Jak będzie wyglądać marketing w 2022 roku?

Przed nami ostatni miesiąc 2021 roku, czas podsumowań, nowych planów i założeń. Ostatni rok upłynął pod znakiem dużych zmian, wykształciły się nowe obszary działań, również w marketingu. Obiekty, którym nie udało się wprowadzić poprawek do swoich dotychczasowych działań marketingowych, dzisiaj są daleko z tyłu za konkurencją. Ilość obiektów noclegowych w Polsce w ostatnich 12 miesiącach nieznacznie spadła. Różnica względem poprzedniego roku to zaledwie 3,4%. Co za tym idzie, konkurencja nadal pozostaje silna. Ze względu na pandemię wiele obiektów doceniło marketing internetowy i przeniosły swoją sprzedaż do sieci. W perspektywie zaostrzonej walki o Gościa w Internecie, w nadchodzącym 2022 roku, warto postawić na budowę wizerunku i marki w sieci czyli tzw. branding.
Czym jest branding? To nic innego jak budowanie świadomości marki. Innymi słowy – marketingowe metody, które utrwalają u konsumentów informacje o obiekcie, zwiększają zaufanie i wywołują pozytywne skojarzenia. Jakie metody wykorzystać do budowania świadomości marki?
Spis Treści:
Strona internetowa
Strona internetowa to często pierwsze miejsce, w którym potencjalny Gość styka się z marką hotelu. Dlaczego już nie wystarczy by strona po prostu była? To właśnie na stronie obiektu Goście szukają informacji o hotelu czy aktualnej oferty. Dlatego tak duże znaczenie ma by podczas pierwszego “spotkania” ze stroną, komunikat przedstawiony w jej treści był idealnie dopasowany do odbiorcy i zachęcał do dokonania rezerwacji. Trzeba pamiętać, że stale postępujący rozwój technologii zmienił proporcje i sprawił, że kanały sprzedaży online mają znaczenie większe niż kiedykolwiek wcześniej.
Na co należy zwrócić uwagę przy budowie nowej strony internetowej? Przejrzysty projekt, ze starannie dobranymi elementami, pomaga użytkownikom odwiedzającym witrynę skupić się na tym, co naprawdę jest istotne. Właściwie dobrana kolorystyka i design wywołają u potencjalnego Gościa dobre skojarzenia i pozwolą na osiągnięcie planowanego celu – czyli w przypadku obiektów hotelowych – dokonanie rezerwacji. Jednak nawet najładniejsza strona, z najbardziej dopasowanym designem, nie zwiększy sprzedaży jeśli nie będzie spełniać podstawowych wymagań technicznych. Dlatego zadbaj o szybkość ładowania Twojej strony.
We wszechobecnej “kulturze nanosekundy” szybkość wczytywania się witryny ma coraz większe znaczenie. Każdy zbyt długo czekający użytkownik po kilku sekundach cierpliwego oczekiwania najprawdopodobniej zainteresuje się ofertą Twojej konkurencji, a przecież w kwestii szybkości ładowania witryny nie tylko użytkownicy są wyznacznikiem sukcesu. W jednym z oficjalnych komunikatów od Google znajduje się informacja jasno wskazująca, iż prędkość strony jest jednym z czynników rankingowych.
Podstawą pozytywnego odbioru strony internetowej mimo wszystko nadal pozostaje jej responsywność. Ponad 70% internautów korzysta z urządzeń mobilnych podczas dokonywania zakupów. Dopilnuj zatem, by strona Twojego obiektu była łatwa w nawigacji dla tabletów, smartfonów itp.
Przy tworzeniu nowej strony warto wziąć pod uwagę również dotarcie do nowych pokoleń, które mają zdecydowanie krótszy czas skupienia uwagi, a które wchodzą na rynek pracy i stanowią nową grupę docelową. Pokolenie Z, które nazywane jest “pokoleniem internetowym”, bazuje niemalże w stu procentach na informacjach dostępnych online. Badania pokazują, że 60% przedstawicieli tego pokolenia nie skorzysta ze strony www, której nawigacja jest skomplikowana lub wolno się ładuje. Z drugiej strony Pokolenie Z to dobry target, który chętniej niż jego starsi koledzy wspiera marki i publikuje opinie, jeśli tylko ma możliwość. Tym sposobem przechodzimy do kolejnego punktu.

Feedback od Gości
Jeśli oczekujesz wspierania marki przez użytkowników, musisz nawiązać z nimi więź. Na każdą, nawet niepochlebną opinię należy odpowiedzieć w sposób profesjonalny. Aż 76% opiniodawców oczekuje, że obiekt odpowie na pozostawioną przez nich ocenę. Z drugiej strony, ponad 40% użytkowników przed podjęciem decyzji o dokonaniu rezerwacji, przeczyta minimum 5 opinii. Dlatego niezbędna jest stała komunikacja i monitorowanie ocen oraz opinii pojawiających się w sieci. Nie ma lepszej formy reklamy niż opinie zadowolonych Gości. Ludzie mają tendencję do uzależniania swoich decyzji od rekomendacji innych osób, dzięki temu mają poczucie bezpieczeństwa i pewności słuszności swojej decyzji. Jeśli zależy Ci na nowych opiniach, musisz maksymalnie ułatwić ich wystawianie. Wizytówka Google Moja Firma to najlepsze i najbardziej poręczne rozwiązanie w tym zakresie.
Wizytówka Google Moja Firma
Nowy rok przyniesie zmiany również we wspomnianym wcześniej narzędziu – Google My Business. Zmienia się jego nazwa, od nowego roku będzie to Google Business Profile. Poza nazwą pojawią się nowe elementy zwiększające funkcjonalność tego narzędzia. Zdecydowanie łatwiej będzie zarządzać swoim profilem. Zniknie konieczność logowania się poprzez aplikację czy stronę, co ułatwi m.in. odpowiadanie na opinie pozostawione przez Gości hotelowych. Google z roku na rok zwiększa możliwości WG i przekształca ją w kolejne narzędzie pozyskujące rezerwacje dla obiektów noclegowych.
Content marketing i social media
Marketing oparty na treściach to podstawa strategii każdego obiektu, jeśli decyduje się na zwiększenie widoczności w Internecie i budowanie silnego wizerunku. Trend ten zdecydowanie nie ulegnie zmianie w nowym 2022 roku. Angażujące treści to klucz do zdobywania nowych Gości w Twoim obiekcie. Posty jakie umieszczasz na swoich Fanpage’ach powinny zachęcać użytkowników do reakcji i przekazywać znaczące dla nich informacje. Pamiętaj jednak, że content powinien nawiązywać do działalności jaką prowadzisz, jej możliwości i charakterystyki, a przede wszystkim prezentować “ludzką twarz” obiektu.
Pozostając w temacie social media, nie sposób pominąć załączane do multimedia. W 2022 roku grafiki wykorzystywane w kreowaniu wizerunku obiektu powinna cechować spójność, estetyka i minimalizm. Identyfikacja wizualna nie może bazować na przypadkowości i chaosie. Wraz z nowym rokiem formy video w social mediach staną się już koniecznością. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem w przypadku obiektów hotelowych są transmisje na żywo. Szacuje się, że ponad 80% publikowanych w sieci treści, będzie bazowało na formie video, dlatego dobrym rozwiązaniem będzie chociaż sporadyczne korzystanie z tej formy aktywności. Co istotne, trend publikowania niestandardowych, wyróżniających się treści będzie utrzymywał się dość mocno. Użytkownicy postawią na większą selektywność elementów jakie wzbudzają ich zainteresowanie.

Podsumowanie
Jak widać, marketing to stale rozwijająca się materia. Czujność na to, co jest nowe, i na zmieniające się trendy skutkuje dopasowaniem do oczekiwań użytkowników, a docelowo zmienia się w zwiększenie sprzedaży. Bycie elastycznym i jednocześnie skutecznym to gwarancja sukcesu nie tylko w branży hotelarskiej. Jeśli chcesz porozmawiać o nowych rozwiązaniach dla Twojego hotelu, umów się na rozmowę z naszymi specjalistami.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage