Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje?



Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to dla Ciebie opłacalne? W naszym artykule dowiesz się na czym polega program Genius Booking oraz jakie są wady i zalety uczestnictwa we wspomnianym programie.

Genius Booking co to

Program Genius w Booking.com to narzędzie marketingowe, które ma zapewniać korzyści zarówno dla hotelarzy jak i dla podróżujących. Celem wskazanym przez Booking.com jako główny atut członkostwa w programie jest natychmiastowy wzrost konwersji i wzrost widoczności. Jak to wygląda w rzeczywistości i czy faktycznie program Genius to same korzyści?

Booking Genius dla Gościa

Poziomy Genius Booking

Zacznijmy od zasad i korzyści dla użytkownika Booking.com. Według aktualnych informacji zamieszczonych na portalu, każda zarejestrowana osoba, od razu po założeniu konta otrzymuje członkostwo na poziomie 1, dzięki któremu może korzystać z 10% zniżki od ceny za pobyt. W latach poprzednich przystąpienie do programu było możliwe po dokonaniu 5 rezerwacji w okresie dwunastu miesięcy. Co za tym idzie, obecnie nie mamy gwarancji, że Gość, nazwijmy go – “Geniusowy” to Gość bardziej wartościowy, z mniejszą szansą na odwołanie rezerwacji.

Poziom 2 przyznawany jest przyznawany osobom które zrealizowały minimum pięć pobytów w ciągu ostatnich dwóch lat. Na tym poziomie, zniżka jaką otrzymują wzrasta do nawet 15%. Poza zniżką Goście mogą otrzymać bezpłatne śniadanie lub podwyższenie kategorii pokoju. W przeciwieństwie do poziomu 1 – poziom 2 jest korzystniejszy dla obu stron. Hotelarz ma bowiem do czynienia z bardziej aktywnymi i zweryfikowanymi użytkownikami. Niemniej jednak zobowiązuje się do dodatkowych kosztów w postaci wyżej wspomnianych udogodnień.

Poziom 3 (na chwilę obecną najwyższy) jest przyznawany osobom, które zrealizowały minimum piętnaście pobytów w ciągu ostatnich dwóch lat. Z badań prowadzonych przez portal wynika, że ta grupa Gości odwołuje rezerwacje średnio ok. 20% rzadziej niż pozostali, co brzmi kusząco. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w tym przypadku Booking.com sugeruje podwyższenie oferowanej zniżki nawet do 20%, co z perspektywy hotelarza będzie dość mocno odczuwalne.

Genius booking

Booking Genius dla hotelu

Korzyści programu Genius

Wiemy już jakie jest założenie programu Genius i jakie korzyści otrzyma Twój Gość, ale z czym wiąże się uczestnictwo w programie z perspektywy hotelarza?

Obiekty uczestniczące w Geniusie, są w specjalny sposób oznaczane w wyszukiwarce, więc użytkownicy mają możliwość natychmiastowej weryfikacji, która oferta wiąże się z korzyściami dla nich. Dla obiektów korzystających z programu Genius, Booking przygotował specjalny filtr, który przenosi je na szczyt wyników wyszukiwania. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że obiektów korzystających z tego programu jest wiele, a ostateczna pozycja oferty wynika z wielu innych czynników, nie tylko korzystania z programu Genius.

Zobowiązania

Wiesz już co otrzyma Twój obiekt przystępując do programu Genius, ale jakie czekają Cię zobowiązania?

Zniżka jaką musisz zaoferować Gościom wydaje się nie być wysoka, natomiast biorąc pod uwagę, że do kosztów rezerwacji należy doliczyć prowizję dla Booking.com, całkowity koszt takiej rezerwacji może sięgać 30% i więcej. Czy jest to opłacalne? To indywidualna kwestia każdego obiektu. Należy wziąć pod uwagę dodatkowo rozkład sezonów niskiego i wysokiego, bowiem zawieszenie zniżek możliwe jest wyłącznie przez 30 dni w ciągu roku.

Dołączenie i rezygnacja z programu

Jak dołączyć do programu Genius Booking

Nie każdy obiekt ma możliwość skorzystania z programu. Aby tego dokonać należy spełnić trzy kryteria:

  • mieć otwarty kalendarz rezerwacyjny
  • posiadać co najmniej trzy opinie od Gości
  • uzyskać średnią ocenę co najmniej 7,5 (wyjątkiem jest sytuacja kiedy średnia z okolicy jest niższa niż 7,5, a Twój obiekt posiada ocenę wyższą od tej średniej)

Jeśli Twój obiekt spełnia powyższe kryteria może zarejestrować się w programie Genius Booking, poprzez extranet w zakładce “ Twoje możliwości”.

Jak zrezygnować z Genius Booking

Z uczestnictwa w programie możesz w dowolnym momencie zrezygnować, wysyłając wiadomość za pośrednictwem poczty extranet. Wybierając zakładkę “Wiadomości od Booking.com.” Co istotne, po opuszczeniu programu nie będziesz mógł ponownie do niego dołączyć przez następne sześć miesięcy.

Podsumowanie

Nie można zaprzeczyć, że hotelarze odnoszą korzyści z członkostwa w tym programie. Trzeba jednak pamiętać, że deklarując swój udział w Booking Genius najzwyczajniej w świecie nakładamy na swoje barki kolejny obciążenie zysku. Trzeba sobie zatem odpowiedzieć na pytanie czy korzyści są na tyle wyraźne, by świadomie zmniejszać możliwe zyski. Czy nie lepiej zainwestować w przemyślaną strategię i działania skierowane na zwiększenie rezerwacji bezpośrednich, a samą wizytówkę w Bookingu dobrze zoptymalizować, by zwiększyła zasięg bez podnoszenia prowizji?

Jeśli nie wiesz czy Twoja oferta powinna zostać zoptymalizowana i czy jest szansa na dotarcie do nowych Gości – skontaktuj się z nami.

Proszę o bezpłatną konsultację

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Booking promocje czerwiec 2022 –  Czy wiesz ile Cię to tak naprawdę kosztuje? - miniatura Booking promocje czerwiec 2022 – Czy wiesz ile Cię to tak naprawdę kosztuje? Booking promocje to jedno z działań jakie sugeruje OTA, by zwiększyć zasięg oferty i ilość rezerwacji. Ilość ...

Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efek...

Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli - miniatura Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli Pod koniec ubiegłego roku poruszaliśmy temat planowania działań marketingowych dla obiektów hotelowych. Za nami pierwsz...

Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? - miniatura Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? Dobre zdjęcia w branży hotelarskiej to podstawa sukcesu. Trzeba sobie uświadomić, że wykonując zdjęcia obiektu hot...

Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com? - miniatura Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com? Pierwszy etap planowania podróży to zazwyczaj poszukiwania oferty noclegowej. Większość użytkowników Internetu rozpoczyna go...

Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? - miniatura Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? Zastanawiasz się jak przekonać do siebie nowych Gości i sprawić by spośród wielu ofert wybrali właśnie Twoją? Najw...