Sprawny hotel marketing. Postaw na social media.


social media hotel marketing

Media Społecznościowe co roku zyskują na popularności i znaczeniu. Przepływ informacji jest znacznie bardziej dynamiczny, niż jeszcze kilka lat wcześniej. Hotelarstwo, to branża, która również zmierza w tę stronę. Co zrobić, by nie zostać za konkurencją? Hotel marketing, czyli kilka praktycznych porad, jak lepiej wykorzystać swoje kanały Social Media.

Zrozumienie mediów społecznościowych - czyli od czego zacząć.

Osobiście jestem zdania, że najważniejsze we wszystkim, co chcemy robić jest to, by to zrozumieć i by to lubić. W przypadku mediów społecznościowych wygląda to dokładnie w ten sposób. Mediami społecznościowymi  powinna zajmować się osoba, która je rozumie. Ktoś, kto sprawnie się w nich porusza potrafi lepiej określić potrzeby współczesnego użytkownika. Najprościej mówiąc, sprawdzi się znacznie lepiej, niż ktoś, kto w życiu codziennym z nich nie korzysta.

Regularność to klucz do każdych drzwi.

Media społecznościowe to środowisko, które nie znosi próżni. Chcąc regularnie powiększać swoją bazę, musimy pokazać ludziom, że o nich dbamy, wtedy będą chętniej polecać nas dalej. Co jest na to najlepszym sposobem? Dodawanie treści, na tyle często, by nie pozwolić im o nas zapomnieć. Treści na tyle ciekawych, by chcieli wyrazić swoją opinie pod postem, czy zdjęciem. Aktywny użytkownik to skarb, więc jeśli znajdzie u nas coś, co go zaintryguje będzie do nas zaglądać coraz częściej. Stąd już tylko krok do rezerwacji.

Otoczenie, które powraca jak bumerang.

Media społecznościowe to kanał w którym warto wykorzystać ten aspekt. Coś interesującego dzieje się w okolicy, wrzućmy post, na przykład na hotelowego Facebooka, czy Twittera. Pamiętajmy, aby podlinkować stronę, bądź profil miejsca, lub wydarzenia, o którym informujemy. Powiększy to nasz zasięg i strefę wpływów. Pamiętajmy, by materiały zdjęciowe, czy filmowe były jak najwyższej jakości, zostaniemy odebrani jako bardziej profesjonalni, a to jest zawsze coś, na czym można tylko zyskać.

Wszędzie te opinie.

Zapewne każdy hotelarz stara się, by wizyta u niego wypadła dla każdego gościa możliwie jak najbardziej pozytywnie, co przekłada się na opinie w różnych miejscach, w których widnieje jego hotel, dlaczego tego nie wykorzystać? Oczywiście Facebook ma osobną zakładkę dotyczącą opinii. Ale może ktoś zostawił ciekawą opinie na którymś z portali rezerwacyjnych, bądź na stronie domowej hotelu? Opublikuj to na portalach społecznościowych, jest wtedy większa szansa, że przekonasz tym potencjalnego gościa, do złożenia rezerwacji! Warto zachęcać ludzi, by zostawiali swoją opinie na temat swojego pobytu, z jednej strony będzie to dobre dla nas, bo pomoże zbierać pozytywne opinie o naszym hotelu, a z drugiej strony dla naszych gości, bo poczują, że ich zdanie jest dla nas ważne. Zbuduj strategię w social media.

Hotel marketing poprzez Social Media.

Metod na zaangażowanie klienta jest wiele, nie ma co zamykać się na wyłącznie jedną z nich, zachęćmy gościa do publikacji i tagowania zdjęć na różnych portalach, niezłą metodą jest także ogłoszenie konkursu na najlepsze zdjęcie z hashtagiem naszego obiektu, z nagrodą w postaci zniżki, na przykład na następną wizytę, czy którąś z usług. Media społecznościowe, to także sposób na marketing hotelu, profile prowadzone w odpowiedni sposób pozwolą naturalnie zwiększyć zasięg niższym kosztem, niż w przypadku płatnych kampanii reklamowych.

Nie samym fejsem człowiek żyje.

Tym stwierdzeniem pewnie nie wymyśliłem niczego na nowo, ale młodzi ludzie coraz mniej lubią czytać, i pewnie mają na to coraz mniej czasu, a to przecież także potencjalni klienci. Popularność portali społecznościowych nie bierze się przecież z niczego. W myśl zasady “zdjęcie pokaże więcej, niż tysiąc słów” warto zadbać o to by treści wrzucane na te platformy też były angażujące, aktualne i wysokiej jakości. Hotel marketing to dopasowanie się do nowych trendów, i dotarcie do nowych klientów, w sposób przystępny dla nich.
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl