Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.


rezerwacja bez zwrotu

Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim. Istnieje szansa, że dowiesz się czegoś nowego na temat funkcjonowania Twojego obiektu hotelowego w serwisie OTA. Zastanawiasz się jak zwiększyć szansę na to, żeby poszukujący wybrał Twój obiekt? Spójrz w stronę ofert bezzwrotnych!

Oferta bezzwrotna na Booking, sposobem na odwołane rezerwacje?

Zdarza się, że Goście dość często odwołują rezerwacje w Twoim hotelu? Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co może być przyczyną tego typu zachowań? Może są rzeczy w konstrukcji Twojej oferty na portalu, które należałoby poprawić, żeby tych odwołań było znacznie mniej? Może też być przecież tak, że oferta wymagałaby stworzenia zupełnie na nowo. Z uwzględnieniem tego, jakie wytyczne daje dział pomocy oraz tego, czym kieruje się konkurencja. Chociaż w tym drugim przypadku, wypadałoby dopisać gwiazdkę.

Stwórz ofertę bezzwrotną, jako jedną z opcji wyboru dla Gości Twojego hotelu. Dlaczego? Dajesz tym samym sygnał, że owszem, rezerwujący ponosi jakieś ryzyko w przypadku wyboru właśnie tego wariantu, ale tym samym zyskuje jakąś wymierną korzyść z tego powodu. Skoro oferta ma jakiś wyraźny minus, to wypadałoby jasno nakreślić, jaki plus dajesz potencjalnym odwiedzającym.

Oferty bezzwrotne, są jednym z czynników, wpływających na pozycję Twojej wizytówki w OTA, więc chociażby z tego powodu należałoby wziąć ją pod uwagę przy konstruowaniu swojej oferty. Skoro prowizja Booking może być niższa, zrób wszystko, żeby właśnie tak było.

Jak stworzyć dobrą ofertę bezzwrotną?

Podstawowym kryterium, które od razu powinno rzucić się Gościowi w oczy, musi być cena. Dlaczego? Skoro oczekujesz od kogoś wyboru oferty, przy wyborze której w przypadku niestawienia się straci wszystkie zainwestowane pieniądze, należałoby mu to jakoś wynagrodzić. Opcja bezzwrotna powinna być najczęściej tą, która ma najniższą cenę spośród wszystkich ofert w Twojej wizytówce.

oferta bezzwrotna na bookingu

 

Oferta bezzwrotna na Bookingu. Źródło: Booking.com

Zwiększysz tym samym szansę, że Gość wybierze właśnie tę opcję. Dzięki temu, w przypadku niestawienia się, nic nie tracisz, a zyskujesz pełną kwotę potencjalnej rezerwacji. Potencjalnego Gościa obciążasz opłatą już w momencie dokonania rezerwacji, więc już wtedy masz stuprocentową pewność, że jesteś bezpieczny.

Podróżujący szukający po prostu najtańszych ofert bardzo często sprawdzają obiekty na Bookingu pod kątem rezerwacji bezzwrotnych. Są bowiem pewni tego, że i tak wybiorą się w dane miejsce. Nie robi im więc żadnej różnicy, czy oferta będzie podlegać zwrotowi, czy też nie. Dziś nie ma typu klienta, nad którego oczekiwaniami nie warto się pochylić. Może się okazać, że mimo bycia najtańszą, rezerwacja bezzwrotna, może Ci przynieść całkiem skuteczną sprzedaż i znacząco podnieść liczbę rezerwacji w Twoim hotelu.

Jak podaje sam pośrednik, hotele mające u siebie opcję rezerwacji bezzwrotnej, osiągają o 14% więcej zysków, niż te obiektu, które takiej oferty nie posiadają. Mało tego, w przypadku obecności w ofercie opcji bez możliwości zwrotu i tak niemal 70% rezerwacji pochodzi z droższych ofert. Widzisz więc wyraźnie, że w ten sposób wyłącznie poszerzasz swoje możliwości, niewiele, bądź też nic, przy tym nie tracąc.

Zwiększ sprzedaż przez OTA!

Jak OTA podchodzi do rezerwacji bezzwrotnych?

Jak można wyczytać na stronie tegoż pośrednika, niektóre stawki bezzwrotne, bądź też oferty specjalne, mogą wymagać płatności, bądź obciążenia karty płatniczej z góry (obciążenie lub preautoryzacja) i może się to wiązać z brakiem możliwości zwrotu zaciągniętej kwoty. Wyżej pisałem również o tym, że najczęściej dzieje się to już w momencie dokonania rezerwacji.

Booking, jako pośrednik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za obciążenie konta rezerwującego. Nieistotnym jest, czy wydarzyło się to celowo, czy też nie (czy działanie było autoryzowane, bądź nieautoryzowane). OTA wyraźnie prosi również o dokładne sprawdzenie, jaką ofertę wybieramy rezerwując. Zaznacza tym samym, iż nie jest w stanie, a właściwie wypadałoby powiedzieć nie ma zamiaru odzyskać absolutnie żadnej kwoty od Dostawcy.

Co to oznacza w praktyce? Wybierając ofertę bezzwrotną, Gość musi dobrze zastanowić się nad tym, czy właśnie tej oferty szukał. W przypadku nieprawidłowości zostaje sam z tym problemem. Na szczęście, tak jak wspomniałem wybierając rezerwację bez możliwości zwrotu, rezerwujący jest bardzo często świadom, czego może się spodziewać.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl