Jak pozyskać klientów do hotelu? Kreuj potrzeby!


jak pozyskać klientów do hotelu kreuj potrzeby

Powiedzieliśmy sobie o tym, jak ważne jest spełnianie potrzeb naszych gości. Zadowolenie gościa i pozytywne relacje są bardzo ważne w branży hotelarskiej. Obecnie jednak samo spełnianie potrzeb nie wystarcza. Dziś hotelarze muszą je przewidywać, wyciągać z gościa, powiem więcej, muszą je kreować!

 

Promocja hotelu, to dobre zdjęcia

Pewnie dla wielu z was kreowanie potrzeb gościa brzmi jak herezja. No bo przecież jak pokazać gościowi, że potrzebuje czegoś, co mu oferujemy? Przecież nie jesteśmy sklepem, tylko hotelem. Ok zgadzam się, ale co sprawia, że goście wybierają właśnie ten a nie inny hotel? Na co goście w pierwszej kolejności zwracają największą uwagę? Na to, co widzą! Dlatego zadbajmy o to, aby zdjęcia przyciągały wzrok, zarówno na portalach rezerwacyjnych, jak i na stronie bezpośrednie. Wysoka jakość i kreatywność. To jest dziś w cenie.

Już na poziomie kontaktu z ofertą pokażmy, że u nas goście dostaną coś, czego nie dostaną nigdzie indziej. Na pewno nie w tej cenie 😉 Oczywiście, nie chodzi o to, żeby robić coś po kosztach. Zawsze jednak niższa cena, to wyższa gwarancja, że ktoś z ciekawości zajrzy i zobaczy co mamy do zaoferowania. Jeśli natomiast po zapoznaniu się z ofertą, stwierdzi, że to jest to czego szukał, lub powiem więcej, nie szukał, ale już tego chce, znaczy, że odnieśliśmy sukces. Przy odpowiednim podejściu, możemy sprzedać wszystko. Chcąc jednak zdobyć gościa, trzeba dopełnić wszelkich starań, aby to co widać pokrywało się z tym co oferujemy.

 

Jak pozyskać klientów do hotelu? Zainwestujmy

Kreatywna i dobrze poprowadzona reklama dla hotelu, to oczywiście nie jest coś co zwróci nam się w tydzień. Nie ma co się oszukiwać. Dobrze poprowadzona, z dobrze ułożonym budżetem, i dobrze dobranymi słowami kluczowymi, sprawi, że hotel będzie miał świetne wyniki sprzedażowe. W połączeniu z dobrze ułożoną ofertą, i atrakcjami jakich nie ma konkurencja, w dłuższym okresie czasu możemy osiągnąć wielkie sukcesy. Wystarczy po nie sięgnąć. Remarketing w wyszukiwarce pozwoli poczuć gościom, że nasza oferta, to to czego szukają. Na weekend, wakacje, rodzinny wypad, czy cokolwiek co wymyślimy.

Podglądajmy konkurencję. Sprawdzajmy co oferują gościom. Oczywiście nie o samo obserwowanie chodzi. Wyciągajmy wnioski. Zadajmy sobie kilka pytań. Co oferują? Czy to jest lepsze, niż nasza oferta? Co robią lepiej a co gorzej od nas? Co warto usprawnić czy zmienić? Nie wszystko damy radę obiektywnie ocenić samemu. Warto poprosić kogoś z zewnątrz, aby neutralnym okiem ocenił i zestawił naszą ofertę z innymi. Wiem, że czasem nie jest tak prosto przyjąć krytykę. Robimy to jednak dla wyższego dobra. Świeże spojrzenie na problem często pozwoli zrozumieć, że rozwiązanie jest łatwiejsze niż nam się wydaje.

Promuj swój hotel i kreuj potrzeby gości!

Mały obiekt hotelowy może mniej? Nieprawda

Wielokrotnie spotykam się ze stwierdzeniem, że mały hotel nie może się równać z dużymi. Owszem równać pewnie nie, bo nakłady finansowe i zasoby ludzkie na zupełnie innym poziomie. Nie znaczy to jednak, że nie można podejść do tematu inaczej, i zrobić czegoś lepiej. Wypracujmy sobie swój własny styl. Zarówno w mediach społecznościowych jak i w komunikacji z gośćmi. Po prostu. Pokażmy, że mały hotel czy hostel nie znaczy gorzej. Mnóstwo ludzi wybiera obiekt wypoczynkowy ze względu nie tylko na cenę czy lokalizację. Stworzona przez nas atmosfera ma wielkie znaczenie. Goście chcą czuć się dobrze w miejscu do którego jadą.

Nawet jeśli kreowanie potrzeb samo w sobie, brzmi trudno, ważna dla nas będzie chęć wyciągnięcia z gościa tych potrzeb, z których istnienia nie zdają sobie sprawy. Wiem, że może to brzmieć niejasno. Wystarczy nam jednak kreatywne podejście do tematu. Nawet jeśli mamy w swojej ofercie usługi, które nie są niczym nadzwyczajnym w naszej branży. Pokażmy je w sposób ciekawy i interesujący. Wtedy gość zapragnie skorzystać z naszej oferty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...

Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wi...

Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oz...

Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie R...







Zapraszamy do kontaktu

bookingsolutions.pl