Hotel Trivago, co serwis oferuje hotelom

Spis Treści:
Skąd się wzięło Trivago?
Z Niemiec. Trivago jest firmą technologiczną, założoną w Niemczech w 2004 roku. W roku 2005 Trivago rozpoczęło swoje działania. W 2007 roku uruchomiono wersje w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii. Rok później uruchomiono serwis w Polsce oraz w Szwecji. 2009 rok, to rok w którym platformy udostępniono po raz pierwszy poza Europą, w Chinach, Japonii, Brazylii, Meksyku i USA.
Grudzień 2012 To już przejęcie 61,6% udziałów w firmie, przez Expedię. W grudniu 2016 Trivago wkroczyło na amerykańską giełdę papierów wartościowych. Co w takim razie daje firma z Niemiec czego nie oferują inne meta wyszukiwarki?
W Trivago znajdziesz więcej
Jedno, co odróżnia Trivago na przykład od Booking.com – zasady współpracy, Kolejna rzecz, to fakt, że w Bookingu, znajdziemy tylko oferty z tego portalu, natomiast Trivago, to wiele ofert z różnych portali. Portal zbiera wszystkie miejsca, w których dany hotel widnieje ze swoją ofertą, dzięki czemu mamy wszystkie możliwe opcje w jednym miejscu, i jasno widzimy to, która z nich jest najbardziej korzystna. Nie jest to więc klasyczny pośrednik, czy metawyszukiwarka, ale raczej serwis agregujący i zbierający oferty z portali oferujących pośrednictwo, a także z bezpośrednich stron hoteli, jeśli oczywiście hotel uwzględnił taką opcję.
Niewątpliwą zaletą tego portalu, jest fakt, że hotele mogą dodawać także oferty ze swojej strony bezpośredniej. Gość może sam wybrać tę ofertę, która wyda mu się najbardziej atrakcyjna, nie musząc szukać noclegu na kilku stronach. Stąd ta popularność. Poszukując noclegów Twoi Goście nie chcą tracić niepotrzebnie czasu. Jeśli wszystko jest w jednym miejscu, jest większa szansa na to, że zostaniesz znaleziony.
Prezentacja cen w serwisie
Prezentacja cen na trivago. Źródło: trivago.
Widać tutaj oferty danego hotelu posegregowane według cen bądź według serwisów, na których ofertę danego obiektu można znaleźć. Gość dzięki temu samodzielnie może wybrać; kierować się ceną albo innymi czynnikami znajdującymi się na stronie.
Jak wygląda prowizja na Trivago?
Niemiecki gigant nie ma tradycyjnego modelu prowizji za nocleg jak, na przykład na Booking.com. Trzeba najpierw zaznaczyć, że Trivago nie do końca jest serwisem rezerwacyjnym, owszem, oferty hoteli są na stronie, natomiast nie dokona się tam rezerwacji. Przebiega ona po przekierowaniu z serwisu, w miejsce, które wybrał użytkownik. W jaki sposób więc Trivago generuje zyski? Mają dwie drogi. Pierwsza z nich, jest właśnie powiązana z przekierowaniem na inne serwisy.
Poszukując noclegu, gość klika w interesującą go ofertę, natomiast serwis przekierowuje go na tę stronę. Właśnie ta sytuacja jest pierwszą drogą do zysków dla serwisu. Hotele płacą, gdy gość wybierze ofertę, na którą został przekierowany z Trivago. Drugą drogą generowania zysków z Trivago, jest opłata za używanie dodatkowych rozwiązań oferowanych przez twórców porównywarki.
Jakie narzędzia oferuje Trivago?
Wyszukiwarka hoteli – Czyli właśnie silnik umożliwiający wyszukiwanie i porównywanie ofert hoteli na różnych serwisach rezerwacyjnych. Stworzone przez nich narzędzie umożliwia błyskawiczne porównanie oferty danego hotelu w różnych miejscach w internecie, a także przekierowanie z Trivago, na tę konkretną ofertę.
Aplikacja mobilna Trivago – mobilny odpowiednik tego, co oferuje Trivago w swojej wersji głównej. Intuicyjne narzędzie pozwalające na wyszukiwanie i filtrowanie hoteli według daty, ceny, bądź oceny interesującej poszukującego.
Trivago Hotel Manager – narzędzie B2B (od biznesu, dla biznesu) ułatwiające prezentacje obiektu na łamach Trivago. Pozwala monitorować ilość kliknięć w daną ofertę a także na bieżąco sprawdzać, co należałoby poprawić, żeby wzrosła klikalność Twojej oferty. Istnieje również płatna wersja tegoż narzędzia, czyli Hotel Manager Pro. Pozwala wyświetlić szczegółowe dane bądź wyróżnić wybrane przez nas aspekty, aby przyciągnąć gości. Wersja Pro oferuje możliwość ustalenia konkurencyjnych cen, informacji o konkurentach oraz profilowanie odwiedzających.
Rate Connect – Dodatek pozwalający na aktualizowanie ocen, opinii, dostępności oferty Twojego hotelu poprzez narzędzie Trivago Hotel Manager.
Trivago Price Index, Trivago Rating Index – Pierwsze z nich, to narzędzie zbierające dane cenowe, i segmentujące je w taki sposób, by czytelnie przedstawić jakiej wysokości ceny są w danym momencie roku, w danej lokalizacji.
Drugie natomiast, segreguje wszystkie oceny z różnych lokalizacji, i segmentuje według określonych kryteriów, takich jak między innymi najbardziej opłacalna lokalizacja w danym momencie.
Travel Advice Calendars – Kalendarz, który w sposób jasny, opisuje która lokalizacja w danej chwili opłaca się najbardziej, a która jest najsłabszym wyborem w danym okresie w ciągu roku.
Zwiększ swoją szansę na pozyskanie gościa.
Trivago, jakie są opinie?
Słynne hasło reklamowe: „Hotel? Trivago!”, na całym świecie budzi skrajne emocje. Powstają dowcipy powiązane z tym hasłem, memy na ten temat, zarówno na polskim serwisie wykop, jak i na zagranicznym odpowiedniku, serwisie reddit, można natknąć się na wątki dotyczące serwisu. To działanie zamierzone? Raczej wątpię, jednak sam fakt, że serwis budzi emocje, sprawia, że zyskuje na popularności i rozpoznawalności.
Jakie są opinie na temat serwisu? Na łamach Trustpilot można znaleźć niemal 300 recenzji.
Przedstawienie opinii na trustpilot.com. Źródło: trustpilot.com
Co ciekawe profil zarządzany jest przez firmę i odpowiadają oni na niektóre z zamieszczonych recenzji. Najczęściej negatywne wpisy dotyczą niezgodności tego co zaprezentowane jest na łamach serwisu z tym, jaki jest stan faktyczny zastany przez gościa na miejscu. Możesz oczywiście potraktować to jako błąd statystyczny, bo przecież niecałych 300 opinii nie można traktować jako wyroczni, jednak moim zdaniem warto brać je pod uwagę tworząc swoją strategię.
Trivago w internecie
Dyskusja na temat właśnie tego portalu rozpoczynają się co jakiś czas na różnych mniej lub bardziej branżowych portalach. Mimo dość długiej obecności tego agregatora na rynku, zdania w dalszym ciągu są mocno podzielone. Niektórzy użytkownicy są bardzo zadowoleni z działania portalu, inni zaś po spróbowaniu twierdzą, że nigdy więcej nie skorzystają z usług właśnie tego portalu.
Tematy na forum. Źródło: dyskusje24.pl
Trivago Guy
Postać „Trivago Guy” stała się na tyle kultowa, że magazyn Rollingstone przeprowadził w 2017 roku wywiad z odtwórcą głównej roli , w niemieckojęzycznej wersji reklamy tego właśnie portalu. Właściciele i zarządzający przedsiębiorstwem pewnie nie do końca spodziewali się takiego obrotu sprawy, ale skoro na tyle duży magazyn zainteresował się zjawiskiem „Gościa z Trivago”, jest to niewątpliwy sukces marketingowy. Szczególnie za naszą zachodnią granicą i za oceanem postać z reklamy wzbudza wiele emocji.
Twój hotel potrzebuje Trivago? Plusy i minusy
Moim zdaniem, jest to dobre rozwiązanie, pod warunkiem oczywiście, że hotel podepnie przekierowanie do swojej strony bezpośredniej, i będzie miał odpowiednio wykonaną wizytówkę w booking.com. Dzięki temu wzrośnie prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji z dwóch źródeł. Goście preferujący stronę bezpośrednią zobaczą najlepszą ofertę, która ich na nią skieruje. Natomiast Ci przywiązani do portali rezerwacyjnych, zobaczą świetnie wykonaną wizytówkę, i również wybiorą Twój hotel. To już dwa źródła zwiększające przychody.
Plusy wynikające z obecności na portalu:
- dodatkowe miejsce, gdzie potencjalny Gość może znaleźć Twoją ofertę.
- kolejne źródło rezerwacji.
- jeśli masz odpowiednio niską cenę bezpośrednią, Gość pominie pośredników.
- przejrzyste i proste przedstawienie oferty.
Minusy:
- występują problemy z rezerwacjami, zdarzały się przypadki gdzie nie były one zarejestrowane.
- przy nieodpowiedniej cenie Gość i tak pominie Twoją ofertę bezpośrednią.
- problemy z nagłym odwoływaniem rezerwacji.
- opinie w internecie wskazują, że występują problemy z pobieraniem zbyt wysokich opłat za Hotel Managera.
materiały prasowe, logotypy należą w całości do firmy trivago N.V.