“Marketing hotel” Wykorzystaj swój potencjał do maksimum.


marketing hotel potencjał

Hoteli jest mnóstwo, to fakt. Przedziałów cenowych również, pytanie co zrobić by to właśnie nasz obiekt został zauważony i wybrany. Dróg do skutecznego rozwiązania tego problemu jest wiele. Tylko kto powiedział, że trzeba korzystać wyłącznie z jednej z nich? To my w dużej mierze wyznaczamy to, jaki potencjał ma nasz hotel.

Estetyka, a promocja hotelu.

Odwiedzając jakiekolwiek nowe miejsce w naszym życiu zawsze w pierwszym kontakcie zwracamy uwagę na to co widzimy, w hotelu nie jest inaczej. Przecież w tym przypadku także jesteśmy ciekawi tego co zastaniemy. Sprawa wydaje się dosyć błaha, ale jeśli wygląd naszego hotelu jest schludny, ładny i do tego jeszcze w jakiś sposób oryginalny, wtedy klient na pewno do nas wróci. Nie bójmy się zmian, przychodzi taki czas kiedy są nieuniknione. Lepiej spróbować czegoś i przekonać się czy przyniosło pożądany efekt niż pozwolić, by nasz hotel pozostał.. nijaki. Pamiętajmy jednak aby zmiany wyglądu hotelu szły w parze ze zmianami na naszej stronie i odwrotnie. Kolorystyka na naszej stronie internetowej powinna w jakiś sposób nawiązywać do tego co możemy zastać w obiekcie i odwrotnie, nie ma przecież nic gorszego niż znaczące różnice w tym co zastajemy w kontakcie ze stroną, a tym widzimy na miejscu. Pamiętajmy, że marketing hotelu to nie tylko to jakie działanie reklamowe i ofertowe mamy dla naszych gości, ale także to co goście zapamiętują w kontakcie z naszym hotelem. Im więcej rzeczy pozytywnych zapadnie im w pamięć tym większa szansa, że do nas wrócą.

Nie zaniedbujmy nic, na co się decydujemy.

Decyzja o istnieniu naszego hotelu w mediach społecznościowych jest łatwa, bo przecież każdy dziś tam jest i to świetny sposób na udany marketing hotelu. To jednak tylko pozory, pamiętajmy , że taka decyzja to także duża odpowiedzialność, jeśli chcemy prowadzić dialog w internecie a nie będziemy mieli czasu ani pomysłu jak to zrobić, możemy odnieść odwrotny skutek, jeśli potencjalni klienci zobaczą, że nie przykładamy się do wrzucanych treści będą nas odbierać jako kogoś kto nie przykłada się do swojej pracy.

Wykorzystaj swój potencjał.

Wszystko rozbija się o koszty.

Wszystkie zmiany wymagają nakładów, czy to finansowych czy czasowych, a najczęściej jedno i drugie. Dlatego pamiętajmy, że zajmowanie się wszystkim na raz nie jest dobrym pomysłem, a rzeczy które nie są naszymi mocnymi stronami warto zlecić zewnętrznej firmie, pewnie, że może to na pierwszy rzut oka sprawiać wrażenie droższego rozwiązania. Czasem jednak warto zrobić coś “raz a dobrze”, niż działać na chybił trafił. Ostatecznie może się okazać, że było to tańsze rozwiązanie niż metoda prób i błędów.

Potencjał to także ludzie.

Zadowolony pracownik to także promocja hotelu, jeśli czuje się doceniony, to bardziej przykłada się do swoich obowiązków. Zarówno w kontaktach z klientami, jak i w zajęciach związanych z samym hotelem. Nie mówimy tu wyłącznie o czynniku finansowym, chociaż nie ukrywajmy, że jest on bardzo ważny.  Ważna jest także kwestia szkoleń, podnoszenia kwalifikacji, możliwości awansów, czy po prostu tak prostych rzeczy jak relacje wewnątrz hotelu. Pamiętajmy, przykład idzie z góry.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...

Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wi...

Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oz...

Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie R...







Zapraszamy do kontaktu

bookingsolutions.pl