Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje?

Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to dla Ciebie opłacalne? W naszym artykule dowiesz się na czym polega program Genius Booking oraz jakie są wady i zalety uczestnictwa we wspomnianym programie.
Spis Treści:
Genius Booking co to
Program Genius w Booking.com to narzędzie marketingowe, które ma zapewniać korzyści zarówno dla hotelarzy jak i dla podróżujących. Celem wskazanym przez Booking.com jako główny atut członkostwa w programie jest natychmiastowy wzrost konwersji i wzrost widoczności. Jak to wygląda w rzeczywistości i czy faktycznie program Genius to same korzyści?
Booking Genius dla Gościa
Poziomy Genius Booking
Zacznijmy od zasad i korzyści dla użytkownika Booking.com. Według aktualnych informacji zamieszczonych na portalu, każda zarejestrowana osoba, od razu po założeniu konta otrzymuje członkostwo na poziomie 1, dzięki któremu może korzystać z 10% zniżki od ceny za pobyt. W latach poprzednich przystąpienie do programu było możliwe po dokonaniu 5 rezerwacji w okresie dwunastu miesięcy. Co za tym idzie, obecnie nie mamy gwarancji, że Gość, nazwijmy go – “Geniusowy” to Gość bardziej wartościowy, z mniejszą szansą na odwołanie rezerwacji.
Poziom 2 przyznawany jest przyznawany osobom które zrealizowały minimum pięć pobytów w ciągu ostatnich dwóch lat. Na tym poziomie, zniżka jaką otrzymują wzrasta do nawet 15%. Poza zniżką Goście mogą otrzymać bezpłatne śniadanie lub podwyższenie kategorii pokoju. W przeciwieństwie do poziomu 1 – poziom 2 jest korzystniejszy dla obu stron. Hotelarz ma bowiem do czynienia z bardziej aktywnymi i zweryfikowanymi użytkownikami. Niemniej jednak zobowiązuje się do dodatkowych kosztów w postaci wyżej wspomnianych udogodnień.
Poziom 3 (na chwilę obecną najwyższy) jest przyznawany osobom, które zrealizowały minimum piętnaście pobytów w ciągu ostatnich dwóch lat. Z badań prowadzonych przez portal wynika, że ta grupa Gości odwołuje rezerwacje średnio ok. 20% rzadziej niż pozostali, co brzmi kusząco. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w tym przypadku Booking.com sugeruje podwyższenie oferowanej zniżki nawet do 20%, co z perspektywy hotelarza będzie dość mocno odczuwalne.

Booking Genius dla hotelu
Korzyści programu Genius
Wiemy już jakie jest założenie programu Genius i jakie korzyści otrzyma Twój Gość, ale z czym wiąże się uczestnictwo w programie z perspektywy hotelarza?
Obiekty uczestniczące w Geniusie, są w specjalny sposób oznaczane w wyszukiwarce, więc użytkownicy mają możliwość natychmiastowej weryfikacji, która oferta wiąże się z korzyściami dla nich. Dla obiektów korzystających z programu Genius, Booking przygotował specjalny filtr, który przenosi je na szczyt wyników wyszukiwania. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że obiektów korzystających z tego programu jest wiele, a ostateczna pozycja oferty wynika z wielu innych czynników, nie tylko korzystania z programu Genius.
Zobowiązania
Wiesz już co otrzyma Twój obiekt przystępując do programu Genius, ale jakie czekają Cię zobowiązania?
Zniżka jaką musisz zaoferować Gościom wydaje się nie być wysoka, natomiast biorąc pod uwagę, że do kosztów rezerwacji należy doliczyć prowizję dla Booking.com, całkowity koszt takiej rezerwacji może sięgać 30% i więcej. Czy jest to opłacalne? To indywidualna kwestia każdego obiektu. Należy wziąć pod uwagę dodatkowo rozkład sezonów niskiego i wysokiego, bowiem zawieszenie zniżek możliwe jest wyłącznie przez 30 dni w ciągu roku.
Dołączenie i rezygnacja z programu
Jak dołączyć do programu Genius Booking
Nie każdy obiekt ma możliwość skorzystania z programu. Aby tego dokonać należy spełnić trzy kryteria:
- mieć otwarty kalendarz rezerwacyjny
- posiadać co najmniej trzy opinie od Gości
- uzyskać średnią ocenę co najmniej 7,5 (wyjątkiem jest sytuacja kiedy średnia z okolicy jest niższa niż 7,5, a Twój obiekt posiada ocenę wyższą od tej średniej)
Jeśli Twój obiekt spełnia powyższe kryteria może zarejestrować się w programie Genius Booking, poprzez extranet w zakładce “ Twoje możliwości”.
Jak zrezygnować z Genius Booking
Z uczestnictwa w programie możesz w dowolnym momencie zrezygnować, wysyłając wiadomość za pośrednictwem poczty extranet. Wybierając zakładkę “Wiadomości od Booking.com.” Co istotne, po opuszczeniu programu nie będziesz mógł ponownie do niego dołączyć przez następne sześć miesięcy.
Podsumowanie
Nie można zaprzeczyć, że hotelarze odnoszą korzyści z członkostwa w tym programie. Trzeba jednak pamiętać, że deklarując swój udział w Booking Genius najzwyczajniej w świecie nakładamy na swoje barki kolejny obciążenie zysku. Trzeba sobie zatem odpowiedzieć na pytanie czy korzyści są na tyle wyraźne, by świadomie zmniejszać możliwe zyski. Czy nie lepiej zainwestować w przemyślaną strategię i działania skierowane na zwiększenie rezerwacji bezpośrednich, a samą wizytówkę w Bookingu dobrze zoptymalizować, by zwiększyła zasięg bez podnoszenia prowizji?
Jeśli nie wiesz czy Twoja oferta powinna zostać zoptymalizowana i czy jest szansa na dotarcie do nowych Gości – skontaktuj się z nami.
Proszę o bezpłatną konsultację
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage