Ile kosztuje marketing dla hotelu?


Ile kosztuje marketing dla hotelu

Czym jest marketing dla hotelu? Co zrobić by zwiększyć sprzedaż i ile kosztują działania marketingowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule.

Obecność hotelu w Internecie

Jeśli zastanawiasz się jak skutecznie wypromować swój obiekt w sieci oraz jak dotrzeć do nowych klientów, musisz pamiętać, że marketing dla hoteli należy prowadzić wielotorowo.

Działając w branży hotelarskiej wielokrotnie spotykaliśmy się z podejściem, że działania reklamowe w zakresie promocji hotelu online to w gruncie rzeczy posiadanie strony internetowej. Nic bardziej mylnego.

Strategia marketingowa to podstawa

Na wstępnie planowania swoich działań musisz określić jaka jest strategia marketingowa Twojego hotelu i jaki cel chcesz uzyskać za pomocą działań marketingowych oraz jakie Twój hotel ma możliwości. Ustalając priorytety dla swojego biznesu, będzie mógł dokładnie rozplanować zarówno formę jak i narzędzia, oraz oszacować koszty.

Skoro poruszyłam już chwilę temu temat witryny www, zacznę zatem od niej.

Strona internetowa dla branży hotelarskiej

Skuteczny marketing dla hoteli zaczyna się właśnie od sprzedażowej strony www. Strona internetowa to jedno z narzędzi marketingowych, które pozwala na zwiększenie ilości rezerwacji bezpośrednich. Przygotowując lub zlecając budowę witryny internetowej dla hotelu, musisz pamiętać, że jej zadaniem jest nie tylko zawierać najważniejsze informacje, ale również wzrost sprzedaży.

Od jej budowy zależne jest zwiększenie konwersji czyli wpływ na liczbę rezerwacji dokonanych właśnie za jej pośrednictwem. Aby to osiągnąć, strona Twojego obiektu powinna nie tylko trafić do potencjalnych klientów czyli Gości hotelu, ale także zmniejszyć ich odpływ do konkurencji.

Responsywność i odpowiednie materiały

Materiały graficzne jakie zamieszczasz na swojej stronie powinny być profesjonalne i aktualne, a treści odpowiadać potrzebom potencjalnych Gości obiektu.

W ciągu kilku minut pobytu na stronie www, potencjalny klient Twojego obiektu powinien otrzymać odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania. Każdy użytkownik, który trafi na stronę hotelu znalazł się na niej nieprzypadkowo i jest potencjalnie Twoim nowym Gościem.

Biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość użytkowników korzysta z wersji mobilnej strony, należy zadbać o responsywność witryny. Nawet najpiękniejsza strona nie zatrzyma klienta, jeśli jej funkcjonowanie jest dla niego kłopotliwe lub musi kilkukrotnie odświeżać stronę internetową by wczytała się w pełni.

Marketing hotelu to w głównej mierze działania nakierowane na pozyskanie rezerwacji bezpośrednich, dlatego większość z nich bazuje właśnie na dobrze funkcjonującej stronie internetowej, która działa poprawnie na wszystkich urządzeniach mobilnych i umożliwia wykorzystania informacji do np. kampanii nastawionych na remarketing. 

Odkryj projekty Booking Solutions

Koszt strony internetowej

Koszt profesjonalnej strony internetowej, która będzie spełniać wymagania branży hotelarskiej jest zależny od obiektu i jego oferty. Inaczej będzie wyglądać witryna dla domków letniskowych, a inaczej dla dużego hotelu czy hotelowej restauracji.

Wycena oferty powinna być poprzedzona indywidualną konsultacją podczas której specjaliści ocenią potrzeby Twojego hotelu i dopasują właściwe rozwiązania.

Trzeba zwrócić uwagę, by osoba czy agencja, której chcesz zlecić wykonanie strony, specjalizowała się w branży hotelarskiej i znała narzędzia mające na celu pozyskiwanie rezerwacji dla hoteli.

Bezpłatna konsultacja – strona www

Google Ads czyli płatna forma promocji hotelu

Pozostając jeszcze chwilę w temacie strony internetowej dla hotelu, przechodzimy do kolejnego narzędzia wykorzystywanego w działaniach marketingowych dla branży hotelarskiej a mianowicie – Google Ads (dawniej Google Adwords).

Jak nadmieniałam wcześniej, marketing internetowy dla hoteli, to zbiór działań na wielu płaszczyznach. Jedną z nich są kampanie płatne, przekierowujące na stronę www. Dzięki reklamie hotelu za pośrednictwem Google Ads, masz możliwość wyświetlania się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Reklama hotelu w wyszukiwarce Google to nie tylko zwiększenie zainteresowania witryną i promowanie hotelu, ale również wyprzedzenie konkurencji i pozyskiwanie nowych rezerwacji.

Potencjalni odbiorcy zobaczą Twoją reklamę jeśli spełnią warunki na jakie została ustalona Twoja kampania. Ogromne znaczenie ma w tym przypadku właściwe dobranie fraz kluczowych oraz stała optymalizacja kampanii.

Realizację kampanii Google Ads warto przekazać doświadczonemu zespołowi, który zadba o każdy element by skuteczność reklamy była jak najwyższa.

Dzięki korzystaniu z usług agencji zewnętrznej nie będziesz martwić się czym są frazy fat head, jaka jest skuteczność reklam z fraz długiego ogona czy jak ustawić kampanię na remarketing. Zmienność marketingu (nie tylko dla hoteli) wymaga stałego pogłębiania wiedzy, a na to przecież nie każdy ma czas.

Koszt kampanii Google Ads

Podobnie jak w przypadku strony internetowej, koszt kampanii Google Ads jest zależny od wielu czynników np. kosztu danej frazy, ilości potencjalnych klientów, czy rodzaju kampanii. Ostateczna kwota oszacowana zostaje po szczegółowej ocenie potrzeb hotelu i grupy klientów do jakich chce trafić oraz reklam konkurencyjnych hoteli.

Obiekty, których działania w zakresie płatnych kampanii są bardzo rozległe, bazują na dużych budżetach oraz mają potrzebowanie na szczegółowe analizy, mają do dyspozycji dodatkowe narzędzia umożliwiające tracking połączeń telefonicznych. Miesięczny abonament za call tracker to ok. 300 złotych.

Nie jest to powszechnie stosowana praktyka, niemniej jednak przez duże obiekty które wykonują audyty pracy recepcji, stanowi podstawę do rozliczeń pracy.

Bezpłatna konsultacja strony www

Marketing dla hotelu social media

Kolejnym efektywnym sposobem na pozyskiwanie Gości w Internecie są kampanie Facebook Ads. Social media w ostatnich latach pozyskują i gromadzą coraz większą ilość użytkowników, a co za tym idzie osób, do których można trafić za pomocą reklamy.

Marketing hotelu i jego strategia marketingowa powinna zatem uwzględnić działania w mediach społecznościowych. W przypadku social media w hotelarstwie istnieją dwie drogi dotarcia do potencjalnych Gości.

Konta firmowe Facebook i Instagram

Podstawowym elementem jest stworzenie kont firmowych w mediach społecznościowych. Fanpage Facebook i konto dla biznesu na Instagramie to miejsca, za pomocą których możesz dbać o wizerunek hotelu i przekazywać wszystkie ciekawe informacje na jego temat, czy oferowanych przez hotel usług dodatkowych.

Marketing dla hoteli social media

W hotelarstwie content marketing czyli m.in.: publikowanie atrakcyjnych treści w mediach społecznościowych to już konieczność. Marketing hotelu to nie tylko reklamy, ale również prezentowanie obiektu, jego okolicy i zespołu. Za pomocą postów masz możliwość pokazania, że Twój obiekt jest hotelem, który dba o detale, wysoki standard świadczonych usług, czy zaprezentować najnowsze oferty specjalne.

Ludzka twarz hotelu

Hotele bardzo często kojarzone są jako duże obiekty, w których klient jest jednym z wielu przez co jakość obsługi Gości może być niższa. Warto zatem wykorzystać profile w social mediach, by pokazać obiekt jako otwarty na potrzeby swoich Gości i dbający o każdego klienta.

Wystarczy kilka publikacji w stylu: “Dziś w naszym hotelu świętujemy urodziny… (np. personelu recepcji)” czy “Zobaczcie jak prezentuje się nasz ogród o poranku”, by hotel był odbierany jako bardziej przystępny i otwarty. A to przecież tak niewiele prawda?

Reklama na Facebooku

Jednak samo prowadzenie profili nie wystarczy by dotrzeć do nowych klientów. Facebook czy Instagram mocno ograniczają zasięgi organiczne (bezpłatne), przez co konieczne jest zwiększanie zasięgu za pomocą reklam Facebook Ads

Reklamy tego typu dają ogromne możliwości dla hotelu. Dzięki właściwie przygotowanej kampanii możemy zwiększyć ruch na stronie, zwiększyć świadomość marki czy umożliwić dokonanie rezerwacji bądź zastosować remarketing czyli wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy odwiedzili już stronę.

Więcej na temat Facebook Ads pisaliśmy tutaj!

Ile kosztuje Facebook Ads

Kampanie marketingowe w mediach społecznościowych, podobnie jak Google Ads są tworzone na podstawie zapotrzebowania obiektu, jego grupy docelowej oraz oferty hotelu. To sprawia, że ostateczny koszt reklam będzie różny.

Warto jednak wziąć pod uwagę, że obecnie reklamy Facebook Ads to najtańsza i najskuteczniejsza forma dotarcia do klientów.

Bezpłatna wycena Facebook Ads

Wizerunek w sieci i marketing szeptany

Marketing dla branży hotelarskiej to uzupełnienie zadań działu sprzedaży w obiekcie i dotarcie do potencjalnego klienta Twojego hotelu. Wszystkie działania marketingowe powinny być zaplanowane i spójne w każdym z wykorzystywanych narzędzi. Trzeba pamiętać, że niezmiennie od wielu lat znaczącym czynnikiem jest również tzw. social proof.

Pozytywne opinie o obiekcie to wartość dodana, dzięki której hotele mogą reklamować swoje usługi. Strategia marketingowa każdego hotelu powinna zawierać działania mające na celu zachęcanie klientów czyli wyjeżdżających Gości, do pozostawienia opinii w sieci

Najlepszym miejscem do zbierania ocen jest oczywiście Wizytówka Google Moja Firma, która obecnie nazywa się Google Business Profile.

Opinie gości hotelowych

Google Business Profile dla hotelu

Badania wskazują, że ponad 75% użytkowników poszukujących oferty noclegowej, weryfikuje opinie na temat hotelu w internecie. Nie każdy hotel zdaje sobie sprawę jak ważne dla wizerunku jest pozyskiwanie ocen od zadowolonych klientów. 

Odpowiednio przygotowany Business Profile będzie wyświetlać się jako pierwszy, tym osobom które poszukują opinii o Twoim obiekcie. Udostępniaj swój profil bezpośrednio do klientów hotelu, by pokazać jak duże znaczenie ma dla Ciebie ich zdanie oraz zachęcać ich do ponownej rezerwacji.

Profil firmowy to nie tylko miejsce do wyrażania opinii, ale również źródło podstawowych informacji jak funkcjonuje hotel i jakie świadczy usługi. Niestety nadal wiele hoteli zaniedbuje swoje profile, bądź pozostają nieświadomi, że takowy istnieje.

Opinie z hotelowej restauracji

Odpowiednie uzupełnienie Business Profile to szansa na pozyskanie ocen nie tylko od klienta pobytowego. Jeśli Twój hotel posiada ogólnodostępną restaurację, to oceny możesz otrzymać również od klienta restauracyjnego. A każda dobra opinia ma wpływ jak prezentujesz się na tle konkurencyjnych hoteli. 

Poproś pracowników recepcji, by każdy wymeldowujący się klient otrzymał wiadomość mailową w której podziękujecie za pobyt i zachęcacie do zamieszczenia opinii w sieci.

Restauracja hotelowa opinie

Ile kosztuje Google Business Profile

Samo stworzenie profilu jest bezpłatne, ale wymaga poświęcenia czasu i właściwego uzupełnienia. Możesz zlecić to firmie zewnętrznej, która wykona to za Ciebie i zadba by stworzony profil był dobrze widoczny w wyszukiwarce. 

Usługa tego typu to koszt rzędu kilkuset złotych, ale wykonuje się to jednorazowo.

Marketing internetowy

Przygotowując marketing dla hoteli powinno wykorzystać się wszystkie narzędzia marketingowe. Od dobrze przygotowanego marketingu zależy sprzedaż w obiekcie. 

Stosując wszystkie dostępne narzędzia masz możliwość wyróżnienia się na tle innych hoteli, dotarcia do nowych klientów i sprawienia by Twoi obecni klienci zdecydowali się ponowny pobyt.

Agencja marketingowa dla hoteli

Oddelegowanie marketingu do firmy zewnętrznej pozwala na większą efektywność pracy zespołu. Funkcjonowanie hoteli wiąże się z ogromem zadań jakie zespół ma do wykonania podczas codziennej pracy, dlatego dokładanie im obowiązków z zakresu marketingu, może skutkować niską efektywnością wykonywanych prac, co niestety odczują obsługiwani klienci. 

Bezpłatna konsultacja

Jeśli nie wiesz jakie działania powinieneś podjąć i czy Twój obecne inwestycje w zakresie marketingu są skuteczne, umów się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą. 

Podczas konsultacji uzyskasz spersonalizowaną analizę możliwości, która pomoże Ci w maksymalnym wykorzystaniu potencjału sprzedażowego i zaplanowaniu marketingu na kolejne miesiące.

Bezpłatna konsultacja

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Kolory Mazur – jak dobra strategia zwiększyła sprzedaż oferty! - miniatura Kolory Mazur – jak dobra strategia zwiększyła sprzedaż oferty! Pani Aldono, ponad 2 lata temu wspominaliśmy o Pani obiekcie Kolory Mazur w artykule dotyczącym Wizytówki Google. Można...

Ekologicznie i ekonomicznie w obiektach hotelowych – 5 skutecznych rozwiązań - miniatura Ekologicznie i ekonomicznie w obiektach hotelowych – 5 skutecznych rozwiązań W branży hotelarskiej nieustannie próbuje się zachować ciągły balans pomiędzy elegancją, dbałością o wysoki poziom komf...

Jak prowadzić marketing w czasie recesji 2022? - miniatura Jak prowadzić marketing w czasie recesji 2022? Rynek branży hotelarskiej dopiero co odżył po pandemii i odnotował zyski z poziomu 2019 roku, a już przyszło ...

Skąd taka cena, czyli ile kosztują strony internetowe? 5 głównych czynników! - miniatura Skąd taka cena, czyli ile kosztują strony internetowe? 5 głównych czynników! Strony internetowe to produkty w przypadku których nie można jednoznacznie określić cen. To trochę tak, ...

Pakiety pobytowe 2022/2023- jak przygotować? - miniatura Pakiety pobytowe 2022/2023- jak przygotować? Choć wakacje już za nami, ruch w obiektach noclegowych wcale nie spada. Chcąc utrzymać zainteresowanie poza sezone...