Czy kampanie AdWords, to skuteczna reklama hotelu?


adwords skuteczna reklama hotelu

Reklama z okazji różnych wydarzeń, to jedna sprawa. Drugą, równie ważną, jest promowanie hotelu w ciągu roku. Chcesz mieć gości przez cały rok, nie tylko w trakcie sezonu, prawda? Skoro tak, to odpowiedz sobie, czy zadbałeś o promocję hotelu?

Znajdź w budżecie środki na kampanie AdWords.

Hotelarze bardzo często uważają, że skuteczne kampanie AdWords są niesamowicie drogie. Traktują kampanie, jak wydatek, który przekracza ich możliwości. Tymczasem wcale nie musi tak być. Wszystko zależy od tego jaki cel sobie postawisz, i co chcesz osiągnąć. Nauczyłem się, że większość tego typu problemów, wynika wyłącznie z nieprawidłowego podejścia do kampanii. Słowa kluczowe wybierane na chybił trafił, brak ustalonego celu, czy oczekiwanie efektów na już. To nie działa w ten sposób. Wcześniejsze ustalenie w budżecie realistycznej kwoty jaką masz zamiar przeznaczyć na kampanie, pozwoli Ci uniknąć rozczarowania. Dlaczego zaznaczyłem, że kwota musi być realistyczna? Zdarza się mnóstwo przypadków, że klient chce za bardzo niską kwotę osiągnąć niebotyczne wyniki.

W drugą stronę działa to podobnie. Ktoś powierza prowadzenie kampanii, osobie, która kompletnie nie zna się na mechanizmach działania AdWords i katastrofa gotowa. Brzmi niewiarygodnie? Chciałbym, żeby tak było. Rzeczywistość jest jednak bardziej ponura, i wielu hotelarzy, na własną rękę, bądź powierzając to komuś kto nie ma o tym pojęcia, próbuje eksperymentować z promocją. Przykładów jest mnóstwo. Rozmawiając z hotelarzami na temat ich kampanii, aż nazbyt często trafiam na ludzi, którzy twierdzą, że AdWords jest nieskuteczny bo zainwestowali mnóstwo kasy, a wyników nie było

W pamięci zapadła mi szczególnie jedna sytuacja z pewnego spotkania, gdzie mowa była o firmie, która zajmowała się handlem oponami do samochodów, zaś kampanie mieli poprowadzoną na tyle nieudolnie, że wyświetlali się również na zapytania związane z oponami do wózków dziecięcych. To sporo mówi o firmie, która tę kampanię prowadziła, prawda? Wyobraźcie sobie, że w hotelarstwie, wygląda to podobnie.

Odpowiedni dobór słów – udana reklama hotelu.

Kolejnym argumentem, za powierzeniem kampanii profesjonalistom, jest niezwykle istotne zagadnienie doboru i segmentacji słów kluczowych. Samodzielnie, nie znając tak dobrze działania kampanii reklamowych z pod szyldu Google, możemy narobić więcej szkody niż pożytku. Natomiast zatrudnienie osoby, czy firmy, która zajmuje się kampaniami AdWords profesjonalnie, unikamy tego typu problemów.

Samodzielne prowadzenie kampanii, niesie za sobą ryzyko nieumiejętnej segmentacji wybranych fraz kluczowych. Potoczne wrzucenie ich “do jednego worka”. Koniecznie trzeba unikać takich sytuacji. Nie chcesz przecież, żeby Twój budżet rozpłynął się w powietrzu, a kampania była nieefektywna. Ustawianie kampanii Adwords na słowa kluczowe, które nie mają wyszukań, nie ma sensu.

Do kampanii musisz mieć dobre podejście

Postawienie na promocję wydarzeń, czy ofert specjalnych to świetna sprawa! Masz ofertę przygotowaną perfekcyjnie, do tego wiesz doskonale, kto we wcześniejszych latach najczęściej z niej korzystał. Jaka grupa ludzi, skąd pochodzili, czego oczekiwali. Wykorzystaj to i dobrze wybierz grupę docelową. Przyniesie Ci to zyski. Efektywna reklama hotelu w internecie, to też korzystanie z tego co już mamy

To, o czym napisałem wcześniej, to jeden z kluczowych powodów, dlaczego poznanie odbiorców, jest najważniejsze w kampaniach. Odpowiednie targetowanie swoich ofert, to coś, bez czego kampania się nie uda. Bez poznania grupy, do której chcesz trafić z ofertami, nie masz szans na sukces. Ważne są wszystkie rzeczy, które mogą być z pozoru nieistotne. Grupa wiekowa, miejsce pochodzenia, zainteresowania. W zasadzie wszystko co dotyczy Twoich byłych i potencjalnych gości.

W połączeniu z remarketingiem, czyli w uproszczeniu mówiąc, skierowaniem oferty ponownie do niezdecydowanych, z pewnością zobaczysz zadowalające efekty kampanii. Skoro o zobaczeniu efektów mowa. Niezbędnym będzie monitorowanie tych działań. Sprzężenie kampanii z kontem Google Analytics da Ci możliwość, dokładnego obserwowania ruchu na stronie internetowej hotelu. Będziesz dzięki temu wiedzieć, która kampania jest skuteczna, a z której powinieneś zrezygnować.

Skuteczne kampanie dla Twojego hotelu.

Potraktuj AdWords, jak inwestycję.

Wyznacz odpowiednie cele. Od tego powinieneś zacząć działania, w kierunku płatnej reklamy hotelu. Brak precyzyjnego celu to jeden z najczęstszych powodów tego, że inwestycja w kampanie okazuje się być nieudana, nieopłacalna, czy nietrafiona. Kluczowe w odniesieniu celu, który sobie postawiłeś przed rozpoczęciem prowadzenia kampanii AdWords, będzie zmiana myślenia na temat kampanii. Pomyśl o kampanii, jak o czymś, w co zainwestujesz żeby zyskać. Promocja hotelu to nie powinno być coś, co traktujesz jak przymus, ale coś, co rozumiesz i co będzie środkiem do Twojego celu, którym, w większości przypadków będzie zapewne zwiększenie sprzedaży w hotelu.

Stawiając na Booking Solutions, wiesz, że Twoja kampania osiągnie dokładnie taki cel, jaki sobie założysz. Będziesz miał przejrzysty wgląd w swój budżet i wiesz, że środki idą dokładnie na to, co przyniesie Ci korzyści. Nie ma nic gorszego, niż bezcelowa strata środków z budżetu, prawda?


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl