“Marketing hotel” Wykorzystaj swój potencjał do maksimum.


marketing hotel potencjał

Hoteli jest mnóstwo, to fakt. Przedziałów cenowych również, pytanie co zrobić by to właśnie nasz obiekt został zauważony i wybrany. Dróg do skutecznego rozwiązania tego problemu jest wiele. Tylko kto powiedział, że trzeba korzystać wyłącznie z jednej z nich? To my w dużej mierze wyznaczamy to, jaki potencjał ma nasz hotel.

Estetyka, a promocja hotelu.

Odwiedzając jakiekolwiek nowe miejsce w naszym życiu zawsze w pierwszym kontakcie zwracamy uwagę na to co widzimy, w hotelu nie jest inaczej. Przecież w tym przypadku także jesteśmy ciekawi tego co zastaniemy. Sprawa wydaje się dosyć błaha, ale jeśli wygląd naszego hotelu jest schludny, ładny i do tego jeszcze w jakiś sposób oryginalny, wtedy klient na pewno do nas wróci. Nie bójmy się zmian, przychodzi taki czas kiedy są nieuniknione. Lepiej spróbować czegoś i przekonać się czy przyniosło pożądany efekt niż pozwolić, by nasz hotel pozostał.. nijaki. Pamiętajmy jednak aby zmiany wyglądu hotelu szły w parze ze zmianami na naszej stronie i odwrotnie. Kolorystyka na naszej stronie internetowej powinna w jakiś sposób nawiązywać do tego co możemy zastać w obiekcie i odwrotnie, nie ma przecież nic gorszego niż znaczące różnice w tym co zastajemy w kontakcie ze stroną, a tym widzimy na miejscu. Pamiętajmy, że marketing hotelu to nie tylko to jakie działanie reklamowe i ofertowe mamy dla naszych gości, ale także to co goście zapamiętują w kontakcie z naszym hotelem. Im więcej rzeczy pozytywnych zapadnie im w pamięć tym większa szansa, że do nas wrócą.

Nie zaniedbujmy nic, na co się decydujemy.

Decyzja o istnieniu naszego hotelu w mediach społecznościowych jest łatwa, bo przecież każdy dziś tam jest i to świetny sposób na udany marketing hotelu. To jednak tylko pozory, pamiętajmy , że taka decyzja to także duża odpowiedzialność, jeśli chcemy prowadzić dialog w internecie a nie będziemy mieli czasu ani pomysłu jak to zrobić, możemy odnieść odwrotny skutek, jeśli potencjalni klienci zobaczą, że nie przykładamy się do wrzucanych treści będą nas odbierać jako kogoś kto nie przykłada się do swojej pracy.

Wykorzystaj swój potencjał.

Wszystko rozbija się o koszty.

Wszystkie zmiany wymagają nakładów, czy to finansowych czy czasowych, a najczęściej jedno i drugie. Dlatego pamiętajmy, że zajmowanie się wszystkim na raz nie jest dobrym pomysłem, a rzeczy które nie są naszymi mocnymi stronami warto zlecić zewnętrznej firmie, pewnie, że może to na pierwszy rzut oka sprawiać wrażenie droższego rozwiązania. Czasem jednak warto zrobić coś “raz a dobrze”, niż działać na chybił trafił. Ostatecznie może się okazać, że było to tańsze rozwiązanie niż metoda prób i błędów.

Potencjał to także ludzie.

Zadowolony pracownik to także promocja hotelu, jeśli czuje się doceniony, to bardziej przykłada się do swoich obowiązków. Zarówno w kontaktach z klientami, jak i w zajęciach związanych z samym hotelem. Nie mówimy tu wyłącznie o czynniku finansowym, chociaż nie ukrywajmy, że jest on bardzo ważny.  Ważna jest także kwestia szkoleń, podnoszenia kwalifikacji, możliwości awansów, czy po prostu tak prostych rzeczy jak relacje wewnątrz hotelu. Pamiętajmy, przykład idzie z góry.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne? - miniatura HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne?
W ostatnich latach na rynku powstało mnóstwo portali rezerwacyjnych. Nie ma w tym nic dziwnego, bo rezerwacji szuka każdy. Od pojedynczych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl