“Marketing hotel” Wykorzystaj swój potencjał do maksimum.

Estetyka, a promocja hotelu
Odwiedzając jakiekolwiek nowe miejsce w naszym życiu zawsze w pierwszym kontakcie zwracamy uwagę na to co widzimy, w hotelu nie jest inaczej. Przecież w tym przypadku także jesteśmy ciekawi tego co zastaniemy. Sprawa wydaje się dosyć błaha, ale jeśli wygląd naszego hotelu jest schludny, ładny i do tego jeszcze w jakiś sposób oryginalny, wtedy klient na pewno do nas wróci. Nie bójmy się zmian, przychodzi taki czas kiedy są nieuniknione. Lepiej spróbować czegoś i przekonać się czy przyniosło pożądany efekt niż pozwolić, by nasz hotel pozostał.. nijaki. Pamiętajmy jednak aby zmiany wyglądu hotelu szły w parze ze zmianami na naszej stronie i odwrotnie. Kolorystyka na naszej stronie internetowej powinna w jakiś sposób nawiązywać do tego co możemy zastać w obiekcie i odwrotnie, nie ma przecież nic gorszego niż znaczące różnice w tym co zastajemy w kontakcie ze stroną, a tym widzimy na miejscu. Pamiętajmy, że marketing hotelu to nie tylko to jakie działanie reklamowe i ofertowe mamy dla naszych gości, ale także to co goście zapamiętują w kontakcie z naszym hotelem. Im więcej rzeczy pozytywnych zapadnie im w pamięć tym większa szansa, że do nas wrócą.
Nie zaniedbujmy nic, na co się decydujemy
Decyzja o istnieniu naszego hotelu w mediach społecznościowych jest łatwa, bo przecież każdy dziś tam jest i to świetny sposób na udany marketing hotelu. To jednak tylko pozory, pamiętajmy , że taka decyzja to także duża odpowiedzialność, jeśli chcemy prowadzić dialog w internecie a nie będziemy mieli czasu ani pomysłu jak to zrobić, możemy odnieść odwrotny skutek, jeśli potencjalni klienci zobaczą, że nie przykładamy się do wrzucanych treści będą nas odbierać jako kogoś kto nie przykłada się do swojej pracy.
Wszystko rozbija się o koszty
Wszystkie zmiany wymagają nakładów, czy to finansowych czy czasowych, a najczęściej jedno i drugie. Dlatego pamiętajmy, że zajmowanie się wszystkim na raz nie jest dobrym pomysłem, a rzeczy które nie są naszymi mocnymi stronami warto zlecić zewnętrznej firmie, pewnie, że może to na pierwszy rzut oka sprawiać wrażenie droższego rozwiązania. Czasem jednak warto zrobić coś “raz a dobrze”, niż działać na chybił trafił. Ostatecznie może się okazać, że było to tańsze rozwiązanie niż metoda prób i błędów.
Potencjał to także ludzie
Zadowolony pracownik to także promocja hotelu, jeśli czuje się doceniony, to bardziej przykłada się do swoich obowiązków. Zarówno w kontaktach z klientami, jak i w zajęciach związanych z samym hotelem. Nie mówimy tu wyłącznie o czynniku finansowym, chociaż nie ukrywajmy, że jest on bardzo ważny. Ważna jest także kwestia szkoleń, podnoszenia kwalifikacji, możliwości awansów, czy po prostu tak prostych rzeczy jak relacje wewnątrz hotelu. Pamiętajmy, przykład idzie z góry.