Skąd taka cena, czyli ile kosztują strony internetowe? 5 głównych czynników!



Strony internetowe to produkty w przypadku których nie można jednoznacznie określić cen. To trochę tak, jakbyś próbował odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje samochód? Każdy dobry sprzedawca zanim określi ramy cenowe będzie musiał uzyskać więcej informacji o Twoich preferencjach. I dokładnie tak samo jest w przypadku stron internetowych.

Z czego wynika cena strony internetowej?

Zadaniem strony internetowej dla obiektu hotelowego jest generowanie sprzedaży bezpośredniej. Taki cel sprawia, że już na etapie projektowania witryny trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. 

Jak “duża” będzie strona Twojego obiektu? 

Przygotowując się do stworzenia strony dla swojego obiektu, musisz rozpisać sobie najważniejsze tematy, jakie powinny znaleźć się na stronie. Zarówno oferta noclegowa jak i pozostałe udogodnienia mają ogromny wpływ na wielkość witryny. Im więcej opcji oferujesz, tym szerszy będzie jej zakres.

Nie warto jednak oszczędzać podczas rozplanowywania treści na stronie. Strona to jedno z najbardziej wiarygodnych i wyczerpujących źródeł informacji. To właśnie na niej należy zaprezentować wszystkie oferowane usługi dodatkowe, których np. nie możemy umieścić w OTA. 

ile-kosztuja-strony-internetowe

Jak często będziesz aktualizować stronę?

Przed tworzeniem własnej strony koniecznie przeanalizuj jak często będziesz chciał ingerować w jej treści. Branża hotelarska ma to do siebie, że zmiennych informacji jest wiele. Nowe oferty, dodatkowe udogodnienia, pakiety czy zmiana cen – to wszystko musi być edytowane w czasie rzeczywistym. Dlaczego o tym wspominam? 

CMS czyli system zarządzania treścią to niezwykle istotna część strony. Właśnie od CMS zależy ile ostatecznie wydasz na stronę. Pamiętaj, że możliwość samodzielnego wprowadzania zmian na stronie obniży jej koszty. Jak to możliwe? Każdorazowe aktualizowanie strony przez programistę będzie wiązało się z dodatkowym wydatkiem. A jak wiadomo – tych zmian będzie wiele. Wykonując to samemu – nie wydasz ani złotówki. 

Kto wykona stronę internetową? 

Jeśli ustalisz już czego potrzebujesz i jaką masz wizję swojej strony, potrzebny Ci będzie ktoś, kto to “postawi”. Na tym etapie dobrze jest pozyskać oferty z kilku źródeł i dopiero podjąć decyzję. 

Przestrzegam jednak przed wyborem najtańszej opcji. Niska cena to zazwyczaj niska jakość lub co gorsza gotowy szablon, którego efektywność jest równa zeru. 

Profesjonalna strona dla hotelu wymaga znajomości branży, fachowej wiedzy oraz właściwych narzędzi. Oczywiście zawsze znajdzie się znajomy znajomego, który zaoferuje Ci wykonanie super strony za ułamek kwoty proponowanej przez agencję. Taka współpraca w najlepszym wypadku skończy się stroną, która nie będzie sprzedawać, a w najgorszym – brakiem pieniędzy i brakiem strony. 

Dlaczego warto wybrać specjalistyczną agencję do stworzenia strony?

Koszt zaprojektowania i zbudowania strony jest mocno związany z tym, kto będzie ją wykonywał. Samodzielne stworzenie strony www to oczywiście najtańsza opcja. Dlaczego jednak warto skorzystać z usług profesjonalistów?

W renomowanych agencjach nad stworzeniem strony pracuje zespół wykwalifikowanych osób, których wiedza i doświadczenie pozwala na wykonanie najbardziej dopasowanego projektu, który w stu procentach będzie spełniać swoją funkcję. 

To właśnie to doświadczenie i kompetencje z zakresu wielu obszarów sprawia, że wartość strony rośnie. Freelancer czyli tzw. wolny strzelec raczej nie jest w stanie posiadać wiedzy ze wszystkich obszarów i dziedzin, niezbędnej do postawienia sprzedażowej strony dopasowanej do potrzeb tak specyficznej branży jaką jest hotelarstwo. 

Skąd taka cena, czyli ile kosztują strony internetowe? 5 głównych czynników! 1

Co wchodzi w skład oferty strony?

Strona internetowa to nie tylko to co widzisz w efekcie końcowym. To cały pakiet działań. Począwszy od momentu tworzenia indywidualnego projektu witryny, poprzez dopasowanie rozwiązań, doradztwo i wsparcie techniczne, aż po szkolenie z obsługi strony. 

Każdy z tych elementów jest niezwykle ważny z punktu widzenia funkcjonowania strony i jej jakości, dlatego trzeba dopilnować żeby żadnego z nich nie zabrakło przy stronie dla Twojego obiektu. 

Zanim podejmiesz decyzję o budowie strony

Rozważ współpracę z firmą, która posiada ugruntowaną pozycję na rynku. Odwiedź jej stronę i zweryfikuj portfolio. Łatwo odróżnić profesjonalnie prezentujące się witryny od amatorskich. Zwróć uwagę na dopasowanie elementów do potrzeb obiektu oraz estetykę.  

Sprawdź opinie na temat współpracy z innymi obiektami, ale także zadzwoń i porozmawiaj z doradcą. Podczas indywidualnej rozmowy dowiesz się zdecydowanie więcej niż z “suchej” oferty przesłanej na maila. 

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach indywidualna strona internetowa to fundament marketingu i sprzedaży w obiektach noclegowych. Mimo rozrastających się innych źródeł (m.in social mediów), strona pozostaje nadal najbardziej stabilną formą reklamy. Nie masz przecież gwarancji, że Facebook czy Instagram za 5 lat będą istnieć – to strona czyni Cię niezależnym. 

Tak jak dbasz o jakość swoich usług, zadbaj również o profesjonalny wizerunek Twojego obiektu. Nie trać czasu i pieniędzy na półśrodki. 

Jeśli chcesz otrzymać bezpłatną wycenę strony www – skontaktuj się z nami.

Bezpłatna wycena

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. - miniatura Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. Właściciele całorocznych obiektów hotelowych, po zakończeniu wakacji często zastanawiają się jak zapewnić sobie zainteresowa...

Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! - miniatura Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska...

Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 - miniatura Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 O marketingu w branży hotelarskiej, nowych szansach, a także o odnajdywaniu się w zmieniającym się świec...

Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania - miniatura Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania Właściciele obiektów hotelowych bardzo często ufają, że w razie nagłych zdarzeń, ich bezpieczeństwo finansowe jest zagw...

Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? - miniatura Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotel...

Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? - miniatura Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wpro...

Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...