Hotele, promocja. E-mail remarketing.


Hotele, promocja E-mail remarketing

Remarketing mailowy, to część strategii marketingowej, której moim zdaniem nie możemy pominąć. Dobry kontakt mailowy z gośćmi, to coś co zaprocentuje. Hotel, który wychodzi gościom naprzeciw, to taki, który pamiętamy. Nie ma nic lepszego, niż dobre wrażenie pozostające w pamięci na dłużej.

Hotele, promocja, czyli czym właściwie jest remarketing?

W dużym skrócie remarketing to pewne działanie które ma spowodować, że klient do nas wróci. Skoro już raz skorzystał z naszej oferty, albo był nią chociaż zainteresowany, to skorzystajmy z tego ponownie. Pokażmy, że jest w orbicie naszych zainteresowań i nasza oferta to właśnie to, co chce nabyć.

Klient był, ale się zmył

Skoro potencjalny gość odwiedził naszą stronę, oznacza to, że coś go do nas przyciągnęło. Dlatego tak ważne jest, by proponować ludziom zapisanie się do newslettera, zawartego na naszej stronie. Skoro zrezygnował, to warto wiedzieć w którym miejscu na naszej stronie, bądź na którym etapie rezerwacji zrezygnował. Narzędzia analityczne pozwolą nam w pełni kontrolować takie sytuacje, będziemy doskonale wiedzieć, które oferty potencjalny gość przeglądał, i na której podstronie spędził najwięcej czasu. Wdrożenie u siebie silnika rezerwacyjnego, pozwoli w odpowiedni sposób sprawdzić wszystkie ruchy danego użytkownika w poszczególnych etapach rezerwacji. Nawet w razie niepowodzenia pozwoli to wysłać do niedoszłego gościa lepiej sprecyzowaną ofertę, bądź oferty dodatkowe, które sprawią, że zechce wybrać właśnie nas.

Zarezerwowane. Czekamy na gościa

Marketing w hotelu to dzisiaj nie tylko samo czekanie, tutaj z pomocą przychodzi nam e-mail, wyślijmy do przyszłego gościa kilka maili, które utwierdzą go w tym, że wybrał słusznie:

  • podziękowania za rezerwację właśnie u nas
  • mapę dojazdu do naszego hotelu
  • listę i opis okolicznych atrakcji
  • krótki opis tego co może czekać naszego gościa właśnie u nas
  • na krótko przed planowaną wizytą, e-mail z najważniejszymi szczegółami na temat jego rezerwacji

Dlaczego to takie ważne? Postawi to naszego gościa w pozycji osoby najważniejszej dla hotelu, więc tym bardziej pozwoli mu poczuć, że podjął dobrą decyzje.

Zbuduj bazę stałych klientów.

Klient wymeldowany, sprawa załatwiona

Nic bardziej mylnego, skoro klient już zakończył wizytę u nas, sprawmy, że będzie chciał do nas wrócić, postawmy się w pozycji gościa. Wyślijmy do niego to, co sami chcielibyśmy otrzymać, będąc na jego miejscu:

  • podziękujmy za wizytę u nas
  • zaproponujmy zniżkę w przypadku następnej decyzji
  • oferujmy oferty specjalne które organizuje nasz hotel
  • zachęćmy do pozostawienia opinii, oczywiście wysyłając odpowiednie linki, tak by gość nie musiał niczego szukać samodzielnie
  • zachęćmy do publikacji zdjęć z pobytu u nas, z uwzględnieniem odpowiednich podpisów

Adresy e-mail można wykorzystać na wiele sposobów, jest to powszechny rodzaj komunikacji internetowej, ale mam wrażenie, że w wielu przypadkach jego potencjał jest za mało wykorzystywany, trzeba pamiętać, że każdy kanał komunikacji z klientem to coś na czym możemy zyskać, kluczowe jednak jest wykorzystanie go w odpowiedni sposób i poświęcenie mu odpowiedniej uwagi.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? - miniatura Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chce...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...