Działania marketingowe w hotelu, 5 rad na temat gości


działania marketingowe w hotelu goście 5 rad

Reklama oczywiście jest ważna, mówiliśmy jednak wcześniej, że każdy gość jest inny, więc ma nieco inne oczekiwania. Dla każdego gościa hotelowego inne rzeczy są istotne. Działania marketingowe w hotelu, to nie tylko sprzedaż, to także trwałe relacje z gośćmi. Jak je budować, by odwiedzający chcieli do nas wrócić?

1.Słuchajmy gościa uważnie

To bardzo istotne. Dlatego tak ważne jest, by gość który się z nami kontaktuje odniósł dobre wrażenie już na samym początku. Osoba obsługująca go, czy to bezpośrednio w recepcji czy przez telefon, powinna być miła, kontaktowa, i sprawiać dobre wrażenie. Podział obowiązków jest bardzo dobrym sposobem na to, by pracownik mógł się skupić na swoim zadaniu, wysłuchał co gość ma do powiedzenia, i w miarę możliwości spełnił jego oczekiwania względem naszego obiektu. Marketing w hotelarstwie to nie tylko sprzedaż, ale także dobre prezentowanie się przed gościem, dobre relacje.

2.Traktujmy gościa jak kogoś specjalnego

Do tego jednak potrzebna jest doskonała znajomość oferty i pakietów ze strony pracowników obsługujących klientów. Nie można przecież pozwolić, by klient miał wrażenie rozmowy z osobą niekompetentną i nie znającą oferty własnego hotelu prawda? Bo jeśli u nas odniesie takie wrażenie, to wybierze się do takiego hotelu, w którym na ten problem nie natrafi. Pracownicy muszą być pewni tego co oferują. Muszą utwierdzić klienta w przekonaniu, że wybór właśnie naszego hotelu będzie świetnym pomysłem.

3.Oferujmy

Nie możemy zostawić klientów samych sobie z decyzją, dobrze jest pokazać, że mamy dla nich coś, czego chcą. Do tego jednak potrzebujemy widzieć, kim są nasi goście? Ustalmy ofertę w taki sposób, by potencjalny gość odczuł korzyści z tego, że zarezerwuje u nas pokój bezpośrednio. Bo przecież skoro nie będzie miał z tego żadnych korzyści, to dlaczego ma nie zrobić tego przez portal rezerwacyjny? Zaoferujmy mu dodatkowe pakiety, jeśli jest u nas po raz kolejny, dajmy mu zniżkę dla stałego klienta. Pozwólmy negocjować, oczywiście jeśli jego postawa sprzyja negocjacjom. Jeśli umiejętnie negocjuje to dlaczego tego nie nagrodzić. To także buduje u klienta zdanie na nasz temat. Im więcej rzeczy w relacjach z nami przypadnie mu do gustu tym lepiej.

Sprawdź, jak traktować gości.

 

4.Kontaktujmy się

Dobry i stały kontakt z klientem jest ważny na każdym etapie, pamiętajmy by odpowiedzieć na wszystkie nurtujące go pytania. Kiedy upewnimy się, że wszystko jest już ustalone dajmy mu trochę czasu na odpoczynek. Skontaktujmy się z nim około tygodnia przed samym przyjazdem. Nie pozwólmy mu odczuć, że o nim zapomnieliśmy, i upewnijmy się, że wszystkie jego wątpliwości zostały skutecznie rozwiane. Jesteśmy dla klienta dostępni zawsze i potrafimy odpowiedzieć na wszystkie jego pytania.

5.Przygotujmy się na przyjazd gościa

Lepiej kilka razy upewnić się, że gość ma wszystkie potrzebne mu informacje, i jest usatysfakcjonowany z kontaktu z nami, niż wywołać u niego rozczarowanie na jakiejkolwiek płaszczyźnie. Przygotowanie tyczy się wszystkiego, także pokoju. Upewnijmy się, że wszystko jest dokładnie tak jak było ustalone. Może wydać się to dziwne, ale wielokrotnie klienci skarżą się, że otrzymali pokój inny niż to było ustalone wcześniej. Możemy także zaoferować gościom jakiś bonus powitalny, jest to zależne od indywidualnego podejścia hotelu. Zawsze miło jest wiedzieć, że nasza wizyta nie jest traktowana “taśmowo” ale jest dla hotelu istotna. Także po samym przyjeździe. Jeśli w trakcie pobytu klient będzie miał dodatkowe życzenia musimy mu pokazać, że jesteśmy w stanie je spełnić.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Duży zysk niewielkim kosztem czyli jak zagospodarować niewielki budżet i dotrzeć do potencjalnych Gości - miniatura Duży zysk niewielkim kosztem czyli jak zagospodarować niewielki budżet i dotrzeć do potencjalnych Gości Czy wiesz, że nawet niewielka inwestycja w marketing internetowy to gwarancja zwiększenia zainteresowania ofertą? Kiedyś słowo “m...

5 rzeczy które musisz zrobić jeszcze przed rozpoczęciem sezonu - miniatura 5 rzeczy które musisz zrobić jeszcze przed rozpoczęciem sezonu Wakacje to dla niemalże wszystkich obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Mogłoby się wydawać, że skoro hotel zazwyczaj ...

4 korzyści z dobrze przygotowanej Wizytówki Google - miniatura 4 korzyści z dobrze przygotowanej Wizytówki Google Każdy kto korzysta z internetu, codziennie ma styczność z wizytówkami Google. Niestety, nie wszystkie firmy korzystają w pełni z ...

Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! - miniatura Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! Mimo, że ostatnie 12 miesięcy nie było łatwe ani dla podróżujących, ani dla branży turystycznej, to z optymizmem patrzymy na nadc...

10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii - miniatura 10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii Jeszcze rok temu nie sądziliśmy, że dosięgnie nas pandemia i stracimy możliwość podróżowania, które do niedawna stało się nieodłą...

Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu - miniatura Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu Wpływ COVID-19 na branżę turystyczną jest ogromny. Wiele obostrzeń wpływa na funkcjonowanie obiektów hotelowych, które nie mogą w...

Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji - miniatura Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji Większość hotelarzy, jak i turystów zna portal jakim jest Booking.com. Ma on za zadanie wspierać branżę turystyczną w pozyskiwani...