Hotel marketing w internecie. Facebook 2018


hotel marketing fb 2018

Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na Facebooku, które 11 stycznia zapowiadał założyciel, Mark Zuckerberg. Jak sam zapowiedział w opublikowanym przez siebie wówczas poście, chciał, żeby czas spędzony na portalu społecznościowym, był czasem spędzonym lepiej. Social media to kanał, w którym dziś funkcjonuje niemal każdy użytkownik internetu, dla zainteresowanych odsyłam także do artykułu, w którym przypominam, dlaczego hotel marketing w social media jest kluczowy.

Jakie zmiany zostały zapowiedziane?

Jedną z najbardziej istotnych zmian, jakie nakreślił w swojej wypowiedzi, było ograniczenie treści publicznych, widocznych na tablicach użytkowników portalu. Dodał, że otrzymywał wiele głosów, na temat tego jak bardzo wiodącą rolę na “wallu” użytkownika mają obecnie właśnie treści publiczne, bądź treści reklamowe. Nie taka ponoć był zakładany przed 14 laty model działania Facebooka i szef giganta z Kaliforni ma świadomość, że może to irytować osoby korzystające z portalu, a tych z roku na rok drastycznie przybywa.

Co więc niesie za sobą nowy model zarządzania treściami publicznymi? Walka o zasięgi będzie dużo trudniejsza niż dotychczas, w wielu przypadkach wręcz przegrana na samym starcie, jeśli nie zdecydujesz się pójść w stronę płatnej promocji. Jak twierdzi sam Zuckerberg, decyzja podyktowana jest tym, żeby bardziej zbliżyć do siebie znajomych, a obciąć zalewanie tablic treściami, które są dla userów zwyczajnie nieistotne.

Oczywiście można potraktować tę sprawę dwojako, po pierwsze faktyczna chęć większego bycia “social” jednak z drugiej, nie ma co się oszukiwać, chodzi o większe zarobki z treści reklamowych. Pytanie jak powinieneś zareagować na te zmiany prowadząc fanpage swojego obiektu hotelowego?

Twój marketing hotelu a fanpage na Facebooku!

Wszystko zależy naturalnie od tego, w jaki sposób traktujesz fanpage swojego obiektu hotelowego, bo przecież nie każdy prowadzi stronę na portalach społecznościowych po to, żeby zarabiać na niej krocie. Mając mały obiekt hotelowy nastawiony nastawiony na lokalny rynek, wiadomym jest, że raczej nie ma sensu inwestować ogromnych kwot w reklamę, bo raz, że masz ograniczoną liczbę miejsc noclegowych, a dwa, że będzie to raczej nieefektywny wydatek, bo wiadomo, że wszystko zależy od położenia, specyfiki obiektu, i momentu sezonu w jakim się znajdujesz w danym momencie.

Znakomita większość hoteli traktuje swój fanpage raczej jako miejsce interakcji z zebraną wokół siebie grupą Gości. Są wtedy traktowani jako bardziej profesjonalny obiekt stojący frontem do potencjalnego bądź stałego Gościa, no i wiadomą rzeczą jest, że każdy lubi obserwować rzeczy związane z miejscem, które lubi. To już nie jest era gdzie wystarczyło wziąć coś słabej jakości z Google grafika i post sam się zrobił. Treści tworzone samodzielnie, zawsze przyniosą lepsze efekty! 

 

Jakich treści unikać a na jakie stawiać?

Najważniejsze to unikać wszelkich „klikaczy” i „wymuszaczy”, typu: „zostaw komentarz jeśli..” czy głosowania reakcjami. Facebook jasno określa, że tego typu rzeczy są mu zupełnie nie na rękę i tego typu praktyki będą drastycznie ukracane przez administratorów i algorytm portalu. Nie jest oczywiście tak, iż nie można skorzystać z takiego rozwiązania. Oczywiście można, natomiast stawianie na tego typu działania nagminnie, spowoduje, że zasięgi Twój fanpage i jego ocena zaczną pikować w zastraszającym tempie. Nieprawdą jest, że użycie tego na swojej stronie od razu obetnie Ci zasięgi. Dopóki nie będziesz przesadzać z takimi rozwiązaniami nic Ci nie grozi. Sztuczne zbieranie reakcji nie jest dobrym rozwiązaniem, bo po prostu zostanie wychwycone.

Co innego treści, które będą angażować użytkowników na serio, bez „wspomagaczy”. Jeśli wrzucisz wartościowy materiał, chociażby z życia Twojego obiektu hotelowego, to zbierzesz reakcje, a co za tym idzie, Twój zasięg wystrzeli w górę. Cały czas gigant z Kaliforni mówi otwarcie o promowaniu treści video, relacji live, treści, które najczęściej angażują potencjalnych odwiedzających.

Zyskaj fanpage na miarę 2018 roku!

Jak usprawnić hotel marketing na Facebooku?

Skoro masz pewną bazę ludzi, którzy polubili fanpage Twojego hotelu, możesz poprosić ich o to, żeby ustawili wysoki priorytet dla wstawianych przez Ciebie postów. Zabieg jest bardzo prosty, a daje Ci pewność, że dotrzesz do tych najbardziej zaangażowanych odwiedzających, poniżej wrzucam screen, w którym miejscu obserwujący może wyróżnić na swojej tablicy posty Twojego autorstwa.

fb wyświetlaj najpierw

Źródło: facebook.com kliknij w zdjęcie i ustaw priorytet dla naszej strony! 🙂

Użytkowników to nic nie kosztuje a dzięki temu Twoje posty będą bardziej widoczne i nie stracą zasięgów. Pełny marketing w hotelarstwie w  naszym wykonaniu obejmuje także pełną obsługę mediów społecznościowych. Dzięki temu wiesz, że Twój fanpage działa dokładnie według tych zasad, którymi kieruje się Facebook.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl