Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu? 5 ważnych elementów!

Większość obiektów hotelowych robi wszystko by zdobywać jak najwięcej rezerwacji bezpośrednich. Dobrze skonstruowana polityka cenowa w hotelu pozwala na przekierowanie potencjalnej rezerwacji z OTA do bezpośredniego kontaktu z obiektem. Mimo to wiele obiektów świadomie bądź nie – obniża szanse na pozyskanie bezprowizyjnych rezerwacji. Jak tego uniknąć i dobrze przygotować ofertę cenową?
Spis Treści:
Plany cenowe
Jeśli oferta Twojego obiektu jest mocno rozbudowana w OTA np. Booking.com, powinieneś powielić wszystkie dostępne opcje na swojej stronie internetowej. Chcąc trafić w oczekiwania swojego potencjalnego Gościa, musisz dać mu możliwość wyboru najbardziej atrakcyjnej dla niego oferty z poziomu strony. Zatem jeżeli na Bookingu przygotowałeś pełny wachlarz ofert cenowych wprowadź je również w swoim silniku rezerwacyjnym.
Pamiętaj, że wielu Twoich Gości poszukując najlepszego miejsca noclegowego – ma mocno sprecyzowane oczekiwania. Zakładając, że jego celem będzie np. oferta bezzwrotna, to posiadając takową wyłącznie w Booking.com gwarantujesz sobie kolejną prowizyjną rezerwację za pośrednictwem OTA.
Opisy i zdjęcia pokoi
Bardzo często zdarza się, że podczas wprowadzania oferty na stronę www popełniono wiele błędów, które nie zostały nigdy zweryfikowane i naprawione. Brak czytelnych opisów udogodnień, brak informacji o specyfikacji pokoju, stare nieaktualne zdjęcia czy niewłaściwe oznaczenia sprawiają, że użytkownik OTA, który już pojawił się na stronie obiektu, zacznie błądzić po ofercie i powróci do oferty jaką znalazł na portalu rezerwacyjnym.

Ukryta oferta
Analizując strony internetowe nierzadko spotykamy się ze zjawiskiem “ukrytej oferty”. Tak nazywamy sytuację, w której po wejściu na stronę www musimy poświęcić więcej niż 3 minuty na znalezienie cen obowiązujących w obiekcie. Zdarza się, że witryna nie posiada zakładki typu: oferta czy pokoje, a cennik znajduje się np. w galerii.
Oczywiście pewnie pomyślicie “przecież można zadzwonić do hotelu i zapytać” – zgadza się, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że wiele osób przegląda oferty w momencie kiedy mają na to czas, czyli w godzinach wieczornych, a nawet nocnych. I gwarantuję, że żadna z nich nie pokusi się o wybranie numeru do recepcji o godzinie pierwszej w nocy.
Błędne nazwy ofert
Pozostając w temacie błędnych oznaczeń, warto nadmienić, by zadbać o spójność ofert na stronie i w innych źródłach rezerwacji online. Oferta bezzwrotna w Bookingu nie może na stronie obiektu nazywać się np. ofertą wakacyjną. Należy zrobić wszystko, by usprawnić i ułatwić użytkownikowi odnalezienie interesującej go oferty, którą prawdopodobnie najpierw wyszukał w OTA.
Osoba, która poszukuje strony danego obiektu za pośrednictwem Google, najprawdopodobniej skieruje się zatem wprost do planów cenowych. A intuicyjność witryny zwiększa szansę na zakończoną sukcesem rezerwację bezpośrednią aż o 39%.

Profity z direct booking
Chcąc zachęcić Gości do rezerwowania ofert przez Twoją stronę internetową powinieneś skupić się na przedstawieniu im korzyści. Najłatwiejszym i najkorzystniejszym profitem jest oczywiście cena. Biorąc pod uwagę, że za rezerwacje dokonane za pośrednictwem OTA należy uiścić prowizję, cena zamieszczona na stronie www powinna być niższa o jej wartość.
Niestety nadal wiele obiektów chcąc zwiększyć zainteresowanie ofertą np. w Booking.com, przystępuje do programów partnerskich czy uruchamia promocję, zapominając o tym, że na jego stronie cena pozostaje niezmieniona. Tym niedopatrzeniem zapewnia sobie niestety brak rezerwacji bezpośrednich. Kto przecież zapłaci więcej za coś, co może otrzymać w niższej cenie? Każdy użytkownik sprawdzający ofertę na stronie hotelu, powinien otrzymać czytelny komunikat o korzyściach wynikających z rezerwowania pokoju przez stronę. Oprócz niższej ceny może to być bezpłatne miejsce parkingowe, wydłużenie doby hotelowej czy zniżka na inne oferowane w obiekcie usługi.
Podsumowanie
Nie posiadając właściwie przygotowanej oferty nastawionej na rezerwacje bezpośrednie – nie wygramy z OTA. Warto poświęcić chwilę i przeanalizować aktualne źródła rezerwacji online, skupiając się w dużej mierze na stronie internetowej swojego obiektu, jej intuicyjności i sprzedażowości.
Jeśli nie masz pewności czy wszystkie Twoje dotychczasowe działania są dobrze ukierunkowane i czy masz szansę na zwiększenie sprzedaży w obiekcie – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z doradcą.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage