Działania promocyjne dla hotelu – turystyka weekendowa


działania promocyjne dla hotelu. turystyka weekndowa

Polacy lubią podróżować, co do tego nie ma wątpliwości, coraz częściej rezygnują z długich wyjazdów na rzecz krótkich, weekendowych wypadów. Pytanie brzmi, czy nasz hotel jest przygotowany na taki rodzaj podróży naszych gości? Co zrobić i na czym się skupić, by potencjalny weekendowicz wybrał właśnie nas? Wbrew pozorom, wcale nie musimy być wielkim hotelem, który ma wszystkie możliwe usługi u siebie. Wystarczy mieć dobre podejście. Sprawdź jakie działania promocyjne dla hotelu prowadzić, aby uzyskać dobre wyniki.

Turystyka weekendowa zyskuje na popularności

Każdy z nas, potrzebuje czasem odrobiny odpoczynku po tygodniu spędzonym w pracy. Nic tak dobrze nie działa, jak zmiana otoczenia. Wyjazdy weekendowe mają to do siebie, że zostawiamy za sobą zmartwienia dnia codziennego.

Najważniejsze wtedy staje się to, że nie musimy się niczym przejmować. Wybieramy lokalizację, miejsca, które chcemy zwiedzić, zobaczyć, czy rzeczy, które chcemy zrobić, szukamy hotelu i już.

Nie chcemy zastanawiać się nad żadnymi dodatkowymi rzeczami, które mogłyby zaburzyć nam ten upragniony odpoczynek. Jeśli chodzi o wyjazdy na weekend, polacy w większości wybierają podróże krajowe, tutaj zaskoczenia nie ma. Skoro mamy mocno ograniczony czas, nie chcemy tracić go na dalekie dojazdy.

Dlatego właśnie większość z nas, wybiera miejsca, które znajdują się maksymalnie około 3 godzin jazdy samochodem, od naszego miejsca zamieszkania. Co ta informacja daje hotelom?

Potencjalni goście nie chcą niepotrzebnie tracić czasu. Zarówno na dojazd, jak i na poszukiwanie pobocznych rzeczy związanych z pobytem, już po przyjeździe.

Dajmy im więc wszystko czego szukają. Listę lokalnych miejsc wartych odwiedzenia, wskazówki co warto zobaczyć,na co warto poświęcić ten mocno ograniczony czas.

Prowadźmy z nimi dialog w taki sposób, aby pokazać im, że wiemy co okolica ma do zaoferowania. Które miejsca robią szczególne wrażenie, a które warto przerzucić na dalsze miejsce listy “do obejrzenia”.

To bardzo skuteczny marketing dla hotelu. Chcemy dać coś od siebie, i sprawić, że goście poczują się dobrze.

Działania promocyjne dla hotelu. Każdy oczekuje czegoś innego

Popadanie w skrajności w żadnej formie, i żadnym przypadku nie jest dobre. Pamiętajmy, aby nasza oferta weekendowa była dostosowana do różnych oczekiwań. Dobrym rozwiązaniem będzie promocja hotelu poprzez kampanie Google Ads

Jedni chcą ciekawych zabiegów lub atrakcji w hotelu. Inni zaś traktują hotel jako miejsce noclegowe, które jest tylko bazą do zwiedzania okolicznych atrakcji. Do każdego trzeba dotrzeć inaczej. Każdemu trzeba pokazać, że jest ważny, dajmy im coś, co łączy niemal każdy typ gościa, tylko co?

Na przykład świetna kuchnia. Niemal każdy docenia dobre jedzenie. Nawet jeśli nie mamy restauracji w swoim hotelu, to dajmy gościom namiary na miejsce w którym będą mogli dobrze zjeść.

Takie rzeczy się pamięta. Goście natomiast nie będą tracić czasu na niepotrzebne poszukiwania restauracji, które spełnią ich oczekiwania. Jeśli natomiast mamy w swoim hotelu restauracje, tym lepiej dla nas. Zaserwujmy gościom lokalne specjały, rzeczy, których w codziennym życiu nie mają okazji spróbować.

Nie każdy jadąc na weekendowy wypad chce żywić się pizzą czy spaghetti. Przygotujmy się do tego sumiennie. Poinformujmy gości o tym, że mamy restaurację, i czego mogą się po niej spodziewać. Promowanie restauracji, to jednocześnie świetny pomysł, aby lepiej promować sam obiekt

Nie ważne w jakim celu do nas przyjechali. Jeśli menu będzie interesujące i wyważone cenowo, to z ciekawości będą chcieli spróbować co oferujemy.

Przyciągnij gości weekendowych.

Oferta weekendowa, to nie tylko atrakcje na zewnątrz

Pokażmy gościom, że weekend można spędzić dobrze, także zostając w naszym obiekcie, i nie piszę tu tylko o pakietach spa. Przypomnijmy o dodatkach, które mogą na nich u nas czekać.

W zależności od tego, jakie atrakcje posiadamy w swoim hotelu, nie zapomnijmy o nich poinformować. Zarówno jeśli jest to siłownia, pokój z bilardem, bar, czy cokolwiek innego. Da to gościom poczucie, że w przypadku kiedy zdecydują się jednak relaksować w naszym obiekcie, także nie dopadnie ich nuda.

Często spotykam się z sytuacją, kiedy z braku pogody człowiek po prostu nie ma co robić w miejscu noclegu. Oczywiście można iść zrelaksować się do okolicznej, lokalnej knajpy. To jednak strata zysku dla hotelu. Mógłby przecież zapewnić atrakcje u siebie, gość wtedy zostałby i spędził miło czas.

Już z poziomu strony internetowej, czy marketingu mailowego, obiekt noclegowy powinien przekazać, jakie atrakcje czekają na weekendowych odwiedzających.

Dlaczego warto skorzystać właśnie z tej, a nie innej oferty. Kompleksowe przedstawienie korzyści i wyróżnień na tle konkurencji, da nam przewagę. Goście nie będą musieli szukać dodatkowych informacji odnośnie hotelu czy miejsca wizyty. Wszystko znajdą u nas.

Przyciągnijmy ofertami specjalnymi.

To świetny pomysł na działania promocyjne dla hotelu! Nic tak nie działa na wyobraźnie, jak ograniczone w czasie oferty zniżkowe. Jeśli gość zobaczy, że dana oferta jest ograniczona czasowo, do tego jest opatrzona specjalną zniżką.

Sprawi to, że będzie miał większe poczucie, wyjątkowości naszej oferty. To z kolei będzie miało duży wpływ na ostateczną decyzję odnośnie rezerwacji. Wielu podróżujących weekendowo polaków, szuka okazyjnych ofert.

Nikt przecież nie chce wydać całej wypłaty tylko po to, żeby spędzić weekend w pięknym miejscu. Jeśli oferta wyda się atrakcyjna cenowo, zyska na popularności.

Czasem warto schować chęć jak największego zarobku do kieszeni, i postawić na bardziej wyważoną ofertę. Ostatecznie może się okazać, że mimo jednostkowo mniejszego zarobku, ilość gości nam to zrównoważy.

Mało tego, może się okazać, że przyjemnie spędzony weekend zapadnie gościom w pamięć. To z kolei zaowocuje ich kolejnymi wizytami. Tu nasza okolica może zrobić dla nas bardzo wiele.

Jeśli goście zakochają się w naszej okolicy, to będą chcieli wrócić. Każdy z nas ma przecież takie miejsca w swoim życiu. Po co więc potem szukać nowego miejsca na nocleg. Skoro to ostatnio odwiedzone zrobiło na nas świetne wrażenie. Tym sposobem, mamy stałych klientów.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Promocja hotelu SPA, czy warto? - miniatura Promocja hotelu SPA, czy warto? Coraz większa liczba hotelarzy zaczyna poszerzać swoje horyzonty. Te związane z działalnością ich obiektu hotelowego również. Stą...

Jak reklamować hotel konferencyjny? - miniatura Jak reklamować hotel konferencyjny? Coraz więcej hoteli zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że goście biznesowi są bardzo ważni dla hoteli. Nie mówię tu wyłącznie o ...

Sposoby promowania hotelu – restauracja! - miniatura Sposoby promowania hotelu – restauracja! Kiedyś zostałem zapytany przez jednego z hotelarzy, jakie są najlepsze sposoby promowania hotelu, a czego należy unikać. Przyznam...

Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu! - miniatura Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu! Słysząc “hotel w internecie” większość ludzi, także hotelarzy, w pierwszej kolejności ma przed oczami portale rezerwacyjne i społ...

Program lojalnościowy, jako promocja hotelu - miniatura Program lojalnościowy, jako promocja hotelu Nie sposób zaprzeczyć, że każdy z nas lubi być doceniany. W przypadku pobytu w hotelu sytuacja wygląda podobnie. Skoro wybieramy ...

Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca - miniatura Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca Niedawno, gdy pisałem artykuł na temat Dnia Dziecka w hotelu, zacząłem jednocześnie zastanawiać się, jak hotele podchodzą do taki...