Google Hotel Search, jak wygląda usługa?

Nie tylko wyszukuj, ale rezerwuj!
Prostota zawsze była dla Googla istotna, ich programiści doskonale zdają sobie sprawę z dużego znaczenia User Experience w codziennym korzystaniu z internetu i wyszukiwaniu tego, co w danym momencie chcemy znaleźć.
Z wyszukiwaniem i rezerwowaniem hoteli, lotów, czy szeroko rozumianych usług turystycznych jest podobnie, dlatego właśnie powstała usługa Google Hotel Search, aby maksymalnie ułatwić poszukiwania i rezerwacje.
Zanim przeczytasz nasze badania marketingowe na temat Google Hotel Search, sprawdź jak wygląda usługa!
Google Hotel Search, wpisujesz frazę i rezerwujesz

Po wpisaniu frazy, której poszukujesz, w tym przypadku hotel kraków, wyskakują Ci wyniki wyszukiwania w lokalizacji. Oczywiście na samej górze masz widoczne reklamy Google Ads, natomiast już poniżej wyświetla Ci się wyszukiwanie (jak na powyższym screenie).
Lista obiektów, wraz z cenami, średnią ocen i udogodnieniami. Do tego obok pojawia się mapa z położeniem danego hotelu ceną za noc w obiekcie.
Na samej górze natomiast masz klasyczne wyszukiwanie terminu, liczbę osób dla ilu chcesz zarezerwować nocleg oraz kilka kategorii, według których możesz filtrować wyniki. Co to za kategorie?
- Polecane przez gości,
- Opcje ekonomiczne,
- Pobyty luksusowe,
- Na dzisiaj.
Pod spodem masz opcje wyświetlenia większej liczby obiektów, po kliknięciu, przeniesiony zostaniesz na dedykowaną stronę wyszukiwania hoteli.
Na temat istotności wizytówki Google Moja Firma mówiłem wielokrotnie, opisałem także, jak założyć Wizytówkę Google.
Teraz sprawdźmy więc, dlaczego to takie ważne w strategii marketingowej!
Dedykowana strona travelowa

Co widzisz, to prosta i przejrzysta wyszukiwarka noclegów. Poza elementami wspomnianymi przeze mnie w poprzednim akapicie, widzisz także podział na hotele i najem wakacyjny, ocenę według Gości, udogodnienia (inne dla hoteli i najmu wakacyjnego). W przypadku hoteli mówimy o:
- Bezpłatne Wi-Fi,
- Centrum fitness,
- Bezpłatne śniadania,
- Przyjazne dzieciom,
- Bezpłatny parking,
- Przyjazny zwierzętom,
- Klimatyzacja,
- Basen,
- Bar,
- Restauracja.
Marki hotelowe i więcej filtrów
Możesz również wybrać, jaka z dostępnych marek hotelowych Cię interesuje, do wyboru masz:
- AccorHotels,
- Best Western International,
- Hilton Worldwide,
- InterContinental Hotels Group,
- Mariott International,
- Radisson Hotel Group,
Filtrować możesz także klasę danego obiektu według jego gwiazdek (dwie, trzy, cztery i pięć gwiazdek) oraz wybierać okazje czyli wszystkie ceny bądź też tylko oferty specjalne.
Najem wakacyjny to nieco inne opcje
Najem wakacyjny daje natomiast możliwość filtrowania według następujących udogodnień:
- Bezpłatne Wi-Fi,
- Centrum Fitness,
- Klimatyzacja,
- Przyjazne dzieciom,
- Basen,
- Przyjazne zwierzętom,
- Jacuzzi,
- Kuchnia,
- Patio lub taras,
- Grill na świeżym powietrzu,
- Łóżeczko dziecięce,
- Kominek.
Zamiast wyboru marek i filtrów po gwiazdkach, w przypadku opcji wakacyjnej, masz do wyboru po prostu liczbę sypialni i łazienek jaka Cię interesuje.
W przypadku hoteli, kluczowym elementem jest dobrze wykonana Wizytówka Google Moja Firma.
Powoduje to że Twój obiekt wskakuje wyżej w wynikach wyszukiwania i pozwala Gościom przejść bezpośrednio na Twoją stronę internetową.
Strona z możliwością rezerwacji pozwoli Ci uniknąć odprowadzania prowizji do pośredników!
Inaczej sytuacja wygląda w przypadku wakacyjnego najmu, czyli po prostu apartamentów, które nie pozwalają przejść do strony bezpośredniej.
Google uniemożliwia weryfikacje obiektów, które nie mają stałej recepcji i osoby obsługującej całą dobę.
Jak wygląda wnętrze oferty i dlaczego wizytówka jest kluczowa?

Patrząc na elementy dostępne w ofercie, widać od razu więcej szczegółów aniżeli w ogólnych wynikach wyszukiwania. Po pierwsze widzisz zdjęcia obiektu oraz dostępne podstrony (dojdziemy do ich szczegółowego opisu za moment).
Widoczna jest średnia ocen (wraz z liczbą recenzji), najważniejsze udogodnienia, ocena lokalizacji obiektu oraz mapa z lokalizacją obiektu. Dla hotelarza najważniejsze są dwa elementy, widoczne pod nazwą i adresem obiektu czyli:
Strona internetowa – Gość przechodzi na Twoją stronę, a Ty zyskujesz rezerwację bezpośrednią. Dzięki temu nie odprowadzasz prowizji do pośredników.
Drugi element to trasa, więc Goście mogą od razu skorzystać z nawigacji i ustalić trasę do Twojego obiektu.
Ceny, pośrednicy, oferty

Przewijając stronę widzisz oferty pośredników wraz z cenami, po kliknięciu w górnym menu w zakładkę ceny ukaże Ci się właśnie taki widok jak powyżej.
Widzisz znacznik reklama, więc są to oferty podłączone przez poszczególnych pośredników. Dlatego właśnie warto podpiąć własną stronę www na samej górze.
Dwa widoki na opinie o hotelu

Opinie w pierwszym widoku dzielą się na średnią, rozpisane poszczególne oceny i ich ilość (wraz z wartością procentową), oraz opinie od poszczególnych pośredników.
Możesz także napisać opinię samodzielnie, wówczas będzie traktowana, jak wystawiona za pomocą wizytówki Google Moja Firma.
W górnym menu możesz przejść do rozbudowanej zakładki opinie (podobnie jak klikając w przycisk pokaż więcej opinii). Przeniesie Cię to wówczas do tego widoku:

Na podstronie dotyczącej opinii, poza tym, co widoczne jest w głównym widoku, widnieje również podział na średnią ocenę: pokoi, lokalizacji oraz obsługi.
Typy Gości także mają wyszczególnione oceny, kolejno:
- pary,
- podróżujący w pojedynkę,
- rodziny,
- biznes
Każdy z elementów jest klikalny, ukaże Ci się wówczas ocena danego typu podróżnych wraz z poszczególnymi elementami podlegającymi recenzji.
Widoczność opinii w przeglądarce, to element, którego lekceważyć nie można, w związku z tym skuteczne zarządzanie opiniami w wielu kanałach jest ważnym aspektem.
Między innymi dlatego przygotowaliśmy Channel Opinion, który pozwoli Ci mieć kontrolę nad każdym miejscem gdzie znajdziesz opinie o zarządzanym przez Ciebie hotelu.
Informacje o hotelu

Krótka informacja o obiekcie oraz najważniejszych udogodnieniach, znajduje się na stronie głównej oferty. Klikając w menu w informacje jawi Ci się taki widok:

W zakładce informacyjnej widać najlepszy przykład, dlaczego warto uzupełnić wizytówkę Google Moja Firma, najbardziej szczegółowo, jak to tylko możliwe.
Oprócz informacji adresowych, godzin meldunku, oraz kontaktu w postaci numeru telefonu, adresu strony i możliwości znalezienia trasy, masz także najważniejsze informacje. Udogodnienia Twojego obiektu wyglądają tak, jak poniżej:

Udogodnienia pobrane są z wizytówki Google, czyli pojawia się kolejny argument, dlaczego wizytówka powinna być uzupełniona w prawidłowy sposób. Im więcej udogodnień w Twojej wizytówce, tym więcej widoczne będzie w Google Hotel Search.
Lokalizacja, trzy różne elementy – hotel

Widok pierwszy – ogólna ocena lokalizacji hotelu, z liczbową i tekstową oceną na temat odległości od atrakcji, środków komunikacji miejskiej i odległości od lotniska.
Poniżej opisano, iż średnie wyliczane są na podstawie map Google, plus masz widoczny adres i możliwość wyznaczenia trasy do obiektu.
Okoliczne atrakcje

Szczególnie rozbudowany element, to podstrona atrakcji gdzie rozpisane są najpopularniejsze atrakcje wraz z krótkim opisem każdej z nich, odległością od wybranego przez Ciebie hotelu.
Wszystkie opatrzone są szacowanym czasem dojazdu, oraz średnią oceną pobieraną z wizytówki Google danej atrakcji.
Na mapie umieszczono znacznik rezerwowanego hotelu i poszczególne atrakcje, ponumerowane według listy opisanej przeze mnie chwilę temu.
Komunikacja i dojazdy

Mapa różni się nieco od dwóch poprzednio opisanych. Zaznaczono na niej najważniejsze punkty komunikacji miejskiej i rzecz jasna po raz kolejny wybrany przez Ciebie obiekt noclegowy.
Każdy z przystanków ponownie opatrzony jest czasem dotarcia do niego (w tym przypadku pieszo). W przypadku portów lotniczych w niedalekiej odległości również podano opcje dotarcia do nich.
Zdjęcia w Twojej ofercie

Zakładka ze zdjęciami daje Google sporą przewagę nad innymi serwisami tego typu, ponieważ zaciągane są tu zdjęcia z różnych serwisów, od wizytówki Google przez Booking po zdjęcia dodane w wizytówce przez użytkowników.
Kategorie w jakich można je wyświetlić to:
- Udogodnienia,
- Pokoje,
- Jedzenie i napoje,
- Z zewnątrz.
Można wybrać również czy zdjęcia mają pochodzić od właścicieli, czy od Gości oraz format (fotografie bądź 360).
Twoja wizytówka, to Twoja sprzedaż
Google Hotel Search będzie rosło w siłę, nie ma się co oszukiwać że będzie inaczej. Ogrom pracy włożony w usługę i jej funkcjonowanie pokazuje, że kalifornijski gigant bardzo poważnie podchodzi do branży travel.
Tylko od Ciebie i od tego jak wyglądać będzie Twoja wizytówka zależeć będzie, czy zyskasz kolejne źródło rezerwacji (i to BEZPOŚREDNIEJ!), czy zostawisz wizytówkę samą sobie i pozwolisz zarabiać konkurencji.