Angels Home, pełna strategia marketingowa


strategia marketingowa apartamenty angels

Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ekskluzywnych apartamentach. Jeden z nich zlokalizowany jest w Gdańsku, drugi natomiast mieści się w Toruniu. Zobacz nasze działania krok po kroku i przekonaj się, że pełen marketing przynosi efekty.
Zarabiaj na Bookingu

Zakres naszych działań

Rozpoczęliśmy rzecz jasna od kontaktu z osobą odpowiedzialną za zarządzanie apartamentami – Panią Moniką. Należało poznać potrzeby i wymagania naszej klientki oraz preferencje co do tego, w jaki sposób miałyby być realizowane usługi.

Pani Monika jest osobą bardzo wymagającą zarówno jeśli chodzi o oczekiwania względem wykonywanych dla niej usług ale również bardzo wiele wymaga od siebie i osób, z którymi współpracuje względem jakości wykonywanych usług hotelowych.

Sama dokłada wszelkich starań, aby wszystko co jest oferowane w apartamentach było na jak najwyższym poziomie, tego samego więc oczekuje od firm, wykonujących usługi dla niej.

Dysponuje dużym doświadczeniem w branży hotelarskiej, więc doskonale wie, jak dziś wyglądają trendy i czym powinna cechować się nowoczesna strona i strategia dla apartamentów, więc współpraca układała się świetnie.

Apartamenty, zdecydowanie wyróżniają się, nie tylko w miastach w których są zlokalizowane, ale również na tle całego kraju.

Stanęliśmy więc przed nie lada wyzwaniem – przedstawić je w taki sposób, aby uwypuklić atuty, przy tym nie przytłaczając Gości nadmiarem informacji.

Mieszkania wyróżniają się stonowaną ale pełną klasy stylistyką i wykończeniem mówiącym, iż mamy do czynienia z klasą premium. Ważne było, aby nasza praca potrafiła w odpowiedni sposób wszystkie te aspekty pokazać.

Od czego zaczęliśmy? Booking w Gdańsku

angels home gdańsk booking
Angels Home Gdańsk na Booking.com

Pierwszym podjętym przez nas działaniem było wykonanie usługi Booking Optymalizator dla apartamentu Angels Home w Gdańsku. Usługa potraktowana została jako wstęp do dalszych działań i z racji powodzenia i wysokich wyników, rozszerzona została o dalsze usługi.

Usługa polegała na stworzeniu wizytówki całkowicie od podstaw, więc krok dotyczący raportu obecnego stanu wizytówki został rzecz jasna pominięty.

Po ustaleniach z zarządczynią apartamentu uzupełnione zostały wszystkie elementy na rzeczonym koncie, dodane wysokiej jakości zdjęcia (oddające świetnie klimat i klasę obiektu!), dodane udogodnienia i ceny dotyczące poszczególnych konfiguracji i terminów.

Więcej na temat tego jak dokładnie wygląda optymalizacja wizytówki, przeczytasz na stronie poświęconej usłudze Booking Optymalizator.

Efekty działań na Booking.com

angels home gdańsk statystyki na bookingu

Powyżej widać, że są to statystyki w przedziale: 22 czerwca – 20 lipca (czyli pierwszy miesiąc działań). Wyjątkiem jest 10 lipca, kiedy to dostępność obiektu została celowo wyłączona z portalu rezerwacyjnego.

W wyszukiwarce Bookingu obiekt wyświetlono 2718 razy, natomiast stronę apartamentu aż 1000 razy. Przyniosło to 2 rezerwacje.

Zgodnie z naszymi przewidywaniami, działania przyniosły efekty i nasza klientka wyraźnie zauważyła pozytywne rezultaty naszej pracy. W związku z tym przeszliśmy do kolejnego etapu działań.

Logo marki Angels Home

logo marki angels proces tworzenia
logo Angels Home powstało od zera

W jednej z ostatnich publikacji pisałem na temat skutecznego tworzenia marki hotelu – jakie elementy składowe powinny zostać zawarte w całym procesie.

W przypadku apartamentów sytuacja wcale nie wygląda odmiennie. Również określone działania powinny zostać wykonane, aby zachować spójność i przejść przez cały proces tak, by potem móc budować siłę jednej określonej marki.

Nie rozdrabniając się bez potrzeby na pomniejsze, które osobno takiej siły mogłyby nie uzyskać, lub też uzyskałyby ją znacznie wolniej i z gorszym skutkiem. Nasza strategia marketingowa obejmuje więc każdy element działania.

Dlatego też, pomimo, iż oba apartamenty leżą blisko 200 kilometrów od siebie, działania skupione zostały na stworzeniu jednej marki – Angels Home.

Stworzyliśmy więc logo, co nie było wcale wyzwaniem szczególnie łatwym. Musiało ono przedstawiać klimat apartamentów i jednoznacznie kojarzyć się z wysokim standardem oferowanym Gościom.

Ponadto musiało być odpowiednio smukłe i nowoczesne, oraz pasować do wszystkich źródeł rezerwacji preferowanych przez naszą klientkę. Od strony internetowej (o czym za moment), przez portale rezerwacyjne, aż po wizytówki Google Moja Firma dla obu obiektów.

Logo wykorzystywane jest na wszystkich materiałach graficznych, zarówno online, jak i offline. Musi więc prezentować się równie dobrze w obu wariantach.

Strona internetowa i silnik rezerwacyjny

angels home strona główna
pierwszy widok na głównej stronie

Największe i najbardziej czasochłonne zadanie oraz najbardziej reprezentacyjny element całej strategii marketingowej – Strona internetowa!

Marka Angels Home nie posiadała wcześniej strony internetowej, więc jedyne co mieliśmy w momencie startu działań, to wykupiona domena (Pani Monika wykupiła ją wcześniej, aby mieć pewność, że nikt jej nie zajmie) oraz koncepcja jak strona powinna wyglądać.

Zadanie postawione przed nami zakładało, iż strona będzie jasna, przejrzysta i w łatwy sposób umożliwi zarezerwowanie noclegu, jednak w sposób nieco bardziej rozbudowany aniżeli przy użyciu prostego formularza kontaktowego.

Tutaj idealnym rozwiązaniem była implementacja na stronie naszego autorskiego silnika rezerwacyjnego (więcej na ten temat za moment), widocznego na pierwszym widoku, z możliwością wyboru daty przyjazdu i wyjazdu już przy pierwszym kontakcie ze stroną.

Twoja nowa strona internetowa

Apartamenty

apartamenty na stronie głównej
widok na apartamenty

Na stronie opisane zostały oba apartamenty (tutaj widok ze strony głównej). Po przejściu na podstronę zbiorczą, widoczne są nieco bardziej szczegółowe informacje:

apartamenty angels w gdańsku widok szczegółowy
strona zbiorcza apartamentów

Podstrona na której zaprezentowane są oba mieszkania, stworzona została tak, aby przy opisie widoczne były najważniejsze atuty obiektu:

  • dokładny adres,
  • metraż mieszkania,
  • metraż balkonu i tarasu,
  • ilość łóżek i ich wymiary,
  • dodatkowe miejsca do wypoczynku,
  • wyposażenie.

Najważniejszym punktem jest przycisk zarezerwuj, przenoszący bezpośrednio do silnika rezerwacyjnego.

Po kliknięciu w konkretne mieszkanie, przeniesiony zostajesz do informacji szczegółowych, galerii zdjęć oraz szerokiego wachlarza przeróżnych udogodnień.

Wszystkie najważniejsze rzeczy, których może szukać potencjalny Gość są więc widoczne na jednej stronie i wystarczy kliknięcie w przycisk rezerwacyjny, aby wybrać termin dla siebie.

BSEngine – silnik rezerwacyjny

silnik rezerwacyjny BSEngine na stronie Angels Home
zaimplementowany silnik BSEngine

Na stronie zaimplementowany został nasz autorski system rezerwacji – BSEngine. Zarówno nam jak i Pani Monice, zależało na tym, aby uzyskać możliwie najwięcej rezerwacji z pominięciem pośredników. Wdrożenie silnika było więc jednym z najważniejszych ustaleń.

Powyższy screen obrazuje układ w jakim przedstawiono oba mieszkania. Widać na nim cenę, opis, udogodnienia, zdjęcia oraz przycisk rezerwacyjny.

Po przejściu w szczegóły oferty widoczna jest galeria zdjęć wybranego apartamentu, oraz dane i wymiary.

Strategia marketingowa obejmuje płatności online

moduł płatności w BSEngine
rezerwacja i płatność online

Tworząc stronę www dla apartamentów postawiliśmy sobie za cel najłatwiejszą z dostępnych opcji rezerwacyjnych, czyli właśnie rezerwację i płatność online. Nasz silnik wpisuje się więc idealnie w ten pomysł i klientka jak najbardziej przystała na ten plan.

Na stronie dostępny jest również tradycyjny formularz kontaktowy, Goście znajdą również podstrony o nas, politykę prywatności oraz regulamin.

Wizytówki Google Moja Firma, Gdańsk

Google Moja Firma apartament w Gdańsku
wizytówka apartamentu w Gdańsku

Krok kolejny w budowie pełnej strategii to stworzenie wizytówek na mapach Google dla obu obiektów. Zaznaczę jednak, że proces w przypadku obu kont nie przebiegał identycznie.

Statystyki ukazywać czas od momentu założenia wizytówki, więc w przypadku obu mieszkań, daty będą różne. Gdańsk to pierwszy miesiąc od momentu założenia, Toruń natomiast to pierwsze dwa tygodnie z racji późniejszego powstania.

Stworzenie wizytówki dla apartamentu z Gdańska przebiegło bez większych problemów. Wizytówka była tworzona zupełnie od nowa – wcześniej nie istniała.

Wykorzystaliśmy te same fotografie, które wrzucone zostały na stronę www. Przedstawiają obiekt w bardzo korzystnym świetle więc grzechem byłoby ich nie użyć. Jedyny drobny problem – zdjęcia przez długi czas się nie pojawiały, jednak po kontakcie z działem pomocy Google kryzys został szybko rozwiązany.

Udogodnienia i dane kontaktowe zostały uzupełnione także spójnie z tym co na witrynie. Najważniejszy element czyli link do strony internetowej, także został uzupełniony.

Przy tworzeniu wizytówki najdłużej trwała weryfikacja. Jedyna udostępniona wówczas opcja to pocztówka, czyli klasyczne 14 dni oczekiwania.

Wizytówka Google dla Ciebie

Efekty wizytówki po 4 tygodniach

wyświetlenia angels home gdańsk
wyświetlenia po miesiącu

Po pierwszym miesiącu działań, wizytówka apartamentu z Gdańska, została wyświetlona ponad 6 tysięcy razy na Mapach Google i 108 razy w wyszukiwarce.

To świetny wynik obiektu, tworzącego swoją markę zupełnie od podstaw. Na dodatek zwróć uwagę, że początek lipca to zerowe wyniki, czyli wówczas wizytówka nie była jeszcze aktywna.

Działania klientów – wymierne korzyści

W ciągu pierwszych 4 tygodni klienci wykonali 71 działań na wizytówce. To najbardziej wymierna korzyść o jakiej może być mowa w przypadku wizytówek:

działania klientów na wizytówce w gdańsku  pełna strategia marketingowa
działania klientów w pierwszym miesiącu
  • 39 wizyt na stronie www,
  • 22 zapytania o trasę dojazdu,
  • 10 połączeń telefonicznych.

Super wynik, jak na apartamenty dopiero rozpoczynające żmudny proces tworzenia własnej marki i zaznaczania swojej obecności na trudnym rynku. Strategia marketingowa w tym przypadku dopiero raczkuje, więc im lepsze wyniki już na początku tym lepiej to wróży na później.

Toruński apartament na mapach

Angels Home Toruń apartament na wizytówce Google
wizytówka apartamentu w Toruniu

W przypadku Torunia sprawa była dużo trudniejsza. Rozpoczynając pracę nad tą lokalizacją otrzymaliśmy polecenie przejęcia istniejącego już konta z rąk zewnętrznej firmy. Podobnie sytuacja wyglądała z toruńską wizytówką na Bookingu, ale o tym napiszę później.

Co do konta Google, firma ta w teorii miała zajmować się marketingiem obiektu, jednak jak przyznali zarządcy – w praktyce skutek był marny, bo działań albo nie było albo też przynosiły niezadowalające efekty.

Przy obu źródłach rezerwacji praca była wykonywana samodzielnie przez osoby zarządzające mieszkaniami, więc ustalone zostało – pomoc tej konkretnej firmy zewnętrznej jest jej kompletnie niepotrzebna.

Wizytówka została więc przejęta, wszystkie dane zostały zmienione, weryfikacja przebiegła pomyślnie, co nie było problemem, bo lokalizacja się nie zmieniła. Zmianom podlegała nazwa i profil działalności, na szczęście wszystko się udało, brzmi idealnie? Nic z tych rzeczy!

Problemy napotkane po drodze

Weryfikacja przebiegła pomyślnie – po dwóch tygodniach przyszedł list z kodem weryfikacyjnym. Wszystkie dane, zdjęcia i udogodnienia zostały uzupełnione identycznie bezproblemowo jak w przypadku Gdańska.

Również pojawił się problem ze wczytaniem części zdjęć, natomiast podobnie jak poprzednio – kontakt z działem pomocy rozwiązał niedogodności.

Po kilku tygodniach i obserwacji statystyk wizytówki okazało się, że obecna wciąż wyszukiwana jest po atrybutach starej lokalizacji. Rozwiązania trzeba było ponownie szukać w dziale pomocy Google.

Na czym stanęło? Wizytówkę trzeba było przywrócić do stanu poprzedniego i oznaczyć jako zamkniętą.

Następnie trzeba było stworzyć na nowo wizytówkę bez przejmowania jakichkolwiek parametrów starej lokalizacji, więc pomijając podpowiedzi Google. Potem nastąpił proces weryfikacji, na szczęście udostępniona została opcja weryfikacji telefonicznej więc wszystko trwało chwilę.

Uzupełnienie udogodnień, zdjęć, danych kontaktowych i wszystkich elementów, które są niezbędne na koncie udało się bez problemu.

Czy pojawiły się problemy, których pomimo kontaktu z Google usunąć się nie dało?

  • przejęcie krótkiej nazwy po poprzedniej lokalizacji – Google poleciło założyć nową skróconą nazwę ponieważ przejęcie jest niemożliwe,
  • przeniesienie opinii na nową lokalizacje – pracownik Google na czacie stwierdził, iż przeniesienie jednej opinii będzie problematyczne, ponieważ nie są w stanie zweryfikować, czy należy do tej lokalizacji (pomimo iż jest dodana już po zmianie wizytówki),

Nowa wizytówka, bez związku z poprzednim kontem pojawiła się w pierwszych dniach sierpnia.

Efekty po 2 tygodniach

wyświetlenia Torunia
wyświetlenia po 2 tygodniach

Konto wystartowało 4 sierpnia, powyżej widać stan na dzień 19 sierpnia. W ciągu dwóch tygodni w wyszukiwarce wyświetlono wizytówkę 32 razy, natomiast na mapach 274 razy.

Biorąc pod uwagę wszystkie perturbacje występujące po drodze, wynik będzie z pewnością rósł z biegiem czasu. Czy należy się martwić tak dużymi różnicami względem tego, jakie wyniki osiągnął Toruń w porównaniu z Gdańskiem? Ani trochę. Sprawdźmy dlaczego.

Działania klientów w Toruniu

działania klientów w Toruniu
statystyki po 10 sierpnia

Statystyki dotyczące działań klientów zaczęły być widoczne po 10 sierpnia. Stan na 19 sierpnia:

  • 6 wizyt na stronie WWW,
  • 8 zapytań o trasę dojazdu.

14 wymiernych działań w 9 dni, to bardzo dobry wynik. Dobrze wróży na dalszy etap rozwoju. Pozostaje tylko dbać o stan wizytówki i rozbudowywać ją dalej, a z biegiem czasu korzyści będzie tylko coraz więcej.

Toruń na Bookingu

Angels Home Toruń na Bookingu
toruński apartament na Bookingu

Podobnie, jak w przypadku toruńskiej wizytówki w Google, tak tutaj marketingiem zajmowała się firma zewnętrzna. Pani Monika analogicznie nie widziała zadowalających efektów, więc postanowiła samodzielnie zająć się opieką nad obiektem.

Wizytówka przejęta od zewnętrznej firmy, została wyczyszczona do zera i uzupełniona o nowe, aktualne informacje o obecnej lokalizacji.

Powyższy screen obrazuje zmianę galerii zdjęć na bardziej sprzedażową (co jest konieczne, do zwiększenia wyników). Wszystkie fotografie zostały odpowiednio otagowane.

Opis znajdujący się poniżej wciąż posiada ślady po poprzedniej wizytówce, jednak jest to normalne zjawisko, zanim algorytmy booking.com zaindeksują zmiany w sposób prawidłowy.

Jako, iż została opublikowana stosunkowo niedawno, na miarodajne efekty wciąż musimy poczekać. Jednak biorąc pod uwagę efekty osiągnięte w gdańskim apartamencie, jesteśmy absolutnie spokojni o to, jak będzie w tym przypadku.

Twoja nowa strona WWW

Podsumowanie – pełna strategia marketingowa

Wszystkie dostępne działania marketingowe, poza social media, zostały uwzględnione w naszej pracy. Czy warto wziąć pod uwagę stworzenie wielu kanałów jednocześnie? Jak najbardziej! Pełna strategia marketingowa działa a statystyki widoczne w poprzednich akapitach, wyraźnie to pokazują: Rezerwacje przychodzą już w pierwszych tygodniach od rozpoczęcia działań.

Nie będziemy tutaj publikować wyników finansowych, ale zaręczamy, iż rozdrabnianie się na pojedyncze kanały przynosi mniejsze efekty, aniżeli kilka kanałów jednocześnie. Potwierdzi to również nasza klientka.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? - miniatura Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chce...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...