Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli.

Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Liczba użytkowników z dnia na dzień wzrasta, a system reklamowy Facebooka zmienia się nieustannie. Jak wykorzystać to do sprzedaży oferty noclegowej obiektu hotelowego? Czy menedżer reklam jest skomplikowany? I jakie możliwości daje reklama na Facebooku? O tym dzisiejszy wpis.
Coraz więcej obiektów decyduje się na posiadanie własnego fanpage i dzielenie się aktualnościami z obiektu. Ale jak przełożyć to na zwiększenie sprzedaży w hotelu? Najlepsze rozwiązanie to nic innego jak reklamy Facebook Ads, które umożliwiają precyzyjne kierowanie ich do konkretnych grup docelowych określonych parametrami takimi jak dane demograficzne czy zainteresowania. Docierasz zatem do wybranej przez siebie grupy, nie marnując budżetu na mało atrakcyjnych pod kątem konwersji użytkowników, tak jak to miewało miejsce w przypadku korzystania z reklam tradycyjnych.
Obecnie Facebook to połączenie zarówno portalu społecznościowego, którego celem jest ułatwianie kontaktów międzyludzkich, ale również docieranie do potencjalnych klientów dla firm z niemalże każdej branży. W ostatnim czasie w mediach społecznościowych pojawiają się coraz to nowsze opcje związane m.in. z zakupami online czy sprzedażą usług.
Sam Facebook wymusza aktywność użytkowników poprzez umieszczanie odpowiednich treści bazując na informacjach jakie otrzymuje od użytkownika. Na podstawie zdarzeń w jakich uczestniczy konkretna osoba, materiałów jakie go interesują, czy stron jakie przegląda – Facebook odpowiednio dobiera formę i styl reklam, jakie zobaczy użytkownik. Celem tego działania jest nic innego jak zwiększenie zysków.

Dlaczego reklama na Facebooku jest taka popularna?
Elastyczność reklam
Jedną z wielu zalet jest duża elastyczność oraz możliwość dopasowania reklamy do potrzeb Twojej firmy ,czyli obiektu hotelowego czy restauracji. Tworząc reklamę sam decydujesz jaki cel chcesz osiągnąć, jaką formę reklamy wykorzystasz, oraz do kogo chcesz dotrzeć. Kampania reklamowa umożliwia dotarcie do grupy odbiorców, która dla Twojego obiektu jest najatrakcyjniejsza.
Jeśli Twoim targetem jest klient biznes – możesz dotrzeć do odbiorców, którzy najprawdopodobniej planują podróż służbową lub ich zawód ściśle związany jest z podróżami. A jeśli Twój hotel nastawiony jest na rodziny z dziećmi – masz możliwość skierować swoje reklamy na Facebooku właśnie do tego typu odbiorców. Każdą interesującą Cię grupę jesteś w stanie w większym lub mniejszym stopniu określić parametrami, dzięki którym Twoja reklama trafi właśnie do nich.
Reklamy dopasowane do możliwości
Kolejnym elementem jest zróżnicowany sposób tworzenia kampanii reklamowych w zależności od możliwości obiektu. Mamy na myśli zarówno kwestie finansowe jak i narzędziowe. Właściwie dobrany cel kampanii pozwala zwiększyć nie tylko sprzedaż oferty, ale również umożliwia zwiększenie świadomości marki.
Jeśli obiekt hotelowy posiada dobrze przygotowaną stronę internetową, ruch z reklam możemy przekierować właśnie na stronę obiektu. Trzeba jednak pamiętać, że kierowanie użytkowników na witrynę, która jest niezabezpieczona, niesprzedażowa oraz nie posiada właściwej budowy, może znacznie zmniejszyć jej skuteczność. Od prawidłowego działania strony będzie bowiem zależeć ostateczna konwersja reklam.
Więcej o stronach www przeczytasz tutaj.
Posiadanie odpowiedniej strony to również podstawa, gdy naszym celem będzie reklama funkcjonująca w oparciu o grupy remarketingowe. Za pomocą narzędzia Pixel od Facebook, możesz wykorzystać informację o użytkownikach będących na stronie Twojego obiektu, do których następnie możesz skierować kreację związaną z kodem promocyjnym czy ofertą specjalną.
Brak strony to nie problem
Jeśli z jakiegoś powodu Twój obiekt nie posiada strony www, lub jej budowa nie zagwarantuje Ci osiągnięcia celu (np. nie jest dopasowana do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych), reklamę możesz stworzyć w taki sposób by użytkownicy Facebooka, którzy są zainteresowani oferowanymi usługami zostawili swoje dane kontaktowe. Tego typu kampanie reklamowe nazywamy skierowanymi na pozyskiwanie kontaktów.
W przypadku obiektów, dla których kontakt bezpośredni z klientem np. poprzez telefon czy messenger nie stanowi problemu, warto rozważyć skierowanie Facebook Ads właśnie na aktywność w tym zakresie. Tworząc tego typu reklamę, trzeba niestety wziąć pod uwagę fizyczne możliwości szybkiej reakcji na zapytania od klientów czyli Twoich potencjalnych Gości. Nie ma nic gorszego niż długi czas oczekiwania na otrzymanie szczegółów oferty, a każda chwila opóźnienia to szansa dla Twojej konkurencji.
Facebook Ads szyty na miarę
Właściwy format reklamy
Elastyczność Facebook Ads objawia się również w doborze formatu reklamy. Facebook umożliwia wykorzystanie grafiki, filmu, pokazu slajdów czy promocję swoich usług za pośrednictwem reklamowania wydarzeń zaplanowanych w obiekcie. Możliwości dotarcia do nowych odbiorców masz wiele, co więcej, możesz testować co najlepiej działa na Twoją grupę odbiorców.
Stworzenie kilku wersji reklam na Facebooku pozwoli Ci na dokonanie głębszej analizy zachowań i potrzeb odbiorców. Badając swoje zestawy reklam i aktywność użytkowników, otrzymasz również informację z jakiego urządzenia najczęściej korzystają. Optymalizując reklamę, będziesz mógł dodatkowo dopasować treść i materiał reklamy Facebook Ads do wersji desktopowej, jak i wersji mobilnej.
Dobór grupy odbiorców
Warto rozpocząć wyświetlanie reklam dla szerszej grupy docelowej, a następnie weryfikować którą grupę odbiorców wykluczać ze względu na niewielkie zainteresowanie. Facebook Ads daje możliwość skorzystania z określonej przez Ciebie grupy odbiorców np. osoby, które odwiedziły Twoją stronę www, ale również stworzenia grupy docelowej z odbiorców dopasowanych przez Facebooka, na podstawie wskazanych przez Ciebie cech.
Wybierając grupy odbiorców, warto przeanalizować swoich dotychczasowych Gości w obiekcie. Sprawdź skąd przyjeżdżają do Ciebie Goście, zerknij w Google Analytics i zweryfikuj jakich użytkowników najczęściej masz na swojej stronie, oraz na jakich urządzeniach najczęściej poruszają się po Twojej stronie. Wszystkie te informacje będziesz mógł wykorzystać tworząc kampanię, by zwiększyć jej szanse na osiągnięcie celu.

Tworzenie kampanii reklamowych
Skuteczne kampanie reklamowe Facebook Ads to szansa na zwiększenie sprzedaży nawet przy niewielkim budżecie. Dobrze przygotowane reklamy na Facebooku mogą konwertować nawet jeśli Twój budżet dzienny nie przekracza 15 złotych. Zatem nawet niewielkim kosztem możesz trafić do osób, które zainteresują się ofertą.
Dzięki właściwie stworzonym zestawie reklam, masz możliwość docierania do potencjalnych klientów – nowych Gości, nie tylko na samym Facebooku, ale również wyświetlać reklamy na Instagramie, w Messengerze czy Audience Network. Menedżer reklam umożliwia Ci dokonanie wyboru, w których miejscach reklama będzie zaprezentowana użytkownikom.
Pamiętaj, że każda forma pokazania marki w social mediach, to szansa na zwiększenie świadomości brandu, co z kolei może skutkować dokonaniem rezerwacji w późniejszym terminie, nie koniecznie w czasie trwania kampanii Facebook Ads.
Jak przygotować pierwszą reklamę Facebook Ads?
Reklamy na Facebooku wydają się być proste. W praktyce jednak opracowanie idealnej kampanii do użycia za pośrednictwem serwisu społecznościowego wymaga wiele pracy. Posty sponsorowane stworzone w menedżerze reklam muszą spełniać określone warunki techniczne (jakość użytych materiałów, treść reklamy zgodna z regulaminem itp.) , a także dopasować się do oczekiwań algorytmu i oczywiście zadziałać na odbiorców.
Przygotowując pierwszą kampanię i dobierając do niej odpowiednią grupę docelową, należy poprzedzić działania zarówno analizą swoich możliwości, jak i ruchami konkurencyjnych obiektów oraz specyfiką branży. Inaczej będzie wyglądać kampania dla klientów sklepu internetowego czy reklama nastawiona np. na pobranie aplikacji.
Kreacje reklamowe stworzone z myślą o przeniesieniu użytkownika na stronę sklepu, nie będą nadawały się do wykorzystania przy promowaniu oferty noclegowej, dlatego nawet jeśli zdarzyło Ci się zobaczyć fajną reklamę na Facebooku (a może nawet dokonałeś zakupu w sklepie internetowym po kliknięciu w Ads) i przeszło Ci przez myśl, by wykorzystać podobną kreację dla swojego obiektu – wierz mi, nie jest to dobry pomysł.
Facebook Ads dla hotelu
Branża horeca gwarantuje z jednej strony duże możliwości pozyskiwania nowych Gości z reklam na Facebooku, ale z drugiej – wymaga dopracowanych narzędzi i spójności w działaniach marketingowych. Przygotowanie reklam na Facebooku ad hoc, niestety najprawdopodobniej skończy się przepaleniem budżetu i nie dotarciem do właściwej grupy przyszłych klientów.
Optymalizacja reklamy
Przy kampaniach na Facebooku nie warto działać chaotycznie. Same reklamy nie pozostaną skuteczne bez ich ciągłej optymalizacji i testów. To ciągła konieczność wprowadzania zmian i dopasowania zestawów reklam do informacji jakie otrzymujemy od Facebooka. Ustawienie emisji reklam na dłuższy czas bez ich optymalizacji, nie przyniesie wymiernych efektów. Mimo iż menedżer reklam jest stworzony dość intuicyjnie, to nieustające zmiany na Facebooku wymuszają ciągłe poszerzanie wiedzy w temacie reklam w social mediach.

Zaufaj specjalistom
Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie kampanii Facebook Ads doświadczonym specjalistom, którzy zgodnie z posiadaną wiedzą i doświadczeniem, przygotują właściwe kreacje reklamowe, doradzą jaka jest najatrakcyjniejsza grupa odbiorców dla danego obiektu, oraz poprowadzą Twoją kampanię na Facebooku.
Sposoby tworzenia reklam na Facebooku są bardzo rozbudowane, a system reklamowy daje wiele możliwości. Natomiast precyzyjne dostosowanie reklam, w połączeniu z pozostałymi narzędziami rezerwacyjnymi, to gwarancja sukcesu bez względu na wielkość Twojego obiektu.
Umów się na bezpłatną konsultację w sprawie Facebook Ads dla Twojego obiektu i dowiedz się jak możesz dotrzeć do nowych Gości niewielkim kosztem.
Proszę o bezpłatną konsultację