Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie?

Zastanawiasz się jak przekonać do siebie nowych Gości i sprawić by spośród wielu ofert wybrali właśnie Twoją? Najważniejszym działaniem jest zbudowanie lub zwiększenie wiarygodności obiektu, zwłaszcza jeśli jest on na rynku stosunkowo krótko. Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie?
Po pierwsze – możliwość bezpośredniego kontaktu
Praktycznie każdy użytkownik Internetu zwraca uwagę na to łatwość bezpośredniego kontaktu z firmą, co nadal pozostaje wyznacznikiem wiarygodności oferty. Narzędzie Profil Firmy (Wizytówka Google Moja Firma) pozwala upublicznić zweryfikowane dane kontaktowe obiektu, dzięki czemu każdy z potencjalnych Gości ma możliwość wykonania połączenia bezpośrednio do obiektu, sprawdzenia lokalizacji na mapie oraz analizy dotychczasowych opinii, lub pozostawienia własnej. W przypadku tego narzędzia najważniejsze jest uzyskanie weryfikacji od Google oraz bieżąca kontrola znajdujących się informacji. Nie ma większego błędu wizerunkowego niż brak odpowiedzi na opinie Gości lub nieaktualne dane kontaktowe. Oba te elementy na starcie zmniejszają zaufanie użytkownika, a co za tym idzie – chęć skorzystania z usług.

Po drugie – bezpieczna i przejrzysta strona internetowa
Strona www to wizytówka każdego przedsiębiorstwa, w tym obiektów hotelowych. W dobie mobilności i łatwej dostępności do usług, witryna internetowa staje się głównym źródłem informacji o oferowanych usługach, a w przypadku branży hotelarskiej – źródłem pozyskiwania Gości. Jeśli witryna Twojego obiektu jest przestarzała lub nieczytelna, tak samo będą postrzegane świadczone przez Ciebie usługi. Potraktuj ją jak recepcję w swoim obiekcie, przecież nie przyjmujesz Gości w budynku ze zniszczonym szyldem i wybitymi oknami?
Strona internetowa powinna spełniać podstawowe zadanie jakim jest szybki przekaz informacji, dlatego należy zwrócić uwagę na jej intuicyjność, dostosowanie do urządzeń mobilnych i czytelność. Twój potencjalny Gość musi w ciągu krótkiej chwili znaleźć odpowiedź na podstawowe pytania, znaleźć dane kontaktowe, opis oferty i dokonać rezerwacji. Dlatego warto tworzenie strony powierzyć doświadczonym, profesjonalnym programistom specjalizującym się w rozwiązaniach dla konkretnej branży – w tym przypadku branży HoReCa. Taka współpraca skutkuje efektywniejszym wykorzystaniem możliwości, a także pozytywnym wizerunkiem w oczach użytkowników.
Tworząc stronę internetową niezbędne jest również zadbanie o bezpieczeństwo. W tym celu należy opłacić certyfikat SSL – secure sockets layer. To protokół sieciowy, który umożliwia nawiązanie bezpiecznego połączenia między przeglądarką internetową, a serwerem na którym znajduje się Twoja strona www. Gwarantuje to użytkownikom poufność danych oraz bezpieczeństwo korzystania z Twojej witryny.
Po trzecie – bieżąca komunikacja
Jeśli posiadasz już stronę internetową, Profil firmowy w Google, pora na social media. O tym, że należy w nich istnieć – nie trzeba nikomu przypominać. Ale jak dzięki nim podnieść wiarygodność hotelu? Bieżące informacje o tym co się dzieje w obiekcie. Internauci z reguły przychylniej oceniają obiekty aktywnie udzielają się w social mediach, które dzięki fotografiom, grafikom czy video, przekazują najświeższe informacje o tym, co się dzieje w hotelu. Regularne publikowanie postów nie tylko zwiększy Twoją popularność i widoczność, ale także pomoże Ci budować świadomość marki w Internecie. Nie nastawiaj się głównie na sprzedaż, a skup się raczej na uświadamianiu użytkownikom jakie korzyści czekają na nich, jeśli skorzystają z oferty Twojego obiektu.
Po czwarte – pokaż “ludzką twarz” obiektu
Pozostając w temacie social mediów, warto wspomnieć o kolejnym aspekcie, który buduje wiarygodność hotelu w sieci. A mianowicie prezentacja zespołu. Ludzie lubią historie i doceniają wprowadzanie ich “za kulisy” oficjalnej części obiektu. Wykorzystaj swój fanpage i przedstaw zespół w czasie ich pracy, opowiedz czym się zajmują, jakie mają hobby, umiejętności itp. Pamiętaj, że personalizowanie obiektu sprawia, że potencjalni Goście chętniej podejmują decyzję o dokonaniu rezerwacji. Przyjemniej jest mieć świadomość, że rezerwując pobyt w hotelu, zadba o nas dobrze przygotowany zespół, który każdego dnia daje z siebie wszystko, by jak najlepiej wypełniać swoje obowiązki.

Po piąte – dbaj o innych
Świat pełen jest nierówności i zagrożeń, dlatego warto działać na rzecz zmniejszania zagrożeń i budowania świadomości wśród ludzi. Jako przedsiębiorca masz możliwość zaangażowania się działania CSR czyli społeczną odpowiedzialność biznesu. Wiarygodne obiekty w swojej polityce firmy i strategiach uwzględniają pomoc o charakterze charytatywnym czy prospołecznym. Jeśli masz możliwość, zrób coś dobrego dla swojego otoczenia, przyłącz się do lokalnej inicjatywy lub weź udział w większym przedsięwzięciu. Nie bądź tylko obiektem hotelowym, zaprezentuj swoje cele czy idee, które towarzyszą Ci w codziennym funkcjonowaniu.
Po szóste – bądź wiarygodny
Brzmi banalnie? Ale to prawda! Nie obiecuj swoim Gościom czegoś, czego nie będziesz mógł zrealizować podczas ich pobytu. Nie gwarantuj dyspozycyjności jeśli wiesz, że nie zawsze masz do dyspozycji zespół, który będzie dostępny dla Gości o każdej porze. Nie umieszczaj w swojej ofercie udogodnień, których nie jesteś właścicielem i których funkcjonowanie jest zależne od osób spoza obiektu. Nie mów o najwyższej jakości, jeśli w ostatnim czasie z jakiegoś powodu zadowolenie Twoich Gości spada. Wpadki zdarzają się każdemu, ale szczerością można naprawić wiele błędów i zbudować relację, która przełoży się na lojalność Twoich Gości.
Pamiętaj! Na wiarygodność swojego obiektu w sieci musisz zapracować. To połączenie Twoich wysiłków i oceny wyjeżdżających z Twojego obiektu Gości. Ty zadbaj o dobrą jakość oferowanych usług i jakość oferty w Internecie, a zadowoleni Goście odwzajemnią się pozytywnymi ocenami.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage