Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań?

Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie lojalnych Gości, którzy wracają do Twojego obiektu, wystawiają pochlebne recenzje oraz polecają Cię swoim znajomym. To wszystko oczywiste, ale jak tego dokonać i zachęcić do rezerwacji bezpośrednich?
Aby zrozumieć zachowania swoich Gości, musisz postarać się przede wszystkim zrozumieć, co przekonało lub przekonuje ich do wyboru danej oferty oraz do wykonania rezerwacji bezpośrednich.
Jedno z ostatnich badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy Ipsos MORI wskazało, że ankietowani zwracali największą uwagę na cenę, benefity oraz spokój. Dla ponad ¾ osób (78%) korzystających z usług hotelowych te kwestie wpłynęły na ostateczny wybór oferty.

Spis Treści:
Gwarancja najniższej ceny dla rezerwacji bezpośrednich
Oferta cenowa przy rezerwacji bezpośredniej powinna być korzystniejsza niż poprzez portale pośredniczące. Niezależnie od rodzaju podróży, Goście najczęściej sięgają po oferty do OTA, a następnie analizują ofertę na stronie www.
Świadomi hotelarze coraz częściej na własnej stronie oferują niższą cenę niż u pośredników, ale nie informują o tym otwarcie swoich potencjalnych Gości. Oferując atrakcyjniejsze warunki, koniecznie podkreśl to odpowiednią informacją, która będzie jasna i łatwo zauważalna na stronie Twojego hotelu.
Duży wpływ na domknięcie sprzedaży ma także forma płatności. Użytkownicy są bardziej skłonni do szybkich i intuicyjnych płatności online, niż do tradycyjnego przelewu, który wymaga od nich poświęcenia większej ilości czasu, co może w efekcie doprowadzić do całkowitej rezygnacji z dokonania rezerwacji.
Marketing korzyści z rezerwacji bezpośrednich
Korzyści jakie przemawiają do potencjalnych Gości to nie tylko niższa cena. Każda forma dodatkowego przywileju jest mile odbierana przez użytkowników. Szacuje się, że nawet jedna czwarta decyzji o dokonaniu rezerwacji bezpośrednio na stronie, wynika np. z otrzymania bezpłatnego parkingu lub zniżki do restauracji hotelowej. To stosunkowo niski koszt dla obiektu, który może zwiększyć wartość oferty i doprowadzić do rezerwacji bezpośredniej.
Jeśli Twój obiekt ma możliwość przygotowania korzyści dodatkowych wynikających, z dokonania rezerwacji bezpośrednio na stronie internetowej, czy po kontakcie z obiektem należy to wdrożyć. Co istotne, poinformuj personel recepcji, aby podczas obsługi telefonicznej informowali o tym Twoich potencjalnych Gości. Nawet 14% zapytań telefonicznych w obiektach hotelowych wykonywanych jest w trakcie rezerwowania noclegu przez OTA, to ogromna szansa na pozyskanie Gościa „bezpośredniego”.
Szybkie potwierdzenie rezerwacji bezpośrednich
Szybkie potwierdzenie dokonania rezerwacji to trzecia najczęściej udzielana odpowiedź wśród ankietowanych osób. Aż jeden na dziesięć respondentów deklarował, że dokonuje rezerwacji bezpośredniej jeśli widzi informację na stronie o natychmiastowym potwierdzeniu rezerwacji.
Okienko rezerwacyjne skraca się z roku na rok, a Goście coraz częściej decydują się na rezerwację w ostatnim możliwym momencie. Szybkie otrzymanie potwierdzenia to dla nich istotny element przy ostatecznym wyborze oferty. Już nikt nie chce czekać do kolejnego dnia roboczego, aby otrzymać informację potwierdzającą przyjęcie przez obiekt rezerwacji, bo po prostu nikt nie ma na to czasu.
Dodatkowo udostępnione i łatwo widoczne warunki rezerwacji mogą uspokoić użytkowników rozważających podjęcie ostatecznej decyzji, czym docelowo zachęcić do pozostania na stronie i dokonania tam rezerwacji. Przewagą Bookingu w stosunku do stron internetowych, są przejrzyście rozpisane warunki rezerwacji, dzięki czemu na etapie wyboru oferty użytkownicy OTA już otrzymują informację na jakich warunkach zostaje dokonana rezerwacja.
Jeśli regulamin na Twojej stronie długo się wczytuje, wymaga pobrania dokumentu PDF lub co gorsza – nie wyświetla się wcale – nie dziw się, że nie pozostają na stronie i „uciekają” na Booking.

Strona zachęcająca do rezerwacji bezpośrednich
Jeśli mimo wielu zapytań lub wejść na stronę użytkownicy rezygnują z rezerwacji pokoi, warto poszukać przyczyn tego zachowania. Brak nowoczesności, mobilności i intuicyjności, może wpłynąć na wizerunek obiektu. Dobrej jakości materiały – zdjęcia, prezentujące dostępne formy zakwaterowania i udogodnienia to podstawa. Strona internetowa to wizytówka obiektu, która podkreśla (lub nie) bardzo dobry standard oferowanych usług
Nawet jeśli w swoim obiekcie masz doskonale zaprojektowane wnętrza, pełne udogodnień umilających pobyt, ale strona wykonana jest na szablonie, w starej technologii, a do tego pełna zbędnych treści – ograniczasz sobie szansę na bezprowizyjne rezerwacje bezpośrednie.
Reklama pozyskująca rezerwacje bezpośrednie
Chcąc zwiększyć ruch na stronie internetowej, warto posiłkować się kampanią reklamową np. w social mediach. Z odpowiednim materiałem reklamowym, właściwie przygotowaną kreacją, nawet niewielkim kosztem poinformujemy użytkowników o atrakcyjności oferty i korzyściach wynikających z dokonania rezerwacji bezpośredniej. Naturalne jest, że osoby nie znające marki i oferowanych usług, są mniej chętne do dokonania rezerwacji bez pośrednictwa OTA, dlatego zadaniem reklamy jest przekonanie do wyboru właśnie Twojej oferty.
Podsumowanie – Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich
Połączenie wszystkich wymienionych działań, przygotowanie atrakcyjnej i czytelnej oferty oraz jej promocja, pozwoli Ci zachęcić Gości do dokonywania rezerwacji bezpośrednich. Przeanalizuj możliwości swojego obiektu, rozplanuj swój marketing i zacznij pozyskiwać Gości bezprowizyjnych.
Umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą i zapytaj o rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego obiektu.
Bezpłatna konsultacja z doradcą
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage