5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową

Każdy obiekt, który chce się rozwijać i poszerzać swoje możliwości, musi posiadać własną stronę internetową. Przy obecnej popularności Internetu i niemalże całkowitemu przeniesieniu do niego sprzedaży, strona to już podstawa. Warto zwrócić uwagę na to, że coraz częściej użytkownicy podczas dokonywania rezerwacji korzystają z urządzeń mobilnych. Dlatego jeśli Twoja oferta nie jest intuicyjna i dopasowana do tych urządzeń, szanse na finalizację sprzedaży maleją.
Niezależnie od wielkości Twojego obiektu oraz od jego udogodnień, obecność w sieci jest dzisiaj kluczem do sprzedaży i promocji. W Polsce w ciągu miesiąca z Internetu korzysta prawie 30 milionów osób, a niemal 75% z nich korzysta z Internetu do zakupu produktów i usług. Idealnym rozwiązaniem do prezentacji swojej oferty jest właśnie witryna internetowa. To ona jest bazą i źródłem informacji o obiekcie.
Jeśli nadal wydaje Ci się, że bez strony doskonale sobie poradzisz to koniecznie przeczytaj poniższe 5 powodów dla których warto posiadać stronę internetową dla obiektu hotelowego.
Po pierwsze – Informacje
Strona internetowa spersonalizowana dla Twojego obiektu to Twoje unikalne i zarazem niezależne miejsce w Internecie. Miejsce w którym możesz zaprezentować swoją ofertę i obiekt. To tam warto umieścić wszystkie niezbędne informacje dotyczące cen, dostępności, zasad działalności oraz innych kwestii, które mogą zaważyć o ostatecznym wyborze Twojej oferty. Bazując na statystykach można śmiało stwierdzić, że w ostatnich latach znaczna ilość użytkowników woli samodzielnie zapoznać się ze szczegółami oferty zamiast kontaktować z obiektem.
Po drugie – Źródło rezerwacji
Poza przekazywaniem informacji, strona powinna również pełnić funkcję głównego kanału rezerwacyjnego. Sprzedaż online to wyjście naprzeciw oczekiwaniom internautów. Zapewnienie maksimum intuicyjności i komfortu. Ponad 80% użytkowników docenia możliwość dokonywania rezerwacji o dowolnej porze dnia i nocy. Ok. 75% z nich ceni sobie fakt braku konieczności kontaktu z obiektem oraz nieograniczony czas na przeglądanie oferty.
Po trzecie – wizerunek

O treści już wspominałam, więc teraz pora zadbać o formę. Nawet najbardziej interesująca oferta nie zainteresuje potencjalnego Gościa, kiedy będzie zamieszczona na nie intuicyjnej i wadliwej stronie. Oczywistym jest także, że słaba strona ma negatywny wpływ na wizerunek obiektu. Dlatego trzeba zwrócić szczególną uwagę na aktualność danych, wysoką jakość grafik czy błędy techniczne.
Pozostając w kwestiach technicznych trzeba nadmienić o szybkości ładowania stron. Przy obecnym działaniu internetu 5 sekund to już wieczność. Dobrze zoptymalizowana witryna gwarantuje zadowolenie użytkowników. Nikt przecież nie lubi czekać aż strona się w pełni załaduje lub co gorsza podczas ładowania wyskoczy błąd.
Kolejnym karygodnym błędem jest brak responsywności czyli nieprzystosowanie do urządzeń mobilnych. Jak na początku wspominaliśmy coraz częściej surfowanie po sieci odbywa się właśnie za pomocą telefonów czy tabletów. Dlaczego to tak istotne? Zerknijmy do statystyk. Aż 70% osób zapytanych przez Gemius do robienia zakupów czy rezerwacji używa telefonu. Biorąc pod uwagę łatwą dostępność, powszechność oraz wygodę korzystania ze smartfonów, ta tendencja będzie zapewne miała tendencję wzrostową.
Po czwarte – budowanie relacji
Choć może to być dla Ciebie nieoczywiste, to strona obiektu jest też miejscem budowania relacji z klientem. Na swojej witrynie informujesz przecież o możliwości kontaktu z obiektem. Dane adresowe, numer telefony, link przekierowujący do Twoich profili w social mediach – są niczym “uczta” dla Twojego potencjalnego Gościa. Na stronie również opowiadasz o swojej dotychczasowej działalności. O tym jak to się zaczęło, jakie są osiągnięcia obiektu, wydarzenia w których mieliście przyjemność uczestniczyć. To wszystko docelowo buduje Twój wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.
Po piąte – oszczędność

Z jednej strony witryna internetowa to inwestycja, ale z drugiej to oszczędność. A co możesz zaoszczędzić? Otóż nie tylko pieniądze, ale dodatkowo czas. Sprzedażowa strona będzie pracowała dla Ciebie przez cały czas. Nawet kiedy robisz remont i Twój obiekt nie funkcjonuje – strona nieustannie pracuje. Możliwość samodzielnej aktualizacji informacji na stronie to dla Ciebie idealne rozwiązanie. Każdą nawet najmniejszą zmianę w hotelu możesz odnotować na swojej witrynie. Dodałeś nowe udogodnienia, przygotowałeś sylwestrową ofertę? Idealnie. Daj znać o tym na stronie! Tym sposobem oszczędzasz czas swój i Twoich potencjalnych Gości oraz dajesz szansę na dokonanie rezerwacji 24h przez 7 dni w tygodniu.
Dlaczego warto zainwestować w stronę internetową – podsumowanie
Strony internetowe są idealnym źródłem rezerwacji bezpośrednich dla obiektów hotelowych. Szacuje się, że ponad 52% podróżujących sprawdza stronę internetową hotelu zanim podejmie decyzję o wyborze oferty noclegowej. Dlatego sprzedażowa i zaawansowana technologicznie strona z silnikiem rezerwacyjnym powinna być priorytetem dla każdego z właścicieli obiektu hotelowego.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage