Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu!


gdzie reklamować hotel blog

Słysząc “hotel w internecie” większość ludzi, także hotelarzy, w pierwszej kolejności ma przed oczami portale rezerwacyjne i społecznościowe, czy stronę bezpośrednią hotelu. Jeśli już komuś na myśl przyjdzie blog prowadzony przez hotel, to raczej będą to skrajne, jednostkowe przypadki. Pytanie brzmi, dlaczego tak się dzieje, i czy warto poświęcić czas i środki na prowadzenie hotelowego bloga? Może warto zmienić podejście? Na pytanie gdzie reklamować hotel, zacząć odpowiadać - na blogu!

Blog, jako część marketingu hotelu.

Niewątpliwą zaletą blogów jest fakt, że są nieco luźniejszą formą przekazu niż większość działań promocyjnych w internecie. Pozwala to na realizację bardzo wielu pomysłów jednocześnie (a także może być miejscem gdzie uwolnimy swoją kreatywność!;) ). Nie ma sztywnych ram, co do tego, co powinno być publikowane na takim blogu. Tylko od nas zależy, jaki pomysł na bloga przyjdzie nam do głowy. Możemy na przykład pokazać nasz hotel od kuchni. Dosłownie i w przenośni, możemy pokazać co ciekawego ma hotel w menu, zarówno codziennym, jak i sezonowym. Opatrzyć to zdjęciami zrobionymi przez nas, gdzie widać naszą uśmiechniętą załogę, czy też szczęśliwych gości, i już! Przepis na fajny, angażujący wpis na bloga gotowy. Kolejnym przykładem tego, co można publikować na hotelowym blogu, jest propozycja wrzucania ciekawych wydarzeń, z życia naszego hotelu. Można opisać wizytę ciekawych gości, czy po prostu coś, co się wydarzyło, a co raczej nie zdarza się codziennie. Imprezy okolicznościowe, opatrzone zdjęciami zrobionymi przez nas, czy naszych gości także będą pokazywać hotel z tej fajnej, ludzkiej strony.Przecież niemal na każdej imprezie dzieje się coś, co jest warte zapamiętania. Dlaczego więc nie podzielić się tym ze światem i nie pokazać, że nasz hotel, ma także inną twarz niż tylko “sprzedażową”. Podobnie sytuacja wygląda, kiedy mamy na myśli nasze otoczenie. Nasz obiekt znajduje się w ciekawej okolicy, w której wiele się dzieje? Wydarzenia kulturalne, ciekawi goście, wydarzenia sportowe. Coś, czym warto się pochwalić, i pokazać, że uczestniczymy w życiu naszej społeczności. To zawsze jest plus, bo kolejny raz pokazuje nasz hotel jako miejsce zintegrowane z okolicą. Miejsce warte odwiedzenia. Skoro hotel coś ciekawego do pokazania i zaoferowania, czy to “u siebie” czy w swojej okolicy, może warto przekonać się o tym na własnej skórze?

Blog to też oferta.. tylko inaczej.

Wpisy na blogu należącym do hotelu, to świetne miejsce by pokazać co mamy w swojej ofercie. Pojawia się u nas coś nowego? Czas podzielić się tym ze światem. Dzięki temu nasza oferta nie będzie tak sztywna, jak w typowo sprzedażowym kanale. Ludzie, którzy zaglądają na naszego bloga natkną się na naszą ofertę. To od nas zależy czy zainteresuje ich to na tyle, że będą chcieli z niej skorzystać. Tworząc stronę swojego hotelu warto pomyśleć o kreatywnym podejściu do marketingu w hotelu. Blog może być jednym z rozwiązań. Mając w zanadrzu też media społecznościowe, możemy podlinkować nasz nowy artykuł  na nasz fanpage, co zwiększy nam ruch na blogu. Jeśli do tego, dodamy opcje udostępniania, jest większa szansa, że czytelnicy polubią post i udostępnią go dalej. Dzięki temu, więcej ludzi zapozna się z naszą ofertą. Większe zasięgi, to większa szansa na sprzedaż. Obok oferty możemy też opublikować jakieś ciekawe rady, przepisy, czy ciekawostki związane z hotelem albo regionem w którym jesteśmy. Kto z nas nie chce czasami dowiedzieć się czegoś nowego albo zobaczyć czegoś co go zainspiruje. Bardzo częsty argument ze strony ludzi, którzy są przeciwni prowadzeniu bloga hotelowego. Wcale sytuacja nie jest taka tragiczna. Wystarczy kilka ciekawych postów w miesiącu, by zbudować swoją własną, ciekawą historię. Mniej lub bardziej, zaangażować czytelników. Jeśli publikowane przez nas treści, będą interesujące, to ludzie na pewno będą do nas zaglądać. Sam mam kilka ulubionych blogów hotelowych, na które zaglądam dosyć regularnie. Wywołując dyskusje i zachęcając gości do pozostawienia opinii, stworzymy miejsce, które będzie naszą wizytówką niemal na równi z naszą stroną internetową. Tylko od nas zależy ile czasu chcemy na to poświęcić. Stwórz nową stronę i załóż bloga.

Blog poprawia pozycjonowanie

Dobrze prowadzony blog hotelowy, może pełnić jeszcze jedną bardzo ważną funkcję, może poprawić pozycję naszego hotelu w wyszukiwarce! Jeśli umiejętnie dobierzemy słowa kluczowe, których będziemy używać, załatwimy dwie ważne sprawy za jednym zamachem. Przy pisaniu bloga hotelu musimy jednak pamiętać, by mieć na uwadze rzeczy wpływające na pozycjonowanie. Wpisy muszą być w miarę regularnie publikowane. Blog nic nam nie da, pod kątem pozycjonowania jeśli wrzucimy coś raz na rok. Warto ustalić sobie, jakiś mniej lub bardziej luźny termin, co ile chcemy coś opublikować. Postarajmy się przy tym, aby nasz wpis był interesujący. Jeśli będzie inaczej, to owszem pewnie pozycja będzie coraz lepsza. Tylko co z tego, skoro nikt nie będzie tam zaglądać Nie bójmy się publikować zrobionych przez nas zdjęć, filmów, grafik, czy czegokolwiek co wykonamy samodzielnie! Opatrzmy je odpowiednimi podpisami i znów mamy dwie sprawy załatwione. Ciekawe i unikalne treści, a przy tym super wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Samo prowadzenie bloga i wrzucanie ciekawych treści, nie jest jednak wystarczające jeśli chcemy się bardzo skupić na pozycjonowaniu naszej strony. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, jest dopracowanie technicznych aspektów. Jeśli odpowiednio połączymy naszego bloga z naszą stroną internetową, dostaniemy świetne narzędzie sprzedażowe, i równie dobry wpływ na pozycjonowanie.
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl