Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku?

Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotelu była na pierwszym miejscu w OTA”. Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna i faktycznie jest to tak istotne? O tym dzisiejszy wpis.
Czy pierwsza pozycja oferty w Bookingu jest stała?
Ruch w wyszukiwarce różni się każdego dnia, a każdy zalogowany użytkownik może widzieć zupełnie inny ranking. Podczas wyszukiwania oferty idealnej dla siebie, każdy użytkownik ma możliwość przefiltrowania wyników na podstawie wybranych ustawień. Dlatego czy tak naprawdę da się być pierwszym? I tak i nie!
Faktyczną neutralną pozycję obiektu można zweryfikować za pomocą próby wyszukania oferty w danej lokalizacji, w przeglądarce z trybem incognito i na urządzeniu bez wcześniejszej historii wyszukiwania jakiejkolwiek oferty. Tak naprawdę żaden z użytkowników nie szuka miejsca noclegowego w taki sposób, więc poświęcanie czasu na osiągnięcie pierwszego miejsca to po prostu marnowanie energii.

Jeśli nie pozycja oferty w Bookingu to co jest ważne?
Co zatem jest istotne? Podstawą właściwie funkcjonującej oferty jest ilość wyświetleń i użytkowników do jakich ona dotarła i jakim została przedstawiona. Co więcej, przyciągnięcie większej ilości potencjalnych Gości oraz zwiększenie widoczności oferty bardzo często przekłada się również na rezerwacje bezpośrednie.
Musisz pamiętać, że każdy z Twoich Gości jest wyjątkowy, ale jego potrzeby z czasem się zmieniają. Algorytm portalu Booking jest cały czas optymalizowany pod kątem jak najlepszej trafności w upodobania użytkowników oraz jego wymagań, w oparciu o historię jego wcześniejszych pobytów czy wyszukań (nawet w przypadku braku zalogowania podczas wyszukiwania ofert).
Warto także wspomnieć o dodatkowym negatywnym odbiorze pierwszej pozycji oferty w Bookingu, a mianowicie o skojarzeniu z najdroższą opcją. Istnieje bowiem przeświadczenie które podświadomie nakazuje unikania ofert pierwszych i ostatnich. Pierwszych ze względu na prawdopodobnie “wysoką cenę” a ostatnich ze względu na niską jakość oferowanych usług. Dlatego walka o pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania może nie przynieść żadnych efektów w postaci zwiększonego zainteresowania.
Czy Twoja oferta jest poprawnie wprowadzona?
Oferta w Bookingu nieustannie jest bardzo ważną częścią sprzedaży noclegów przez Internet. Ważne jest, aby wizytówka była zoptymalizowana w odpowiedni sposób. Właściwie uzupełniona oferta, przygotowana w oparciu o możliwości obiektu, jego charakterystykę oraz grupę docelową to realna szansa na dotarcie do tych, którzy szukają obiektu takiego jak Twój. Niestety przez lata naszej współpracy z obiektami noclegowymi bardzo często spotykamy się z błędnie wprowadzonymi ofertami w portalach pośredniczących.
Zazwyczaj wynika to z braku doświadczenia w tego typu działaniach lub po prostu skomplikowania obsługi extranetu (do którego musisz samodzielnie wprowadzić swoją ofertę). A efektem tego jest bardzo niewielkie zainteresowanie i/lub niska ocena obiektu ze względu na wprowadzanie użytkowników w błąd. Trzeba pamiętać, że „naprawienie” błędów powielanych latami może wymagać czasu, a pozostawienie tego bez zmian sprawi, że w obiekcie dalej będzie brakować rezerwacji.
Idealnym przykładem jest chociażby zła kategoria obiektu wprowadzona do extranetu podczas rejestracji. Tak niewielki i pozornie błahy błąd może ograniczyć zasięg nawet o 73%. Przecież Gość poszukujący oferty B&B nie chce w swoich wynikach wyszukiwania oglądać obiektów które nie oferują wyżywienia, a Gość preferujący pobyty w hotelach nie zadowoli się ofertą kwatery prywatnej.

Nieprawidłowe uzupełnienie a pozycja oferty w Bookingu
Zwieńczeniem takiego funkcjonowania oferty będzie brak „klikania” przez użytkowników w jej szczegółowy opis, a co za tym idzie brakiem szansy na zarobek dla Bookingu i docelowo wyświetlaniem ciekawszych propozycji dla osób poszukujących noclegu w danej okolicy. O ile pozycja oferty w Bookingu nie jest aż tak istotna jakby się wydawało, o tyle niewielka ilość wyświetleń przekłada się na brak jakiegokolwiek zainteresowania.
Co można zrobić, aby oferta miała jak najwięcej wyświetleń podczas wyszukiwania ofert przez użytkowników? Jednym z rozwiązań jest proponowane przez Booking zwiększenie prowizji. To wiąże się z mniejszymi zyskami z otrzymanych rezerwacji, a dodatkowo będzie wymagało z czasem dalszego podnoszenia poziomu prowizji dla pośrednika.
Kolejnym rozwiązaniem jest Booking Optymalizator, czyli optymalizacja oferty w portalu. Czym jest wspomniana optymalizacja? To takie ustawienie oferty i taka konfiguracja, która pozwala na dotarcie do jak największej ilości użytkowników bez konieczności podnoszenia prowizji. Działania Booking Optymalizator mają na celu osiągnięcie tych samych efektów, które proponuje Booking, ale bez konieczności podnoszenia prowizji.

Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna – podsumowanie
Sama pozycja oferty w Bookingu nie ma aż takiego znaczenia jak mogłoby się początkowo wydawać. Aby osiągnąć sukces w postaci zwiększenia zainteresowania u użytkowników, musisz zadbać o większy zasięg i większą liczbę wyświetleń. Właściwie przygotowana i zoptymalizowana oferta pozwala nie tylko na większe zainteresowanie w wyszukiwarce pośrednika, ale także zwiększenie ruchu bezpośredniego w wyszukiwarce Google. Jeśli Twoja oferta nie daje Ci satysfakcjonujących wyników – umów się na bezpłatną konsultację i zapytaj o usługę Booking Optymalizator.
Bezpłatna konsultacja z doradcą
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage