Jak reklamować hotel konferencyjny?

Spis Treści:
Kampanie Adwords dla hoteli
Zarządzając hotelem, możesz mieć super lokalizację, i świetnie urządzone, wyposażone sale konferencyjne, czy bankietowe. Jeśli nie trafisz do swojej grupy docelowej w odpowiedni sposób, to po prostu stracisz potencjalnych gości. Nie ma co ukrywać, że sprzęt konferencyjny na odpowiednim poziomie, spełniający wymagania wybrednych gości to nie są małe wydatki. Jednak na nic się one zdadzą, jeśli nie zareklamujesz się w odpowiedni sposób.
W tym miejscu, z pomocą mogą, a nawet na pewno przyjdą Ci, kampanie AdWords. Naturalnie, pod warunkiem, że będą poprowadzone, w odpowiedni sposób, z użyciem odpowiednich słów kluczowych. Nie tylko słowa kluczowe są tu istotne. Często zdarza się, że hotelarze zapominają o innych istotnych sprawach podczas kampanii. Zwłaszcza w przypadku, kiedy nie jest to zwyczajna “codzienna oferta” a oferta konferencyjna. Dobre promowanie hotelu, z pomocą kampanii AdWords, może Ci znacznie pomóc w walce z niskim sezonem.
Kierowanie swoich reklam na odpowiedni region naszego kraju, który Cię interesuje, i przyniesie Ci najwięcej gości. Kluczem jest targetowanie tych kampanii, do odpowiednich grup ludzi. Nie jest to zarzut z mojej strony. Samodzielne prowadzenie kampanii, nie jest prostą sprawą, jednak warto pomyśleć o ludziach, którzy zrobią to w odpowiedni sposób.
Odpowiednie zakładki na stronie bezpośredniej. Czyli jak zacząć?
Jak więc się do tego zabrać? Przejrzyście i jasno przedstawione korzyści wynikające z wybrania właśnie Twojej oferty dla grup biznesowych. Wiele hoteli, zwłaszcza tych mniejszych uważa, że jeśli ma salę z rzutnikiem, to wystarczy zrobić kilka zdjęć, wrzucić na stronę i oferta gotowa. Nic bardziej mylnego, dziś liczy się każdy szczegół.
Daj potencjalnym gościom wybór. Pozwól, na rozmieszczenie miejsc w sali, na kilka sposobów do wyboru. Do jednego rodzaju konferencji będzie pasować układ w podkowę, a jeszcze inne wystąpienie wymagać będzie ustawienia stołów, jak w klasach szkolnych. Pozwól na rozsądną dowolność. Jednocześnie, rozpisz te układy w odpowiedni sposób, z wyszczególnieniem na ile osób obecnych, dany układ pozwoli. Metraż danej sali również powinien znaleźć się w takim opisie. To zminimalizuje niepotrzebne zapytania nie tylko dla Ciebie, ale przede wszystkim dla poszukujących, będą mieli tę informację podaną na tacy.
Można, a nawet należałoby pokazać to, w formie graficznej, czy zdjęciowej z odpowiednimi podpisami. Grafiki, czy obrazy zawsze jaśniej odpowiadają na pytania niż same mgliste opisy, jeszcze do tego często nieporadnie zredagowane. Dla klienta konferencyjnego takie rzeczy są niezwykle istotne. Nie zapominajmy o tym.
Jeśli natomiast o graficznych aspektach mowa. Świetnym pomysłem, moim zdaniem, jest umieszczenie w ofercie konferencyjnej, listy, bądź też slidera, z obiektami, które skorzystały z usług Twojego hotelu. Dodanie do tego ich referencji, zbuduje w poszukujących obraz, jako obiektu spełniającego potrzeby zorganizowanych klientów konferencyjnych.
Wypromuj ofertę konferencyjną!
Zacznij od cennika
To kolejny aspekt oferty biznesowej, który powinien być najbardziej przejrzysty. W zależności od tego ile sal, i w jakich układach oferujesz, wszystko powinno być odpowiednio wyszczególnione w cenniku. Częstą praktyką większych obiektów hotelowych, jest podział cenowy, w zależności od długości użytkowania sali przez wynajmującego. Bardziej elastyczna możliwość wyboru to dla hotelu niemalże żaden wydatek. Naturalnie jeśli będzie to odpowiednio przemyślane. W wielu przypadkach dla wynajmującego, to czynnik, który pozwoli wybrać właśnie Twój obiekt.
Jasną sprawą jest, że nie wszystko powinno być wycenione na sztywno. Pewne rodzaje usług konferencyjnych, te najbardziej nietypowe, i najrzadziej wykorzystywane, powinny mieć charakter wyceny indywidualnej. Pamiętaj, że celując w klienta biznesowego, chcesz pokazać, że również działania biznesowe nie są nam obce. Możliwość negocjacji przyjęta zostanie w dobrym tonie.
Portale skupiające obiekty konferencyjne
Celowo ten punkcik umieściłem na samym końcu artykułu. Dlaczego? Wyszukiwarki obiektów konferencyjnych to fajna sprawa, aby reklamować konferencję. Działają one jednak, trochę na podobnej zasadzie, co portale rezerwacyjne dla klientów indywidualnych. Jednak tak jak w przypadku portali rezerwacyjnych, nic nie zastąpi Ci dobrze stworzonej oferty bezpośredniej. Owszem wspomagać się portalami możesz, ale nie zaniedbuj w ten sposób swojej oferty bezpośredniej.
Dobrze stworzona oferta na własnej stronie, w połączeniu z kampaniami AdWords przyniesie znacznie więcej korzyści. Warunków niezbędnych do pozyskania klientów konferencyjnych jest kilka. Odpowiedniej jakości sala, czy też sale, w zależności od tego ile ich masz w hotelu. Wyposażenie odpowiedniej klasy, rzutnik, ekran, mikrofon, nagłośnienie, flipchart. Absolutnie niezbędne są również klimatyzacja oraz dobrej jakości łącze internetowe.
Nie całe oferowane przez Ciebie wyposażenie musi być oczywiście wliczone w cenę. Możesz oferować rzeczy dodatkowe za odpowiednią dopłatą, na życzenie gości. Jednak pamiętaj wyszczególnić te pozycje w odpowiedni sposób w cenniku. Jeśli poświęcisz czas, by dobrze reklamować ofertę konferencyjną, zniwelujesz u siebie zjawisko niskiego obłożenia.