Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek!

Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o czystość w hotelu. Dzisiaj właściciel obiektu musi wykazywać się kreatywnością i być dobrze zorganizowanym biznesmenem, potrafiącym przewidzieć zachowania na rynku, niekorzystne czynniki oraz zapotrzebowanie na usługi dodatkowe. Co decyduje o sukcesie hotelu i jakie czynności należy podjąć, by zbliżyć się do osiągnięcia celu? O tym poniższy wpis.
Hotelarstwo to biznes, który nigdy nie śpi. Osoba prowadząca obiekt noclegowy musi cechować się nie tylko gościnnością, ale również wiedzą i odpowiedzialnością. Miejsc noclegowych w Polsce jest wiele i stale powstają nowe. Jak sprawić by właśnie Twój obiekt osiągnął sukces i trafił w potrzeby Gości?
Co decyduje o sukcesie hotelu?
Zaangażowanie to klucz do sukcesu
Chcąc osiągnąć sukces jako hotelarz, musisz regularnie poszerzać wiedzę i rozwijać zarówno siebie jak i obiekt. Nikt nie wymaga ukończenia studiów i uzyskania dyplomu, by dobrze prowadzić obiekt, jednak niezbędna jest otwartość na nowe pomysły, możliwości, a także chęć rozwoju.
Nie znając trendów i nowinek, ciężko Ci będzie dogonić konkurencję i w pełni wykorzystać potencjał swojego hotelu oraz prezentować się jako miejsce otwarte na nowe rozwiązania. Każdego roku pojawiają się nowe narzędzia zwiększające sprzedaż, a te które już znasz – ewoluują. Jeśli ominie Cię chociaż jedno z nich, zmniejszasz swoje szanse na osiągnięcie celu, czyli sukces w branży hotelarskiej.
Troska o zadowolenie Gości
Musisz pamiętać kto napędza Twój biznes! To Goście, którzy wybierają ofertę Twojego hotelu są najważniejszym elementem całej hotelarskiej machiny. To właśnie ich oczekiwania, potrzeby oraz opinie powinny być dla Ciebie priorytetem, bo to ich zdanie decyduje o sukcesie Twojej ciężkiej pracy.
Nie bój się pytać o ich zadowolenie. Jeśli naprawdę zależy Ci na jakości oferowanych usług, to właśnie rozmowa z Gośćmi przyniesie lepszy efekt niż wymyślnie ułożone ręczniki czy dodatkowy smak herbaty.
Żadna reklama nie zrobi dla Twojego obiektu tyle co pozytywne opinie. Obecnie Goście mają do dyspozycji szereg miejsc, w których mogą opublikować swoją ocenę i opinię dot. pobytu w obiekcie. Podobnie jak w innych branżach, w hotelarstwie również ocena innych użytkowników może wpłynąć na dokonanie ostatecznej decyzji o wyborze oferty.
Stałe monitorowanie pojawiających się treści pozwala na szybką reakcję na opublikowaną przez użytkownika treść. Gość, który widzi, że opinie nie pozostają bez odpowiedzi, będzie miał świadomość, że to co pisze faktycznie ma znaczenie dla osoby zarządzającej obiektem. Również Goście, którzy wyrazili swoje negatywne odczucia, widząc konstruktywną odpowiedź – złagodnieją.
Bardzo ważny jest również czas reakcji oraz jej sposób. Najlepszym rozwiązaniem jest szybka, a jednocześnie przemyślana odpowiedź (zwłaszcza na negatywne wpisy). Odpowiedź na komentarz powinna być w uprzejmym i rzetelnym tonie, wyjaśniająca konkretną sytuację.

Przeszkolony i profesjonalny personel
Nie bez powodu recepcję nazywa się sercem hotelu. Goście hotelowi są w stanie wiele wybaczyć, jeśli jakość obsługi im to zrekompensuje. Komunikatywny i uprzejmy personel recepcji jest w stanie zbudować relację z Gościem na wiele lat, dlatego każdy dobry recepcjonista powinien mieć takie cechy jak cierpliwość i zrozumienie.
Pozostając w temacie personelu, nie można pominąć kwestii znajomości języków obcych. W niektórych obiektach hotelowych nawet 60% Gości to turyści spoza granicy kraju, dlatego chcąc kierować do nich swoją ofertę, musisz mieć pewność, że bariera językowa nie będzie stanowiła przeszkód podczas pobytu Gości zagranicznych.
Dbałość o zaangażowanie w pracę pomoże skutecznie podnieść poziom obiektu hotelowego, a co za tym idzie jego sukces. Podnoszenie kompetencji za pomocą szkoleń czy kursów to nie tylko inwestycja w przyszłość, ale już niejako obowiązek.
Tematyka szkoleń nie dotyczy jedynie pracowników recepcji, ale również pozostałej części zespołu np. kucharzy czy ekipy sprzątającej. Od poziomu housekeepingu bardzo często zależy czy Gości ponownie pojawi się w Twoim obiekcie. Bałagan to przecież najskuteczniejsza metoda na zniechęcenie Gościa i pogrążenie całego biznesu.
Mniejszy nie znaczy gorszy
Każdemu hotelarzowi zdarzyło się pewnie marzyć o posiadaniu wielu obiektów, rozpoznawalnej na całym świecie marce i niebotycznych przychodach. Ale małe hotele czy pensjonaty wcale nie muszą być gorsze.
Lepszy mały obiekt, dobrze zorganizowany i zadbany, niż ogromny moloch, w którym ostatnie o co się dba to Gość. Przecież wyznacznikiem sukcesu w obiektach hotelowych są właśnie zadowoleni Goście.
Ogromnym atutem niewielkich obiektów jest możliwość dopracowania szczegółów, dzięki którym pobyt zostanie zapamiętany na lata. Każdy region posiada jakiś produkt, który wyróżnia go spośród innych i który jest cechą charakterystyczną właśnie tej lokalizacji. Może to być np. słoiczek miodu z lokalnej pasieki, owoce od miejscowego dostawcy itp.
Niewielki wkład finansowy zwróci się w postaci zadowolonego Gościa, którego pozytywna opinia może skutkować zainteresowaniem innych użytkowników Twoją ofertą, czyli pośrednio decyduje o sukcesie obiektu w postaci dotarcia do nowych potencjalnych Gości.

Prezentacja na poziomie
Każdy biznes bez względu na branżę potrzebuje dobrego marketingu. Oczywiście strategia w każdej branży będzie odmienna, ale pożądany efekt będzie taki sam – zwiększenie sprzedaży. Może masz świetny obiekt we wspaniałej lokalizacji i przestronne komfortowe pokoje, ale niestety to wszystko nie wystarczy by mieć pełne obłożenie.
Marketing w obiektach noclegowych to niezwykle istotna część wejścia i utrzymania się na rynku. Musisz zadbać o łatwość pozyskiwania informacji o Twoim hotelu, możliwość szybkiej i sprawnej komunikacji, a także obecność w najważniejszych kanałach rezerwacyjnych.
Daj sobie pomóc
Zdecydowanie łatwiej jest przeznaczyć środki na promocję specjalistom, którzy opracują strategię działania i wybiorą najlepsze rozwiązania, niż testować je metodą prób i błędów, marnując tym samym część, lub co gorsza całość budżetu.
O sukcesach obiektów niejednokrotnie zadecydowały działania podjęte jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży oferty, a dobrze przygotowana strategia pozwoliła uniknąć wpadek, które mogłyby zaprzepaścić wielomiesięczne prace. W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz.
Co decyduje o sukcesie – podsumowanie
Wiesz już co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego, jeśli już zostałeś częścią branży hotelarskiej lub rozważasz inwestycję w tego rodzaju biznes, musisz pamiętać by podchodzić do prowadzenia go z otwartą głową, dbałością o wyżej wskazane elementy. Tych kilka prostych zasad pozwoli Ci zaznaczyć swoją obecność na rynku.
Jeśli nie masz pewności czy wszystkie Twoje dotychczasowe działania są dobrze ukierunkowane i czy masz szansę na zwiększenie sprzedaży w obiekcie – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z doradcą.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage