Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu? 5 ważnych elementów!



Większość obiektów hotelowych robi wszystko by zdobywać jak najwięcej rezerwacji bezpośrednich. Dobrze skonstruowana polityka cenowa w hotelu pozwala na przekierowanie potencjalnej rezerwacji z OTA do bezpośredniego kontaktu z obiektem. Mimo to wiele obiektów świadomie bądź nie – obniża szanse na pozyskanie bezprowizyjnych rezerwacji. Jak tego uniknąć i dobrze przygotować ofertę cenową?

Plany cenowe

Jeśli oferta Twojego obiektu jest mocno rozbudowana w OTA np. Booking.com, powinieneś powielić wszystkie dostępne opcje na swojej stronie internetowej. Chcąc trafić w oczekiwania swojego potencjalnego Gościa, musisz dać mu możliwość wyboru najbardziej atrakcyjnej dla niego oferty z poziomu strony. Zatem jeżeli na Bookingu przygotowałeś pełny wachlarz ofert cenowych wprowadź je również w swoim silniku rezerwacyjnym.

Pamiętaj, że wielu Twoich Gości poszukując najlepszego miejsca noclegowego – ma mocno sprecyzowane oczekiwania. Zakładając, że jego celem będzie np. oferta bezzwrotna, to posiadając takową wyłącznie w Booking.com gwarantujesz sobie kolejną prowizyjną rezerwację za pośrednictwem OTA.

Opisy i zdjęcia pokoi

Bardzo często zdarza się, że podczas wprowadzania oferty na stronę www popełniono wiele błędów, które nie zostały nigdy zweryfikowane i naprawione. Brak czytelnych opisów udogodnień, brak informacji o specyfikacji pokoju, stare nieaktualne zdjęcia czy niewłaściwe oznaczenia sprawiają, że użytkownik OTA, który już pojawił się na stronie obiektu, zacznie błądzić po ofercie i powróci do oferty jaką znalazł na portalu rezerwacyjnym.

Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu? 5 ważnych elementów! 1

Ukryta oferta

Analizując strony internetowe nierzadko spotykamy się ze zjawiskiem “ukrytej oferty”. Tak nazywamy sytuację, w której po wejściu na stronę www musimy poświęcić więcej niż 3 minuty na znalezienie cen obowiązujących w obiekcie. Zdarza się, że witryna nie posiada zakładki typu: oferta czy pokoje, a cennik znajduje się np. w galerii.

Oczywiście pewnie pomyślicie “przecież można zadzwonić do hotelu i zapytać” – zgadza się, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że wiele osób przegląda oferty w momencie kiedy mają na to czas, czyli w godzinach wieczornych, a nawet nocnych. I gwarantuję, że żadna z nich nie pokusi się o wybranie numeru do recepcji o godzinie pierwszej w nocy.

Błędne nazwy ofert

Pozostając w temacie błędnych oznaczeń, warto nadmienić, by zadbać o spójność ofert na stronie i w innych źródłach rezerwacji online. Oferta bezzwrotna w Bookingu nie może na stronie obiektu nazywać się np. ofertą wakacyjną. Należy zrobić wszystko, by usprawnić i ułatwić użytkownikowi odnalezienie interesującej go oferty, którą prawdopodobnie najpierw wyszukał w OTA.

Osoba, która poszukuje strony danego obiektu za pośrednictwem Google, najprawdopodobniej skieruje się zatem wprost do planów cenowych. A intuicyjność witryny zwiększa szansę na zakończoną sukcesem rezerwację bezpośrednią aż o 39%.

Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu? 5 ważnych elementów! 2

Profity z direct booking

Chcąc zachęcić Gości do rezerwowania ofert przez Twoją stronę internetową powinieneś skupić się na przedstawieniu im korzyści. Najłatwiejszym i najkorzystniejszym profitem jest oczywiście cena. Biorąc pod uwagę, że za rezerwacje dokonane za pośrednictwem OTA należy uiścić prowizję, cena zamieszczona na stronie www powinna być niższa o jej wartość.

Niestety nadal wiele obiektów chcąc zwiększyć zainteresowanie ofertą np. w Booking.com, przystępuje do programów partnerskich czy uruchamia promocję, zapominając o tym, że na jego stronie cena pozostaje niezmieniona. Tym niedopatrzeniem zapewnia sobie niestety brak rezerwacji bezpośrednich. Kto przecież zapłaci więcej za coś, co może otrzymać w niższej cenie? Każdy użytkownik sprawdzający ofertę na stronie hotelu, powinien otrzymać czytelny komunikat o korzyściach wynikających z rezerwowania pokoju przez stronę. Oprócz niższej ceny może to być bezpłatne miejsce parkingowe, wydłużenie doby hotelowej czy zniżka na inne oferowane w obiekcie usługi.

Podsumowanie

Nie posiadając właściwie przygotowanej oferty nastawionej na rezerwacje bezpośrednie – nie wygramy z OTA. Warto poświęcić chwilę i przeanalizować aktualne źródła rezerwacji online, skupiając się w dużej mierze na stronie internetowej swojego obiektu, jej intuicyjności i sprzedażowości. 

Jeśli nie masz pewności czy wszystkie Twoje dotychczasowe działania są dobrze ukierunkowane i czy masz szansę na zwiększenie sprzedaży w obiekcie – skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z doradcą.

Sprawdź swoją stronę

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. - miniatura Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. Właściciele całorocznych obiektów hotelowych, po zakończeniu wakacji często zastanawiają się jak zapewnić sobie zainteresowa...

Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! - miniatura Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska...

Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 - miniatura Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 O marketingu w branży hotelarskiej, nowych szansach, a także o odnajdywaniu się w zmieniającym się świec...

Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania - miniatura Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania Właściciele obiektów hotelowych bardzo często ufają, że w razie nagłych zdarzeń, ich bezpieczeństwo finansowe jest zagw...

Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? - miniatura Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotel...

Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? - miniatura Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wpro...

Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...