Sprawny hotel marketing. Postaw na social media.


social media hotel marketing

Media Społecznościowe co roku zyskują na popularności i znaczeniu. Przepływ informacji jest znacznie bardziej dynamiczny, niż jeszcze kilka lat wcześniej. Hotelarstwo, to branża, która również zmierza w tę stronę. Co zrobić, by nie zostać za konkurencją? Hotel marketing, czyli kilka praktycznych porad, jak lepiej wykorzystać swoje kanały Social Media.

Zrozumienie mediów społecznościowych – czyli od czego zacząć.

Osobiście jestem zdania, że najważniejsze we wszystkim, co chcemy robić jest to, by to zrozumieć i by to lubić. W przypadku mediów społecznościowych wygląda to dokładnie w ten sposób. Mediami społecznościowymi  powinna zajmować się osoba, która je rozumie. Ktoś, kto sprawnie się w nich porusza potrafi lepiej określić potrzeby współczesnego użytkownika. Najprościej mówiąc, sprawdzi się znacznie lepiej, niż ktoś, kto w życiu codziennym z nich nie korzysta.

Regularność to klucz do każdych drzwi.

Media społecznościowe to środowisko, które nie znosi próżni. Chcąc regularnie powiększać swoją bazę, musimy pokazać ludziom, że o nich dbamy, wtedy będą chętniej polecać nas dalej. Co jest na to najlepszym sposobem? Dodawanie treści, na tyle często, by nie pozwolić im o nas zapomnieć. Treści na tyle ciekawych, by chcieli wyrazić swoją opinie pod postem, czy zdjęciem. Aktywny użytkownik to skarb, więc jeśli znajdzie u nas coś, co go zaintryguje będzie do nas zaglądać coraz częściej. Stąd już tylko krok do rezerwacji.

Otoczenie, które powraca jak bumerang.

Media społecznościowe to kanał w którym warto wykorzystać ten aspekt. Coś interesującego dzieje się w okolicy, wrzućmy post, na przykład na hotelowego Facebooka, czy Twittera. Pamiętajmy, aby podlinkować stronę, bądź profil miejsca, lub wydarzenia, o którym informujemy. Powiększy to nasz zasięg i strefę wpływów. Pamiętajmy, by materiały zdjęciowe, czy filmowe były jak najwyższej jakości, zostaniemy odebrani jako bardziej profesjonalni, a to jest zawsze coś, na czym można tylko zyskać.

Wszędzie te opinie.

Zapewne każdy hotelarz stara się, by wizyta u niego wypadła dla każdego gościa możliwie jak najbardziej pozytywnie, co przekłada się na opinie w różnych miejscach, w których widnieje jego hotel, dlaczego tego nie wykorzystać? Oczywiście Facebook ma osobną zakładkę dotyczącą opinii. Ale może ktoś zostawił ciekawą opinie na którymś z portali rezerwacyjnych, bądź na stronie domowej hotelu? Opublikuj to na portalach społecznościowych, jest wtedy większa szansa, że przekonasz tym potencjalnego gościa, do złożenia rezerwacji! Warto zachęcać ludzi, by zostawiali swoją opinie na temat swojego pobytu, z jednej strony będzie to dobre dla nas, bo pomoże zbierać pozytywne opinie o naszym hotelu, a z drugiej strony dla naszych gości, bo poczują, że ich zdanie jest dla nas ważne.

Zbuduj strategię w social media.

Hotel marketing poprzez Social Media.

Metod na zaangażowanie klienta jest wiele, nie ma co zamykać się na wyłącznie jedną z nich, zachęćmy gościa do publikacji i tagowania zdjęć na różnych portalach, niezłą metodą jest także ogłoszenie konkursu na najlepsze zdjęcie z hashtagiem naszego obiektu, z nagrodą w postaci zniżki, na przykład na następną wizytę, czy którąś z usług. Media społecznościowe, to także sposób na marketing hotelu, profile prowadzone w odpowiedni sposób pozwolą naturalnie zwiększyć zasięg niższym kosztem, niż w przypadku płatnych kampanii reklamowych.

Nie samym fejsem człowiek żyje.

Tym stwierdzeniem pewnie nie wymyśliłem niczego na nowo, ale młodzi ludzie coraz mniej lubią czytać, i pewnie mają na to coraz mniej czasu, a to przecież także potencjalni klienci. Popularność portali społecznościowych nie bierze się przecież z niczego. W myśl zasady “zdjęcie pokaże więcej, niż tysiąc słów” warto zadbać o to by treści wrzucane na te platformy też były angażujące, aktualne i wysokiej jakości. Hotel marketing to dopasowanie się do nowych trendów, i dotarcie do nowych klientów, w sposób przystępny dla nich.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl