Działania marketingowe w hotelu, 5 rad na temat gości.


działania marketingowe w hotelu goście 5 rad

Reklama oczywiście jest ważna, mówiliśmy jednak wcześniej, że każdy gość jest inny, więc ma nieco inne oczekiwania. Dla każdego gościa hotelowego inne rzeczy są istotne. Działania marketingowe w hotelu, to nie tylko sprzedaż, to także trwałe relacje z gośćmi. Jak je budować, by odwiedzający chcieli do nas wrócić?

1.Słuchajmy gościa uważnie.

To bardzo istotne. Dlatego tak ważne jest, by gość który się z nami kontaktuje odniósł dobre wrażenie już na samym początku. Osoba obsługująca go, czy to bezpośrednio w recepcji czy przez telefon, powinna być miła, kontaktowa, i sprawiać dobre wrażenie. Podział obowiązków jest bardzo dobrym sposobem na to, by pracownik mógł się skupić na swoim zadaniu, wysłuchał co gość ma do powiedzenia, i w miarę możliwości spełnił jego oczekiwania względem naszego obiektu. Marketing w hotelarstwie to nie tylko sprzedaż, ale także dobre prezentowanie się przed gościem, dobre relacje.

2.Traktujmy gościa jak kogoś specjalnego.

Do tego jednak potrzebna jest doskonała znajomość oferty i pakietów ze strony pracowników obsługujących klientów. Nie można przecież pozwolić, by klient miał wrażenie rozmowy z osobą niekompetentną i nie znającą oferty własnego hotelu prawda? Bo jeśli u nas odniesie takie wrażenie, to wybierze się do takiego hotelu, w którym na ten problem nie natrafi. Pracownicy muszą być pewni tego co oferują. Muszą utwierdzić klienta w przekonaniu, że wybór właśnie naszego hotelu będzie świetnym pomysłem.

3.Oferujmy.

Nie możemy zostawić klientów samych sobie z decyzją, dobrze jest pokazać, że mamy dla nich coś, czego chcą. Do tego jednak potrzebujemy widzieć, kim są nasi goście? Ustalmy ofertę w taki sposób, by potencjalny gość odczuł korzyści z tego, że zarezerwuje u nas pokój bezpośrednio. Bo przecież skoro nie będzie miał z tego żadnych korzyści, to dlaczego ma nie zrobić tego przez portal rezerwacyjny? Zaoferujmy mu dodatkowe pakiety, jeśli jest u nas po raz kolejny, dajmy mu zniżkę dla stałego klienta. Pozwólmy negocjować, oczywiście jeśli jego postawa sprzyja negocjacjom. Jeśli umiejętnie negocjuje to dlaczego tego nie nagrodzić. To także buduje u klienta zdanie na nasz temat. Im więcej rzeczy w relacjach z nami przypadnie mu do gustu tym lepiej.

Sprawdź, jak traktować gości.

 

4.Kontaktujmy się.

Dobry i stały kontakt z klientem jest ważny na każdym etapie, pamiętajmy by odpowiedzieć na wszystkie nurtujące go pytania. Kiedy upewnimy się, że wszystko jest już ustalone dajmy mu trochę czasu na odpoczynek. Skontaktujmy się z nim około tygodnia przed samym przyjazdem. Nie pozwólmy mu odczuć, że o nim zapomnieliśmy, i upewnijmy się, że wszystkie jego wątpliwości zostały skutecznie rozwiane. Jesteśmy dla klienta dostępni zawsze i potrafimy odpowiedzieć na wszystkie jego pytania.

5.Przygotujmy się na przyjazd gościa.

Lepiej kilka razy upewnić się, że gość ma wszystkie potrzebne mu informacje, i jest usatysfakcjonowany z kontaktu z nami, niż wywołać u niego rozczarowanie na jakiejkolwiek płaszczyźnie. Przygotowanie tyczy się wszystkiego, także pokoju. Upewnijmy się, że wszystko jest dokładnie tak jak było ustalone. Może wydać się to dziwne, ale wielokrotnie klienci skarżą się, że otrzymali pokój inny niż to było ustalone wcześniej. Możemy także zaoferować gościom jakiś bonus powitalny, jest to zależne od indywidualnego podejścia hotelu. Zawsze miło jest wiedzieć, że nasza wizyta nie jest traktowana “taśmowo” ale jest dla hotelu istotna. Także po samym przyjeździe. Jeśli w trakcie pobytu klient będzie miał dodatkowe życzenia musimy mu pokazać, że jesteśmy w stanie je spełnić.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl