Jak pozyskać klientów do hotelu. Kreuj potrzeby.


jak pozyskać klientów do hotelu kreuj potrzeby

Powiedzieliśmy sobie o tym, jak ważne jest spełnianie potrzeb naszych gości. Zadowolenie gościa i pozytywne relacje są bardzo ważne w branży hotelarskiej. Obecnie jednak samo spełnianie potrzeb nie wystarcza. Dziś hotelarze muszą je przewidywać, wyciągać z gościa, powiem więcej, muszą je kreować!

 

Promocja hotelu, to dobre zdjęcia.

Pewnie dla wielu z was kreowanie potrzeb gościa brzmi jak herezja. No bo przecież jak pokazać gościowi, że potrzebuje czegoś, co mu oferujemy? Przecież nie jesteśmy sklepem, tylko hotelem. Ok zgadzam się, ale co sprawia, że goście wybierają właśnie ten a nie inny hotel? Na co goście w pierwszej kolejności zwracają największą uwagę? Na to, co widzą! Dlatego zadbajmy o to, aby zdjęcia przyciągały wzrok, zarówno na portalach rezerwacyjnych, jak i na stronie bezpośrednie. Wysoka jakość i kreatywność. To jest dziś w cenie.

Już na poziomie kontaktu z ofertą pokażmy, że u nas goście dostaną coś, czego nie dostaną nigdzie indziej. Na pewno nie w tej cenie 😉 Oczywiście, nie chodzi o to, żeby robić coś po kosztach. Zawsze jednak niższa cena, to wyższa gwarancja, że ktoś z ciekawości zajrzy i zobaczy co mamy do zaoferowania. Jeśli natomiast po zapoznaniu się z ofertą, stwierdzi, że to jest to czego szukał, lub powiem więcej, nie szukał, ale już tego chce, znaczy, że odnieśliśmy sukces. Przy odpowiednim podejściu, możemy sprzedać wszystko. Chcąc jednak zdobyć gościa, trzeba dopełnić wszelkich starań, aby to co widać pokrywało się z tym co oferujemy.

 

Jak pozyskać klientów do hotelu? Zainwestujmy.

Kreatywna i dobrze poprowadzona reklama dla hotelu, to oczywiście nie jest coś co zwróci nam się w tydzień. Nie ma co się oszukiwać. Dobrze poprowadzona, z dobrze ułożonym budżetem, i dobrze dobranymi słowami kluczowymi, sprawi, że hotel będzie miał świetne wyniki sprzedażowe. W połączeniu z dobrze ułożoną ofertą, i atrakcjami jakich nie ma konkurencja, w dłuższym okresie czasu możemy osiągnąć wielkie sukcesy. Wystarczy po nie sięgnąć. Remarketing w wyszukiwarce pozwoli poczuć gościom, że nasza oferta, to to czego szukają. Na weekend, wakacje, rodzinny wypad, czy cokolwiek co wymyślimy.

Podglądajmy konkurencję. Sprawdzajmy co oferują gościom. Oczywiście nie o samo obserwowanie chodzi. Wyciągajmy wnioski. Zadajmy sobie kilka pytań. Co oferują? Czy to jest lepsze, niż nasza oferta? Co robią lepiej a co gorzej od nas? Co warto usprawnić czy zmienić? Nie wszystko damy radę obiektywnie ocenić samemu. Warto poprosić kogoś z zewnątrz, aby neutralnym okiem ocenił i zestawił naszą ofertę z innymi. Wiem, że czasem nie jest tak prosto przyjąć krytykę. Robimy to jednak dla wyższego dobra. Świeże spojrzenie na problem często pozwoli zrozumieć, że rozwiązanie jest łatwiejsze niż nam się wydaje.

Promuj swój hotel i kreuj potrzeby gości!

Mały obiekt hotelowy może mniej? Nieprawda

Wielokrotnie spotykam się ze stwierdzeniem, że mały hotel nie może się równać z dużymi. Owszem równać pewnie nie, bo nakłady finansowe i zasoby ludzkie na zupełnie innym poziomie. Nie znaczy to jednak, że nie można podejść do tematu inaczej, i zrobić czegoś lepiej. Wypracujmy sobie swój własny styl. Zarówno w mediach społecznościowych jak i w komunikacji z gośćmi. Po prostu. Pokażmy, że mały hotel czy hostel nie znaczy gorzej. Mnóstwo ludzi wybiera obiekt wypoczynkowy ze względu nie tylko na cenę czy lokalizację. Stworzona przez nas atmosfera ma wielkie znaczenie. Goście chcą czuć się dobrze w miejscu do którego jadą.

Nawet jeśli kreowanie potrzeb samo w sobie, brzmi trudno, ważna dla nas będzie chęć wyciągnięcia z gościa tych potrzeb, z których istnienia nie zdają sobie sprawy. Wiem, że może to brzmieć niejasno. Wystarczy nam jednak kreatywne podejście do tematu. Nawet jeśli mamy w swojej ofercie usługi, które nie są niczym nadzwyczajnym w naszej branży. Pokażmy je w sposób ciekawy i interesujący. Wtedy gość zapragnie skorzystać z naszej oferty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl