Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?


hotel trivago korzyści dla hoteli

Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo jest to wygodne, a hotele dostrzegły potencjał, bo mimo wszystko znacznie łatwiej dotrzeć do szerszego grona odbiorców naszej oferty. Większość z nas, słysząc metawyszukiwarka, mają przed oczami logo Booking.com. Trivago, to kolejna z popularnych stron tego rodzaju. Ale wszystko po kolei.

Skąd się wzięło Trivago?

Z Niemiec. Trivago jest firmą technologiczną, założoną w Niemczech w 2004 roku. W roku 2005 Trivago rozpoczęło swoje działania. W 2007 roku uruchomiono wersje w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii. Rok później uruchomiono strony w Polsce oraz w Szwecji. 2009 rok, to rok w którym platformy udostępniono po raz pierwszy poza Europą, w Chinach, Japonii, Brazylii, Meksyku oraz USA. Grudzień 2012 To już przejęcie 61,6% udziałów w firmie, przez Expedię. W grudniu 2016 Trivago wkroczyło na amerykańską giełdę papierów wartościowych. Co w takim razie daje firma z Niemiec czego nie oferują inne meta wyszukiwarki?

W Trivago znajdziesz więcej.

Co odróżnia Trivago na przykład od Booking.com? W Booking, znajdziemy tylko oferty z tego portalu, natomiast trivago, to wiele ofert z różnych portali. Portal zbiera wszystkie miejsca, w których dany hotel widnieje ze swoją ofertą, dzięki czemu mamy wszystkie możliwe opcje w jednym miejscu, i jasno widzimy to, która z nich jest najbardziej korzystna. Nie jest to więc klasyczny pośrednik, czy metawyszukiwarka, ale raczej serwis agregujący i zbierający oferty z portali oferujących pośrednictwo, a także z bezpośrednich stron hoteli, jeśli oczywiście hotel uwzględnił taką opcję. Niewątpliwą zaletą tego portalu, jest fakt, że hotele mogą dodawać także oferty ze swojej strony bezpośredniej. Gość może sam wybrać tę ofertę, która wyda mu się najbardziej atrakcyjna, nie musząc szukać noclegu na kilku stronach. Stąd ta popularność. Poszukując noclegów Twoi Goście nie chcą tracić niepotrzebnie czasu. Jeśli wszystko jest w jednym miejscu, jest większa szansa na to, że zostaniesz znaleziony.

Prezentacja cen w serwisie:

hotel trivago oferta cenowa Prezentacja cen na trivago. Źródło: trivago. Widać tutaj oferty danego hotelu posegregowane według cen oraz według serwisów, na których ofertę danego obiektu można znaleźć. Gość dzięki temu samodzielnie może wybrać, czy kierować się ceną, czy innymi czynnikami znajdującymi się na stronie.

Jak wygląda prowizja na Trivago?

Niemiecki gigant nie ma tradycyjnego modelu prowizji za nocleg jak, na przykład na Booking.com. Trzeba najpierw zaznaczyć, że Trivago nie do końca jest serwisem rezerwacyjnym, owszem, oferty hoteli są na stronie, natomiast nie dokona się tam rezerwacji. Przebiega ona po przekierowaniu z serwisu, w miejsce, które wybrał użytkownik. W jaki sposób więc Trivago generuje zyski? Mają dwie drogi. Pierwsza z nich, jest właśnie powiązana z przekierowaniem na inne serwisy. Poszukując noclegu, gość klika w interesującą go ofertę, natomiast serwis przekierowuje go na tę stronę.Właśnie ta sytuacja jest pierwszą drogą do zysków dla serwisu. Hotele płaca, kiedy gość wybierze ofertę, na którą został przekierowany z Trivago. Drugą drogą generowania zysków ze strony Trivago, jest opłata za używanie dodatkowych rozwiązań oferowanych przez twórców porównywarki.

Jakie narzędzia oferuje Trivago?

Wyszukiwarka hoteli - Czyli właśnie silnik umożliwiający wyszukiwanie i porównywanie ofert hoteli na różnych serwisach rezerwacyjnych. Stworzone przez nich narzędzie umożliwia błyskawiczne porównanie oferty danego hotelu w różnych miejscach w internecie, a także przekierowanie z Trivago, na tę konkretną ofertę. Aplikacja mobilna Trivago - mobilny odpowiednik tego, co oferuje Trivago w swojej wersji głównej. Intuicyjne narzędzie pozwalające na wyszukiwanie i filtrowanie hoteli według daty, ceny, czy oceny interesującej poszukującego. Trivago Hotel Manager - narzędzie B2B (od biznesu, dla biznesu) ułatwiające prezentacje obiektu na łamach Trivago. Pozwala monitorować ilość kliknięć w daną ofertę a także na bieżąco sprawdzać, co należałoby poprawić, żeby wzrosła klikalność Twojej oferty. Istnieje również płatna wersja tegoż narzędzia, czyli Hotel Manager Pro. Pozwala wyświetlić szczegółowe dane oraz wyróżnić wybrane przez nas aspekty, aby przyciągnąć gości. Wersja Pro oferuje możliwość ustalenia konkurencyjnych cen, informacji o konkurentach oraz profilowanie odwiedzających. Rate Connect - Dodatek pozwalający na aktualizowanie ocen, opinii oraz dostępności oferty Twojego hotelu poprzez narzędzie Trivago Hotel Manager. Trivago Price Index oraz Trivago Rating Index - Pierwsze z nich, to narzędzie zbierające dane cenowe, i segmentujące je w taki sposób, by czytelnie przedstawić jakiej wysokości ceny są w danym momencie roku, w danej lokalizacji. Drugie natomiast, segreguje wszystkie oceny z różnych lokalizacji, i segmentuje według określonych kryteriów, takich jak między innymi najbardziej opłacalna lokalizacja w danym momencie. Travel Advice Calendars - Kalendarz, który w sposób jasny, opisuje która lokalizacja w danej chwili opłaca się najbardziej, a która jest najsłabszym wyborem w danym okresie w ciągu roku. Zwiększ swoją szansę na pozyskanie gościa.  

Hotel Trivago. Jakie są opinie?

Mała ciekawostka na temat serwisu jest taka, że reklamy oraz słynne hasło "Hotel? Trivago!", na całym świecie budzą skrajne emocje. Powstają dowcipy powiązane z tym hasłem, memy na ten temat, zarówno na polskim serwisie wykop, czy na przykład na zagranicznym serwisie reddit, można natknąć się na wątki dotyczące serwisu. Czy było to działanie zamierzone? Raczej wątpię, jednak sam fakt, że serwis budzi emocje, sprawia, że zyskuje na popularności i rozpoznawalności. Jakie są opinie na temat serwisu? Na łamach Trustpilot można znaleźć niemal 300 recenzji. trivago hotel opinie trustpilot Przedstawienie opinii na trustpilot.com. Źródło: trustpilot.com Co ciekawe profil zarządzany jest przez firmę i odpowiadają oni na niektóre z zamieszczonych recenzji. Najczęściej negatywne wpisy dotyczą niezgodności tego co zaprezentowane jest na łamach serwisu z tym, jaki jest stan faktyczny zastany przez gościa na miejscu. Możesz oczywiście potraktować to jako błąd statystyczny, bo przecież niecałych 300 opinii nie można traktować jako wyroczni, jednak moim zdaniem warto brać je pod uwagę tworząc swoją strategię.

Trivago w internecie.

Dyskusja na temat właśnie tego portalu rozpoczynają się co jakiś czas na różnych mniej lub bardziej branżowych portalach. Mimo dość długiej obecności tego agregatora na rynku, zdania w dalszym ciągu są mocno podzielone. Niektórzy użytkownicy są bardzo zadowoleni z działania portalu, inni zaś po spróbowaniu twierdzą, że nigdy więcej nie skorzystają z usług właśnie tego portalu. hotel trivago na forum Tematy na forum. Źródło: dyskusje24.pl

Trivago Guy.

Postać "Trivago Guy" stała się na tyle kultowa, że magazyn Rollingstone przeprowadził w 2017 roku wywiad z odtwórcą głównej roli , w niemieckojęzycznej wersji reklamy tego właśnie portalu. Właściciele i zarządzający przedsiębiorstwem pewnie nie do końca spodziewali się takiego obrotu sprawy, ale skoro na tyle duży magazyn zainteresował się zjawiskiem "Gościa z Trivago", jest to niewątpliwy sukces marketingowy. Szczególnie za naszą zachodnią granicą oraz za oceanem postać z reklamy wzbudza wiele emocji.  

Czy Twój hotel potrzebuje Trivago? Plusy i minusy.

Moim zdaniem, jest to dobre rozwiązanie, pod warunkiem oczywiście, że hotel podepnie przekierowanie do swojej strony bezpośredniej, i będzie miał odpowiednio wykonaną wizytówkę w booking.com. Dzięki temu wzrośnie prawdopodobieństwo dokonania rezerwacji z dwóch źródeł. Goście preferujący stronę bezpośrednią zobaczą najlepszą ofertę, która ich na nią skieruje. Natomiast Ci przywiązani do portali rezerwacyjnych, zobaczą świetnie wykonaną wizytówkę, i również wybiorą Twój hotel. To już dwa źródła zwiększające przychody. Plusy wynikające z obecności na portalu:
  • dodatkowe miejsce, gdzie potencjalny Gość może znaleźć Twoją ofertę.
  • kolejne źródło rezerwacji.
  • jeśli masz odpowiednio niską cenę bezpośrednią, Gość pominie pośredników.
  • przejrzyste i proste przedstawienie oferty.
Minusy:
  • występują problemy z rezerwacjami, zdarzały się przypadki gdzie nie były one zarejestrowane.
  • przy nieodpowiedniej cenie Gość i tak pominie Twoją ofertę bezpośrednią.
  • problemy z nagłym odwoływaniem rezerwacji.
  • opinie w internecie wskazują, że występują problemy z pobieraniem zbyt wysokich opłat za Hotel Managera.
  materiały prasowe oraz logotypy należą w całości do firmy trivago N.V.
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






  • pawel

    Co do minusów, z jednym sie bankowo zgodze. Też w wakacje zajechałem do hotelu i okazało sie że mojej rezerwacji tam nie ma. Odradzam. Chyba że lubicie później słuchac marudzenia narzeczonej. Ja nie polecam.

  • Bożena Szczyrk

    Prowadzę mały pensjonacik i na początku dość ciężko było się w tym połapać. Dział pomocy mógłby działać dużo lepiej.

przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl