Hotele, promocja. E-mail remarketing.


Hotele, promocja E-mail remarketing

Remarketing mailowy, to część strategii marketingowej, której moim zdaniem nie możemy pominąć. Dobry kontakt mailowy z gośćmi, to coś co zaprocentuje. Hotel, który wychodzi gościom naprzeciw, to taki, który pamiętamy. Nie ma nic lepszego, niż dobre wrażenie pozostające w pamięci na dłużej.

Hotele, promocja, czyli czym właściwie jest remarketing?

W dużym skrócie remarketing to pewne działanie które ma spowodować, że klient do nas wróci. Skoro już raz skorzystał z naszej oferty, albo był nią chociaż zainteresowany, to skorzystajmy z tego ponownie. Pokażmy, że jest w orbicie naszych zainteresowań i nasza oferta to właśnie to, co chce nabyć.

Klient był, ale się zmył.

Skoro potencjalny gość odwiedził naszą stronę, oznacza to, że coś go do nas przyciągnęło. Dlatego tak ważne jest, by proponować ludziom zapisanie się do newslettera, zawartego na naszej stronie. Skoro zrezygnował, to warto wiedzieć w którym miejscu na naszej stronie, bądź na którym etapie rezerwacji zrezygnował. Narzędzia analityczne pozwolą nam w pełni kontrolować takie sytuacje, będziemy doskonale wiedzieć, które oferty potencjalny gość przeglądał, i na której podstronie spędził najwięcej czasu. Wdrożenie u siebie silnika rezerwacyjnego, pozwoli w odpowiedni sposób sprawdzić wszystkie ruchy danego użytkownika w poszczególnych etapach rezerwacji. Nawet w razie niepowodzenia pozwoli to wysłać do niedoszłego gościa lepiej sprecyzowaną ofertę, bądź oferty dodatkowe, które sprawią, że zechce wybrać właśnie nas.

Zarezerwowane. Czekamy na gościa.

Marketing w hotelu to dzisiaj nie tylko samo czekanie, tutaj z pomocą przychodzi nam e-mail, wyślijmy do przyszłego gościa kilka maili, które utwierdzą go w tym, że wybrał słusznie:

  • podziękowania za rezerwację właśnie u nas
  • mapę dojazdu do naszego hotelu
  • listę i opis okolicznych atrakcji
  • krótki opis tego co może czekać naszego gościa właśnie u nas
  • na krótko przed planowaną wizytą, e-mail z najważniejszymi szczegółami na temat jego rezerwacji

Dlaczego to takie ważne? Postawi to naszego gościa w pozycji osoby najważniejszej dla hotelu, więc tym bardziej pozwoli mu poczuć, że podjął dobrą decyzje.

Zbuduj bazę stałych klientów.

Klient wymeldowany. Sprawa załatwiona.

Nic bardziej mylnego, skoro klient już zakończył wizytę u nas, sprawmy, że będzie chciał do nas wrócić, postawmy się w pozycji gościa. Wyślijmy do niego to, co sami chcielibyśmy otrzymać, będąc na jego miejscu:

  • podziękujmy za wizytę u nas
  • zaproponujmy zniżkę w przypadku następnej decyzji
  • oferujmy oferty specjalne które organizuje nasz hotel
  • zachęćmy do pozostawienia opinii, oczywiście wysyłając odpowiednie linki, tak by gość nie musiał niczego szukać samodzielnie
  • zachęćmy do publikacji zdjęć z pobytu u nas, z uwzględnieniem odpowiednich podpisów

Adresy e-mail można wykorzystać na wiele sposobów, jest to powszechny rodzaj komunikacji internetowej, ale mam wrażenie, że w wielu przypadkach jego potencjał jest za mało wykorzystywany, trzeba pamiętać, że każdy kanał komunikacji z klientem to coś na czym możemy zyskać, kluczowe jednak jest wykorzystanie go w odpowiedni sposób i poświęcenie mu odpowiedniej uwagi.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne? - miniatura HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne?
W ostatnich latach na rynku powstało mnóstwo portali rezerwacyjnych. Nie ma w tym nic dziwnego, bo rezerwacji szuka każdy. Od pojedynczych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl