Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.


rezerwacja bez zwrotu

Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim. Istnieje szansa, że dowiesz się czegoś nowego na temat funkcjonowania Twojego obiektu hotelowego w serwisie OTA. Zastanawiasz się jak zwiększyć szansę na to, żeby poszukujący wybrał Twój obiekt? Spójrz w stronę ofert bezzwrotnych!

Oferta bezzwrotna na Booking, sposobem na odwołane rezerwacje?

Zdarza się, że Goście dość często odwołują rezerwacje w Twoim hotelu? Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co może być przyczyną tego typu zachowań? Może są rzeczy w konstrukcji Twojej oferty na portalu, które należałoby poprawić, żeby tych odwołań było znacznie mniej? Może też być przecież tak, że oferta wymagałaby stworzenia zupełnie na nowo. Z uwzględnieniem tego, jakie wytyczne daje dział pomocy oraz tego, czym kieruje się konkurencja. Chociaż w tym drugim przypadku, wypadałoby dopisać gwiazdkę.

Stwórz ofertę bezzwrotną, jako jedną z opcji wyboru dla Gości Twojego hotelu. Dlaczego? Dajesz tym samym sygnał, że owszem, rezerwujący ponosi jakieś ryzyko w przypadku wyboru właśnie tego wariantu, ale tym samym zyskuje jakąś wymierną korzyść z tego powodu. Skoro oferta ma jakiś wyraźny minus, to wypadałoby jasno nakreślić, jaki plus dajesz potencjalnym odwiedzającym.

Oferty bezzwrotne, są jednym z czynników, wpływających na pozycję Twojej wizytówki w OTA, więc chociażby z tego powodu należałoby wziąć ją pod uwagę przy konstruowaniu swojej oferty. Skoro prowizja Booking może być niższa, zrób wszystko, żeby właśnie tak było.

Jak stworzyć dobrą ofertę bezzwrotną?

Podstawowym kryterium, które od razu powinno rzucić się Gościowi w oczy, musi być cena. Dlaczego? Skoro oczekujesz od kogoś wyboru oferty, przy wyborze której w przypadku niestawienia się straci wszystkie zainwestowane pieniądze, należałoby mu to jakoś wynagrodzić. Opcja bezzwrotna powinna być najczęściej tą, która ma najniższą cenę spośród wszystkich ofert w Twojej wizytówce.

oferta bezzwrotna na bookingu

 

Oferta bezzwrotna na Bookingu. Źródło: Booking.com

Zwiększysz tym samym szansę, że Gość wybierze właśnie tę opcję. Dzięki temu, w przypadku niestawienia się, nic nie tracisz, a zyskujesz pełną kwotę potencjalnej rezerwacji. Potencjalnego Gościa obciążasz opłatą już w momencie dokonania rezerwacji, więc już wtedy masz stuprocentową pewność, że jesteś bezpieczny.

Podróżujący szukający po prostu najtańszych ofert bardzo często sprawdzają obiekty na Bookingu pod kątem rezerwacji bezzwrotnych. Są bowiem pewni tego, że i tak wybiorą się w dane miejsce. Nie robi im więc żadnej różnicy, czy oferta będzie podlegać zwrotowi, czy też nie. Dziś nie ma typu klienta, nad którego oczekiwaniami nie warto się pochylić. Może się okazać, że mimo bycia najtańszą, rezerwacja bezzwrotna, może Ci przynieść całkiem skuteczną sprzedaż i znacząco podnieść liczbę rezerwacji w Twoim hotelu.

Jak podaje sam pośrednik, hotele mające u siebie opcję rezerwacji bezzwrotnej, osiągają o 14% więcej zysków, niż te obiektu, które takiej oferty nie posiadają. Mało tego, w przypadku obecności w ofercie opcji bez możliwości zwrotu i tak niemal 70% rezerwacji pochodzi z droższych ofert. Widzisz więc wyraźnie, że w ten sposób wyłącznie poszerzasz swoje możliwości, niewiele, bądź też nic, przy tym nie tracąc.

Zwiększ sprzedaż przez OTA!

Jak OTA podchodzi do rezerwacji bezzwrotnych?

Jak można wyczytać na stronie tegoż pośrednika, niektóre stawki bezzwrotne, bądź też oferty specjalne, mogą wymagać płatności, bądź obciążenia karty płatniczej z góry (obciążenie lub preautoryzacja) i może się to wiązać z brakiem możliwości zwrotu zaciągniętej kwoty. Wyżej pisałem również o tym, że najczęściej dzieje się to już w momencie dokonania rezerwacji.

Booking, jako pośrednik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za obciążenie konta rezerwującego. Nieistotnym jest, czy wydarzyło się to celowo, czy też nie (czy działanie było autoryzowane, bądź nieautoryzowane). OTA wyraźnie prosi również o dokładne sprawdzenie, jaką ofertę wybieramy rezerwując. Zaznacza tym samym, iż nie jest w stanie, a właściwie wypadałoby powiedzieć nie ma zamiaru odzyskać absolutnie żadnej kwoty od Dostawcy.

Co to oznacza w praktyce? Wybierając ofertę bezzwrotną, Gość musi dobrze zastanowić się nad tym, czy właśnie tej oferty szukał. W przypadku nieprawidłowości zostaje sam z tym problemem. Na szczęście, tak jak wspomniałem wybierając rezerwację bez możliwości zwrotu, rezerwujący jest bardzo często świadom, czego może się spodziewać.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl