Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku?



Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chcesz wzbudzić u nich zainteresowanie swoją marką, musisz dostosować swój plan marketingowy właśnie pod ich kątem. Wykorzystując reklamę internetową otrzymujemy możliwości i nie ograniczamy się w żaden sposób np. w kwestii lokalizacji. Możesz wzbudzić zainteresowanie zarówno u potencjalnych Gości w kraju, jak również z zagranicy. 

Marketing internetowy jak każdy rodzaj reklamy, oczywiście wiąże się z kosztami, ale to inwestycja, która generuje wyższe przychody dla Twojego obiektu, dlatego nie warto ograniczać się wyłącznie do biernego oczekiwania na kolejnych Gości. Badania branżowe jasno wskazują, że obiekty, które inwestują w marketing internetowy pozyskują nawet trzy razy więcej Gości niż te, które nie reklamują swoich usług w Internecie.

Inwestuj w reklamę internetową

Wykorzystaj moc social mediów!

Promocja obiektu za pośrednictwem Internetu to nie tylko zwykła forma reklamy, to dodatkowo zwiększenie świadomości marki, u osób które wcześniej miały styczność z ofertą Twojego obiektu. Moc mediów społecznościowych w przypadku pozyskiwania nowych rezerwacji jest przeogromna. Za ich pośrednictwem możesz docierać do potencjalnych Gości przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, wykorzystując różne formy aktywności.

W przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej (np. za pośrednictwem radia czy TV), reklamy internetowe nie są reklamami “masowymi”. Dobrze przygotowane i zaplanowane działania nie “przepalą” Twojego budżetu, bo masz pewność że trafią tylko do odpowiedniej grupy osób. Jeśli skoncentrujesz zainwestowane środki na użytkownikach, dla których Twoja oferta będzie atrakcyjna, masz większe prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w postaci dokonania przez nich rezerwacji. 

Skąd możesz się dowiedzieć jaki użytkownik jest dla Ciebie cenny? Każdy Twój wcześniejszy i aktualny Gość, daje Ci pogląd na to kim jest grupa docelowa, na którą powinieneś targetować swoje reklamy. Pozwala to na stworzenie odpowiedniej strategii i wykorzystanie kanałów, z których korzystają oraz prezentować odpowiednie materiały promocyjne, tak by trafiały właśnie w potrzeby tej grupy. Taka skrupulatna analiza pozwoli także na późniejszą optymalizację reklam i zwiększanie ich skuteczności oraz obniżenie kosztów.

Social media dla hotelu

Drukować ulotki czy tworzyć reklamę internetową?

Reklamy w formie online w stosunku do reklamy tradycyjnej, mają także przewagę szybkości aktualizacji. Biorąc pod uwagę, że tworząc reklamę w formie drukowanej, każda zmiana będzie wymagała wykonania nowego projektu oraz druku nowego nakładu materiałów reklamowych. Tymczasem aktualizując reklamę internetową, modyfikujesz ją niskim kosztem lub całkowicie bez kosztowo. Co więcej, nawet jeśli nagle pojawi się potrzeba promocji konkretnej usługi, jesteś w stanie zadziałać szybko i wykorzystać najlepszy moment, zwiększając tym samym swoje szanse na osiągnięcie celu i zwiększenie sprzedaży.

Tutaj trzeba nadmienić, że planując strategię dla własnego obiektu, powinieneś zwrócić uwagę, by miejsce do którego kierujesz ruch (czyli w większości przypadków strona www obiektu) – musi być odpowiednio przygotowane, aby ograniczyć opuszczenie strony przez pozyskanego użytkownika. Dobrze zaprojektowana witryna pozwoli Ci nie tylko zatrzymać użytkowników na stronie, ale i zachęcić do sfinalizowania rezerwacji. 

Szybka aktualizacja informacji

Wracając do łatwości nanoszenia zmian – w kwestii strony internetowej także należy pamiętać o tym, by witryna gwarantowała możliwość szybkiej i bezproblemowej aktualizacji. Posiadając stronę z możliwością edycji, unikniesz kolejnych inwestycji w jej aktualizowanie. Dlaczego to jest tak istotne?

Wyobraź sobie sytuację, w której został Ci do sprzedaży na weekend jeden pokój i postanawiasz uruchomić ofertę „last minute”. Przygotowałeś odpowiednią reklamę internetową, ale na stronie Twojego obiektu brakuje informacji o promocji. Chcąc ją umieścić na www – musisz czekać, aż wykona to osoba obsługująca stronę, która na Twoje nieszczęście będzie dostępna np. dopiero w poniedziałek. Tracisz tym samym szansę na wyprzedanie ostatniego pokoju i dodatkowy zysk. Posiadając stronę z możliwością edycji oraz będąc przeszkolonym z jej obsługi, stajesz się w pełni niezależny.

Marketing i reklama online

Kiedy i po co uruchomić reklamę internetową?

Reklamę internetową powinieneś traktować na dwa „sposoby”: stale i doraźnie. Stałe działania powinny mieć na celu zwiększanie świadomości marki i budowanie pozycji na rynku, czyli w skrócie – zaznaczanie swojej obecności. Natomiast kampania doraźna – wspierać sprzedaż w wybranych okresach. Mając na uwadze, że inwestycja w reklamę internetową nie obciąża mocno budżetu marketingowego, a dobrze zoptymalizowana pozwala na docieranie do większej ilości osób bez konieczności jego zwiększania, najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie chociaż jednej stałej reklamy.

Pamiętając, że reklama internetowa to zazwyczaj „licytacja” z konkurencją, nie warto pozostawać bez jakiejkolwiek formy promocji. Wystarczy tydzień nieaktywnej kampanii, by stracić wypracowane wcześniej wyniki i oddać przewagę konkurencji. Reklamy w social mediach to obecnie najskuteczniejsze i najtańsze źródło pozyskiwania rezerwacji. Ostatnie badania potwierdzają potęgę Facebooka, który swoim zasięgiem zbiera niemalże 80% internautów, w tym oczywiście najatrakcyjniejszą grupę docelową.

Podsumowanie

Każda forma promocji oferty Twojego obiektu jest wartościowa dla zwiększania sprzedaży. Należy jednak zadbać o wcześniejszą analizę i potencjał zarówno źródeł pozyskiwania rezerwacji, jak i grupy docelowej. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z doradcą i zapytaj o najlepsze rozwiązania dla Twojego obiektu.

Bezpłatna konsultacja z doradcą

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...