Marketing hotelowy na Instagramie. 5 porad.


marketing hotelowy instagram 5 porad

Potencjał mediów społecznościowych w polskim hotelarstwie nadal jest mocno niewykorzystany. Duża część hotelarzy, albo nie zdaje sobie z niego sprawy, albo zupełnie go bagatelizuje. Świetne zdjęcia, to przecież promocja hotelu. Czasem zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów. Zwłaszcza dziś, w dobie mobile. Ale zacznijmy od początku.

 

Dlaczego Instagram jest ważny?

Dla młodych ludzi, Instagram zaczyna być medium, bez którego nie wyobrażają sobie codziennego życia. W wielu hotelach, pracują ludzie z pokolenia millenium. Dlaczego więc, hotelarze tak rzadko biorą to pod uwagę w ustalaniu działań marketingowych. Zainteresujmy się tym, co dziś zajmuje młodych ludzi. Dobre podejście do tematu foto marketingu, z pewnością przyniesie nam korzyści sprzedażowe.

Największe marki wykorzystują konta na Instagramie i to w każdej dziedzinie życia. Dlaczego mamy tego nie wykorzystać? Bo mamy mniejszy hotel? Mniejsze fundusze na promocję hotelu? Nie szkodzi. Instagram to kolejny przykład gdzie wiele można nadrobić odpowiednim pomysłem, i kreatywnością. Wszystko można przedstawić w dobry i atrakcyjny sposób. Trzeba tylko odpowiednio do tego podejść

Instagram jest idealnym miejscem, do pokazania swojego hotelu w nietypowy sposób. Nie do końca konwencjonalny sposób. W zasadzie, nie ma tam żadnych granic co do tego, co i jak chcemy przedstawić. Pod warunkiem, że w żaden sposób nie łamiemy prawa, czy nie publikujemy treści zakazanych w jakiś sposób. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest to najlepsze miejsce, do ukazania ludzkiej twarzy hotelu.

1. Postaw na własne treści.

Na początek warto zaplanować, w jaki sposób chcemy się komunikować w tym kanale społecznościowym. Nie chodzi jednak o to, żeby nasz profil na Instagramie prezentował coś zupełnie innego, niż goście mogą zastać w hotelu.

Własny pomysł to podstawa. Zdjęcia, które wrzucamy powinny być nasze. Zrobione przez ekipę naszego hotelu. Nie zdjęcia z internetu, czy “pożyczone” od kogokolwiek. To nasz kanał komunikacji. Więc miejmy własny pomysł. Pozwoli nam to zachować spójną konwencję i uniknąć sytuacji, w której pojawi się na koncie totalny chaos. nie zaznamy wtedy sytuacji, że nic nie będzie do siebie pasować.

Przesada jednak nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. W internecie można spotkać mnóstwo opinii, w których goście narzekają, że zdjęcia przedstawiały zupełnie coś innego, niż zastali oni na miejscu. Na koncie Instagramowym hotel był kolorowym, tętniącym życiem miejscem, natomiast po przyjeździe ukazała się, przepraszam za określenie, zapadła, nudna, dziura.

2. Życie hotelu to również marketing hotelowy!

Posty z życia hotelu, to świetna sprawa. Pokazuje ludzką twarz hotelu, i ludzie będą inaczej postrzegać nasz hotel, jeśli zobaczą, że jesteśmy, normalnymi ludźmi. Do tego super wydźwięk mają zdjęcia, na których widać, że ekipa hotelowa spędza razem czas.
Nie chodzi mi tylko o zajęcia dotyczące pracy, po prostu o wspólne spędzanie czasu, czy wspólne pomysły. Jeśli do tego zaangażujemy jakoś obserwujących, na przykład poprzez zadanie jakiegoś pytania, to już połowa sukcesu.

Przedstawienie życia w hotelu, to super pomysł na komunikację. Dostajemy komentarz, to niech pracownicy na niego odpowiedzą, nie tylko z konta hotelowego, ale też z prywatnych kont. Zbuduje to wrażenie jeszcze lepszych relacji wewnątrz hotelu i wielu ludzi będzie pod wrażeniem tego co się dzieje u nas.

Lepiej przecież przyjechać do kogoś, kto wzbudza w nas pozytywne emocje. Naturalnie wszystko zależy od targetu jaki sobie wybieramy. To jak w każdych działaniach marketingowych w hotelu, podstawa. Nic na chybił trafił.

3. Nie tylko hotel.

Mamy w swojej okolicy miejsca, które mogą się podobać i inspirować obserwujących. Więc to pokażmy. Da nam to kilka korzyści. Pokaże, że interesujemy się tym co dzieje się w naszej okolicy, i przy okazji będzie argumentem do przyjazdu do nas. Drugim pozytywem, będzie polepszenie relacji ze swoim otoczeniem (na zasadzie wzajemnych korzyści w social mediach)

Nie bójmy się pokazywać tego co się dzieje, wyjście za ogólnie przyjęte ramy, zawsze jest w cenie, i zawsze jest większą szansą na to, że użytkownicy w jakiś sposób zareagują na to, co publikujemy. Kilka komentarzy, i bach +1 do obserwujących.

4. Mieszajmy kanały, mieszajmy treści. Linkujmy i tagujmy.

Linkujmy do swojej strony. Zwiększymy ruch na stronie internetowej, i rozpoznawalność w internecie. Użytkownicy będą bardziej “opatrzeni” z naszym hotelem i ofertą, więc mimowolnie będą mieć nas prędzej czy później w pamięci. Podobnie sprawa ma się z linkowaniem naszych innych kanałów społecznościowych. Da nam to większe zasięgi. Dotrzemy po prostu do większej grupy odbiorców. To większa szansa, że kogoś zainteresujemy.

Zadbajmy też o hashtagi. Otagowane zdjęcia zwyczajnie trafią do szerszej grupy odbiorców. W internecie znajduje się mnóstwo narzędzi, które pozwolą nam sprawdzić, jakie hashtagi są obecnie na topie. Pozwoli to dobrać je w odpowiedni sposób do naszej komunikacji. No i uniknąć bezsensownego zapychania posta przypadkowymi tagami. Połączenie wielu kanałów i wielu mediów społecznościowych to recepta na udany marketing hotelu. Im więcej kanałów zobaczą obserwujący tym większa szansa na skuteczność.

Tak samo sprawa wygląda odnośnie postów. Treści publikowane przez nas mogą być przeróżne. Od postów ofertowych, przez posty okolicznościowe, po posty z życia hotelu, o których wspomniałem wcześniej. Im szersze pole na jakim chcemy się komunikować z potencjalnymi, czy obecnymi gośćmi, tym lepiej. Zwłaszcza jeśli zdjęcia będą opatrzone krótkim, w jakiś sposób angażującym opisem, bądź pytaniem. Zadając intrygujące pytanie, mamy większą szansę, że otrzymamy na nie odpowiedź.

Stwórz skuteczny profil na Instagramie.

5. Odpowiadajmy na posty i wykorzystajmy potencjał ludzki. Angażujmy,

Jeśli odwiedził nas ktoś ciekawy i rozpoznawalny, nie bójmy się go oznaczyć. To świetny pomysł na zwiększenie zasięgu “kosztem” osób rozpoznawalnych. Jeśli pobyt w naszym hotelu mu się spodoba, będzie dla nas reklamą, chociaż w tym przypadku trzeba pamiętać, że nie zawsze darmową. Ale to zawsze kwestia uzgodnienia. Do tej opcji trzeba podchodzić dość ostrożnie. Tak by osoba pasowała nam do ogólnej komunikacji. To jednak kwestia indywidualna każdego obiektu hotelowego.

Podobnie sprawa ma się z odpowiadaniem na komentarze i opinie. Często nawet mając interesujące zdjęcia na Instagramie, hotele zapominają odpowiadać na komentarze. Warto o tym pamiętać i, w miarę możliwości odpowiadać na WSZYSTKIE komentarze. Przyznajcie sami, że inaczej spogląda się na profil, który żyje, i którego administratorzy, są żywo zainteresowani tym co się tam dzieje.

Dobra relacja z komentującymi, pozwoli nam, lepiej ich zaangażować. Na przykład poprzez wszelkiego rodzaju konkursy i działania promocyjne. Pomysł na konkurs oczywiście leży po naszej stronie, sami po czasie będziemy w stanie wyczuć, co najbardziej zaciekawi naszych obserwujących.

Przy organizacji konkursów, pamiętajmy jednak, aby zadbać o to, żeby uczestnicy odpowiednio nas oznaczyli i otagowali na zdjęciu. Pomysł na zwiększenie zasięgu, i zyskanie kolejnych gości gotowy.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl