Jak przygotować skuteczny marketing w Internecie, który sprzeda ofertę?

Dobra jakość usług to podstawa sukcesu. Aby jednak wyróżnić się na tle innych obiektów, musisz dotrzeć do potencjalnych Gości i efektywnie powiadomić ich o swoim istnieniu. Do osiągnięcia tego celu niezbędny jest skuteczny marketing. Na co zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych oraz jak je wdrożyć – o tym poniższy wpis.
Spis Treści:
Zanim zaczniesz…
Najlepsze strategie marketingowe bazują na podstawach ludzkiego zachowania. Znaczy to nic innego, jak zrozumienie psychiki swoich przyszłych Gości. Jeśli nie wiesz czego potrzebują i jakich ofert szukają – nie będziesz w stanie spełnić ich oczekiwań.
Wyznacz sobie cel
Skuteczne działania marketingowe rozpoczynają się od ustalenia celu jaki mają osiągnąć. Nie będziesz w stanie jasno zweryfikować czy kampania zakończyła się sukcesem, jeśli nie określisz wcześniej definicji tego sukcesu.
Wybierz odpowiedni parametr pomiarowy, który będzie dla Ciebie wytyczną osiągnięcia celu. Może to być ilość wejść na stronę, ilość połączeń przychodzących, wyświetleń oferty, dokonanych rezerwacji itp.
Zaplanuj budżet
Nie ma dobrego planu marketingowego bez określenia wartości budżetu. Nawet najbardziej prestiżowe hotele posiadają ograniczony budżet jaki przeznaczają na marketing.
Określając ramy finansowe jakie jesteś w stanie przeznaczyć na reklamę, będzie Ci łatwiej określić na jakie działania możesz sobie pozwolić . Bez względu na to czy Twój budżet jest niewielki czy masz do dyspozycji sporą kwotę w każdym miesiącu, musisz dobrze rozdysponować środki.

Poznaj swoją konkurencję
Przeanalizuj swoje usługi, ich mocne i słabe strony, oraz to co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Zobacz jak działają obiekty będące Twoją najbliższą konkurencją, na czym opierają swój marketing i w jaki sposób działają, by dotrzeć do potencjalnych Gości.
Dzięki analizie podobnych obiektów poznasz ich kanały promocji oraz zweryfikujesz czy Twoje działania pokrywają się z ich marketingiem, czy może wyprzedzają Cię jakimś nowym źródłem pozyskiwania rezerwacji.
Poznaj swoich przyszłych Gości
Żeby efektywnie działać w zakresie marketingu, musisz również poznać swojego potencjalnego Gościa. Stworzenie jednej uniwersalnej oferty i reklamy, w obecnych czasach już nie wystarczy. Doprecyzuj cechy Gości jakich chcesz przyjmować, co z kolei ułatwi Ci określenie jakimi kanałami będziesz w stanie do nich dotrzeć.
Twoje powodzenie zależy od jak najbardziej precyzyjnego planowania i poznania grupy docelowej. Im lepiej zrozumiesz swojego idealnego Gościa, tym dokładniej zaplanujesz marketing i tym lepsze osiągniesz wyniki.
Jakie działania marketingowe podjąć?
Marketing najlepiej prowadzić wielotorowo. Szerszy zakres działań to większa szansa na skuteczny marketing. Po oszacowaniu budżetu miesięcznego oraz grupy docelowej musisz określić jakimi kanałami będziesz reklamować swoje usługi w Internecie.
Zacznij od podstaw
Podstawą budowania marketingu w Internecie niezmiennie od lat pozostaje witryna internetowa. To swego rodzaju fundament od którego powinieneś zacząć podczas planowania strategii marketingowej dla swojego obiektu jeszcze długo przed uruchomieniem sprzedaży.
Aż 67% badanych użytkowników szacuje wiarygodność obiektu na podstawie jego strony internetowej, dlatego w marketingu dla swojego hotelu niezbędne jest uwzględnienie budowy własnej strony, która będzie gwarantowała Ci niezależność oraz (co istotne) umożliwi Ci korzystanie z innych źródeł pozyskiwania rezerwacji.
Bez użycia strony docelowej możesz stracić nawet ⅓ zainteresowanych użytkowników, których “wyłapie” Twoja konkurencja.
Kampania marketingowa w social mediach
Większość Twoich przyszłych Gości każdego dnia spędza chociaż chwilę w social mediach, dlatego Facebook Ads są uznawane obecnie za jedne z najskuteczniejszych reklam w sieci, nawet przy niskich budżetach. Nie ma znaczenia czy poszukujesz Gości biznesowych czy rodzin z dziećmi – obecnie na Facebooku jest prawie każdy.
Wiedząc już jakie masz możliwości, kto jest Twoim potencjalnym Gościem i czego oczekuje od oferty, musisz w końcu przygotować harmonogram tego gdzie i co będziesz publikować. Określ jakie elementy obejmiesz w reklamie, jak długo będziesz ją publikować i w jakich miejscach.
Social media to doskonałe miejsce do reklamowania swoich usług. Facebook Ads umożliwia dość mocne targetowanie odbiorców, czyli skierowania reklamy do osób, stanowiących Twoją grupę docelową.
Odpowiednio przygotowana kreacja reklamowa to nie tylko sposób na promocję usług, ale również zwiększanie świadomości marki. Pamiętaj, że nawet jeśli użytkownik nie dokonał rezerwacji podczas trwania kampanii, to nie znaczy, że nie dokona jej w późniejszym czasie.
Trzeba mieć jednak na uwadze, że najistotniejszym elementem skutecznego marketingu jest stałe monitorowanie zachowań użytkowników. Bez kontroli rezultatów, nie masz możliwości właściwie zareagować i w odpowiednim czasie dokonać optymalizacji ustawień np. kampanii.

Głos marki to też reklama
Skuteczny marketing to nie tylko reklama, to również pozytywny odbiór marki. Trzeba mieć na uwadze, że ponad połowa użytkowników podchodzi z niepewnością do nowych miejsc, nowych firm i nieznanych ofert.
Idealnym narzędziem do budowania wiarygodności jest Google Business Profile dla obiektu. Profil firmowy z założenia ma budować wiarygodność marki. Tworząc to narzędzie, Google z góry zaplanowało ograniczoną możliwość jego edycji, tak by budować wizerunek marki na podstawie ocen użytkowników czyli klientów lub w przypadku hotelu – Gości.
Wiele obiektów bojąc się niskich ocen lub “nieestetycznych” zdjęć zamieszczanych przez Gości – rezygnuje z posiadania wizytówki. Niestety takie zachowanie przynosi skutek całkowicie odwrotny, a jego efektem są:
- po pierwsze: ograniczenie widoczności w sieci,
- po drugie: brak wiarygodności.
Biorąc pod uwagę szeroki zakres funkcji w Business Profile oraz skuteczności algorytmów, nie posiadając profilu biznesowego w Google, obiekt nie będzie pojawiał się w wynikach wyszukiwania na Mapach Google, a to nic innego jak ograniczenie widoczności w sieci.
Konsekwencją nie posiadania lub usunięcia Google Business Profile jest również mniejsze zaufanie dla obiektu i oferowanych usług. Użytkownicy, którzy nie znajdują żadnych informacji od wcześniejszych Gości obiektu w Internecie, są mniej skłonni do podjęcia decyzji o dokonaniu rezerwacji.
Słuchaj swoich Gości
Pozostając w temacie opinii, nie sposób nie wspomnieć o badaniu zadowolenia i potrzeb Gości, które odgrywa kluczową rolę w dopasowaniu kolejnych elementów marketingu. Poznając dobrze swoje mocne i słabe strony, będziesz w stanie przygotować bardziej skuteczne reklamy, a także wyeliminować błędy, co zaowocuje pozytywnymi opiniami (i zbuduje Ci pozytywny wizerunek obiektu).
Najskuteczniejszym sposobem jest przeprowadzanie ankiet, dzięki którym dowiesz się m.in. skąd Twój Gość się o Tobie dowiedział i która część Twojego marketingu okazała się być najskuteczniejsza.
Gość, który podczas pobytu zauważył jakieś niedociągnięcia, ale widzi, że obiekt jest otwarty na jego opinię za pośrednictwem ankiety umieszczonej w pokoju, będzie mniej skłonny do pozostawienia negatywnej oceny w Internecie.
Ankietę w wersji do druku możesz pobrać TUTAJ
Utrzymaj zadowolenie
Zadowolenie Gościa i zbudowanie z nim relacji to ogromna szansa na długoterminowy sukces. Prawdopodobieństwo ponownego dokonania rezerwacji wynosi ponad 50% więcej, niż sprzedaż nowej osobie. Wykorzystaj to i przygotuj specjalną ofertę dla Twoich byłych Gości. Przesłanie im maila z podziękowaniem za pobyt oraz np. kodem rabatowym na kolejny przyjazd to niewielki koszt w stosunku do możliwych zysków.
Podsumowanie
Każdy z nas lubi improwizować i działać “po swojemu”. Niestety w przypadku marketingu taki ruch wiąże się z ryzykiem “przepalenia budżetu”. Tutaj nie ma czasu na metodę prób i błędów. Każda nietrafiona decyzja to przewaga dla Twojej konkurencji. Dlatego zamiast uczyć się na błędach i sporo na nich stracić – skorzystaj z pomocy specjalistów.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage