Dlaczego choć nie chcesz, to musisz być na Booking.com?


dlaczego musiisz być na booking com

Statystyki są jednoznaczne – turyści, którzy korzystają z Booking.com każdego roku dokonują coraz więcej rezerwacji w polskich hotelach i innych obiektach noclegowych. To sprawia, że pozostałe dostępne w Polsce serwisy rezerwacyjne nie są w stanie prześcignąć holenderskiego giganta.

O skali popularności wyszukiwarki Booking.com świadczy chociażby fakt, że praktycznie każdy kto organizuje swoje podróże za pomocą internetu kojarzy ten serwis. Skąd taka popularność Bookingu? Otóż jest on dostępny aż w 43 wersjach językowych, oferuje ponad 28 milionów opcji zakwaterowania, a od początku funkcjonowania pośredniczyli w dokonaniu ponad miliarda rezerwacji. Żaden inny serwis na chwilę obecną nie posiada takiego zasięgu. 

Jakie korzyści wynikają z udostępnienia obiektu na tym portalu? 

Otóż przede wszystkim zasięg oferty i marketing dla Twojego hotelu. Działania marketingowe dla Booking.com opracowuje zespół ponad 600 ekspertów z branży. Marketing jaki stosują i na jakim opierają swoje działania to tzw. marketing efektywnościowy, który przyciąga niemalże połowę użytkowników poszukujących noclegu na Booking.com. Każdego roku zespół uruchamia również kampanie reklamowe w postaci reklam telewizyjnych, reklamy na YouTube czy Facebook. Marketingowcy Bookingu zarządzają także płatnymi reklamami w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. 

Jak wskazują statystyki Booking.com jest aktualnie największym reklamodawcą Google w branży turystycznej. Eksperci pracujący dla Booking.com w biurach na całym świecie dopracowują słowa kluczowe w wyszukiwarce, by skupiać się na najbardziej wartościowych klientach, oraz gromadzić i analizować informacje dotyczące danego rynku. Po dołączeniu do Booking.com Twój obiekt będzie promowany nie tylko  w wyszukiwarkach, ale również u 17 500 partnerów afiliacyjnych takich jak TripAdvisor, Agoda, Kayak i Trivago.

Co więcej każdego dnia na Booking.com przeprowadzane jest ok. 1000 eksperymentów, mających zoptymalizować maksymalnie funkcjonowanie wyszukiwarki. Tego typu działania pozwalają lepiej zrozumieć potencjalnych gości, ich potrzeby, a także nieustannie rozwijającą się branżę. Automatyzacja oraz stosowane przez Booking.com algorytmy skutkują tym, że procesy rezerwacyjne są dopasowane do potrzeb zarówno Twojego obiektu jak i użytkowników poszukujących noclegu. Docelowo zmienia się to w dopasowanego do oferty Twojego obiektu Gościa. 

Co równie ważne, Booking.com sam kontroluje i ocenia wszystkie działania marketingowe przy użyciu zaawansowanych wskaźników, gwarantujących sukces i sensowność opracowanego marketingu. Żadna z badanych funkcji nie będzie kontynuowana jeśli nie będzie przynosiła wymiernych korzyści. Bądźmy szczerzy, nie ma obiektu, który może sobie pozwolić na takie wydatki finansowe oraz nakłady czasu pracy na własną rękę.

Stosowane przez nich taktyki zwiększają docelowo świadomość u grupy docelowej oraz ilość rezerwacji wśród potencjalnych gości, którzy są już użytkownikami Booking.com. 

Nowy użytkownik Booking.com to Twój nowy potencjalny Gość

Warto tutaj nadmienić również o wzrastającej ilości użytkowników wyszukiwarki. Zespół Booking.com pracuje bowiekm także nad tym by zachęcić do korzystania z serwisu nowych użytkowników. W tym celu organizuje między innymi promocje zachęcające do rejestracji przygotowując dla nich oferty specjalne. Każdego dnia za pośrednictwem Booking.com rezerwowane jest ponad 1.5 miliona noclegów. Tak obszerna baza daje Twojemu obiektowi możliwość dotarcia do nowych Gości zarówno z rynku krajowego jak i światowego bez dodatkowych wydatków na marketing. 

Korzyści dla Twojego obiektu, będą widoczne nie tylko na samej stronie wyszukiwarki. Po rejestracji w Booking.com, będzie on widoczny na Mapach Google. To z kolei przekłada się na możliwość łatwiejszego wyszukania hotelu. Dzięki temu widoczność w internecie się zwiększa i szansa na otrzymanie rezerwacji nie tylko poprzez Booking.com ale również na stronie intermetowej obiektu. 

Współpracując przez lata z obiektami hotelowymi, jesteśmy oczywiście zwolennikami rezerwacji bezpośrednich i skupiania się na kanałach, które gwarantują bezprowizyjne rezerwacje. Mimo to uważamy, że warto skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które pozwalają na dodatkową promocję obiektu niskim nakładem finansowym. 

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
5 elementów w Booking.com, które zwiększają liczbę wyświetleń! - miniatura 5 elementów w Booking.com, które zwiększają liczbę wyświetleń! Marka Booking.com znana jest na całym świecie, głównie za sprawą doskonałego marketingu. Czy można wykorzystać ich działania oraz...

4 korzyści z dobrze przygotowanej Wizytówki Google - miniatura 4 korzyści z dobrze przygotowanej Wizytówki Google Każdy kto korzysta z internetu, codziennie ma styczność z wizytówkami Google. Niestety, nie wszystkie firmy korzystają w pełni z ...

Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! - miniatura Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! Mimo, że ostatnie 12 miesięcy nie było łatwe ani dla podróżujących, ani dla branży turystycznej, to z optymizmem patrzymy na nadc...

Dlaczego silnik rezerwacyjny to najważniejszy element na stronie WWW obiektu hotelowego? - miniatura Dlaczego silnik rezerwacyjny to najważniejszy element na stronie WWW obiektu hotelowego? O tym jak ważne jest przygotowanie obiektu do sprzedaży w internecie nie trzeba nikomu przypominać. Dziś bowiem, aż 80% rezerwacj...

5 najważniejszych elementów, które powinna posiadać Twoja strona w 2021! - miniatura 5 najważniejszych elementów, które powinna posiadać Twoja strona w 2021! Wszyscy wiemy jak istotny stał się Internet dla prowadzenia działalności. Wiele osób zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe i po...

Wakacyjne plany Polaków w 2021 roku - miniatura Wakacyjne plany Polaków w 2021 roku Doświadczyliśmy wielu wątpliwości w zeszłym roku, ale zapominamy już o tym! Wesoło wkraczamy w 2021 rok i szykujemy się do sezonu...