Hotele, promocja. E-mail remarketing.

Spis Treści:
Hotele, promocja, czyli czym właściwie jest remarketing?
W dużym skrócie remarketing to pewne działanie które ma spowodować, że klient do nas wróci. Skoro już raz skorzystał z naszej oferty, albo był nią chociaż zainteresowany, to skorzystajmy z tego ponownie. Pokażmy, że jest w orbicie naszych zainteresowań i nasza oferta to właśnie to, co chce nabyć.
Klient był, ale się zmył
Skoro potencjalny gość odwiedził naszą stronę, oznacza to, że coś go do nas przyciągnęło. Dlatego tak ważne jest, by proponować ludziom zapisanie się do newslettera, zawartego na naszej stronie. Skoro zrezygnował, to warto wiedzieć w którym miejscu na naszej stronie, bądź na którym etapie rezerwacji zrezygnował. Narzędzia analityczne pozwolą nam w pełni kontrolować takie sytuacje, będziemy doskonale wiedzieć, które oferty potencjalny gość przeglądał, i na której podstronie spędził najwięcej czasu. Wdrożenie u siebie silnika rezerwacyjnego, pozwoli w odpowiedni sposób sprawdzić wszystkie ruchy danego użytkownika w poszczególnych etapach rezerwacji. Nawet w razie niepowodzenia pozwoli to wysłać do niedoszłego gościa lepiej sprecyzowaną ofertę, bądź oferty dodatkowe, które sprawią, że zechce wybrać właśnie nas.
Zarezerwowane. Czekamy na gościa
Marketing w hotelu to dzisiaj nie tylko samo czekanie, tutaj z pomocą przychodzi nam e-mail, wyślijmy do przyszłego gościa kilka maili, które utwierdzą go w tym, że wybrał słusznie:
- podziękowania za rezerwację właśnie u nas
- mapę dojazdu do naszego hotelu
- listę i opis okolicznych atrakcji
- krótki opis tego co może czekać naszego gościa właśnie u nas
- na krótko przed planowaną wizytą, e-mail z najważniejszymi szczegółami na temat jego rezerwacji
Dlaczego to takie ważne? Postawi to naszego gościa w pozycji osoby najważniejszej dla hotelu, więc tym bardziej pozwoli mu poczuć, że podjął dobrą decyzje.
Klient wymeldowany, sprawa załatwiona
Nic bardziej mylnego, skoro klient już zakończył wizytę u nas, sprawmy, że będzie chciał do nas wrócić, postawmy się w pozycji gościa. Wyślijmy do niego to, co sami chcielibyśmy otrzymać, będąc na jego miejscu:
- podziękujmy za wizytę u nas
- zaproponujmy zniżkę w przypadku następnej decyzji
- oferujmy oferty specjalne które organizuje nasz hotel
- zachęćmy do pozostawienia opinii, oczywiście wysyłając odpowiednie linki, tak by gość nie musiał niczego szukać samodzielnie
- zachęćmy do publikacji zdjęć z pobytu u nas, z uwzględnieniem odpowiednich podpisów
Adresy e-mail można wykorzystać na wiele sposobów, jest to powszechny rodzaj komunikacji internetowej, ale mam wrażenie, że w wielu przypadkach jego potencjał jest za mało wykorzystywany, trzeba pamiętać, że każdy kanał komunikacji z klientem to coś na czym możemy zyskać, kluczowe jednak jest wykorzystanie go w odpowiedni sposób i poświęcenie mu odpowiedniej uwagi.