Jak pozyskać klientów do hotelu. Kreuj potrzeby.


jak pozyskać klientów do hotelu kreuj potrzeby

Powiedzieliśmy sobie o tym, jak ważne jest spełnianie potrzeb naszych gości. Zadowolenie gościa i pozytywne relacje są bardzo ważne w branży hotelarskiej. Obecnie jednak samo spełnianie potrzeb nie wystarcza. Dziś hotelarze muszą je przewidywać, wyciągać z gościa, powiem więcej, muszą je kreować!

 

Promocja hotelu, to dobre zdjęcia.

Pewnie dla wielu z was kreowanie potrzeb gościa brzmi jak herezja. No bo przecież jak pokazać gościowi, że potrzebuje czegoś, co mu oferujemy? Przecież nie jesteśmy sklepem, tylko hotelem. Ok zgadzam się, ale co sprawia, że goście wybierają właśnie ten a nie inny hotel? Na co goście w pierwszej kolejności zwracają największą uwagę? Na to, co widzą! Dlatego zadbajmy o to, aby zdjęcia przyciągały wzrok, zarówno na portalach rezerwacyjnych, jak i na stronie bezpośrednie. Wysoka jakość i kreatywność. To jest dziś w cenie.

Już na poziomie kontaktu z ofertą pokażmy, że u nas goście dostaną coś, czego nie dostaną nigdzie indziej. Na pewno nie w tej cenie 😉 Oczywiście, nie chodzi o to, żeby robić coś po kosztach. Zawsze jednak niższa cena, to wyższa gwarancja, że ktoś z ciekawości zajrzy i zobaczy co mamy do zaoferowania. Jeśli natomiast po zapoznaniu się z ofertą, stwierdzi, że to jest to czego szukał, lub powiem więcej, nie szukał, ale już tego chce, znaczy, że odnieśliśmy sukces. Przy odpowiednim podejściu, możemy sprzedać wszystko. Chcąc jednak zdobyć gościa, trzeba dopełnić wszelkich starań, aby to co widać pokrywało się z tym co oferujemy.

 

Jak pozyskać klientów do hotelu? Zainwestujmy.

Kreatywna i dobrze poprowadzona reklama dla hotelu, to oczywiście nie jest coś co zwróci nam się w tydzień. Nie ma co się oszukiwać. Dobrze poprowadzona, z dobrze ułożonym budżetem, i dobrze dobranymi słowami kluczowymi, sprawi, że hotel będzie miał świetne wyniki sprzedażowe. W połączeniu z dobrze ułożoną ofertą, i atrakcjami jakich nie ma konkurencja, w dłuższym okresie czasu możemy osiągnąć wielkie sukcesy. Wystarczy po nie sięgnąć. Remarketing w wyszukiwarce pozwoli poczuć gościom, że nasza oferta, to to czego szukają. Na weekend, wakacje, rodzinny wypad, czy cokolwiek co wymyślimy.

Podglądajmy konkurencję. Sprawdzajmy co oferują gościom. Oczywiście nie o samo obserwowanie chodzi. Wyciągajmy wnioski. Zadajmy sobie kilka pytań. Co oferują? Czy to jest lepsze, niż nasza oferta? Co robią lepiej a co gorzej od nas? Co warto usprawnić czy zmienić? Nie wszystko damy radę obiektywnie ocenić samemu. Warto poprosić kogoś z zewnątrz, aby neutralnym okiem ocenił i zestawił naszą ofertę z innymi. Wiem, że czasem nie jest tak prosto przyjąć krytykę. Robimy to jednak dla wyższego dobra. Świeże spojrzenie na problem często pozwoli zrozumieć, że rozwiązanie jest łatwiejsze niż nam się wydaje.

Promuj swój hotel i kreuj potrzeby gości!

Mały obiekt hotelowy może mniej? Nieprawda

Wielokrotnie spotykam się ze stwierdzeniem, że mały hotel nie może się równać z dużymi. Owszem równać pewnie nie, bo nakłady finansowe i zasoby ludzkie na zupełnie innym poziomie. Nie znaczy to jednak, że nie można podejść do tematu inaczej, i zrobić czegoś lepiej. Wypracujmy sobie swój własny styl. Zarówno w mediach społecznościowych jak i w komunikacji z gośćmi. Po prostu. Pokażmy, że mały hotel czy hostel nie znaczy gorzej. Mnóstwo ludzi wybiera obiekt wypoczynkowy ze względu nie tylko na cenę czy lokalizację. Stworzona przez nas atmosfera ma wielkie znaczenie. Goście chcą czuć się dobrze w miejscu do którego jadą.

Nawet jeśli kreowanie potrzeb samo w sobie, brzmi trudno, ważna dla nas będzie chęć wyciągnięcia z gościa tych potrzeb, z których istnienia nie zdają sobie sprawy. Wiem, że może to brzmieć niejasno. Wystarczy nam jednak kreatywne podejście do tematu. Nawet jeśli mamy w swojej ofercie usługi, które nie są niczym nadzwyczajnym w naszej branży. Pokażmy je w sposób ciekawy i interesujący. Wtedy gość zapragnie skorzystać z naszej oferty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne? - miniatura HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne?
W ostatnich latach na rynku powstało mnóstwo portali rezerwacyjnych. Nie ma w tym nic dziwnego, bo rezerwacji szuka każdy. Od pojedynczych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl