Hotel marketing – Ideas of automation.


hotel marketing ideas automation

Pamiętacie dlaczego e-mail remarketing jest ważny? Nie warto go więc lekceważyć. Oczywiście, jeśli chcielibyśmy to wszystko robić ręcznie, to jest to zadanie czasochłonne i obciąża pracowników dodatkowymi obowiązkami, ale przecież to wszystko można zrobić automatycznie. Recepcja to przecież serce i mózg naszego obiektu, więc to co myślą o jej działaniach goście w dużym stopniu kształtuje opinie o nas jako całości.

Każdy gość jest inny..

Automatyzacja marketingu naszego obiektu pozwoli nam skuteczniej segmentować naszych klientów. Zebranie informacji o działaniach klienta pozwoli skutecznie zbudować jego pełny profil, co przełoży się na skuteczniejszy dobór działań marketingowych, takich jak wyświetlanie spersonalizowanych reklam, czy wysyłanie ofert specjalnych. Analiza ruchów potencjalnego klienta na pewno będzie miała pozytywny skutek także na późniejszych etapach interakcji.

..Więc oczekuje czegoś innego.

Właśnie dlatego komunikaty powinny być bardziej indywidualne, poza tym, wszystkie działania marketingowe powinny być znacznie bardziej spersonalizowane. Unikajmy więc masowych komunikatów, bardziej szczegółowy podział klientów pozwoli skuteczniej do nich dotrzeć i da większe prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z naszej oferty. Nie bombardujmy go swoimi banerami. Dajmy mu czas na zapoznanie się z naszą ofertą. Źle dobrane komunikaty, które dodatkowo pojawią się klientowi zbyt często, spowodują u niego wyłącznie irytację i niechęć do naszej oferty. Nawet jeśli wcześniej byli zainteresowani naszymi usługami, to źle dobrane banery reklamowe zupełnie odciągną go od naszej oferty.

Zautomatyzujmy recepcje..

Ręczne wysyłanie maili to z pewnością czasochłonne zadanie, które dodatkowo wymaga obciążenia pracowników. Automatyzacja pozwoli stworzyć szablony i pogrupować gości tak, by dostali bardziej indywidualne komunikaty, i wiadomości które trafią w ich potrzeby. Szybkie odpowiedzi pozwalają budować w oczach klientów profesjonalny i przede wszystkim pozytywny wizerunek naszego hotelu. Sprawi to, że pracownicy recepcji bardziej skupią się na swoich głównych zadaniach, czyli kontakcie bezpośrednim oraz telefonicznym, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży w tym kanale. Nie oszukujmy się, pewnie prawie każdy z nas trafił kiedyś na przypadek, gdzie mimo rezerwacji, hotel zupełnie się z nami nie kontaktował. Na pewno nie zyskał dzięki temu w naszych oczach.

..bo przecież każdy gość jest ważny. Na każdym etapie.

Skoro tak, to chyba nie chcemy, żeby któryś z naszych klientów pozostał bez informacji zwrotnej. Automatyzacja tego procesu pozwoli nam uniknąć takich problemów. Będziemy wtedy mieli pewność, że gość otrzyma dokładnie taką wiadomość, w dokładnie tym momencie w którym powinien.

Zautomatyzuj swoją recepcję.

Dziś już jeden kanał nie wystarczy.

Dziś marketing hotelu powinien być wielokanałowy, więc postarajmy się korzystać z różnych opcji przy układaniu swojej strategii. Więcej punktów styku z daną firmą, to większe prawdopodobieństwo skorzystania z jego oferty. AdWords w połączeniu z e-mail marketingiem, i automatyzacją na stronie internetowej pozwoli zwiększyć swoje szanse na pozyskanie klienta.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl