“Marketing hotel” Wykorzystaj swój potencjał do maksimum.


marketing hotel potencjał

Hoteli jest mnóstwo, to fakt. Przedziałów cenowych również, pytanie co zrobić by to właśnie nasz obiekt został zauważony i wybrany. Dróg do skutecznego rozwiązania tego problemu jest wiele. Tylko kto powiedział, że trzeba korzystać wyłącznie z jednej z nich? To my w dużej mierze wyznaczamy to, jaki potencjał ma nasz hotel.

Estetyka, a promocja hotelu

Odwiedzając jakiekolwiek nowe miejsce w naszym życiu zawsze w pierwszym kontakcie zwracamy uwagę na to co widzimy, w hotelu nie jest inaczej. Przecież w tym przypadku także jesteśmy ciekawi tego co zastaniemy. Sprawa wydaje się dosyć błaha, ale jeśli wygląd naszego hotelu jest schludny, ładny i do tego jeszcze w jakiś sposób oryginalny, wtedy klient na pewno do nas wróci. Nie bójmy się zmian, przychodzi taki czas kiedy są nieuniknione. Lepiej spróbować czegoś i przekonać się czy przyniosło pożądany efekt niż pozwolić, by nasz hotel pozostał.. nijaki. Pamiętajmy jednak aby zmiany wyglądu hotelu szły w parze ze zmianami na naszej stronie i odwrotnie. Kolorystyka na naszej stronie internetowej powinna w jakiś sposób nawiązywać do tego co możemy zastać w obiekcie i odwrotnie, nie ma przecież nic gorszego niż znaczące różnice w tym co zastajemy w kontakcie ze stroną, a tym widzimy na miejscu. Pamiętajmy, że marketing hotelu to nie tylko to jakie działanie reklamowe i ofertowe mamy dla naszych gości, ale także to co goście zapamiętują w kontakcie z naszym hotelem. Im więcej rzeczy pozytywnych zapadnie im w pamięć tym większa szansa, że do nas wrócą.

Nie zaniedbujmy nic, na co się decydujemy

Decyzja o istnieniu naszego hotelu w mediach społecznościowych jest łatwa, bo przecież każdy dziś tam jest i to świetny sposób na udany marketing hotelu. To jednak tylko pozory, pamiętajmy , że taka decyzja to także duża odpowiedzialność, jeśli chcemy prowadzić dialog w internecie a nie będziemy mieli czasu ani pomysłu jak to zrobić, możemy odnieść odwrotny skutek, jeśli potencjalni klienci zobaczą, że nie przykładamy się do wrzucanych treści będą nas odbierać jako kogoś kto nie przykłada się do swojej pracy.

Wykorzystaj swój potencjał.

Wszystko rozbija się o koszty

Wszystkie zmiany wymagają nakładów, czy to finansowych czy czasowych, a najczęściej jedno i drugie. Dlatego pamiętajmy, że zajmowanie się wszystkim na raz nie jest dobrym pomysłem, a rzeczy które nie są naszymi mocnymi stronami warto zlecić zewnętrznej firmie, pewnie, że może to na pierwszy rzut oka sprawiać wrażenie droższego rozwiązania. Czasem jednak warto zrobić coś “raz a dobrze”, niż działać na chybił trafił. Ostatecznie może się okazać, że było to tańsze rozwiązanie niż metoda prób i błędów.

Potencjał to także ludzie

Zadowolony pracownik to także promocja hotelu, jeśli czuje się doceniony, to bardziej przykłada się do swoich obowiązków. Zarówno w kontaktach z klientami, jak i w zajęciach związanych z samym hotelem. Nie mówimy tu wyłącznie o czynniku finansowym, chociaż nie ukrywajmy, że jest on bardzo ważny.  Ważna jest także kwestia szkoleń, podnoszenia kwalifikacji, możliwości awansów, czy po prostu tak prostych rzeczy jak relacje wewnątrz hotelu. Pamiętajmy, przykład idzie z góry.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? - miniatura Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chce...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...