5 rzeczy które musisz zrobić jeszcze przed rozpoczęciem sezonu

Wakacje to dla niemalże wszystkich obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Mogłoby się wydawać, że skoro hotel zazwyczaj w tym okresie ma odpowiednio dużo gości, to nie ma potrzeby niczego planować. Czy faktycznie sprawa jest aż tak prosta? Czy skoro w okresie wakacyjnym nasz hotel jest pełen gości to możemy siedzieć bezczynnie i oczekiwać na spływające rezerwacje?
Marketing i sprzedaż w internecie dla branży hotelarskiej podobnie jak w wielu innych powinien być działaniem stałym. Stojąc choć przez chwilę w miejscu możemy być pewni, że jeśli konkurencja ruszy o krok do przodu, to mimo iż rok wcześniej mieliśmy komplet, a nasza oferta doskonale się sprawdziła – w tym roku sytuacja się może odmienić ze względu na lepszą ofertę konkurencji.
Zostało niewiele czasu by zdążyć przed oficjalnym rozpoczęciem wakacji, dlatego ważne, by nie zmarnować ani chwili i wykonać pierwszy ruch już teraz. Od czego zacząć? Podpowiadamy.
Po pierwsze Wizytówka Google!
Dzięki Wizytówce Google Moja Firma możesz podać potencjalnemu Gościowi na przysłowiowej tacy wszystkie niezbędne informacje dotyczące Twojego obiektu:
- adres i mapa
- godziny pracy recepcji
- numer kontaktowy
- adres strony www
- zdjęcia obiektu
To wszystko sprawia, że osoby poszukujące noclegu w konkretnej okolicy zobaczą również Twój obiekt. Teoretycznie prosta i łatwa sprawa, ale niezbędne jest aktualizowanie danych! Wszystko się przecież zmienia prawda? Nowy adres strony www? Nowe udogodnienia w obiekcie? A może remont obiektu i nowa sesja? To wszystko należy wprowadzić również do Wizytówki Google obiektu. Sprawdź zatem czy wszystkie elementy wizytówki Twojego obiektu są aktualne! Jeśli nie, koniecznie wprowadź zmiany już teraz. Akceptacja przez Google zmian naniesionych przez Ciebie może trwać od kilku godzin nawet do kilkunastu dni.

Po drugie Social Media!
Ponad 40% Gości obiektów hotelowych deklaruje, że przed podjęciem decyzji o rezerwacji przeglądali media społecznościowe obiektu. O swój profil na Facebooku czy Instagramie powinieneś dbać w tak samo mocno jak o Gości będących w obiekcie.
Podobnie jak przy Wizytówce Google, rozpocznij działania od sprawdzenia aktualności i poprawności danych obiektu. Jeśli wszystko jest na swoim miejscu, zabierz się za to co najważniejsze – pokazanie oferty potencjalnym Gościom. Publikuj nowe zdjęcia obiektu, zaprezentuj uśmiechnięty personel, wykorzystuj różne formaty postów – zdjęcia, filmy. Bądź kreatywny. Pamiętaj, że w przypadku profili w mediach społecznościowych niezbędna jest stała aktywność. Jeśli w Twoim obiekcie funkcjonuje restauracja? Pokaż kilka apetycznych dań swoim fanom. Masz kilka wolnych terminów na najbliższe dni? Wrzuć post z ofertą specjalną – last minute.
I tym hasłem przechodzimy do kolejnego punktu!
Po trzecie oferta Last Minute!
Coraz częściej Goście podejmują spontaniczne decyzje o krótkim wypoczynku. Rezerwacje tego typu podejmowane są na ostatnią chwilę, czasem nawet będąc już w drodze do miejsca docelowego. Zniżka przygotowana z tytułu oferty ograniczonej czasowo daje obustronną korzyść. Gość chętniej zdecyduje się na rezerwację, a obiekt nie ma pustych terminów. Co więcej, możesz zyskać kolejnego stałego klienta! Oszacuj zatem już teraz jaka kwota jest opłacalna i satysfakcjonująca, by szybko i sprawnie wrzucić ofertę do sieci.
Będąc przy ofertach last minute oczywiście nie można zapomnieć o ofercie First Minute.
Po czwarte oferta First Minute!
Mogłoby się wydawać, że nikt nie planuje wczasów z rocznym wyprzedzeniem. A jednak! Zadowolony Gość z tegorocznych wakacji już myśli o kolejnych, a co istotne opowiada swoim znajomym o udanym pobycie w obiekcie. Wykorzystaj zatem swoją szansę na pozyskanie Gości na kolejny rok i uzupełnij kalendarz z minimum 18 miesięcznym wyprzedzeniem! Miłym akcentem jest oczywiście specjalna promocja dla osób rezerwujących pobyt dużo wcześniej. Może to być niższa cena, ale również gratisowe usługi podnoszące komfort wypoczynku. Dopasuj ofertę do możliwości swojego obiektu i nie czekaj na rozpoczęcie kolejnego sezonu.

Po piąte sprawdź stronę www!
To ostatni dzwonek by przyjrzeć się własnej stronie internetowej. Podobnie jak przy Wizytówce Google czy social mediach – niezbędne jest sprawdzenie czy strona jest aktualna i zawiera poprawne treści. Tutaj jednak dodatkowym elementem jaki musimy przeanalizować jest również atrakcyjność i intuicyjność. Samodzielnie analizując stronę możesz nie być obiektywny lub nie posiadać wiedzy w zakresie kwestii technicznych. Dlatego jeśli strona nie generuje dla Ciebie zysków lub po prostu czujesz, że trzeba ją odświeżyć, zdaj się na specjalistów. Skontaktuj się z naszymi ekspertami, którzy bezpłatnie zbadają Twoją stronę i podpowiedzą co można zmienić byś zarabiał więcej.
Poświęć chwilę czasu na wdrożenie naszych wskazówek, podejdź do tego skrupulatnie, a Twoja praca zaprocentuje nie tylko w nadchodzącym sezonie.