Jak pozyskać klientów do hotelu. Kreuj potrzeby.


jak pozyskać klientów do hotelu kreuj potrzeby

Powiedzieliśmy sobie o tym, jak ważne jest spełnianie potrzeb naszych gości. Zadowolenie gościa i pozytywne relacje są bardzo ważne w branży hotelarskiej. Obecnie jednak samo spełnianie potrzeb nie wystarcza. Dziś hotelarze muszą je przewidywać, wyciągać z gościa, powiem więcej, muszą je kreować!

 

Promocja hotelu, to dobre zdjęcia.

Pewnie dla wielu z was kreowanie potrzeb gościa brzmi jak herezja. No bo przecież jak pokazać gościowi, że potrzebuje czegoś, co mu oferujemy? Przecież nie jesteśmy sklepem, tylko hotelem. Ok zgadzam się, ale co sprawia, że goście wybierają właśnie ten a nie inny hotel? Na co goście w pierwszej kolejności zwracają największą uwagę? Na to, co widzą! Dlatego zadbajmy o to, aby zdjęcia przyciągały wzrok, zarówno na portalach rezerwacyjnych, jak i na stronie bezpośrednie. Wysoka jakość i kreatywność. To jest dziś w cenie.

Już na poziomie kontaktu z ofertą pokażmy, że u nas goście dostaną coś, czego nie dostaną nigdzie indziej. Na pewno nie w tej cenie 😉 Oczywiście, nie chodzi o to, żeby robić coś po kosztach. Zawsze jednak niższa cena, to wyższa gwarancja, że ktoś z ciekawości zajrzy i zobaczy co mamy do zaoferowania. Jeśli natomiast po zapoznaniu się z ofertą, stwierdzi, że to jest to czego szukał, lub powiem więcej, nie szukał, ale już tego chce, znaczy, że odnieśliśmy sukces. Przy odpowiednim podejściu, możemy sprzedać wszystko. Chcąc jednak zdobyć gościa, trzeba dopełnić wszelkich starań, aby to co widać pokrywało się z tym co oferujemy.

 

Jak pozyskać klientów do hotelu? Zainwestujmy.

Kreatywna i dobrze poprowadzona reklama dla hotelu, to oczywiście nie jest coś co zwróci nam się w tydzień. Nie ma co się oszukiwać. Dobrze poprowadzona, z dobrze ułożonym budżetem, i dobrze dobranymi słowami kluczowymi, sprawi, że hotel będzie miał świetne wyniki sprzedażowe. W połączeniu z dobrze ułożoną ofertą, i atrakcjami jakich nie ma konkurencja, w dłuższym okresie czasu możemy osiągnąć wielkie sukcesy. Wystarczy po nie sięgnąć. Remarketing w wyszukiwarce pozwoli poczuć gościom, że nasza oferta, to to czego szukają. Na weekend, wakacje, rodzinny wypad, czy cokolwiek co wymyślimy.

Podglądajmy konkurencję. Sprawdzajmy co oferują gościom. Oczywiście nie o samo obserwowanie chodzi. Wyciągajmy wnioski. Zadajmy sobie kilka pytań. Co oferują? Czy to jest lepsze, niż nasza oferta? Co robią lepiej a co gorzej od nas? Co warto usprawnić czy zmienić? Nie wszystko damy radę obiektywnie ocenić samemu. Warto poprosić kogoś z zewnątrz, aby neutralnym okiem ocenił i zestawił naszą ofertę z innymi. Wiem, że czasem nie jest tak prosto przyjąć krytykę. Robimy to jednak dla wyższego dobra. Świeże spojrzenie na problem często pozwoli zrozumieć, że rozwiązanie jest łatwiejsze niż nam się wydaje.

Promuj swój hotel i kreuj potrzeby gości!

Mały obiekt hotelowy może mniej? Nieprawda

Wielokrotnie spotykam się ze stwierdzeniem, że mały hotel nie może się równać z dużymi. Owszem równać pewnie nie, bo nakłady finansowe i zasoby ludzkie na zupełnie innym poziomie. Nie znaczy to jednak, że nie można podejść do tematu inaczej, i zrobić czegoś lepiej. Wypracujmy sobie swój własny styl. Zarówno w mediach społecznościowych jak i w komunikacji z gośćmi. Po prostu. Pokażmy, że mały hotel czy hostel nie znaczy gorzej. Mnóstwo ludzi wybiera obiekt wypoczynkowy ze względu nie tylko na cenę czy lokalizację. Stworzona przez nas atmosfera ma wielkie znaczenie. Goście chcą czuć się dobrze w miejscu do którego jadą.

Nawet jeśli kreowanie potrzeb samo w sobie, brzmi trudno, ważna dla nas będzie chęć wyciągnięcia z gościa tych potrzeb, z których istnienia nie zdają sobie sprawy. Wiem, że może to brzmieć niejasno. Wystarczy nam jednak kreatywne podejście do tematu. Nawet jeśli mamy w swojej ofercie usługi, które nie są niczym nadzwyczajnym w naszej branży. Pokażmy je w sposób ciekawy i interesujący. Wtedy gość zapragnie skorzystać z naszej oferty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl