na Booking.com. Czy nastąpiły jakieś zmiany? Może hotel został wyremontowany lub ma teraz basen? Wszystkie te zmiany powinny zostać uzupełnione, gdyż podnoszą atrakcyjność obiektu, co również podnosi jego pozycję w rankingach OTA. Weź pod uwagę punkty przedstawione poniżej:
- Sprawdź swoje zdjęcia. Po zamknięciu firmy mogły nastąpić pewne zmiany. Dlatego zdjęcia powinny zostać zaktualizowane do obecnego stanu.

- Zaktualizuj informacje o swoim hotelu.

- Zaktualizuj listę udogodnień. Jeśli masz w hotelu Spa, bufet lub basen, a nie są one dostępne po COVID-19, należy je oznaczyć jako tymczasowo niedostępne.

- Sprawdź swoje pokoje. Upewnij się, że pokoje, które powinny być dostępne, są wymienione na stronie. Jeśli nie chcesz dodawać do swojego portalu tylu pokoi – odznacz je w ustawieniach.

- Sprawdź swoją pozycję na portalu. Musisz sprawdzić, czy nastąpiły jakieś zmiany i w ten sposób poprawić swoją stronę, aby wzmocnić jej pozycję.

- Sprawdź, czy dodałeś informacje o środkach, które wdrożyłeś w celu zapewnienia bezpieczeństwa swoim Gościom.

Sprawdź swoją stronę internetową i zoptymalizuj ją
Potencjalni goście w wolnym czasie odwiedzają strony internetowe hoteli, aby znaleźć miejsce na wakacje lub podróże służbowe. Ludzie stali się bardziej zainteresowani rezerwacją zakwaterowania bezpośrednio na stronie internetowej, a nie poprzez portale OTA. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa hotelu działała prawidłowo. Ludzie często uważają, że wszystko jest z nią w porządku, a odwiedzający nie powinni mieć żadnych problemów. Niestety, często zdarza się, że strona przestaje działać lub pojawiają się problemy z jej właściwą funkcjonalnością. Jeśli strona internetowa nie otworzy się szybko, to prawdopodobnie zostanie zamknięta. Aby nie odstraszyć odwiedzającego stronę internetową, należy przyjrzeć się niektórym jej aspektom:
- Sprawdź, czy Twoja strona działa na wszystkich urządzeniach. Wielu użytkowników korzysta z internetu za pomocą smartfonów lub tabletów. Jeśli coś jest nie tak, potencjalny użytkownik może się zniechęcić i szybko przejść na stronę konkurencji. Skorzystaj z poniższych stron internetowych, aby sprawdzić, czy Twoja strona działa poprawnie:
https://search.google.com/test/mobile-friendly
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
https://www.dareboost.com/en/mobile-website-speed-test - Zaktualizuj informacje o Tobie i Twojej firmie. Użytkownik powinien upewnić się, że wszystkie aspekty Twojego obiektu są aktualne.

- Czy podczas pandemii zrobiłeś nowe zdjęcia obiektu, gdy był on pusty i mogłeś z niego w pełni korzystać? Upewnij się, że je dodałeś.
- Jeśli istnieje możliwość rezerwacji pokoi na stronie internetowej, należy sprawdzić, czy działa ona prawidłowo. Nie chcesz sytuacji, w której goście zechcą zarezerwować pokój, ale odbijają się od informacji „brak wolnych miejsc” lub „obiekt niedostępny”.
Sprawdź swoją konkurencję
W każdej branży należy monitorować konkurencję. Szczególnie teraz, gdy wpływ COVID-19 bardzo mocno uderzył w branżę turystyczną. Ważne jest, aby sprawdzić, czy konkurencja otworzyła lub zamierza otworzyć swój biznes. Jeśli tak, to jakich zmian dokonali i jak zamierzają przyciągnąć turystów. W tym przypadku należy rozważyć następujące kroki:
- Sprawdź ich obecność w mediach społecznościowych i na stronie internetowej. To tutaj często informują swoich gości o wprowadzonych zmianach, udogodnieniach czy promocjach. Dzięki tym informacjom możesz zareagować w odniesieniu do swojej firmy.

- Sprawdź profile OTA konkurencji. Zwłaszcza tych, którzy są w pobliżu i pasują do Twojego statusu. Ważne jest, aby być świadomym aktualnej sytuacji i reagować we właściwym czasie.
- Sprawdź, czy cena u konkurencji spadła po COVID-19. Jeśli tak, porównaj ją z Twoją ceną i jeśli to konieczne – dostosuj ją.
- Sprawdź, czy cena u konkurencji wzrosła po COVID-19. Jeśli tak, porównaj ją z Twoją ceną i jeśli to konieczne – dostosuj ją.
Sprawdź swoją wizytówkę w Google
Zazwyczaj pierwszym miejscem, w którym wyszukiwany jest hotel, jest przeglądarka Google. Po wpisaniu nazwy interesującego Gości hotelu, pojawia się wizytówka Google. Dlatego ważne jest, aby sprawdzić, czy wszystkie informacje są poprawne, a jeśli czegoś brakuje, należy to uzupełnić. Im lepiej napisana jest wizytówka, tym większe jest zainteresowanie klienta.
- Sprawdź swój hotel w mapach Google, ponieważ łączy się on z Twoją wizytówką. Jeśli pinezka jest w złym miejscu, gość może mieć kłopoty z dotarciem do niego.
- Jeśli nie dodałeś zdjęć do swojej wizytówki, powinieneś to zrobić. Powinny one być aktualne i pokazywać Twój obiekt od najlepszej strony.
- Sprawdź, czy informacje o Twojej firmie są podane, a jeśli ich brakuje, dodaj je. Powinieneś sprawdzić:
– adres
– numer telefonu
– opis biznesu
– udogodnienia

- Sprawdź opinie i komentarze swoich Gości i odpowiedz na nie, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Wyślij e-mail lub SMS, że twój biznes jest ponownie otwarty
Często zdarza się, że przy rezerwacji zakwaterowania goście podają swój numer telefonu lub e-mail. Dane te można wykorzystać do skontaktowania się z gośćmi i poinformowania ich o rozpoczęciu działalności po COVID-19. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ nie tylko da trochę nadziei, że wszystko powoli wraca do normy, ale będzie również reklamować Twoją firmę. Potencjalni goście mogą rozważyć powrót do Twojego hotelu, ponieważ wiedzą, że Twój hotel jest otwarty i że jesteś gotowy na przyjęcie gości. Jeśli nie masz doświadczenia z wysyłaniem newslettera, możesz skorzystać z popularnej strony internetowej, która oferuje różne opcje dotyczące wysyłki e-maili: https://mailchimp.com/

Przygotuj oznaczenie lub ikony ochrony obiektu przed COVID-19
Turyści zastanawiają się, czy w dzisiejszych czasach podróżowanie jest dla nich bezpieczne. Ważne jest, aby poinformować ich, że hotel jest gotowy na każdą ewentualność i dostosował się do nowych warunków. Wiele hoteli, które przygotowały się na czasy po pandemii, zdecydowało się na oznaczenie swoich profili OTA, takich jak booking.com za pomocą gotowych oznaczeń lub ikon. Jest to o tyle istotne, że goście muszą się upewnić, że hotel zrobił wszystko, aby zapewnić im komfortowy i bezpieczny pobyt. Warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem i umieścić odpowiednie adnotacje na swoim profilu. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów oznaczeń stosowanych przez hotele.


Sprawdź silnik rezerwacyjny na swojej stronie internetowej
Jak już wcześniej wspomniano, ważne jest, aby sprawdzić silnik rezerwacyjny hotelu. Silnik należy sprawdzić nie tylko na stronach portali rezerwacyjnych, ale także na własnej stronie internetowej.

- Sprawdź silnik na swoich kontach OTA. Często zdarza się, że hotele zapominają o rozszerzeniu lub włączeniu opcji rezerwacji pokoi np. na stronie booking.com i potencjalny gość widzi informację, że obiekt nie jest dostępny w wybranym przez siebie momencie.
- Sprawdź silnik rezerwacyjny na Twojej stronie internetowej. Goście powinni mieć możliwość rezerwacji pokoju bezpośrednio od Ciebie.
- Sprawdź ceny we wszystkich wyszukiwarkach i dostosuj oferty cenowe. Pamiętaj, że parytet cenowy jest zabroniony w wielu krajach europejskich i powinieneś mieć możliwość przygotowania atrakcyjnych ofert dla Twoich gości, którzy rezerwują pobyt za pośrednictwem Twojej strony internetowej.
Sprawdź swoje media społecznościowe
Kanały mediów społecznościowych są w dzisiejszych czasach niezwykle ważne. Goście często sprawdzają, czy hotel posiada stronę na Facebooku. Dobrze prowadzony kanał w mediach społecznościowych może przyciągnąć do hotelu zarówno starych, jak i nowych gości. Dlatego powinien być prowadzony w sposób ciągły, bez względu na to, czy hotel jest otwarty, czy nie, dopóki nie zostanie zamknięty na stałe. Oto kilka wskazówek, które możesz zastosować w odniesieniu do prowadzenia kont w mediach społecznościowych:
- Poinformuj gości o wszelkich zmianach, o tym co się dzieje w branży i kiedy będziesz dla nich dostępny.
- Sprawdź, czy wszystkie informacje o Tobie są dodane i poprawne.

- Sprawdź, czy przycisk „Zarezerwuj teraz” na Facebooku działa. Goście mogą zarezerwować pokój w Twoim obiekcie bezpośrednio z Facebooka, dlatego ważne jest, aby był on poprawnie zaimplementowany.

- Odpowiedz na wiadomości i komentarze wysyłane przez odwiedzających i obserwatorów. To pokazuje, że nadal działacie i jesteście zainteresowani swoimi gośćmi.
Zainwestuj w kampanie Google Adwords
Google Adwords jest idealnym rozwiązaniem, gdy chcemy przyciągnąć gości do hotelu bezpośrednio, a nie przez pośredników. Google Adwords gwarantuje widoczność hotelu w wyszukiwarce Google w momencie, gdy ktoś aktywnie poszukuje takiej usługi. Prowadząc taką kampanię, Google reklamuje dany hotel lub pensjonat nad OTA, np. booking.com lub trivago. Oto kilka punktów, które należy wziąć pod uwagę:
- Sprawdź, czy Twój OTA (np. Booking.com) posiada kampanię Google Adwords na temat Twojej marki.
- Jeśli tak, pilnie włącz kampanię Google Adword dla Twojej marki.
- Poszukaj odpowiedniej agencji, która może stworzyć idealną kampanię dla danego obiektu. Prowadzi to do oszczędności na rezerwacjach od pośredników, co jest niezwykle ważne w czasach, gdy hotele powoli się otwierają i starają się przyciągnąć klientów.

Zbadaj, czego potrzebują Goście
Czasy się zmieniły, a wraz z nimi potrzeby gości. Upewnij się, że wiesz, czego potencjalni goście mogą teraz potrzebować. Może to odpoczynek i relaks w Spa? A może można zamówić wycieczkę bezpośrednio u pracowników hotelu? Posiadając taką wiedzę, możesz rozważyć możliwości rozwoju biznesu i wprowadzić usługę do oferty lub przygotować specjalną ofertę na nią. Może to przyciągnąć do hotelu nowych gości.