Hotel marketing – Ideas of automation

Spis Treści:
Każdy gość jest inny..
Automatyzacja marketingu naszego obiektu pozwoli nam skuteczniej segmentować naszych klientów. Zebranie informacji o działaniach klienta pozwoli skutecznie zbudować jego pełny profil, co przełoży się na skuteczniejszy dobór działań marketingowych, takich jak wyświetlanie spersonalizowanych reklam, czy wysyłanie ofert specjalnych. Analiza ruchów potencjalnego klienta na pewno będzie miała pozytywny skutek także na późniejszych etapach interakcji.
..Więc oczekuje czegoś innego.
Właśnie dlatego komunikaty powinny być bardziej indywidualne, poza tym, wszystkie działania marketingowe powinny być znacznie bardziej spersonalizowane. Unikajmy więc masowych komunikatów, bardziej szczegółowy podział klientów pozwoli skuteczniej do nich dotrzeć i da większe prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z naszej oferty. Nie bombardujmy go swoimi banerami. Dajmy mu czas na zapoznanie się z naszą ofertą. Źle dobrane komunikaty, które dodatkowo pojawią się klientowi zbyt często, spowodują u niego wyłącznie irytację i niechęć do naszej oferty. Nawet jeśli wcześniej byli zainteresowani naszymi usługami, to źle dobrane banery reklamowe zupełnie odciągną go od naszej oferty.
Zautomatyzujmy recepcje..
Ręczne wysyłanie maili to z pewnością czasochłonne zadanie, które dodatkowo wymaga obciążenia pracowników. Automatyzacja pozwoli stworzyć szablony i pogrupować gości tak, by dostali bardziej indywidualne komunikaty, i wiadomości które trafią w ich potrzeby. Szybkie odpowiedzi pozwalają budować w oczach klientów profesjonalny i przede wszystkim pozytywny wizerunek naszego hotelu. Sprawi to, że pracownicy recepcji bardziej skupią się na swoich głównych zadaniach, czyli kontakcie bezpośrednim oraz telefonicznym, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży w tym kanale. Nie oszukujmy się, pewnie prawie każdy z nas trafił kiedyś na przypadek, gdzie mimo rezerwacji, hotel zupełnie się z nami nie kontaktował. Na pewno nie zyskał dzięki temu w naszych oczach.
..bo przecież każdy gość jest ważny. Na każdym etapie.
Skoro tak, to chyba nie chcemy, żeby któryś z naszych klientów pozostał bez informacji zwrotnej. Automatyzacja tego procesu pozwoli nam uniknąć takich problemów. Będziemy wtedy mieli pewność, że gość otrzyma dokładnie taką wiadomość, w dokładnie tym momencie w którym powinien.
Dziś już jeden kanał nie wystarczy.
Dziś marketing hotelu powinien być wielokanałowy, więc postarajmy się korzystać z różnych opcji przy układaniu swojej strategii. Więcej punktów styku z daną firmą, to większe prawdopodobieństwo skorzystania z jego oferty. AdWords w połączeniu z e-mail marketingiem, i automatyzacją na stronie internetowej pozwoli zwiększyć swoje szanse na pozyskanie klienta.