Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji



Większość hotelarzy, jak i turystów zna portal jakim jest Booking.com. Ma on za zadanie wspierać branżę turystyczną w pozyskiwaniu nowych gości, a dla turystów jest to doskonałe miejsce na znalezienie wielu opcji noclegowych. Stworzenie profilu wydawać się może proste, ale jest wiele czynników, które wpływają na atrakcyjność oferty wysokość obłożenia oraz prowizję, która nierzadko bywa dramatycznie duża.

Rozpoczęcie współpracy

Jak już to było wspomniane, pełne uzupełnienie wizytówki na portalu bookingowym ma znaczący wpływ na zwiększenie wyświetlania obiektu na portalu a tym samym wzrostu rezerwacji naszego obiektu  przez gości. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, stworzyliśmy usługę o nazwie „Booking Optymalizator”. Jest to usługa polegająca na analizie istniejącej wizytówki na stronie oraz pomocy w stworzeniu profilu, który będzie atrakcyjny sprzedażowo i co niezwykle ważne ułożony według algorytmu bookingu.

Jednym z naszych klientów, z którym nawiązaliśmy współpracę jest Villa Nicolo. Istotnym elementem współpracy jest dostarczenie materiałów do analizy oraz dobry kontakt z właścicielem. Tak też było i w tym przypadku. Ze względu na to, że jest to obiekt sezonowy, ważne było to, aby proces przeszedł szybko i sprawnie, a na efekty współpracy nie trzeba było długo czekać. Pani Wiesława, właścicielka obiektu, niezwłocznie przekazała nam materiały do pracy, a także stosowała się do każdej naszej sugestii.

Oto jak wyglądała wizytówką przed optymalizacją:

Galeria przed rozpoczęciem współpracy w Booking.com
Galeria przed rozpoczęciem współpracy

Pierwszą rzeczą, na którą zwróciliśmy uwagę to pozycja obiektu, gdy wpisaliśmy miejscowość “Władysławowo” Villa Nicolo nie była widoczna na portalu, co więcej obiekt nie był widoczny w żadnym wpisanym przez nas terminie. Należało to poprawić niezwłocznie.

Patrząc na pierwotną stronę obiektu można uznać, że została ona w pełni przygotowana na rezerwacje. Biorąc jednak pod uwagę czynniki, które wpływają na atrakcyjność obiektu, a tym samym przekładając je na rezerwacje – nie wykorzystywała ona w pełni swojego potencjału. Przeglądając galerię zdjęć, można uznać, że wszystko się zgadza: są zdjęcia pokoi czy łazienek, ale nie zostały one przedstawione tak, jak powinny. Należy wziąć pod uwagę wiele aspektów, między innymi:

  • kolejność ułożenia zdjęć – jest to kluczowy aspekt, gdyż galeria powinna przyciągać uwagę odwiedzającego i zachęcić go do przejrzenia wszystkich zdjęć. To może doprowadzić do decyzji o zarezerwowaniu pokoju w tym obiekcie.
  • jakość zdjęć – zdjęcia nie powinny być słabej jakości czy rozmazane. Powinny one jak najlepiej przedstawiać obiekt.

Villa Nicolo na profilu miała galerię zdjęć, ale nie przedstawiały one pełnego obrazu oraz atrakcyjności tego obiektu. Po naszych sugestiach, pani Wiesława zorganizowała sesję zdjęciową, dzięki której można było pokazać obiekt w pozytywny sposób.

Poza zdjęciami, przeprowadziliśmy audyt pozostałych aspektów wizytówki, w tym udogodnień. Jak u większości obiektów, nie były one w pełni uzupełnione, a część wymagała poprawy. Częstym błędem pojawiającym się w udogodnieniach jest zaznaczenie opcji posiadania w ofercie pokoi z łóżkami o większych rozmiarach (powyżej 2 metrów), gdzie w rzeczywistości takie łóżka nie są dostępne. Po rozmowie z klientką oraz analizie profilu, wszystkie punkty zostały uzupełnione, a widoczność obiektu wzrosła.

Profil gospodarza

Profil gospodarza to jeden z elementów, który ma wpływ na atrakcyjność profilu. Podczas naszej analizy zauważyliśmy, że profil gospodarza Villi Nicolo został uzupełniony, ale wymagał poprawek, gdyż mógł on nie być czytelny dla odwiedzających wizytówkę. Profil gospodarza to ważny punkt dla gości, bo dzięki niemu mogą dowiedzieć się więcej o obiekcie czy właścicielu.

Wskaźnik optymalizacji przed naszymi działaniami

Wskaźnik na początku współpracy
Początkowy wskaźnik

Jak widać powyżej, strona została zoptymalizowana na 88%. Wydawać by się mogło, że jest to wynik zadowalający, ale aby obiekt został w pełni doceniony, powinien on zostać wypełniony w 100%. Na stronie Booking.com nawet 1% różnicy może przynieść spory wzrost rezerwacji.

Wyniki z ostatnich 90 dni przed działaniami

Tradycyjnie, najlepszym wyznacznikiem działań, jest sprawdzenie wyniku z ostatnich 30 dni przed działaniami. W czasie kiedy zalogowaliśmy się do extranetu Villi Nicolo, Booking.com miał problemy techniczne i podawał zerowe statystyki. Dlatego w tej sytuacji postanowiliśmy sprawdzić wyniki z ostatnich 90 dni przed działaniami.

Wyniki z Booking.com przed współpracą
Wyniki przed naszą współpracą

Powyżej przedstawiamy wykres z 90 dni do momentu rozpoczęcia naszych działań. Należy zwrócić uwagę na trzy elementy:

  • liczba wyświetleń w wyszukiwarce – (30,685) jest to wynik dla obiektu, który oznacza ilu osobom wpisującym poszczególne parametry wyświetlił się obiekt,
  • wyświetlenia strony – (1,074) oznacza liczbę osób wchodzących na profil obiektu w Booking.com
  • rezerwacje – (15) ilość osób rezerwujących nocleg w Villa Nicolo przez pośrednika.

Z analizy wynika, że 1,4% osób przeglądających profil obiektu zarezerwowało pokój na stronie Booking.com.

Rozpoczęcie działań

Galeria zdjęć w Booking.com po
Galeria zdjęć po naszych działaniach

Jak już zostało wcześniej wspomniane, pani Wiesława chętnie stosowała się do naszych wskazówek. Wraz z fotografem wzięli pod uwagę nasze sugestie i przygotowali sesję zdjęciową obiektu. 

Dzięki tym działaniom mogliśmy sprawnie wprowadzić korzystne zmiany dla obiektu. Przebudowaliśmy galerię zdjęć, aby pozytywnie pokazywała obiekt pod kątem sprzedażowym, między innymi ustawiając zdjęcie obiektu z zewnątrz jako zdjęcie główne.

Zdjęcia zostały również poddane obróbce graficznej, aby ich jakość oraz rozmiar pasowały do wytycznych portalu oraz były atrakcyjne z punktu widzenia biznesowego.

Mimo że zmiany te mogą się wydawać niewielkie, mają one spory wpływ na odbiór obiektu oraz rezerwacje.

Działania w profilu gospodarza

Profil gospodarza w Booking.com po
Profil gospodarza po zmianach

Wprowadziliśmy również zmiany w profilu gospodarza, aby był on w pełni czytelny oraz atrakcyjny dla odwiedzającego. Istotne było również uwzględnienie wytycznych Booking.com oraz elementów, które sprawiają, że opis jest wartościowy sprzedażowo.

Udogodnienia oraz otoczenie

Zwróciliśmy szczególną uwagę na pełne uzupełnienie udogodnień oraz otoczenia. Nie należy zapominać o żadnym punkcie, gdyż ma on znaczący wpływ na ocenę obiektu.

Każdy aspekt związany z otoczeniem, w tym restauracje, sklepy spożywcze czy atrakcje w pobliżu, został szczegółowo uzupełniony. Są to niezwykle popularne czynniki wśród odwiedzających profil.

Opinie o obiekcie

Jak w każdej branży, opinie mają niesamowity wpływ na popularność usługi czy obiektu. Uważa się, że odpowiedź na opinie czy pytania może mieć wpływ na pozyskiwanie nowych gości w obiekcie. Świadczą o tym lata badań rynku oraz opinie profesjonalistów. Dlatego też podczas naszych działań optymalizacyjnych zachęcamy do odpisywania na każdy komentarzy czy pytanie.

Wskaźnik optymalizacji po naszych działaniach

Ocena w Booking.com po współpracy
Wskaźnik optymalizacji po naszych działaniach

Jak widać na wyżej załączonym obrazku, ocena zawartości strony wzrosła do 100%. Należy pamiętać, że przed rozpoczęciem działań wskaźnik pokazywał 88%. Uzupełniliśmy każdy aspekt wizytówki.  Czy takie zmiany będą miały wpływ na wyniki? Sprawdźmy!

Wyniki po zakończeniu działań – ostatnie 90 dni

Wspominaliśmy wcześniej, że w czasie rozpoczęcia naszych działań Booking.com przechodził problemy techniczne, dlatego oparliśmy statystyki nie na 30 ostatnich dniach, ale na 90. Oto jak się one prezentowały:

Wyniki w Booking.com
Wyniki po zmianach

Po zakończeniu naszych działań liczba rezerwacji na stronie pośrednika wzrosła z 15 do 37. Jest to wzrost o 147%! Wyświetlenia strony profilu wzrosły z 1074 na 3212. Wykres pokazuje spadek (porównanie do tego samego okresu w poprzednim roku), ale należy przede wszystkim zwrócić uwagę na liczbę wyświetleń w wyszukiwarce. Pokazuje ona wzrost do 329,174 wyświetleń! Jest to bardzo ważny współczynnik, gdyż w tym roku zmieniła się tendencja i wielu gości używa portali takich jak Booking.com jako wyszukiwarki, a następnie odwiedza stronę internetową obiektu lub jego wizytówkę Google. Zwiększa się wtedy ilość rezerwacji bezpośrednich.

Wnioski wyglądają następująco: dzięki rozbudowaniu wizytówki i sprawieniu, że jest ona bardziej atrakcyjna sprzedażowo, rezerwacje na stronie wzrosły aż o 147%!

Podsumowanie

Usługa jaką jest „Booking Optymalizator” znacząco wpływa na wzrost wyświetleń oraz atrakcyjność obiektu co wpływa bezpośrednio na wzrost rezerwacji jednocześnie nie podnosząc  prowizji co jest najbardziej optymalną strategią biznesową dla obiektów hotelowych  w odniesieniu do OTA.

Jako doświadczeni specjaliści  z branży wiemy, jak przygotować profile obiektów hotelowych na OTA tak aby zyskać jak najwięcej, dlatego skontaktuj się z nami i przekonaj się, że możesz zarabiać więcej.

Natalia Bednarek
Specjalistka od marketingu z pasją do PR i brandingu. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Communication Management. Prywatnie fanka aktywnego relaksu w górach, kuchni azjatyckiej oraz kryminałów.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
10 wskazówek dla hoteli w celu optymalizacji przychodów po COVID-19 - miniatura 10 wskazówek dla hoteli w celu optymalizacji przychodów po COVID-19 Branża hotelarska przeżywa trudne czasy. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym Państwa hotel będzie mógł sprawnie funkcjonować w...

BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...

Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wi...