Hotel marketing – Ideas of automation.


hotel marketing ideas automation

Pamiętacie dlaczego e-mail remarketing jest ważny? Nie warto go więc lekceważyć. Oczywiście, jeśli chcielibyśmy to wszystko robić ręcznie, to jest to zadanie czasochłonne i obciąża pracowników dodatkowymi obowiązkami, ale przecież to wszystko można zrobić automatycznie. Recepcja to przecież serce i mózg naszego obiektu, więc to co myślą o jej działaniach goście w dużym stopniu kształtuje opinie o nas jako całości.

Każdy gość jest inny..

Automatyzacja marketingu naszego obiektu pozwoli nam skuteczniej segmentować naszych klientów. Zebranie informacji o działaniach klienta pozwoli skutecznie zbudować jego pełny profil, co przełoży się na skuteczniejszy dobór działań marketingowych, takich jak wyświetlanie spersonalizowanych reklam, czy wysyłanie ofert specjalnych. Analiza ruchów potencjalnego klienta na pewno będzie miała pozytywny skutek także na późniejszych etapach interakcji.

..Więc oczekuje czegoś innego.

Właśnie dlatego komunikaty powinny być bardziej indywidualne, poza tym, wszystkie działania marketingowe powinny być znacznie bardziej spersonalizowane. Unikajmy więc masowych komunikatów, bardziej szczegółowy podział klientów pozwoli skuteczniej do nich dotrzeć i da większe prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z naszej oferty. Nie bombardujmy go swoimi banerami. Dajmy mu czas na zapoznanie się z naszą ofertą. Źle dobrane komunikaty, które dodatkowo pojawią się klientowi zbyt często, spowodują u niego wyłącznie irytację i niechęć do naszej oferty. Nawet jeśli wcześniej byli zainteresowani naszymi usługami, to źle dobrane banery reklamowe zupełnie odciągną go od naszej oferty.

Zautomatyzujmy recepcje..

Ręczne wysyłanie maili to z pewnością czasochłonne zadanie, które dodatkowo wymaga obciążenia pracowników. Automatyzacja pozwoli stworzyć szablony i pogrupować gości tak, by dostali bardziej indywidualne komunikaty, i wiadomości które trafią w ich potrzeby. Szybkie odpowiedzi pozwalają budować w oczach klientów profesjonalny i przede wszystkim pozytywny wizerunek naszego hotelu. Sprawi to, że pracownicy recepcji bardziej skupią się na swoich głównych zadaniach, czyli kontakcie bezpośrednim oraz telefonicznym, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży w tym kanale. Nie oszukujmy się, pewnie prawie każdy z nas trafił kiedyś na przypadek, gdzie mimo rezerwacji, hotel zupełnie się z nami nie kontaktował. Na pewno nie zyskał dzięki temu w naszych oczach.

..bo przecież każdy gość jest ważny. Na każdym etapie.

Skoro tak, to chyba nie chcemy, żeby któryś z naszych klientów pozostał bez informacji zwrotnej. Automatyzacja tego procesu pozwoli nam uniknąć takich problemów. Będziemy wtedy mieli pewność, że gość otrzyma dokładnie taką wiadomość, w dokładnie tym momencie w którym powinien.

Zautomatyzuj swoją recepcję.

Dziś już jeden kanał nie wystarczy.

Dziś marketing hotelu powinien być wielokanałowy, więc postarajmy się korzystać z różnych opcji przy układaniu swojej strategii. Więcej punktów styku z daną firmą, to większe prawdopodobieństwo skorzystania z jego oferty. AdWords w połączeniu z e-mail marketingiem, i automatyzacją na stronie internetowej pozwoli zwiększyć swoje szanse na pozyskanie klienta.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl