Dobra agencja marketingowa czyli jaka?


współpraca z agencją marketingową

Dobra agencja marketingowa to dla hotelarza prawdziwy skarb. Czym powinna się charakteryzować i czy warto powierzyć jej swój marketing?

Czym, a właściwie kim jest agencja marketingowa?

Agencja marketingowa to dość ogólne określenie wskazujące na grupę ekspertów, posiadających i pogłębiających wiedzę z zakresu marketingu. Na rynku z roku na rok dostępnych jest coraz więcej nowych podmiotów świadczących usługi z zakresu marketingu. Jak odróżnić, która agencja z nich jest najlepsza?

Jak odróżnić dobrą agencję marketingowej od innych?

Dobra agencja to połączenie indywidualnie dopasowanych rozwiązań, znajomości branży i przystępności. Podejmując współpracę z agencją powinieneś czuć wsparcie i oczywiście widzieć efekty.

Profesjonalna agencja marketingowa posiada zaplecze specjalistów w swojej branży i troszczy się o biznesy swoich klientów tak jak o własny. W obecnych czasach, kiedy wymóg elastyczności i dopasowania do trendów ma coraz większe znaczenie, ważne jest, być otwartym na potrzeby klientów, przy jednoczesnym zachowaniu poprawności wykonywanych działań.

Dopasowane rozwiązania

Wiele agencji zajmuje się marketingiem dla wszystkich firm bez względu na ich branżę. Nasuwa mi się w tym momencie sformułowanie: jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. I nie ma w tym krzty przesady.

Oczywiście doświadczenie ma ogromne znaczenie, jednak wyspecjalizowanie się w konkretnej dziedzinie, pozwala na osiągnięcie większego sukcesu oraz maksymalnego poziomu wiedzy. Agencja, której klientami do tej pory były np. sklepy internetowe z odzieżą, nie będzie w stanie w krótkim czasie zrozumieć potrzeb branży hotelarskiej i poznać specyfiki rynku. A co za tym idzie, będzie uczyć się na błędach, niestety Twoim kosztem.

Indywidualne podejście

Tak jak nie ma takich samych hoteli z takimi samymi potrzebami, tak nie ma uniwersalnych rozwiązań, które idealnie “komponują się” ze wszystkimi obiektami hotelowymi. 

Decydując się na skorzystanie z usług agencji powinieneś dobrze przeanalizować swój obiekt i jego potrzeby. Oczywiście sama analiza na nic Ci się zda, jeśli nie będziesz wiedział jakimi narzędziami się posługiwać by zwiększyć sprzedaż w swoim hotelu. 

Dobrą agencję marketingową poznasz po tym, że otrzymanie oferty poprzedzi konsultacja ekspercka, dzięki której specjalista będzie w stanie zapoznać się z obecnym stanem Twojego marketingu, celem do jakiego dążysz oraz możliwościami jakimi dysponujesz. Żadna szanująca się i profesjonalna agencja nie prześle “suchej” oferty. 

Marketing internetowy jest jak dobry garnitur – możesz kupić gotowy, ale nigdy nie będzie tak dobry jak ten uszyty na miarę.

Agencja marketingowa współpraca

Świeże spojrzenie na Twój hotel

Pracownicy agencji są neutralni. Nie krępuje ich żadna zależność i często zauważają coś, co umykało Tobie i Twojemu zespołowi od dłuższego czasu. To właśnie świeże spojrzenie jest podstawą do realizacji założonych celów. 

Dobra agencja marketingowa oferuje więcej niż tylko szablonowy marketing. Specjalistami w takich agencjach zostają pasjonaci z dobrym warsztatem, których kreatywność wykracza ponad normę i dla których rozwój jest niezbędną częścią życia.

Dostęp do nowych narzędzi i technologii

Sama wiedza na nic się zda, bez odpowiednich narzędzi, dzięki którym praca stanie się produktywna i wydajna. Profesjonalna agencja marketingowa posiada dostęp do wielu płatnych, licencjonowanych programów i narzędzi, na które w przypadku obiektów hotelowych po prostu nie warto wydawać funduszy. Subskrybowanie wszystkich niezbędnych programów w wersji pro tworzy koszty, które niepotrzebnie obciążałyby miesięczny budżet obiektu.

Szkolenia i rozwój

Programy o których wspominam wyżej, wymagają umiejętności ich obsługi. Ciągłe aktualizacje i poszerzanie możliwości oprogramowania, wymusza stałe pozyskiwanie wiedzy. 

Podejmując współpracę z dobrą agencją, masz gwarancję współpracy z zespołem, który posiada aktualną wiedzę i umiejętności, ale również dostęp do możliwości zarezerwowanych wyłącznie dla ekspertów. 

Pomyśl ile czasu musiałby poświęcić pracownik hotelu, by zdobyć wiedzę, którą posiada np. piętnastoosobowy zespół działu wykonawczego w agencji. Zapewniam, że pochłonęłoby to tyle godzin, że pracownik przestał pełnić jakiekolwiek funkcje w obiekcie.

szkolenia i rozwój w agencji marketingowej

Efektywność działań

W wielu obiektach nadal panuje przeświadczenie, że marketingiem może zająć się każdy – i Pani Ewa z recepcji i Pan Jarek informatyk. Otóż nie! W dobie niemalże pełnej cyfryzacji i przeniesienia sprzedaży do sieci, konieczna jest pełna wiedza i umiejętności przekraczające poziom umieszczania postów na Facebooku czy stworzenia tzw. Wizytówki Google (Google Business Profile). 

Delegowanie zadań pracownikom, których codzienna praca skupia się na czymś innym, grozi nie tylko brakiem skuteczności marketingu, ale również zmniejszeniem produktywności na pozostałych płaszczyznach. 

W skrócie mówiąc, nie dość, że nie zyskasz, to jeszcze stracisz!

Współpraca z agencją marketingową pomoże Ci opracować odpowiednią dla Twojego obiektu strategię i ją wdrożyć, a pracownicy hotelu będą mogli w stu procentach wypełniać swoje obowiązki.

Zwiększanie skali marketingu

Chcąc zwiększać skalę działań dotyczących marketingu bez udziału agencji, w pewnym momencie będziesz musiał zatrudnić nowe osoby. To duże obciążenie finansowe, a przecież nie masz pewności czy aktualne działania będą na tyle skuteczne by kontynuować je przez np. kolejny rok. 

Zlecając nowe zadania agencji – nie musisz się martwić o powiększenie zespołu, ani podnoszenie ich kompetencji. Masz to wszystko w pakiecie i nie jesteś ograniczony w żaden sposób.

Możesz śmiało próbować nowych kanałów i narzędzi zwiększających sprzedaż, bez ryzyka, że minie rok zanim Twoi pracownicy “ogarną” o co w tym chodzi. 

Wymierna skuteczność

Warto zwrócić uwagę na to czy agencja z która masz w planie rozpocząć współpracę jest polecana przez innych. Przejrzyj ich opinie w sieci, poczytaj rekomendacje od wcześniejszych klientów, poczytaj Case Study. Umiejętność skutecznej realizacji zadań to najlepszy wyznacznik “dobrej” agencji.

Dobry własny marketing

Niby mówi się, że szewc bez butów chodzi, ale w przypadku agencji specjalizującej się w marketingu, dobra reklama własnych usług jest koniecznością. Marketing to nic innego jak sztuka prezentowania firmy i oferowanych usług, dlatego każda dobra agencja powinna chwalić się skutecznym marketingiem własnym. 

Wybierając agencję zastanów się w jaki sposób się o nich dowiedziałeś. Czy trafiłeś na ich reklamę w Internecie, zainteresował Cię mail jaki otrzymałeś, a może z polecenia innego klienta? Te elementy świadczą właśnie o wysokiej skuteczności zespołu marketingowego. 

Bezpłatna konsultacja

Umów się z nami na konsultację, postaw wyzwanie lub opowiedz o potrzebach Twojego obiektu, a my staniemy do walki o skuteczny marketing dla Twojego biznesu. 

Bezpłatna konsultacja

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. - miniatura Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. Właściciele całorocznych obiektów hotelowych, po zakończeniu wakacji często zastanawiają się jak zapewnić sobie zainteresowa...

Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! - miniatura Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska...

Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 - miniatura Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 O marketingu w branży hotelarskiej, nowych szansach, a także o odnajdywaniu się w zmieniającym się świec...

Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania - miniatura Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania Właściciele obiektów hotelowych bardzo często ufają, że w razie nagłych zdarzeń, ich bezpieczeństwo finansowe jest zagw...

Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? - miniatura Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotel...

Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? - miniatura Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wpro...

Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...