Czy kampanie AdWords, to skuteczna reklama hotelu?


adwords skuteczna reklama hotelu

Reklama z okazji różnych wydarzeń, to jedna sprawa. Drugą, równie ważną, jest promowanie hotelu w ciągu roku. Chcesz mieć gości przez cały rok, nie tylko w trakcie sezonu, prawda? Skoro tak, to odpowiedz sobie, czy zadbałeś o promocję hotelu?

Znajdź w budżecie środki na kampanie AdWords.

Hotelarze bardzo często uważają, że skuteczne kampanie AdWords są niesamowicie drogie. Traktują kampanie, jak wydatek, który przekracza ich możliwości. Tymczasem wcale nie musi tak być. Wszystko zależy od tego jaki cel sobie postawisz, i co chcesz osiągnąć. Nauczyłem się, że większość tego typu problemów, wynika wyłącznie z nieprawidłowego podejścia do kampanii. Słowa kluczowe wybierane na chybił trafił, brak ustalonego celu, czy oczekiwanie efektów na już. To nie działa w ten sposób. Wcześniejsze ustalenie w budżecie realistycznej kwoty jaką masz zamiar przeznaczyć na kampanie, pozwoli Ci uniknąć rozczarowania. Dlaczego zaznaczyłem, że kwota musi być realistyczna? Zdarza się mnóstwo przypadków, że klient chce za bardzo niską kwotę osiągnąć niebotyczne wyniki.

W drugą stronę działa to podobnie. Ktoś powierza prowadzenie kampanii, osobie, która kompletnie nie zna się na mechanizmach działania AdWords i katastrofa gotowa. Brzmi niewiarygodnie? Chciałbym, żeby tak było. Rzeczywistość jest jednak bardziej ponura, i wielu hotelarzy, na własną rękę, bądź powierzając to komuś kto nie ma o tym pojęcia, próbuje eksperymentować z promocją. Przykładów jest mnóstwo. Rozmawiając z hotelarzami na temat ich kampanii, aż nazbyt często trafiam na ludzi, którzy twierdzą, że AdWords jest nieskuteczny bo zainwestowali mnóstwo kasy, a wyników nie było

W pamięci zapadła mi szczególnie jedna sytuacja z pewnego spotkania, gdzie mowa była o firmie, która zajmowała się handlem oponami do samochodów, zaś kampanie mieli poprowadzoną na tyle nieudolnie, że wyświetlali się również na zapytania związane z oponami do wózków dziecięcych. To sporo mówi o firmie, która tę kampanię prowadziła, prawda? Wyobraźcie sobie, że w hotelarstwie, wygląda to podobnie.

Odpowiedni dobór słów – udana reklama hotelu.

Kolejnym argumentem, za powierzeniem kampanii profesjonalistom, jest niezwykle istotne zagadnienie doboru i segmentacji słów kluczowych. Samodzielnie, nie znając tak dobrze działania kampanii reklamowych z pod szyldu Google, możemy narobić więcej szkody niż pożytku. Natomiast zatrudnienie osoby, czy firmy, która zajmuje się kampaniami AdWords profesjonalnie, unikamy tego typu problemów.

Samodzielne prowadzenie kampanii, niesie za sobą ryzyko nieumiejętnej segmentacji wybranych fraz kluczowych. Potoczne wrzucenie ich “do jednego worka”. Koniecznie trzeba unikać takich sytuacji. Nie chcesz przecież, żeby Twój budżet rozpłynął się w powietrzu, a kampania była nieefektywna. Ustawianie kampanii Adwords na słowa kluczowe, które nie mają wyszukań, nie ma sensu.

Do kampanii musisz mieć dobre podejście

Postawienie na promocję wydarzeń, czy ofert specjalnych to świetna sprawa! Masz ofertę przygotowaną perfekcyjnie, do tego wiesz doskonale, kto we wcześniejszych latach najczęściej z niej korzystał. Jaka grupa ludzi, skąd pochodzili, czego oczekiwali. Wykorzystaj to i dobrze wybierz grupę docelową. Przyniesie Ci to zyski. Efektywna reklama hotelu, to też korzystanie z tego co już mamy

To, o czym napisałem wcześniej, to jeden z kluczowych powodów, dlaczego poznanie odbiorców, jest najważniejsze w kampaniach. Odpowiednie targetowanie swoich ofert, to coś, bez czego kampania się nie uda. Bez poznania grupy, do której chcesz trafić z ofertami, nie masz szans na sukces. Ważne są wszystkie rzeczy, które mogą być z pozoru nieistotne. Grupa wiekowa, miejsce pochodzenia, zainteresowania. W zasadzie wszystko co dotyczy Twoich byłych i potencjalnych gości.

W połączeniu z remarketingiem, czyli w uproszczeniu mówiąc, skierowaniem oferty ponownie do niezdecydowanych, z pewnością zobaczysz zadowalające efekty kampanii. Skoro o zobaczeniu efektów mowa. Niezbędnym będzie monitorowanie tych działań. Sprzężenie kampanii z kontem Google Analytics da Ci możliwość, dokładnego obserwowania ruchu na stronie internetowej hotelu. Będziesz dzięki temu wiedzieć, która kampania jest skuteczna, a z której powinieneś zrezygnować.

Skuteczne kampanie dla Twojego hotelu.

Potraktuj AdWords, jak inwestycję.

Wyznacz odpowiednie cele. Od tego powinieneś zacząć działania, w kierunku płatnej reklamy hotelu. Brak precyzyjnego celu to jeden z najczęstszych powodów tego, że inwestycja w kampanie okazuje się być nieudana, nieopłacalna, czy nietrafiona. Kluczowe w odniesieniu celu, który sobie postawiłeś przed rozpoczęciem prowadzenia kampanii AdWords, będzie zmiana myślenia na temat kampanii. Pomyśl o kampanii, jak o czymś, w co zainwestujesz żeby zyskać. Promocja hotelu to nie powinno być coś, co traktujesz jak przymus, ale coś, co rozumiesz i co będzie środkiem do Twojego celu, którym, w większości przypadków będzie zapewne zwiększenie sprzedaży w hotelu.

Stawiając na Booking Solutions, wiesz, że Twoja kampania osiągnie dokładnie taki cel, jaki sobie założysz. Będziesz miał przejrzysty wgląd w swój budżet i wiesz, że środki idą dokładnie na to, co przyniesie Ci korzyści. Nie ma nic gorszego, niż bezcelowa strata środków z budżetu, prawda?


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl