Sprawny hotel marketing. Postaw na social media.


social media hotel marketing

Media Społecznościowe co roku zyskują na popularności i znaczeniu. Przepływ informacji jest znacznie bardziej dynamiczny, niż jeszcze kilka lat wcześniej. Hotelarstwo, to branża, która również zmierza w tę stronę. Co zrobić, by nie zostać za konkurencją? Hotel marketing, czyli kilka praktycznych porad, jak lepiej wykorzystać swoje kanały Social Media.

Zrozumienie mediów społecznościowych – czyli od czego zacząć.

Osobiście jestem zdania, że najważniejsze we wszystkim, co chcemy robić jest to, by to zrozumieć i by to lubić. W przypadku mediów społecznościowych wygląda to dokładnie w ten sposób. Mediami społecznościowymi  powinna zajmować się osoba, która je rozumie. Ktoś, kto sprawnie się w nich porusza potrafi lepiej określić potrzeby współczesnego użytkownika. Najprościej mówiąc, sprawdzi się znacznie lepiej, niż ktoś, kto w życiu codziennym z nich nie korzysta.

Regularność to klucz do każdych drzwi.

Media społecznościowe to środowisko, które nie znosi próżni. Chcąc regularnie powiększać swoją bazę, musimy pokazać ludziom, że o nich dbamy, wtedy będą chętniej polecać nas dalej. Co jest na to najlepszym sposobem? Dodawanie treści, na tyle często, by nie pozwolić im o nas zapomnieć. Treści na tyle ciekawych, by chcieli wyrazić swoją opinie pod postem, czy zdjęciem. Aktywny użytkownik to skarb, więc jeśli znajdzie u nas coś, co go zaintryguje będzie do nas zaglądać coraz częściej. Stąd już tylko krok do rezerwacji.

Otoczenie, które powraca jak bumerang.

Media społecznościowe to kanał w którym warto wykorzystać ten aspekt. Coś interesującego dzieje się w okolicy, wrzućmy post, na przykład na hotelowego Facebooka, czy Twittera. Pamiętajmy, aby podlinkować stronę, bądź profil miejsca, lub wydarzenia, o którym informujemy. Powiększy to nasz zasięg i strefę wpływów. Pamiętajmy, by materiały zdjęciowe, czy filmowe były jak najwyższej jakości, zostaniemy odebrani jako bardziej profesjonalni, a to jest zawsze coś, na czym można tylko zyskać.

Wszędzie te opinie.

Zapewne każdy hotelarz stara się, by wizyta u niego wypadła dla każdego gościa możliwie jak najbardziej pozytywnie, co przekłada się na opinie w różnych miejscach, w których widnieje jego hotel, dlaczego tego nie wykorzystać? Oczywiście Facebook ma osobną zakładkę dotyczącą opinii. Ale może ktoś zostawił ciekawą opinie na którymś z portali rezerwacyjnych, bądź na stronie domowej hotelu? Opublikuj to na portalach społecznościowych, jest wtedy większa szansa, że przekonasz tym potencjalnego gościa, do złożenia rezerwacji! Warto zachęcać ludzi, by zostawiali swoją opinie na temat swojego pobytu, z jednej strony będzie to dobre dla nas, bo pomoże zbierać pozytywne opinie o naszym hotelu, a z drugiej strony dla naszych gości, bo poczują, że ich zdanie jest dla nas ważne.

Zbuduj strategię w social media.

Hotel marketing poprzez Social Media.

Metod na zaangażowanie klienta jest wiele, nie ma co zamykać się na wyłącznie jedną z nich, zachęćmy gościa do publikacji i tagowania zdjęć na różnych portalach, niezłą metodą jest także ogłoszenie konkursu na najlepsze zdjęcie z hashtagiem naszego obiektu, z nagrodą w postaci zniżki, na przykład na następną wizytę, czy którąś z usług. Media społecznościowe, to także sposób na marketing hotelu, profile prowadzone w odpowiedni sposób pozwolą naturalnie zwiększyć zasięg niższym kosztem, niż w przypadku płatnych kampanii reklamowych.

Nie samym fejsem człowiek żyje.

Tym stwierdzeniem pewnie nie wymyśliłem niczego na nowo, ale młodzi ludzie coraz mniej lubią czytać, i pewnie mają na to coraz mniej czasu, a to przecież także potencjalni klienci. Popularność portali społecznościowych nie bierze się przecież z niczego. W myśl zasady “zdjęcie pokaże więcej, niż tysiąc słów” warto zadbać o to by treści wrzucane na te platformy też były angażujące, aktualne i wysokiej jakości. Hotel marketing to dopasowanie się do nowych trendów, i dotarcie do nowych klientów, w sposób przystępny dla nich.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek
Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi się do gran...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl