Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu?



Większość obiektów hotelowych robi wszystko by zdobywać jak najwięcej rezerwacji bezpośrednich. Dobrze skonstruowana polityka cenowa w hotelu pozwala na przekierowanie potencjalnej rezerwacji z OTA do bezpośredniego kontaktu z obiektem. Mimo to wiele obiektów świadomie bądź nie – obniża szanse na pozyskanie bezprowizyjnych rezerwacji. Jak tego uniknąć?

Plany cenowe

Jeśli oferta Twojego obiektu jest mocno rozbudowana w OTA np. Booking.com, powinieneś powielić wszystkie dostępne opcje na swojej stronie internetowej. Chcąc trafić w oczekiwania swojego potencjalnego Gościa, musisz dać mu możliwość wyboru najbardziej atrakcyjnej dla niego oferty z poziomu strony. Zatem jeżeli na Bookingu przygotowałeś pełny wachlarz ofert cenowych wprowadź je również w swoim silniku rezerwacyjnym. Pamiętaj, że wielu Twoich Gości poszukując najlepszego miejsca noclegowego – ma mocno sprecyzowane oczekiwania. Zakładając, że jego celem będzie np. oferta bezzwrotna, to posiadając takową wyłącznie w Booking.com gwarantujesz sobie kolejną prowizyjną rezerwację za pośrednictwem OTA.

Opisy i zdjęcia pokoi

Bardzo często zdarza się, że podczas wprowadzania oferty na stronę www popełniono wiele błędów, które nie zostały nigdy zweryfikowane i naprawione. Brak czytelnych opisów udogodnień, brak informacji o specyfikacji pokoju, stare nieaktualne zdjęcia czy niewłaściwe oznaczenia sprawiają, że użytkownik OTA, który już pojawił się na stronie obiektu, zacznie błądzić po ofercie i powróci do oferty jaką znalazł na portalu rezerwacyjnym.

Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu? 1

Ukryta oferta

Analizując strony internetowe nierzadko spotykamy się ze zjawiskiem “ukrytej oferty”. Tak nazywamy sytuację, w której po wejściu na stronę www musimy poświęcić więcej niż 3 minuty na znalezienie cen obowiązujących w obiekcie. Zdarza się, że witryna nie posiada zakładki typu: oferta czy pokoje, a cennik znajduje się np. w galerii. Oczywiście pewnie pomyślicie “przecież można zadzwonić do hotelu i zapytać” – zgadza się, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że wiele osób przegląda oferty w momencie kiedy mają na to czas, czyli w godzinach wieczornych, a nawet nocnych. I gwarantuję, że żadna z nich nie pokusi się o wybranie numeru do recepcji o godzinie pierwszej w nocy.

Błędne nazwy ofert

Pozostając w temacie błędnych oznaczeń, warto nadmienić, by zadbać o spójność ofert na stronie i w innych źródłach rezerwacji online. Oferta bezzwrotna w Bookingu nie może na stronie obiektu nazywać się np. ofertą wakacyjną. Należy zrobić wszystko, by usprawnić i ułatwić użytkownikowi odnalezienie interesującej go oferty, którą prawdopodobnie najpierw wyszukał w OTA. Osoba, która poszukuje strony danego obiektu za pośrednictwem Google, najprawdopodobniej skieruje się zatem wprost do planów cenowych. A intuicyjność witryny zwiększa szansę na zakończoną sukcesem rezerwację bezpośrednią aż o 39%.

Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu? 2

Profity z direct booking

Chcąc zachęcić Gości do rezerwowania ofert przez Twoją stronę internetową powinieneś skupić się na przedstawieniu im korzyści. Najłatwiejszym i najkorzystniejszym profitem jest oczywiście cena. Biorąc pod uwagę, że za rezerwacje dokonane za pośrednictwem OTA należy uiścić prowizję, cena zamieszczona na stronie www powinna być niższa o jej wartość. Niestety nadal wiele obiektów chcąc zwiększyć zainteresowanie ofertą np. w Booking.com, przystępuje do programów partnerskich czy uruchamia promocję, zapominając o tym, że na jego stronie cena pozostaje niezmieniona. Tym niedopatrzeniem zapewnia sobie niestety brak rezerwacji bezpośrednich. Kto przecież zapłaci więcej za coś, co może otrzymać w niższej cenie? Każdy użytkownik sprawdzający ofertę na stronie hotelu, powinien otrzymać czytelny komunikat o korzyściach wynikających z rezerwowania pokoju przez stronę. Oprócz niższej ceny może to być bezpłatne miejsce parkingowe, wydłużenie doby hotelowej czy zniżka na inne oferowane w obiekcie usługi.

Podsumowanie

Nie posiadając właściwie przygotowanej oferty nastawionej na rezerwacje bezpośrednie – nie wygramy z OTA. Warto poświęcić chwilę i przeanalizować aktualne źródła rezerwacji online, skupiając się w dużej mierze na stronie internetowej swojego obiektu, jej intuicyjności i sprzedażowości. 

Sprawdź swoją aktualną stronę i umów się na bezpłatną konsultację dla Twojego obiektu.

Sprawdź swoją stronę

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Ile kosztuje marketing dla hotelu? - miniatura Ile kosztuje marketing dla hotelu? Czym jest marketing dla hotelu? Co zrobić by zwiększyć sprzedaż i ile kosztują działania marketingowe? Odpowiedzi na te i inne py...

Pre – opening marketing – wywiad z Summer Sky Sarbinowo - miniatura Pre – opening marketing – wywiad z Summer Sky Sarbinowo Rozpoczynając działalność hotelową priorytetową kwestią jest zawsze wybicie się na rynku i dotarcie z ofertą do jak największej i...

Co zrobić, gdy klient nie chce zapłacić za usługę? - miniatura Co zrobić, gdy klient nie chce zapłacić za usługę? Powody zameldowania w hotelu, takie jak wypoczynek, podróż służbowa czy tymczasowy pobyt, zapewniają zróżnicowaną grupę gości. Z ...

Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketin...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to d...

Nowy standard oferty konferencyjnej w hotelu - miniatura Nowy standard oferty konferencyjnej w hotelu Wydarzenia ostatnich lat zmieniły nieco ofertę eventową w obiektach hotelowych, nie tylko w zakresie dostępnych usług, ale równie...