Hotele, promocja. E-mail remarketing.


Hotele, promocja E-mail remarketing

Remarketing mailowy, to część strategii marketingowej, której moim zdaniem nie możemy pominąć. Dobry kontakt mailowy z gośćmi, to coś co zaprocentuje. Hotel, który wychodzi gościom naprzeciw, to taki, który pamiętamy. Nie ma nic lepszego, niż dobre wrażenie pozostające w pamięci na dłużej.

Hotele, promocja, czyli czym właściwie jest remarketing?

W dużym skrócie remarketing to pewne działanie które ma spowodować, że klient do nas wróci. Skoro już raz skorzystał z naszej oferty, albo był nią chociaż zainteresowany, to skorzystajmy z tego ponownie. Pokażmy, że jest w orbicie naszych zainteresowań i nasza oferta to właśnie to, co chce nabyć.

Klient był, ale się zmył.

Skoro potencjalny gość odwiedził naszą stronę, oznacza to, że coś go do nas przyciągnęło. Dlatego tak ważne jest, by proponować ludziom zapisanie się do newslettera, zawartego na naszej stronie. Skoro zrezygnował, to warto wiedzieć w którym miejscu na naszej stronie, bądź na którym etapie rezerwacji zrezygnował. Narzędzia analityczne pozwolą nam w pełni kontrolować takie sytuacje, będziemy doskonale wiedzieć, które oferty potencjalny gość przeglądał, i na której podstronie spędził najwięcej czasu. Wdrożenie u siebie silnika rezerwacyjnego, pozwoli w odpowiedni sposób sprawdzić wszystkie ruchy danego użytkownika w poszczególnych etapach rezerwacji. Nawet w razie niepowodzenia pozwoli to wysłać do niedoszłego gościa lepiej sprecyzowaną ofertę, bądź oferty dodatkowe, które sprawią, że zechce wybrać właśnie nas.

Zarezerwowane. Czekamy na gościa.

Marketing w hotelu to dzisiaj nie tylko samo czekanie, tutaj z pomocą przychodzi nam e-mail, wyślijmy do przyszłego gościa kilka maili, które utwierdzą go w tym, że wybrał słusznie:

  • podziękowania za rezerwację właśnie u nas
  • mapę dojazdu do naszego hotelu
  • listę i opis okolicznych atrakcji
  • krótki opis tego co może czekać naszego gościa właśnie u nas
  • na krótko przed planowaną wizytą, e-mail z najważniejszymi szczegółami na temat jego rezerwacji

Dlaczego to takie ważne? Postawi to naszego gościa w pozycji osoby najważniejszej dla hotelu, więc tym bardziej pozwoli mu poczuć, że podjął dobrą decyzje.

Zbuduj bazę stałych klientów.

Klient wymeldowany. Sprawa załatwiona.

Nic bardziej mylnego, skoro klient już zakończył wizytę u nas, sprawmy, że będzie chciał do nas wrócić, postawmy się w pozycji gościa. Wyślijmy do niego to, co sami chcielibyśmy otrzymać, będąc na jego miejscu:

  • podziękujmy za wizytę u nas
  • zaproponujmy zniżkę w przypadku następnej decyzji
  • oferujmy oferty specjalne które organizuje nasz hotel
  • zachęćmy do pozostawienia opinii, oczywiście wysyłając odpowiednie linki, tak by gość nie musiał niczego szukać samodzielnie
  • zachęćmy do publikacji zdjęć z pobytu u nas, z uwzględnieniem odpowiednich podpisów

Adresy e-mail można wykorzystać na wiele sposobów, jest to powszechny rodzaj komunikacji internetowej, ale mam wrażenie, że w wielu przypadkach jego potencjał jest za mało wykorzystywany, trzeba pamiętać, że każdy kanał komunikacji z klientem to coś na czym możemy zyskać, kluczowe jednak jest wykorzystanie go w odpowiedni sposób i poświęcenie mu odpowiedniej uwagi.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl