Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu!


gdzie reklamować hotel blog

Słysząc “hotel w internecie” większość ludzi, także hotelarzy, w pierwszej kolejności ma przed oczami portale rezerwacyjne i społecznościowe, czy stronę bezpośrednią hotelu. Jeśli już komuś na myśl przyjdzie blog prowadzony przez hotel, to raczej będą to skrajne, jednostkowe przypadki. Pytanie brzmi, dlaczego tak się dzieje, i czy warto poświęcić czas i środki na prowadzenie hotelowego bloga? Może warto zmienić podejście? Na pytanie gdzie reklamować hotel, zacząć odpowiadać – na blogu!

Blog, jako część marketingu hotelu.

Niewątpliwą zaletą blogów jest fakt, że są nieco luźniejszą formą przekazu niż większość działań promocyjnych w internecie. Pozwala to na realizację bardzo wielu pomysłów jednocześnie (a także może być miejscem gdzie uwolnimy swoją kreatywność!;) ). Nie ma sztywnych ram, co do tego, co powinno być publikowane na takim blogu. Tylko od nas zależy, jaki pomysł na bloga przyjdzie nam do głowy. Możemy na przykład pokazać nasz hotel od kuchni. Dosłownie i w przenośni, możemy pokazać co ciekawego ma hotel w menu, zarówno codziennym, jak i sezonowym. Opatrzyć to zdjęciami zrobionymi przez nas, gdzie widać naszą uśmiechniętą załogę, czy też szczęśliwych gości, i już! Przepis na fajny, angażujący wpis na bloga gotowy.

Kolejnym przykładem tego, co można publikować na hotelowym blogu, jest propozycja wrzucania ciekawych wydarzeń, z życia naszego hotelu. Można opisać wizytę ciekawych gości, czy po prostu coś, co się wydarzyło, a co raczej nie zdarza się codziennie. Imprezy okolicznościowe, opatrzone zdjęciami zrobionymi przez nas, czy naszych gości także będą pokazywać hotel z tej fajnej, ludzkiej strony.Przecież niemal na każdej imprezie dzieje się coś, co jest warte zapamiętania. Dlaczego więc nie podzielić się tym ze światem i nie pokazać, że nasz hotel, ma także inną twarz niż tylko “sprzedażową”.

Podobnie sytuacja wygląda, kiedy mamy na myśli nasze otoczenie. Nasz obiekt znajduje się w ciekawej okolicy, w której wiele się dzieje? Wydarzenia kulturalne, ciekawi goście, wydarzenia sportowe. Coś, czym warto się pochwalić, i pokazać, że uczestniczymy w życiu naszej społeczności.

To zawsze jest plus, bo kolejny raz pokazuje nasz hotel jako miejsce zintegrowane z okolicą. Miejsce warte odwiedzenia. Skoro hotel coś ciekawego do pokazania i zaoferowania, czy to “u siebie” czy w swojej okolicy, może warto przekonać się o tym na własnej skórze?

Blog to też oferta.. tylko inaczej.

Wpisy na blogu należącym do hotelu, to świetne miejsce by pokazać co mamy w swojej ofercie. Pojawia się u nas coś nowego? Czas podzielić się tym ze światem. Dzięki temu nasza oferta nie będzie tak sztywna, jak w typowo sprzedażowym kanale. Ludzie, którzy zaglądają na naszego bloga natkną się na naszą ofertę. To od nas zależy czy zainteresuje ich to na tyle, że będą chcieli z niej skorzystać. Tworząc stronę swojego hotelu warto pomyśleć o kreatywnym podejściu do marketingu w hotelu. Blog może być jednym z rozwiązań.

Mając w zanadrzu też media społecznościowe, możemy podlinkować nasz nowy artykuł  na nasz fanpage, co zwiększy nam ruch na blogu. Jeśli do tego, dodamy opcje udostępniania, jest większa szansa, że czytelnicy polubią post i udostępnią go dalej. Dzięki temu, więcej ludzi zapozna się z naszą ofertą. Większe zasięgi, to większa szansa na sprzedaż.

Obok oferty możemy też opublikować jakieś ciekawe rady, przepisy, czy ciekawostki związane z hotelem albo regionem w którym jesteśmy. Kto z nas nie chce czasami dowiedzieć się czegoś nowego albo zobaczyć czegoś co go zainspiruje.

Bardzo częsty argument ze strony ludzi, którzy są przeciwni prowadzeniu bloga hotelowego. Wcale sytuacja nie jest taka tragiczna. Wystarczy kilka ciekawych postów w miesiącu, by zbudować swoją własną, ciekawą historię. Mniej lub bardziej, zaangażować czytelników. Jeśli publikowane przez nas treści, będą interesujące, to ludzie na pewno będą do nas zaglądać. Sam mam kilka ulubionych blogów hotelowych, na które zaglądam dosyć regularnie.

Wywołując dyskusje i zachęcając gości do pozostawienia opinii, stworzymy miejsce, które będzie naszą wizytówką niemal na równi z naszą stroną internetową. Tylko od nas zależy ile czasu chcemy na to poświęcić.

Stwórz nową stronę i załóż bloga.

Blog poprawia pozycjonowanie

Dobrze prowadzony blog hotelowy, może pełnić jeszcze jedną bardzo ważną funkcję, może poprawić pozycję naszego hotelu w wyszukiwarce! Jeśli umiejętnie dobierzemy słowa kluczowe, których będziemy używać, załatwimy dwie ważne sprawy za jednym zamachem.

Przy pisaniu bloga hotelu musimy jednak pamiętać, by mieć na uwadze rzeczy wpływające na pozycjonowanie. Wpisy muszą być w miarę regularnie publikowane. Blog nic nam nie da, pod kątem pozycjonowania jeśli wrzucimy coś raz na rok. Warto ustalić sobie, jakiś mniej lub bardziej luźny termin, co ile chcemy coś opublikować. Postarajmy się przy tym, aby nasz wpis był interesujący. Jeśli będzie inaczej, to owszem pewnie pozycja będzie coraz lepsza. Tylko co z tego, skoro nikt nie będzie tam zaglądać

Nie bójmy się publikować zrobionych przez nas zdjęć, filmów, grafik, czy czegokolwiek co wykonamy samodzielnie! Opatrzmy je odpowiednimi podpisami i znów mamy dwie sprawy załatwione. Ciekawe i unikalne treści, a przy tym super wpływ na pozycję w wyszukiwarce.

Samo prowadzenie bloga i wrzucanie ciekawych treści, nie jest jednak wystarczające jeśli chcemy się bardzo skupić na pozycjonowaniu naszej strony. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, jest dopracowanie technicznych aspektów. Jeśli odpowiednio połączymy naszego bloga z naszą stroną internetową, dostaniemy świetne narzędzie sprzedażowe, i równie dobry wpływ na pozycjonowanie.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl