Zobacz jak działa Booking Optymalizator i zarabiaj w 2 tygodnie!


zobacz jak działa booking optymalizator

Oferta na Booking.com nieustannie jest bardzo ważną częścią sprzedaży noclegów przez internet. Ważne jest, aby wizytówka była zoptymalizowana w odpowiedni sposób. Czy wypełnienie wizytówki w 100% wystarczy do znalezienia się wysoko i zwiększenia sprzedaży? Sprawdźmy!

Od pierwszego kontaktu do efektu,

Cały proces tworzenia wizytówki w Bookingu zaczął się od kontaktu z obiektem, dostrzegliśmy potencjał miejsca i elementy, które na pierwszy rzut oka nie są uzupełnione źle, jednak można to zrobić znacznie lepiej.

Booking Optymalizator skupia się na wszystkich, nawet najmniejszych elementach w Extranecie.

Cały proces, od pierwszego kontaktu, do pierwszych wzrostów zajął około dwóch-trzech tygodni, mocno tutaj pomógł dobry kontakt z właścicielem, który sprawnie dostarczył nam wszystkie niezbędne materiały do optymalizacji.

Sprawy, które wyjaśnione musiały zostać telefonicznie, także poszły sprawnie. Szybkość uzyskanych efektów zawsze zależy w dużej mierze od tego w jakim tempie dostarczane będą niezbędne elementy optymalizacji.

Zoptymalizuj swoją wizytówkę!

Wizytówka przed optymalizacją,

wizytówka przed optymalizacją
stan pierwotny wizytówki

Przed rozpoczęciem naszych działań, dostępność do rezerwacji lokalizacji naszego klienta, była przez jakiś czas zamknięta. Galeria, co widać na powyższym screenie, ułożona była w sposób dość przypadkowy, co ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie oferty w Bookingu, i przede wszystkim – na postrzeganie oferty przez potencjalnego Gościa.

Z racji naszego doświadczenia, zajęliśmy się tematem otwarcia dostępności, aby móc w ogóle myśleć o sprzedaży noclegów przez portal rezerwacyjny, na szczęście bez większych problemów udało nam się wyprostować całą sytuację i obiekt na powrót zaczął być dostępny do rezerwacji.

Patrząc na wizytówkę z zewnątrz, owszem była ona uzupełniona, jednak nie do końca wszystkie elementy przedstawione były tak, jak powinny. Weźmy chociażby galerię zdjęć na wizytówce. Uzupełniona i zawierająca dużą liczbę zdjęć ale:

  • Mogły być ułożone zdecydowanie lepiej, nie tylko pod kątem algorytmów bookingu, ale także pod kątem użytkowników szukających noclegu,
  • Tagowanie zdjęć powinno być wykonane bardziej szczegółowo, w celu ułatwienia podnoszenia pozycji w wynikach,
  • Wymiary i jakość fotografii należałoby dopasować pod kątem algorytmów sprawdzających je na wizytówce.

Same fotografie owszem, są czynnikiem rankingowym, brać pod uwagę należy również ich wartość sprzedażową a skoro robimy setki wizytówek rocznie, jesteśmy w stanie realnie ocenić wartość danego zdjęcia.

Zanim zostaną one przez nas zoptymalizowane i wstawione, poprzedzamy to badaniem bliższej i dalszej konkurencji oraz badaniem tego, jak podobne wybory działały w przypadku naszych wcześniejszych realizacji.

W udogodnieniach także dostrzegliśmy spore pole do poprawy. Po pierwszym zalogowaniu do wizytówki widać było ich częściowe uzupełnienie, po analizie i rozmowach z klientem uznaliśmy jednak że można pokazać i osiągnąć znacznie więcej w tej materii, podobne wnioski wysnuliśmy po zbadaniu otoczenia obiektu i pobliskich atrakcji.

Profil gospodarza,

pusty profil gospodarza na bookingu
profil gospodarza przed działaniami

Profil gospodarza, w czasie gdy rozpoczynaliśmy nasze działania również był wypełniony tylko częściowo. Jednym z zadań postawionych przed nami, było uzupełnienie tej zakładki w sposób sprzedażowy i dający możliwie najwięcej korzyści gospodarzowi – jako osobie mającej zwiększyć sprzedaż, ale również rezerwującym – osobom, szukającym oferty idealnej dla siebie, więc również informacji na temat gospodarza i danego miejsca.

Wskaźnik optymalizacji przed działaniami,

jak działa booking optymalizator
przed optymalizacją

Na pierwszy rzut oka wskaźnik optymalizacji jest bardzo wysoki, czy faktycznie tak jest? Otóż niekoniecznie, w dalszej części badania przekonasz się, że pozornie wysokie wypełnienie może tylko złudnie dawać wrażenie dobrego wyniku.

W tym przypadku różnica między 99%, a 100% przyniesie duży wzrost rezerwacji, więc nie należy lekceważyć żadnego z elementów wizytówek.

Wyniki z ostatnich 30 dni przed działaniami,

wyniki przed optymalizacją bookingu
30 dni przed

Powyżej wykres tego, jak wyniki kształtowały się z ostatnich 30 dni od momentu rozpoczęcia prac. Co z niego wynika i na które elementy zwrócić uwagę?

Liczba wyświetleń w wyszukiwarce (7515) – tyle razy obiekt wyświetlił się w wyszukiwarce Booking.com, osobom szukającym noclegu według wytycznych, w których dany obiekt się mieści.

Wyświetlenia strony (920) – tylu użytkowników zajrzało w ciągu badanych 30 dni, do wnętrza oferty naszego klienta przed rozpoczęciem naszych działań.

Rezerwacje (119) – użytkownicy, którzy zarezerwowali nocleg w obiekcie, na stronie pośrednika. Niemal 13% użytkowników wyświetlających ofertę, ostatecznie dokonało rezerwacji na stronie.

Optymalizację czas zacząć,

wizytówka w booking po optymalizacji
wizytówka po zmianach

Zgodnie z tym co pisałem powyżej, wizytówka już od strony „wierzchniej”, widocznej dla potencjalnych rezerwujących uległa sporym zmianom. galeria została przebudowana i pokazana znacznie bardziej sprzedażowo. Wszystkie zdjęcia poddane zostały obróbce graficznej.

Otagowane zostały również wszystkie fotografie, zadbaliśmy o odpowiedni rozmiar i jakość widocznych zdjęć, z pozoru kosmetyczne zmiany mają znaczący wpływ na comiesięczną sprzedaż.

Sprawdziliśmy także prawidłowość pozycji znacznika na mapach oraz, co zrozumiałe wskazówki dojazdu do najważniejszych punków w bliskiej i dalekiej okolicy obiektu.

Zmiany w profilu gospodarza,

profil gospodarza na bookingu usługi hotelowe 17
profil gospodarza po zmianach

Profil gospodarza został uzupełniony zgodnie z wytycznymi Bookingu, naturalnie, że możliwości wypełnienia tych elementów jest wiele, ważne jednak aby stosować się do ustalonych zasad przy jednoczesnym pamiętaniu o zachowaniu wartości „pro-sprzedażowej”.

Informacje o gospodarzu wyświetlają się wszystkim szukającym więcej informacji na temat miejsca pobytu oraz osoby u której chcą się zatrzymać.

Udogodnienia, otoczenie, plany cenowe,

Wymienione powyżej strefy również zostały prawidłowo uzupełnione, nawet w przypadku gdy zmian jest niewiele, są to istotne czynniki rankingowe więc nie należy o nich zapominać.

Restauracje, sklepy spożywcze w okolicy, atrakcje turystyczne i tym podobne, uzupełniliśmy z należytą starannością.

Zwraca na to uwagę nie tylko sam Booking, ale przede wszystkim użytkownicy i potencjalni rezerwujący.

Podobnie sprawa się ma w przypadku planów cenowych – przygotowaliśmy propozycję dla każdej możliwej opcji dostępnej w serwisie, dla zwiększenia możliwości rezerwacji.

Udogodnienia w pokojach zostały wypełnione w całości – od metrażu danego pokoju, przez dostępne w nich udogodnienia aż po łazienki i galerie fotografii poszczególnych pomieszczeń.

Opinie o obiekcie,

Co rusz w branży mówi się o tym jak ważne są opinię i odpowiadanie na wszystkie z nich. Sam jestem piewcą takiego podejścia. Nasi specjaliści od Optymalizatora również myślą podobnie.

Dbamy o to, aby podczas procesu optymalizacji opinie o obiektach naszych klientów nie pozostawały bez odpowiedzi. Lata badań w tej materii dowodzą jasno – obiekty odpowiadające na wszystkie opinie, mają większą łatwość w pozyskaniu nowego gościa hotelowego.

Wskaźnik po działaniach

ocena zawartości strony po zoptymalizowaniu
100% ocena zawartości strony

Czysto teoretycznie ocena zawartości strony podskoczyła zaledwie o 1 punkt procentowy, czy tak jest w rzeczywistości i czy faktycznie zmian było tak niewiele, że nie dają wymiernych korzyści?

Przekonasz się o tym za moment. Tym bardziej, że opisanych przeze mnie zmian było znacznie więcej aniżeli mógłby wskazywać ten wyżej wymieniony 1%. Zobaczmy więc co nasze zmiany przyniosły?

Wyniki po zakończeniu – ostatnie 30 dni,

booking optymalizator wyniki 30 dni po
ostatnie 30 dni

Po zakończeniu naszych działań (w ostatnich 30 dniach), mamy 162 rezerwacje, przed rozpoczęciem prac zanotowaliśmy natomiast 119 rezerwacji. Łatwo policzyć, iż mamy tutaj wzrost rzędu 36%! Nie zapominajmy:

  • Mówimy o okresie poza sezonem (wrzesień / październik – październik / listopad),
  • Mowa o nie do końca turystycznej lokalizacji, co zwiększa dodatkowo skalę trudności w przypadku chęci zwiększenia możliwości rezerwacji.

Liczba wyświetleń w wyszukiwarce wzrosła zaledwie o 3,3% (z 7515 na 7760), z kolei wyświetlenia samej strony wzrosły aż o 27%! (z 920 na 1169).

Wnioski jakie można wysnuć z powyższego akapitu są jasne. Pomimo znikomego wzrostu wyświetleń, znacznie wzrosła atrakcyjność wizytówki, ponieważ aż 27% użytkowników więcej, zajrzało do jej wnętrza.

Sama jej konstrukcja również jest znacznie bardziej atrakcyjna i sprzedażowa, ponieważ aż 36% więcej osób zdecydowało się zarezerwować nocleg!

Zoptymalizuj swoją wizytówkę!

Podsumowanie

Znikomy wzrost wyświetleń oferty w wyszukiwarce (zaledwie 3,3%), przyniósł aż 27% więcej wyświetleń oferty, co z kolei przełożyło się na aż 37% rezerwacji więcej względem poprzednio badanego okresu.

Booking Optymalizator działa i przynosi korzyści a historii takich jak Obiektu Hotelowego 17 jest znacznie więcej. Skontaktuj się z nami i przekonaj się, że nie potrzeba podnosić prowizji, aby już dzisiaj zacząć zarabiać więcej!


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Cz...



BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprz...



Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierko...



Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyg...



Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym ele...



Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do ...









Zapraszamy do kontaktu

bookingsolutions.pl