Hotel marketing – Ideas of automation.


hotel marketing ideas automation

Pamiętacie dlaczego e-mail remarketing jest ważny? Nie warto go więc lekceważyć. Oczywiście, jeśli chcielibyśmy to wszystko robić ręcznie, to jest to zadanie czasochłonne i obciąża pracowników dodatkowymi obowiązkami, ale przecież to wszystko można zrobić automatycznie. Recepcja to przecież serce i mózg naszego obiektu, więc to co myślą o jej działaniach goście w dużym stopniu kształtuje opinie o nas jako całości.

Każdy gość jest inny..

Automatyzacja marketingu naszego obiektu pozwoli nam skuteczniej segmentować naszych klientów. Zebranie informacji o działaniach klienta pozwoli skutecznie zbudować jego pełny profil, co przełoży się na skuteczniejszy dobór działań marketingowych, takich jak wyświetlanie spersonalizowanych reklam, czy wysyłanie ofert specjalnych. Analiza ruchów potencjalnego klienta na pewno będzie miała pozytywny skutek także na późniejszych etapach interakcji.

..Więc oczekuje czegoś innego.

Właśnie dlatego komunikaty powinny być bardziej indywidualne, poza tym, wszystkie działania marketingowe powinny być znacznie bardziej spersonalizowane. Unikajmy więc masowych komunikatów, bardziej szczegółowy podział klientów pozwoli skuteczniej do nich dotrzeć i da większe prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z naszej oferty. Nie bombardujmy go swoimi banerami. Dajmy mu czas na zapoznanie się z naszą ofertą. Źle dobrane komunikaty, które dodatkowo pojawią się klientowi zbyt często, spowodują u niego wyłącznie irytację i niechęć do naszej oferty. Nawet jeśli wcześniej byli zainteresowani naszymi usługami, to źle dobrane banery reklamowe zupełnie odciągną go od naszej oferty.

Zautomatyzujmy recepcje..

Ręczne wysyłanie maili to z pewnością czasochłonne zadanie, które dodatkowo wymaga obciążenia pracowników. Automatyzacja pozwoli stworzyć szablony i pogrupować gości tak, by dostali bardziej indywidualne komunikaty, i wiadomości które trafią w ich potrzeby. Szybkie odpowiedzi pozwalają budować w oczach klientów profesjonalny i przede wszystkim pozytywny wizerunek naszego hotelu. Sprawi to, że pracownicy recepcji bardziej skupią się na swoich głównych zadaniach, czyli kontakcie bezpośrednim oraz telefonicznym, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży w tym kanale. Nie oszukujmy się, pewnie prawie każdy z nas trafił kiedyś na przypadek, gdzie mimo rezerwacji, hotel zupełnie się z nami nie kontaktował. Na pewno nie zyskał dzięki temu w naszych oczach.

..bo przecież każdy gość jest ważny. Na każdym etapie.

Skoro tak, to chyba nie chcemy, żeby któryś z naszych klientów pozostał bez informacji zwrotnej. Automatyzacja tego procesu pozwoli nam uniknąć takich problemów. Będziemy wtedy mieli pewność, że gość otrzyma dokładnie taką wiadomość, w dokładnie tym momencie w którym powinien.

Zautomatyzuj swoją recepcję.

Dziś już jeden kanał nie wystarczy.

Dziś marketing hotelu powinien być wielokanałowy, więc postarajmy się korzystać z różnych opcji przy układaniu swojej strategii. Więcej punktów styku z daną firmą, to większe prawdopodobieństwo skorzystania z jego oferty. AdWords w połączeniu z e-mail marketingiem, i automatyzacją na stronie internetowej pozwoli zwiększyć swoje szanse na pozyskanie klienta.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl