Działania marketingowe w hotelu, 5 rad na temat gości.


działania marketingowe w hotelu goście 5 rad

Reklama oczywiście jest ważna, mówiliśmy jednak wcześniej, że każdy gość jest inny, więc ma nieco inne oczekiwania. Dla każdego gościa hotelowego inne rzeczy są istotne. Działania marketingowe w hotelu, to nie tylko sprzedaż, to także trwałe relacje z gośćmi. Jak je budować, by odwiedzający chcieli do nas wrócić?

1.Słuchajmy gościa uważnie.

To bardzo istotne. Dlatego tak ważne jest, by gość który się z nami kontaktuje odniósł dobre wrażenie już na samym początku. Osoba obsługująca go, czy to bezpośrednio w recepcji czy przez telefon, powinna być miła, kontaktowa, i sprawiać dobre wrażenie. Podział obowiązków jest bardzo dobrym sposobem na to, by pracownik mógł się skupić na swoim zadaniu, wysłuchał co gość ma do powiedzenia, i w miarę możliwości spełnił jego oczekiwania względem naszego obiektu. Marketing w hotelarstwie to nie tylko sprzedaż, ale także dobre prezentowanie się przed gościem, dobre relacje.

2.Traktujmy gościa jak kogoś specjalnego.

Do tego jednak potrzebna jest doskonała znajomość oferty i pakietów ze strony pracowników obsługujących klientów. Nie można przecież pozwolić, by klient miał wrażenie rozmowy z osobą niekompetentną i nie znającą oferty własnego hotelu prawda? Bo jeśli u nas odniesie takie wrażenie, to wybierze się do takiego hotelu, w którym na ten problem nie natrafi. Pracownicy muszą być pewni tego co oferują. Muszą utwierdzić klienta w przekonaniu, że wybór właśnie naszego hotelu będzie świetnym pomysłem.

3.Oferujmy.

Nie możemy zostawić klientów samych sobie z decyzją, dobrze jest pokazać, że mamy dla nich coś, czego chcą. Do tego jednak potrzebujemy widzieć, kim są nasi goście? Ustalmy ofertę w taki sposób, by potencjalny gość odczuł korzyści z tego, że zarezerwuje u nas pokój bezpośrednio. Bo przecież skoro nie będzie miał z tego żadnych korzyści, to dlaczego ma nie zrobić tego przez portal rezerwacyjny? Zaoferujmy mu dodatkowe pakiety, jeśli jest u nas po raz kolejny, dajmy mu zniżkę dla stałego klienta. Pozwólmy negocjować, oczywiście jeśli jego postawa sprzyja negocjacjom. Jeśli umiejętnie negocjuje to dlaczego tego nie nagrodzić. To także buduje u klienta zdanie na nasz temat. Im więcej rzeczy w relacjach z nami przypadnie mu do gustu tym lepiej.

Sprawdź, jak traktować gości.

 

4.Kontaktujmy się.

Dobry i stały kontakt z klientem jest ważny na każdym etapie, pamiętajmy by odpowiedzieć na wszystkie nurtujące go pytania. Kiedy upewnimy się, że wszystko jest już ustalone dajmy mu trochę czasu na odpoczynek. Skontaktujmy się z nim około tygodnia przed samym przyjazdem. Nie pozwólmy mu odczuć, że o nim zapomnieliśmy, i upewnijmy się, że wszystkie jego wątpliwości zostały skutecznie rozwiane. Jesteśmy dla klienta dostępni zawsze i potrafimy odpowiedzieć na wszystkie jego pytania.

5.Przygotujmy się na przyjazd gościa.

Lepiej kilka razy upewnić się, że gość ma wszystkie potrzebne mu informacje, i jest usatysfakcjonowany z kontaktu z nami, niż wywołać u niego rozczarowanie na jakiejkolwiek płaszczyźnie. Przygotowanie tyczy się wszystkiego, także pokoju. Upewnijmy się, że wszystko jest dokładnie tak jak było ustalone. Może wydać się to dziwne, ale wielokrotnie klienci skarżą się, że otrzymali pokój inny niż to było ustalone wcześniej. Możemy także zaoferować gościom jakiś bonus powitalny, jest to zależne od indywidualnego podejścia hotelu. Zawsze miło jest wiedzieć, że nasza wizyta nie jest traktowana “taśmowo” ale jest dla hotelu istotna. Także po samym przyjeździe. Jeśli w trakcie pobytu klient będzie miał dodatkowe życzenia musimy mu pokazać, że jesteśmy w stanie je spełnić.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl