Booking Genius, co daje hotelarzom?


booking genius

Zastanawiasz się, co to takiego? Może Twój hotel uczestniczy, bądź uczestniczył w tym programie? Czy wiesz na czym to wszystko polega i jakie korzyści daje hotelarzom i ich gościom? Może nie tylko o korzyści chodzi?

Czym jest Booking Genius?

Według opisów, które znaleźć można w panelu pomocy tego OTA, jest to program lojalnościowy, premiujący klientów często rezerwujących. Gość otrzymuje w zamian za aktywność zniżką 10% w obiektach uczestniczących w tymże programie. Jest to pewnego rodzaju nagroda, za wielokrotne korzystanie z rezerwacji przez serwis.

Jak uczestnictwo w programie wygląda z perspektywy gościa hotelowego? Według danych, aby zacząć uczestniczyć w Genius, należy dokonać minimum pięciu rezerwacji w okresie dwunastu miesięcy. Warunkiem jest dokonywanie rezerwacji z tego samego konta, z pomocą tego samego adresu mailowego w przypadku każdej z nich.

Warunek kolejny, to rzecz jasna przyjazd do hotelu, po dokonaniu rezerwacji. Na nic więc próby obejścia wytycznych przez tych “sprytnych i oszczędnych gości”. Na polskich forach wyczytać można informacje o tym, jak to próbowano wymusić uczestnictwo poprzez zarezerwowanie, ale brak przyjazdu na miejsce. O ile dawniej może takie praktyki były skuteczne, o tyle teraz jest to raczej niewykonalne, z powodu ciągłego rozwoju programu. Także w zakresie bezpieczeństwa.

Problem w tym, że nie do końca jest to takie jednoznaczne jak . W większości przypadków dobrze zrobiona wizytówka i profesjonalny audyt strony hotelu na portalach rezerwacyjnych, może dać więcej korzyści, niż program lojalnościowy. O tym jednak za chwilę.

Co Genius daje gościom hotelowym?

Booking Genius to 10% procent zniżki na noclegi. Naturalnie nie dotyczy to wszystkich hoteli widniejących na portalu. Mówię tutaj o tych wybranych obiektach, również uczestniczących w tymże Geniusie. W praktyce daje również inne warunki wymeldowania i zameldowania, niż w przypadku “standardowych” gości, wybierających dany nocleg.

Wiele osób, poszukujących często noclegów w przeróżnych miejscach, zwraca uwagę na inne warunki meldunkowe, właśnie to, może być bodźcem do wybrania właśnie tej, a nie innej oferty. Nawet podobnej cenowo. Pewnie w Twoim hotelu goście także często pytają o przedłużenie doby hotelowej z różnych powodów. uczestnictwo daje taką możliwość. W niektórych przypadkach powiązano to również z prezentami powitalnymi takimi jak na przykład darmowy drink.

Hotele uczestniczące w programie, są w specjalny sposób oznaczone, więc goście korzystający z tej możliwości od razu mają przed oczami, z jakiej oferty warto skorzystać, bo przyniesie im to spodziewane korzyści.

Popraw swoją wizytówkę!

Co ten program daje hotelom? I czy na pewno daje?

Wiesz już, jak sytuacja wygląda od strony gościa, natomiast zarówno Ty, jak i ja, będziemy patrzeć na to, co hotel z tego ma i co zrobić, żeby było jeszcze lepiej. No i dlaczego nie jest do końca tak różowo jak myślisz.

Aby przystąpić do programu to (według tego co podaje sam serwis rezerwacyjny) średnia ocena hotelu na portalu powinna wynosić minimum 7,5. Zwrócę jednak uwagę na to, co hotel otrzymuje w zamian za uczestnictwo, a więc:

  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania
  • oznaczenie odpowiednią ikoną, dzięki temu poszukujący noclegu od razu widzi kto uczestniczy w programie
  • dedykowany kontakt hotelarzy z portalem
  • dostęp do “wyróżnionych użytkowników portalu”, czyli tych, którzy dokonują częstych rezerwacji.
  • mniejszy problem z niskim sezonem, bo hotel przyciąga więcej gości

Brzmi świetnie? Dokładnie, bo właśnie w ten sposób ma brzmieć. Jednak analizując głębiej całą sytuację, musisz pamiętać o tym, że hotel przystępując do programu najzwyczajniej w świecie nakłada na swoje barki obowiązek zapłaty kolejnej prowizji, która zostaje szumnie nazwana programem lojalnościowym. Naturalnie nie przeczę, że hotelarze odnoszą z tego korzyści. Natomiast trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy są one na tyle wyraźne, aby zmniejszać świadomie swój zysk i tracić na rzecz zewnętrznych podmiotów. Nie ukrywajmy, to dodatkowy koszt, bo przecież w ten sposób należy to rozumieć. Nie dość więc, że odprowadzasz prowizję, którą odprowadzałeś wcześniej, to jeszcze do tego tracisz, bo oferujesz dodatkowe 10% zniżki.

Czy nie lepiej więc, zbadać swoją strategię, i zamiast nakładania na siebie kolejnych opłat, zainwestować w rozwój hotelu? Poprawienie swojej wizytówki w odpowiedni sposób, sprawi, że obniżysz prowizję na booking.com, a Twoja pozycja w wyszukiwarce będzie wyższa.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek
Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi się do gran...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl