Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć

Wizytówka Google Moja Firma, co to takiego?
To dedykowane narzędzie Google, inaczej zwane Google My Business, dzięki któremu jesteś w stanie znacznie zwiększyć widoczność swojego obiektu w wynikach wyszukiwania, i co najważniejsze, na mapach! Tworząc profil swojego obiektu dostajesz możliwość przedstawienia się szerszemu gronu odbiorców i uwidocznienia swojego hotelu, apartamentu, czy hostelu w kolejnym miejscu w internecie. Dlaczego właśnie z pomocą wizytówki warto się prezentować?
- Jak wspomniałem wyżej, jest to narzędzie stworzone przez giganta z Mountain View, więc zawsze będzie pomagać w prezentowaniu się w ich wyszukiwarce
- To kolejne miejsce w internecie, gdzie możesz zaprezentować swój hotel i nawiązać kontakt z Twoimi Gośćmi
- To świetne uzupełnienie pozycjonowania, zarówno organicznego jak i płatnego w wyszukiwarce. Dlaczego? W odpowiedzi załączam screen:
Jak widzisz na przykładzie zapytania „Hotel Warszawa” wizytówki obiektów wyświetlają się tuż pod wynikami Kampanii AdWords, więc zysk z większej widoczności z pewnością istnieje. Na załączonym przeze mnie zdjęciu widzisz, że oferty Gość może zarezerwować obiekt bezpośrednio poprzez wizytówkę właśnie. Niezależnie, czy chcesz udostępniać swoją ofertę bezpośrednią, czy eksponować swoje oferty na stronach pośredników.
Jak założyć wizytówkę dla hotelu? Krok pierwszy
Dodawanie firmy do Google Maps jest bardzo proste, niezbędnych elementów przy zakładaniu wizytówki jest kilka. Po pierwsze, Twój hotel musi… istnieć! Bez fizycznego adresu niemożliwym będzie wysłanie listu weryfikacyjnego, co będzie skutkowało brakiem weryfikacji. Są też inne sposoby weryfikacji, jak opcja telefoniczna, natomiast nie zawsze jest ona aktywna. Drugim niezbędnym elementem będzie posiadanie konta Google. To niezbędny element do założenia wizytówki oraz do nadzorowania wszystkich innych usług, z których korzystasz.
W przypadku zakładania konta mailowego, powinieneś przemyśleć: zakładać nowe konto typowo do nadzorowania usług, z których korzystasz w ramach działalności hotelu, a może wolisz korzystać z prywatnego adresu? Wszystko rozmywa się o to, kto ma sprawować pieczę nad profilem.
Wiadomą sprawą jest, że zakładanie tego na adres recepcjonisty będzie ryzykowne, bo rotacja na tych stanowiskach bywa dość duża. W przypadku korzystania z usług zewnętrznej agencji, takiej jak nasza ten problem zostaje zdjęty z obiektu, bo to po stronie agencji jest opieka nad wizytówką a więc i adres z jakiego dane konto będzie obsługiwane.
Od czego powinieneś zacząć chcąc rozpocząć cały proces? Krok pierwszy, to wejście na stronę i kliknięcie w przycisk ZACZNIJ TERAZ i załóż Wizytówkę Google dla hotelu
Następnym co Cię czeka jest nadanie nazwy swojej wizytówce, to nic innego jak to, jak podpisany będzie Twój obiekt na mapie, oraz jak się wyświetli, kiedy Goście będą Cię szukać.
Tak wygląda okno dodawania nazwy:
Jak powinna wyglądać nazwa Twojego obiektu? Przede wszystkim musi być prawidłowa. Tworząc nazwę i wpisując kolejne litery kreator podpowie Ci firmy o podobnej nazwie. Przy nadawaniu nazwy szkoły są różne, jedni nadają po prostu nazwę samą w sobie, inni natomiast dodają do tego jeszcze branżę w jakiej działa dana firma. Czyli na przykład: „Przykładowy” bądź „Hotel Przykładowy”. Przestrzegam przed nadawaniem zbyt długich nazw, zawierających zbyt wiele członów. W myśl zasady im krócej i zwięźlej, tym lepiej!
Warunki korzystania z usługi
- Użytkownik od czasu do czasu powinien sprawdzać sekcję aktualizacji warunków korzystania,
- Wiek i uprawnienia; użytkownik oświadcza, iż jest pełnoletni (tj. ma ukończone 18 lat) i jest właścicielem/przedstawicielem podmiotu wymienionego na stronie,
- Nakładanie zobowiązań na innych użytkowników; użytkownicy mianowani na menedżerów lub właścicieli strony muszą zaakceptować opisywane warunki przed otrzymaniem uprawnień,
- Treść; osoba tworząca wizytówkę odpowiada za to co w niej przedstawia, zobowiązana jest do przestrzegania przepisów prawa i postępowania według najlepszych praktyk branżowych. Publikowane przezeń informacje muszą być prawidłowe. aktualne i pełne,
- Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania polityki treści i zachowania użytkownika,
- W przypadku jeśli Google stwierdzi, że naruszyłeś w jakiś sposób regulamin może cofnąć weryfikację i usunąć wizytówkę, może również moderować dane zawarte na stronie,
- Osoba odpowiedzialna za wizytówkę udziela również bezterminowej, nieodwracalnej i ogólnoświatowej licencji na wszelkie działania dotyczące rozpowszechniania materiałów na wizytówce,
- Dostęp do edycji i uzupełniania danych zostaje również udzielony innym użytkownikom,
- Inne produkty/usługi; w ramach korzystania z konta użytkownik może uzyskać dostęp do innych usług, jednak te posiadają odrębne warunki i zasady,
- Dostęp do Google; firma otrzymuje upoważnienie i dostęp do konta w celu pomocy w zarządzaniu stroną i kontem.
Lokalizacja Twojej firmy na mapach
Poza wyborem kraju, w jakim zlokalizowałeś swój obiekt podajesz tutaj także ulicę i numer lokalu, kod pocztowy oraz pełną nazwę miasta. Pod wszystkimi tymi rubrykami widnieje opcjonalne okienko: dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów. Jednak w przypadku obiektu hotelarskiego zostawiamy tę opcję pustą. Pod warunkiem oczywiście, iż Twój obiekt nie jest mobilny.
Lokalizacja hotelu na mapach
Krok następny – ustawienie znacznika lokalizacyjnego na mapie. Masz możliwość ręcznego ustawienia znacznika, jeśli z jakiegoś powodu podane przez Ciebie wcześniej dane poskutkowały nieprawidłowym ustawieniem automatycznym. Przed przejściem dalej upewnij się co do prawidłowego ustawienia znacznika. Nieuważne potraktowanie tego kroku skutkować może problemami ze znalezieniem Twojego hotelu przez potencjalnych rezerwujących.
Teraz czas na wybór kategorii
Pole do popisu w tym kroku jest ogromne, bo i kategorii do wyboru masz mnóstwo. Ważne, aby kategoria była prawidłowa i odnosiła się do stanu faktycznego. Warto więc dobrze to przemyśleć. Dlaczego? Na wizytówkach związanych z hotelami lub obiektami noclegowymi wyświetlają się elementy, które przy obiektach innego typu nie występują. Co mam na myśli?
- Liczbę gwiazdek obiektu (kategoryzacja),
- Lista udogodnień dostępnych w hotelu.
Te elementy odróżniają miejsca związane z hotelarstwem i noclegami, od miejsc innego typu. Istotne, by kategoria przemyślana została już na samym początku, ponieważ późniejsza zmiana kategorii, może wiązać się z przymusową ponowną weryfikacją umieszczonych przez Ciebie danych. Przez co niepotrzebnie może przeciągnąć cały proces w czasie. Jakie kategorie związane z hotelarstwem masz do wyboru?
Kategoria hotel
Sama fraza „hotel” to mnóstwo opcji do wyboru natomiast nie są to wszystkie możliwości, z jakich możesz skorzystać Tworząc profil swojego obiektu. Nie oszukujmy się, nie każde miejsce oferujące noclegi to od razu hotel. Oprócz tego, z kategorii związanych z nocowaniem masz więc do wyboru:
- Youth hostel,
- Working Womens Hostel,
- Motel,
- Pensjonat,
- Apartament wakacyjny,
- Apartamenty wczasowe,
- Holiday Apartment Rental,
- Schronisko,
- Schronisko górskie,
- Schronisko młodzieżowe,
- Kwatera gościnna,
- Zakwaterowanie przyjazne zwierzętom,
- Zakwaterowanie z wyżywieniem we własnym zakresie,
- Wynajem łodzi mieszkalnych,
- Wynajem domków letniskowych.
Kontakt z Gośćmi z pomocą wizytówki
Pomimo, iż (jak widać na górze screena) ten krok jest opcjonalny, osobiście uważam go za niezwykle istotny w procesie tworzenia wizerunku w internecie. Przecież obie opcje są świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych Gości. Zachęcasz do kontaktu telefonicznego. Na mobilkach przecież można od razu kliknąć w przycisk zadzwoń i kontakt gotowy.
Dodając natomiast adres URL do swojej strony internetowej, pokazujesz swoją ofertę bezpośrednią, co może skutkować chęcią pominięcia pośredników, przez co Ty i Twój hotel nie będziecie musieli odprowadzać prowizji.
W opisanym tu elemencie widnieje również opcja o braku strony i jej automatycznym utworzeniu. Mimo, iż to bezpłatna opcja osobiście ją odradzam. Strony stworzone automatycznie przynoszą więcej szkody niż pożytku i raczej nie zachęcają do skorzystania z oferty hotelu. Moim zdaniem lepiej zainwestować w profesjonalną, responsywną stronę internetową i mieć z tego realne, wymierne korzyści, niż wziąć coś tylko z powodu braku opłat a potem straszyć na lewo i prawo darmowym „potworkiem”.
Zakończ tworzenie swojej wizytówki
Gratuluję, udało Ci się krok po kroku przejść przez proces tworzenia Twojej wizytówki w wyszukiwarce i na mapach Google! Aspektów do uzupełnienia jest mnóstwo, a powiem tylko, że nie jest to koniec działań do podjęcia, żeby w pełni wykorzystać potencjał obecności w wyszukiwarce i na mapie. Przed Tobą jeszcze, nie zawsze łatwy proces jej weryfikacji. Więcej na ten temat powie Ci nasz artykuł – Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma.
Podsumujmy korzyści
Cały proces zakładania przebiegł pomyślnie, ale jak sam widzisz – to czasochłonny proces, który wymaga sporo uwagi. Do tego jak wspomniałem wyżej, czekają Cię co najmniej dwa kolejne kroki, żeby móc w pełni korzystać z możliwości jakie daje wizytówka Google Moja Firma. Podsumujmy, dlaczego warto poświęcić czas na zadbanie o ten element marketingowy?
- Widoczność w wyszukiwarce,
- Na zapytania hotelowe w danych miastach wyświetlasz się tuż pod AdWords,
- Na zapytania brandowe wyświetlasz się tuż obok wyników wyszukiwania,
- Widoczność na mapach Google,
- Łatwiejsze dotarcie do potencjalnego Gościa,
- Prosty kontakt przez urządzenia mobilne,
- Opinie o Twoim hotelu,
- Kolejne „okno wystawowe” dla Twoich usług,
- Sprzedaż pokoi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania,
- Zdjęcia Twoje i użytkowników.
*Wykorzystane materiały graficzne należą do Google LLC