Jak zaistnieć w social mediach? 5 dobrych praktyk!

Social media to niewątpliwie szansa na dotarcie do nowych użytkowników. Oczywiście strona www to Twoje indywidualne miejsce w sieci, Twoja własność, gdzie nikt Cię nie zablokuje, nie zniknie z dnia na dzień, nie zmienią się na niej zasady użytkowania, ale w social mediach jako marka musimy być również widoczni.
Na Facebooku, Instagramie i w portalach rezerwacyjnych jesteś niestety tylko Gościem, a co więcej w każdej chwili możesz zostać z niego usunięty. W tego typu kanałach niestety wszystko jest zmienne, przez co dopracowanie publikacji wymaga posiadania czasu i wiedzy.
Najważniejsze przede wszystkim to stworzyć strategię działań marketingowych i wyciągać z nich wnioski. Trzeba działać mądrze, planować treści z wyprzedzeniem i nie marnować czasu.
Prawda jest taka, że sprzedaż i jakość powinny się ze sobą przeplatać i tworzyć całość. Jeśli Twoim celem jest pozyskanie nowych Gości, ale przekaz w sieci jest pozbawiony jakości, zapewniam, że szybko znudzi się odbiorcom.

Jakie są dobre praktyki funkcjonowania w social mediach?
Po pierwsze – słuchaj!
Musisz słuchać głosu użytkowników. Zdecydowanie bardziej słuchać niż mówić. Czytaj co piszą i w jaki sposób to robią. Poznaj swoją grupę docelową i formę komunikacji jaką preferują. To pozwoli Ci na zrozumienie jakie treści są dla nich wartościowe i jakie powinieneś publikować.
Po drugie – bądź specjalistą!
Przyjęcie zasady “cała naprzód w każdą stronę” nigdy nie przyniesie wymiernych korzyści. To po prostu nie działa! Skoncentruj się na grupie odbiorców i usługach odpowiadającym ich potrzebom. Pokaż się jako fachowiec w swojej dziedzinie, zaprezentuj codzienność w Twoim obiekcie. Takie materiały przyciągają uwagę i budują wiarygodność.
Po trzecie – postaw na jakość!
Nie da się zaprezentować dbałości o wysoki standard usług, bez materiałów, które tą dbałość podkreślą. Oczywiście, mam świadomość, że łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale nie da się zrobić dobrego wrażenia treścią słabej jakości. Materiały graficzne, teksty – to wszystko powinno być dopracowane do maksimum.
Po czwarte – ilość!
Pomyślisz teraz: jak to ilość, skoro miała być jakość. W przypadku social mediów jedno nie może wykluczać drugiego. Jeśli chcesz czerpać profity z obecności w mediach społecznościowych, musisz pamiętać o regularności. Sporadyczne publikacje nie zatrzymają użytkownika na Twoim fanpage`u. Internet jest pełen śmieci, a Twoim zadaniem jest sprawić by ktoś zauważył właśnie Twoje publikacje.
Po piąte – cierpliwość!
Budowanie społeczności i zainteresowanie w social mediach to nie jest kwestia tygodnia, ani nawet miesiąca. Choć początki mogą wydawać się trudne – nie rezygnuj! Nawet jeśli Twoje pierwsze publikacje mają niski zasięg i brak zaangażowania ze strony użytkowników bądź cierpliwy.
Social media czy strona?
Nie “czy”, tylko “i”. Oba źródła muszą działać równocześnie. Na szczęście nie trzeba wybierać między posiadaniem strony internetowej, a posiadaniem Fanpage (strony firmowej na Facebooku).
Profesjonalna strona internetowa z odpowiednio przygotowanymi treściami, zdjęciami i właściwie zbudowaną ofertą, w połączeniu z profilami w social mediach, to podstawa do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży online.
Cele obu narzędzi są nieco inne, dlatego jedno drugiego nie wyklucza, a jedynie uzupełnia. Fanpage ma za zadanie dbać o budowanie społeczności i komunikację z fanami. W tym miejscu masz możliwość promowania swojej marki, prezentowania się w roli eksperta oraz powiększania bazy potencjalnych Gości.

Dzięki publikacjom na Fanpage możesz w nienachalny sposób zadbać o pozytywne relacje, których efektem w późniejszym czasie będzie sprzedaż oferty. Czasem użytkownicy potrzebują odrobinę więcej czasu na ostateczne podjęcie decyzji.
Strona internetowa to miejsce typowo sprzedażowe, to tutaj finalizuje się sprzedaż. Umiejętne poprowadzenie użytkownika z Fanpage na stronę www sprawi, że nasze działania wizerunkowe zmienią się w sukces w postaci rezerwacji.
Skonsultuj się ze doradcą
Masz prawo wszystkiego nie wiedzieć! Nie marnuj czasu i pieniędzy na nietrafione pomysły i działania. Umów się na bezpłatną konsultację i zapytaj naszego doradcę o ofertę dla Twojego obiektu.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage