“Marketing hotel” Wykorzystaj swój potencjał do maksimum.


marketing hotel potencjał

Hoteli jest mnóstwo, to fakt. Przedziałów cenowych również, pytanie co zrobić by to właśnie nasz obiekt został zauważony i wybrany. Dróg do skutecznego rozwiązania tego problemu jest wiele. Tylko kto powiedział, że trzeba korzystać wyłącznie z jednej z nich? To my w dużej mierze wyznaczamy to, jaki potencjał ma nasz hotel.

Estetyka, a promocja hotelu.

Odwiedzając jakiekolwiek nowe miejsce w naszym życiu zawsze w pierwszym kontakcie zwracamy uwagę na to co widzimy, w hotelu nie jest inaczej. Przecież w tym przypadku także jesteśmy ciekawi tego co zastaniemy. Sprawa wydaje się dosyć błaha, ale jeśli wygląd naszego hotelu jest schludny, ładny i do tego jeszcze w jakiś sposób oryginalny, wtedy klient na pewno do nas wróci. Nie bójmy się zmian, przychodzi taki czas kiedy są nieuniknione. Lepiej spróbować czegoś i przekonać się czy przyniosło pożądany efekt niż pozwolić, by nasz hotel pozostał.. nijaki. Pamiętajmy jednak aby zmiany wyglądu hotelu szły w parze ze zmianami na naszej stronie i odwrotnie. Kolorystyka na naszej stronie internetowej powinna w jakiś sposób nawiązywać do tego co możemy zastać w obiekcie i odwrotnie, nie ma przecież nic gorszego niż znaczące różnice w tym co zastajemy w kontakcie ze stroną, a tym widzimy na miejscu. Pamiętajmy, że marketing hotelu to nie tylko to jakie działanie reklamowe i ofertowe mamy dla naszych gości, ale także to co goście zapamiętują w kontakcie z naszym hotelem. Im więcej rzeczy pozytywnych zapadnie im w pamięć tym większa szansa, że do nas wrócą.

Nie zaniedbujmy nic, na co się decydujemy.

Decyzja o istnieniu naszego hotelu w mediach społecznościowych jest łatwa, bo przecież każdy dziś tam jest i to świetny sposób na udany marketing hotelu. To jednak tylko pozory, pamiętajmy , że taka decyzja to także duża odpowiedzialność, jeśli chcemy prowadzić dialog w internecie a nie będziemy mieli czasu ani pomysłu jak to zrobić, możemy odnieść odwrotny skutek, jeśli potencjalni klienci zobaczą, że nie przykładamy się do wrzucanych treści będą nas odbierać jako kogoś kto nie przykłada się do swojej pracy.

Wykorzystaj swój potencjał.

Wszystko rozbija się o koszty.

Wszystkie zmiany wymagają nakładów, czy to finansowych czy czasowych, a najczęściej jedno i drugie. Dlatego pamiętajmy, że zajmowanie się wszystkim na raz nie jest dobrym pomysłem, a rzeczy które nie są naszymi mocnymi stronami warto zlecić zewnętrznej firmie, pewnie, że może to na pierwszy rzut oka sprawiać wrażenie droższego rozwiązania. Czasem jednak warto zrobić coś “raz a dobrze”, niż działać na chybił trafił. Ostatecznie może się okazać, że było to tańsze rozwiązanie niż metoda prób i błędów.

Potencjał to także ludzie.

Zadowolony pracownik to także promocja hotelu, jeśli czuje się doceniony, to bardziej przykłada się do swoich obowiązków. Zarówno w kontaktach z klientami, jak i w zajęciach związanych z samym hotelem. Nie mówimy tu wyłącznie o czynniku finansowym, chociaż nie ukrywajmy, że jest on bardzo ważny.  Ważna jest także kwestia szkoleń, podnoszenia kwalifikacji, możliwości awansów, czy po prostu tak prostych rzeczy jak relacje wewnątrz hotelu. Pamiętajmy, przykład idzie z góry.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl