Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania.

Właściciele całorocznych obiektów hotelowych, po zakończeniu wakacji często zastanawiają się jak zapewnić sobie zainteresowanie ofertą przez cały czas i jak reklamować hotel po sezonie. Przede wszystkim należy myśleć długofalowo i promować swoje usługi przez cały rok, zwiększając lub zmniejszając budżety.
Miesiące, kiedy zainteresowanie ofertą noclegową maleje to doskonały moment na dopracowanie materiałów marketingowych. W czasie sezonu kiedy ruch w obiekcie pochłania najwięcej czasu, zazwyczaj nie ma możliwości np. wykonania nowej sesji zdjęciowej, dlatego wszystkie tego typu działania dobrze jest wykonać właśnie po sezonie. Nie są do tego potrzebne duże nakłady finansowe, a bardziej odpowiednie zaplanowanie strategii.
Od dłuższego czasu branża usług turystycznych przeniosła się do Internetu. Osoby podróżujące i planujące kolejne wyjazdy poszukują informacji w sieci, a także za jej pomocą dokonują rezerwacji. Poza sezonem warto zatem zadbać, aby użytkownicy Internetu łatwiej i częściej trafiali właśnie na Twój obiekt noclegowy. Lepsza widoczność w sieci to podstawa zwiększenia zainteresowania ofertą przez cały rok.

Jak reklamować hotel po sezonie – Booking Optymalizator
Koniec sezonu to dobry moment na “posprzątanie” oferty w Bookingu. Booking jako jeden z wiodących OTA w Polsce, nadal jest znaczącą częścią sprzedaży noclegów przez Internet. Ważne jest, aby profil obiektu był zoptymalizowany w odpowiedni sposób oraz aby miał duży zasięg bez podnoszenia prowizji. Aktualnie należy traktować Booking jako swego typu tablicę ogłoszeń, z której korzystają osoby planujące wyjazd, na której łatwo i szybko przefiltrują odpowiednie parametry ofert. Dlatego Twoim celem jako właściciela obiektu noclegowego jest zwiększenie zasięgu i przygotowanie oferty w taki sposób, aby była widoczna przy jak największej ilości konfiguracji.
Optymalizacja oferty trwa około 2-3 tygodni, dlatego dobrym zabiegiem jest wykonywanie jej w niskim sezonie, dzięki czemu spokojnie będziesz mógł poświęcić czas na np. wykonanie brakujących ujęć obiektu i jego wnętrz. Niezależnie od tego jaką opinią cieszy się Booking, nadal pozostaje dla użytkowników niezwykle istotnym kanałem rezerwacyjnym. Brak oferty lub jej niewłaściwe uzupełnienie może skutkować mniejszym zainteresowaniem, a nawet jego całkowitym brakiem.
Dobrze jest odpowiednio wykorzystać Booking, aby dotrzeć do nowych, potencjalnych Gości, dlatego oferta Twojego obiektu w tym portalu jest cennym aktywem i należy ją traktować właśnie jako jedno z podstawowych źródeł informacji o Twoim obiekcie.
Jak reklamować hotel po sezonie – Strona internetowa
Zjawisko smartreservingu coraz częściej obserwuje się na Polskim rynku turystycznym. Rezerwujący chętniej poszukują strony internetowej danego obiektu, bo mają świadomość otrzymania tam korzystniejszej (pozbawionej prowizji) oferty cenowej. Taki rodzaj zachowań użytkowników wcześniej pojawiał się wyłącznie na dojrzałych rynkach takich jak niemiecki czy skandynawski. Wraz z rozwojem narzędzi rezerwacyjnych, zwiększa się także wiedza osób często podróżujących, dlatego należy odpowiedzieć na ich zachowania swoją ofertą.
Strona internetowa powinna nie tylko być, ale także spełniać swoją podstawową funkcję tzn. sprzedawać ofertę. Rozwój technologii sprawił, że strony internetowe wzbogaciły się o nowe funkcjonalności, a użytkownicy oczekują sprawnego i intuicyjnego layoutu. Chcąc stale pozyskiwać nowych Gości trzeba ułatwić im dokonanie rezerwacji i przedstawić wszystkie atuty swojego obiektu w czytelny sposób. Warto zadbać o sprzedażowe opisy, przyciągające uwagę nagłówki oraz dopasować je do grupy docelowej.

Jak reklamować hotel po sezonie – Facebook i Instagram Ads
Kampanie reklamowe to doskonałe źródło pozyskiwania rezerwacji zarówno w sezonie wysokim, jak i w niskim. Reklama ogólna tzw. brandowa czyli opisująca ogólnie obiekt – powinna być prowadzona cały rok, a dodatkowo powinno się uruchamiać kampanie sezonowe, czyli dopasowane do kalendarza. Stworzenie kampani sezonowej to znakomita okazja by dać się zauważyć i pobudzić ich chęci do wyjazdu. Osoby już zdecydowane na wyjazd chętnie zapoznają się z ofertą, a dla innych może to być impuls do zaplanowania wyjazdu w najbliższym czasie.
Kampanie sezonowe powinny być dobrze rozplanowane, by nie marnować nakładów finansowych. Za ich pomocą można dotrzeć m.in. do osób które planują wyjazdy z dużym wyprzedzeniem, a jeśli nie zobaczą oferty Twojego obiektu – wybiorą inna – lepiej wypromowaną.
Jakie terminy powinno się promować w najbliższym czasie?
Black Friday – jeden z najbardziej wyczekiwanych dni przez łowców promocji. Od kilku lat zyskuje popularność również w Polsce. W tym czasie wielu użytkowników decyduje się na spontaniczne dokonanie rezerwacji, ze względu na wyjątkową okazję. Warto przygotować ofertę specjalną na ten dzień i promować ją przez ok. 2 tygodnie.
Boże Narodzenie – aby mieć pewność, że potencjalni Goście dowiedzą się o Twojej ofercie, należy rozpocząć jej promowanie krótko po zakończeniu wakacji. Pierwsze pytania o bożonarodzeniowe pobyty pojawiają się bowiem już z początkiem września.
Sylwester i Nowy Rok – podobnie jak z ofertą bożonarodzeniową – promowanie tej oferty powinno się rozpocząć już we wrześniu, bowiem od tego czasu zapytania ofertowe systematycznie rosną.
Ferie Zimowe – wraz z rozpoczęciem roku szkolnego i ogłoszeniem terminów ferii zimowych – rodzice dzieci szkolnych zaczynają planowanie zimowego wypoczynku. Jeśli Twój obiekt nastawiony jest na rodzinne pobyty, powinien już pojawiać im się jako sugestia najlepszego rozwiązania dla rodzin z dziećmi.
Planując swoje kampanie reklamowe możesz zapewnić sobie większego obłożenia w słabszych okresach. Wydarzenia i koncerty również generują rezerwacje. Warto przygotować dodatkową ofertę w oparciu o kalendarz wydarzeń w okolicy, a następnie promować ją w kanałach sprzedaży online.

Jak reklamować hotel po sezonie – Wizytówka Google
Niezależnie od wielkości i charakteru obiektu, Profil Firmy w Google, dawniej nazywany wizytówką Google Moja Firma to obowiązkowy element budowania obecności marki w sieci. To jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego, które pozwala na zwiększanie ilości rezerwacji bezpośrednich.
Poza najistotniejszymi informacjami umożliwiającymi kontakt bezpośredni z obiektem, na profilu firmy mamy możliwość umieszczania aktualności, ofert i produktów. Jeśli w swoim hotelu dbasz o sezonowość ofert, przygotowujesz tematyczne promocje, pakiety sezonowe itp. – pokaż to również w swoim profilu firmy. Takie pozornie niewielkie działania są w stanie przekonać potencjalnego Gościa do dokonania rezerwacji.
Pamiętaj, że osoby poszukujące noclegu bardzo często wahają się zanim ostatecznie zdecydują się na konkretną ofertę, dlatego potrzebny jest im tzw. wabik – czyli motywator np. w postaci korzystniejszej oferty, ale ograniczonej czasowo. Im częściej będziesz pokazywać swój obiekt w Internecie, tym łatwiej Ci będzie dotrzeć do potencjalnych Gości nawet po sezonie.
Podsumowanie – jak reklamować hotel po sezonie
Najnowsze dane jasno wskazują, że 49% użytkowników Internetu przyznaje się do spontanicznego podejmowania decyzji na podstawie prezentowanych reklam.
Umów się na bezpłatną konsultację z doradcą i zapytaj o ofertę dopasowaną do potrzeb Twojego obiektu.
Bezpłatna konsultacja z doradcą
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage