Sprawny hotel marketing. Postaw na social media.


social media hotel marketing

Media Społecznościowe co roku zyskują na popularności i znaczeniu. Przepływ informacji jest znacznie bardziej dynamiczny, niż jeszcze kilka lat wcześniej. Hotelarstwo, to branża, która również zmierza w tę stronę. Co zrobić, by nie zostać za konkurencją? Hotel marketing, czyli kilka praktycznych porad, jak lepiej wykorzystać swoje kanały Social Media.

Zrozumienie mediów społecznościowych – czyli od czego zacząć

Osobiście jestem zdania, że najważniejsze we wszystkim, co chcemy robić jest to, by to zrozumieć i by to lubić. W przypadku mediów społecznościowych wygląda to dokładnie w ten sposób. Mediami społecznościowymi  powinna zajmować się osoba, która je rozumie. Ktoś, kto sprawnie się w nich porusza potrafi lepiej określić potrzeby współczesnego użytkownika. Najprościej mówiąc, sprawdzi się znacznie lepiej, niż ktoś, kto w życiu codziennym z nich nie korzysta.

Regularność to klucz do każdych drzwi

Media społecznościowe to środowisko, które nie znosi próżni. Chcąc regularnie powiększać swoją bazę, musimy pokazać ludziom, że o nich dbamy, wtedy będą chętniej polecać nas dalej. Co jest na to najlepszym sposobem? Dodawanie treści, na tyle często, by nie pozwolić im o nas zapomnieć. Treści na tyle ciekawych, by chcieli wyrazić swoją opinie pod postem, czy zdjęciem. Aktywny użytkownik to skarb, więc jeśli znajdzie u nas coś, co go zaintryguje będzie do nas zaglądać coraz częściej. Stąd już tylko krok do rezerwacji.

Otoczenie, które powraca jak bumerang

Media społecznościowe to kanał w którym warto wykorzystać ten aspekt. Coś interesującego dzieje się w okolicy, wrzućmy post, na przykład na hotelowego Facebooka, czy Twittera. Pamiętajmy, aby podlinkować stronę, bądź profil miejsca, lub wydarzenia, o którym informujemy. Powiększy to nasz zasięg i strefę wpływów. Pamiętajmy, by materiały zdjęciowe, czy filmowe były jak najwyższej jakości, zostaniemy odebrani jako bardziej profesjonalni, a to jest zawsze coś, na czym można tylko zyskać.

Wszędzie te opinie

Zapewne każdy hotelarz stara się, by wizyta u niego wypadła dla każdego gościa możliwie jak najbardziej pozytywnie, co przekłada się na opinie w różnych miejscach, w których widnieje jego hotel, dlaczego tego nie wykorzystać? Oczywiście Facebook ma osobną zakładkę dotyczącą opinii. Ale może ktoś zostawił ciekawą opinie na którymś z portali rezerwacyjnych, bądź na stronie domowej hotelu? Opublikuj to na portalach społecznościowych, jest wtedy większa szansa, że przekonasz tym potencjalnego gościa, do złożenia rezerwacji! Warto zachęcać ludzi, by zostawiali swoją opinie na temat swojego pobytu, z jednej strony będzie to dobre dla nas, bo pomoże zbierać pozytywne opinie o naszym hotelu, a z drugiej strony dla naszych gości, bo poczują, że ich zdanie jest dla nas ważne.

Zbuduj strategię w social media.

Hotel marketing poprzez Social Media

Metod na zaangażowanie klienta jest wiele, nie ma co zamykać się na wyłącznie jedną z nich, zachęćmy gościa do publikacji i tagowania zdjęć na różnych portalach, niezłą metodą jest także ogłoszenie konkursu na najlepsze zdjęcie z hashtagiem naszego obiektu, z nagrodą w postaci zniżki, na przykład na następną wizytę, czy którąś z usług. Media społecznościowe, to także sposób na marketing hotelu, profile prowadzone w odpowiedni sposób pozwolą naturalnie zwiększyć zasięg niższym kosztem, niż w przypadku płatnych kampanii reklamowych.

Nie samym fejsem człowiek żyje

Tym stwierdzeniem pewnie nie wymyśliłem niczego na nowo, ale młodzi ludzie coraz mniej lubią czytać, i pewnie mają na to coraz mniej czasu, a to przecież także potencjalni klienci. Popularność portali społecznościowych nie bierze się przecież z niczego. W myśl zasady “zdjęcie pokaże więcej, niż tysiąc słów” warto zadbać o to by treści wrzucane na te platformy też były angażujące, aktualne i wysokiej jakości. Hotel marketing to dopasowanie się do nowych trendów, i dotarcie do nowych klientów, w sposób przystępny dla nich.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...

Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wi...

Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oz...

Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie R...







Zapraszamy do kontaktu

bookingsolutions.pl