Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja

Spis Treści:
Dlaczego po założeniu wizytówki, powinieneś ją zweryfikować?
W przytaczanym przeze mnie wyżej tekście na temat zakładania wizytówki, wspomniałem, że samo jej założenie nie wystarczy, ponieważ musisz wykonać jeszcze inne kroki, zanim będziesz wyświetlać się w największej i najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Jeśli jeszcze jej nie masz, załóż wizytówkę Google dla Twojego hotelu!
Kolejne zadanie, przed którym stoisz to proces weryfikacji Twojej wizytówki! To niezbędny element działania w celu wyświetlania na mapach.
To pewnego rodzaju zabezpieczenie przed powstawaniem niechcianych i nieprawdziwych wizytówek firm, a także powstawaniem ich nadmiernej liczby. Czy możesz pominąć proces weryfikacji?
Owszem. Natomiast wtedy, nawet jeśli uzupełnisz dane, najzwyczajniej nie będziesz wyświetlać się w wyszukiwarce, ani na Mapach Google. Nie po to więc poświęciłeś czas na na wykonanie wszystkich działań, żeby odpaść na jednym z ostatnich kroków do skutecznego zwiększenia widoczności i sprzedaży.
Więc tak, weryfikacja wizytówki Google jest niezbędna! Co musisz zrobić?
Wprowadź zapytanie do wyszukiwarki

Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarce interesujące Cię zapytanie (podobnie jak przy zakładaniu wizytówki), klikniesz, w któryś z pokazanych przeze mnie wyżej linków i przeniesiesz się na znaną Ci już wcześniej stronę.
Zobaczysz wówczas opcje logowania bądź zakładania profilu. Zakładanie masz już za sobą, więc wystarczy się zalogować.
Zaloguj się na swoje konto Google

Klikasz „Zaloguj się” i przechodzisz na swoje konto. To pierwsze, co powinieneś zrobić chcąc dokonać weryfikacji. Oczywiście możesz to zrobić od razu po założeniu wizytówki, jednak są również tacy, którzy o konieczności zweryfikowania przypomnieli sobie po czasie i także im chcę pomóc w pomyślnym przejściu tego procesu.
Przejdź do swojej wizytówki

Znany Ci ekran. Wystarczy więc wpisać dane do logowania i gotowe! Przechodzisz na swoje konto i możesz przejść do dalszych działań w celu dokonania niezbędnej weryfikacji.
Przejrzyj swoje konto

Po zalogowaniu, automatycznie znajdziesz się na zakładce „zarządzaj lokalizacjami”, w tym miejscu zobaczysz wszystkie lokalizacje, które zweryfikowałeś, bądź masz dopiero zamiar zweryfikować. Na powyższym screenie, widzisz dwa przykłady. Pierwsza lokalizacja została pomyślnie zweryfikowana, więc widzisz jej stan oznaczony jako „Opublikowano”.
Druga natomiast weryfikacji jeszcze nie przeszła, więc widniejący przy niej stan to „Wymagana weryfikacja”, tuż obok widnieje więc przycisk „Zweryfikuj teraz”. Zobaczmy, co wydarzy się po jego kliknięciu!
Metody weryfikacji

Po kliknięciu wymienionego przeze mnie wcześniej przycisku, zostaniesz przeniesiony na podstronę z wyborem metody weryfikacji. Podany przeze mnie screen pokazuje dwie opcje, jednak z mojego doświadczenia wynika, iż przypadku usług hotelarskich, najczęściej dostępna jest wyłącznie metoda z użyciem kartki pocztowej.
Po wejściu w widoczny na screenie link „Więcej informacji” przeczytać można, że Google wyszczególnia kilka dostępnych opcji weryfikacyjnych. Oto one:
- Drogą pocztową,
- Telefonicznie,
- Mailowo,
- Weryfikacja natychmiastowa (z pomocą Search Console),
- Zbiorczo (w przypadku posiadania więcej niż 10 lokalizacji).
Istnieją jeszcze dwie opcje, czyli:
- SMS,
- Wizyta osobista.
Sam jednak nie korzystałem z dwóch ostatnich opcji jednak wiem, iż możliwość weryfikacji poprzez SMS pojawia się niezwykle rzadko. Podobnie z resztą jak weryfikacja z przy użyciu adresu mailowego. Z czego to wynika? Ciężko powiedzieć. Jaki sposób spotykany jest najczęściej, właściwie prawdopodobnie zawsze?
Weryfikacja drogą pocztową

Po podaniu nazwy kontaktu i kliknięciu „Wyślij pocztą” dostaniesz informacje o tym po ilu dniach przysłany zostanie kod weryfikacyjny. Niestety weryfikacja wielu wizytówek wcześniej, nauczyła mnie, że nie zawsze to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Sporadycznie zdarzają się problemy z tą metodą. Pozwolę sobie opisać jeden z nich.

Po wybraniu opcji wysyłki pocztą, otrzymasz komunikat zwrotny, jak ten powyższy, wraz z orientacyjną liczbą dni, jakie upłyną zanim kod do Ciebie dotrze. Poniżej znajduje się również informacja o możliwości dostosowania wizytówki, jednak to już temat na osobną publikację. Jeśli kod po upływie tego czasu pojawi się w Twojej skrzynce, w dalszej części artykułu znajdziesz informacje, gdzie wpisać kod weryfikacyjny. Co jednak, jeśli kartka nie przyszła?
Kartka pocztowa została wysłana i… nic. Kontrowersje wokół całego procesu
Nic! Dlaczego tak? Nie do końca wiadomo, choć po czasie okazało się, że lokalizacja jest na tyle specyficzna, że wszystkie znajdujące się tam firmy mają jedną skrzynkę pocztową, czego nie byliśmy do końca świadomi podczas składania pierwszej prośby weryfikacyjnej.
Minął więc okres, który został podany przez Google, jako czas, w ciągu którego pocztówka powinna dotrzeć do adresata, jednak nic takiego się nie stało.
Po konsultacji z właścicielem omawianej przeze mnie firmy, stwierdziliśmy, że któraś z przebywających tam osób nieopatrznie mogła wyrzucić list, biorąc go niesłusznie za kolejny nic nie znaczący spam.
Wspólnie doszliśmy więc do wniosku, że spróbujemy złożyć ponowną prośbę i tym razem skrzynka będzie bacznie obserwowana, aby przypadkiem list nie został przeoczony. Minęło więc kolejne 14 dni… a listu, jak wcześniej nie było, tak w dalszym ciągu nie ma.
Naturalnie przed złożeniem prośby, skrupulatnie sprawdzone zostały wszelkie dane adresowe, umieszczone wcześniej na wizytówce. Kilkukrotnie, tak dla pewności. Adres jednak się zgadzał, lokalizacja również. Pozostaje kontakt z działem pomocy.
Dział pomocy Google krok po kroku

Następnym krokiem podjętym przeze mnie były odwiedziny na stronie działu pomocy Google My Business, kliknięcie „skontaktuj się z nami” następnie „weryfikacja” a w podmenu weryfikacji widzisz powyżej następujące pozycje. Klikasz więc „prośba o pocztówkę wysłana ponad 14 dni temu” wówczas zobaczysz opcję „pomoc przez e-mail”. Co dalej?
Formularz zgłoszeniowy do działu pomocy

Wypełniasz pola obowiązkowe, czyli swoje dane kontaktowe. Ważne jest, żeby adres mailowy podany przez ciebie był tym samym adresem, z którego korzystałeś przy zakładaniu wizytówki oraz masz zamiar korzystać podczas zarządzania kontem. Podajesz również nazwę firmy, z ramienia której działasz.
URL Twojej wizytówki

W tym miejscu podajesz adres swojej wizytówki, istotne, żeby był prawidłowy, podanie złego adresu skutkować będzie utrudnieniami w całym procesie. Na szczęście na powyższym screenie widać, jak wyglądać powinien prawidłowo podany przez Ciebie adres URL.
Zgody i niezbędne materiały

Udzielasz zgody na przetwarzanie podanych przez Ciebie danych kontaktowych, podajesz numer telefonu, pod którym Google może się z Tobą skontaktować. Następny krok to dołączenie materiałów, wymaganych, aby działania były skuteczne (od 3 do 5 zdjęć).
- Wystawa widziana z ulicy
- Szyld z nazwą i wejście
- Wnętrze widziane oczami klientów
- Link do zdjęć z Google Street View (jeśli dostępny)
- Nazwa i URL kompleksu (jeśli obiekt leży w takowym)
Wydaje się więc, że dołączenie materiałów oraz akceptacja wszystkich zgód powinna być wystarczająca do przejścia procesu weryfikacyjnego. Są również informacje opcjonalne, które możesz podać, aby ułatwić i przyspieszyć całą procedurę.
Informacje opcjonalne

Wpisujesz tu wszystkie informacje, które Twoim zdaniem mogą w jakiś sposób pomóc w dokonaniu weryfikacji. Zaznaczasz również swoje powiązanie z firmą, którą masz zamiar zweryfikować i klikasz „Prześlij”.
Mail zwrotny

Po wysłaniu formularza zgłoszeniowego otrzymasz maila zwrotnego, takiego jak powyższy, znajdziesz tam informacje co możesz jeszcze zrobić w celu usprawnienia działań.
- Podajesz adres e-mail przedstawiciela firmy, którą reprezentujesz, aby potwierdzić swoje powiązania
- Dołączasz w mailu zgodę na udostępnienie adresu e-mail wyżej wymienionemu przedstawicielowi firmy
Wydaje się, że to wszystko co będzie Ci potrzebne, jednak nie do końca to tak wygląda. Osobiście ważne jest, żeby zamieścić informację o tym, że na miejscu na stałe przebywa osoba zajmująca się Twoim obiektem. Problem pojawia się zwłaszcza wówczas, kiedy obiekt nie ma własnej strony internetowej.
Dobrze wtedy zamieścić stosowną informację w mailu zwrotnym, bo zapewne pracownicy Google, w razie wątpliwości, będą pytać o takie szczegóły.
Gdzie wpisać kod weryfikacyjny do wizytówki Google Moja Firma?

Po zalogowaniu na konto i wejściu w zakładkę zarządzaj lokalizacjami, wystarczy kliknąć w link „Wpisz kod weryfikacyjny”, pojawi Ci się wówczas następujący ekran:

Pozostaje Ci już tylko wpisanie otrzymanego wcześniej kodu, kliknięcie „Zweryfikuj” i gotowe! Twoja wizytówka będzie widoczna w wyszukiwarce oraz na Mapach Google. Teraz wystarczy tylko uzupełnić wszystkie niezbędne dane wewnątrz wizytówki i możesz zacząć czerpać korzyści z jej posiadania i prowadzenia!
*Wykorzystane materiały graficzne należą do Google LLC