Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google!

Mimo, że ostatnie 12 miesięcy nie było łatwe ani dla podróżujących, ani dla branży turystycznej, to z optymizmem patrzymy na nadchodzącą przyszłość. Ludzie z niecierpliwością czekają na moment, kiedy znowu będą mogli swobodnie podróżować i czerpać radość ze zwiedzania nowych miejsc. Obiekty hotelowe z kolei zastanawiają się, jak przyciągnąć do siebie Gości i zaspokoić potrzeby konsumentów po zniesieniu restrykcji. Kiedy to nastąpi, ważne będzie aby potencjalni Goście mogli łatwo i szybko znaleźć informacje o dostępności pokoi, udogodnieniach w obiekcie i co najważniejsze dokonać rezerwacji online.
Niewątpliwie z pomocą może nam przyjść Google, które od wielu lat pomaga podróżnym w wyszukiwaniu odpowiedniego hotelu, dodając coraz więcej szczegółowych informacji w wyszukiwarce, a także rozbudowując poszczególne elementy w Wizytówce Google Moja Firma (recenzje, zdjęcia i udogodnienia hotelowe). Z biegiem czasu w oferowanych przez Google rozwiązaniach pojawiła się także możliwość korzystania z tzw. Google Hotel Ads czyli płatnych kampanii reklamowych dla hoteli, gdzie linki do rezerwacji noclegów były oferowane za pośrednictwem reklam (wyświetlając ceny oraz dostępność w czasie rzeczywistym dla wskazanych dat podróży). Tego rodzaju kampania ma oczywiście za zadanie skrócić drogę do rezerwacji noclegu, na czym obecnie zależy każdemu hotelarzowi. Do tej pory taka opcja wiązała się jednak zawsze z dodatkowymi opłatami.

Od marca 2021 roku pojawiła się dodatkowa, nowa forma wsparcia ze strony Google dla branży hotelarskiej. Bazując na dotychczasowych działaniach i obserwując trendy – UWAGA NARESZCIE! Google udostępniło hotelom możliwość BEZPŁATNEGO wyświetlania się w linkach do rezerwacji noclegów. Takie działanie daje potencjalnemu Gościowi w jednym miejscu dostęp do szerszego zakresu cen hoteli i możliwości skorzystania z najatrakcyjniejszej jego zdaniem oferty.

Obecnie użytkownik zyskuje możliwość szybkiego przejścia do rezerwacji bezpośredniej z poziomu wizytówki Google My Business czy mapy Google. W tym celu jednak niezbędne jest posiadanie strony internetowej z silnikiem rezerwacyjnym!
O tym jak ważna jest strona internetowa i dlaczego należy zaopatrzyć ją w silnik rezerwacyjny pisaliśmy tutaj.
https://bookingsolutions.pl/blog/najwazniejsze-elementy-strony-2021/
Dzięki połączeniu tych narzędzi, użytkownik może dokonać rezerwacji na stronie Twojego hotelu w zaledwie kilka minut. Google zapowiada dodatkowo ciągłe usprawnianie działań w tej kwestii. Z biegiem czasu platforma będzie rozbudowywana, aby partnerzy mieli więcej możliwości zaprezentowania swoich ofert, a użytkownicy – sprawniejszej i szybszej rezerwacji noclegu. Jak sami widzicie wprowadzona przez Google zmiana oznacza dla hoteli oznacza dodatkowy, bezpłatny sposób dotarcia do potencjalnych klientów, który warto wykorzystać. Chociaż po pandemii świat z pewnością będzie funkcjonował inaczej niż dotychczas, Internet bezdyskusyjnie pozostanie źródłem informacji o ofertach noclegowych dla podróżujących, a dla obiektów miejscem pozyskiwania Gości.