Marketing hotelowy na Instagramie. 5 porad.


marketing hotelowy instagram 5 porad

Potencjał mediów społecznościowych w polskim hotelarstwie nadal jest mocno niewykorzystany. Duża część hotelarzy, albo nie zdaje sobie z niego sprawy, albo zupełnie go bagatelizuje. Świetne zdjęcia, to przecież promocja hotelu. Czasem zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów. Zwłaszcza dziś, w dobie mobile. Ale zacznijmy od początku.

 

Dlaczego Instagram jest ważny?

Dla młodych ludzi, Instagram zaczyna być medium, bez którego nie wyobrażają sobie codziennego życia. W wielu hotelach, pracują ludzie z pokolenia millenium. Dlaczego więc, hotelarze tak rzadko biorą to pod uwagę w ustalaniu działań marketingowych. Zainteresujmy się tym, co dziś zajmuje młodych ludzi. Dobre podejście do tematu foto marketingu, z pewnością przyniesie nam korzyści sprzedażowe.

Największe marki wykorzystują konta na Instagramie i to w każdej dziedzinie życia. Dlaczego mamy tego nie wykorzystać? Bo mamy mniejszy hotel? Mniejsze fundusze na promocję hotelu? Nie szkodzi. Instagram to kolejny przykład gdzie wiele można nadrobić odpowiednim pomysłem, i kreatywnością. Wszystko można przedstawić w dobry i atrakcyjny sposób. Trzeba tylko odpowiednio do tego podejść

Instagram jest idealnym miejscem, do pokazania swojego hotelu w nietypowy sposób. Nie do końca konwencjonalny sposób. W zasadzie, nie ma tam żadnych granic co do tego, co i jak chcemy przedstawić. Pod warunkiem, że w żaden sposób nie łamiemy prawa, czy nie publikujemy treści zakazanych w jakiś sposób. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że jest to najlepsze miejsce, do ukazania ludzkiej twarzy hotelu.

1. Postaw na własne treści.

Na początek warto zaplanować, w jaki sposób chcemy się komunikować w tym kanale społecznościowym. Nie chodzi jednak o to, żeby nasz profil na Instagramie prezentował coś zupełnie innego, niż goście mogą zastać w hotelu.

Własny pomysł to podstawa. Zdjęcia, które wrzucamy powinny być nasze. Zrobione przez ekipę naszego hotelu. Nie zdjęcia z internetu, czy “pożyczone” od kogokolwiek. To nasz kanał komunikacji. Więc miejmy własny pomysł. Pozwoli nam to zachować spójną konwencję i uniknąć sytuacji, w której pojawi się na koncie totalny chaos. nie zaznamy wtedy sytuacji, że nic nie będzie do siebie pasować.

Przesada jednak nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. W internecie można spotkać mnóstwo opinii, w których goście narzekają, że zdjęcia przedstawiały zupełnie coś innego, niż zastali oni na miejscu. Na koncie Instagramowym hotel był kolorowym, tętniącym życiem miejscem, natomiast po przyjeździe ukazała się, przepraszam za określenie, zapadła, nudna, dziura.

2. Życie hotelu to również marketing hotelowy!

Posty z życia hotelu, to świetna sprawa. Pokazuje ludzką twarz hotelu, i ludzie będą inaczej postrzegać nasz hotel, jeśli zobaczą, że jesteśmy, normalnymi ludźmi. Do tego super wydźwięk mają zdjęcia, na których widać, że ekipa hotelowa spędza razem czas.
Nie chodzi mi tylko o zajęcia dotyczące pracy, po prostu o wspólne spędzanie czasu, czy wspólne pomysły. Jeśli do tego zaangażujemy jakoś obserwujących, na przykład poprzez zadanie jakiegoś pytania, to już połowa sukcesu.

Przedstawienie życia w hotelu, to super pomysł na komunikację. Dostajemy komentarz, to niech pracownicy na niego odpowiedzą, nie tylko z konta hotelowego, ale też z prywatnych kont. Zbuduje to wrażenie jeszcze lepszych relacji wewnątrz hotelu i wielu ludzi będzie pod wrażeniem tego co się dzieje u nas.

Lepiej przecież przyjechać do kogoś, kto wzbudza w nas pozytywne emocje. Naturalnie wszystko zależy od targetu jaki sobie wybieramy. To jak w każdych działaniach marketingowych w hotelu, podstawa. Nic na chybił trafił.

3. Nie tylko hotel.

Mamy w swojej okolicy miejsca, które mogą się podobać i inspirować obserwujących. Więc to pokażmy. Da nam to kilka korzyści. Pokaże, że interesujemy się tym co dzieje się w naszej okolicy, i przy okazji będzie argumentem do przyjazdu do nas. Drugim pozytywem, będzie polepszenie relacji ze swoim otoczeniem (na zasadzie wzajemnych korzyści w social mediach)

Nie bójmy się pokazywać tego co się dzieje, wyjście za ogólnie przyjęte ramy, zawsze jest w cenie, i zawsze jest większą szansą na to, że użytkownicy w jakiś sposób zareagują na to, co publikujemy. Kilka komentarzy, i bach +1 do obserwujących.

4. Mieszajmy kanały, mieszajmy treści. Linkujmy i tagujmy.

Linkujmy do swojej strony. Zwiększymy ruch na stronie internetowej, i rozpoznawalność w internecie. Użytkownicy będą bardziej “opatrzeni” z naszym hotelem i ofertą, więc mimowolnie będą mieć nas prędzej czy później w pamięci. Podobnie sprawa ma się z linkowaniem naszych innych kanałów społecznościowych. Da nam to większe zasięgi. Dotrzemy po prostu do większej grupy odbiorców. To większa szansa, że kogoś zainteresujemy.

Zadbajmy też o hashtagi. Otagowane zdjęcia zwyczajnie trafią do szerszej grupy odbiorców. W internecie znajduje się mnóstwo narzędzi, które pozwolą nam sprawdzić, jakie hashtagi są obecnie na topie. Pozwoli to dobrać je w odpowiedni sposób do naszej komunikacji. No i uniknąć bezsensownego zapychania posta przypadkowymi tagami. Połączenie wielu kanałów i wielu mediów społecznościowych to recepta na udany marketing hotelu. Im więcej kanałów zobaczą obserwujący tym większa szansa na skuteczność.

Tak samo sprawa wygląda odnośnie postów. Treści publikowane przez nas mogą być przeróżne. Od postów ofertowych, przez posty okolicznościowe, po posty z życia hotelu, o których wspomniałem wcześniej. Im szersze pole na jakim chcemy się komunikować z potencjalnymi, czy obecnymi gośćmi, tym lepiej. Zwłaszcza jeśli zdjęcia będą opatrzone krótkim, w jakiś sposób angażującym opisem, bądź pytaniem. Zadając intrygujące pytanie, mamy większą szansę, że otrzymamy na nie odpowiedź.

Stwórz skuteczny profil na Instagramie.

5. Odpowiadajmy na posty i wykorzystajmy potencjał ludzki. Angażujmy,

Jeśli odwiedził nas ktoś ciekawy i rozpoznawalny, nie bójmy się go oznaczyć. To świetny pomysł na zwiększenie zasięgu “kosztem” osób rozpoznawalnych. Jeśli pobyt w naszym hotelu mu się spodoba, będzie dla nas reklamą, chociaż w tym przypadku trzeba pamiętać, że nie zawsze darmową. Ale to zawsze kwestia uzgodnienia. Do tej opcji trzeba podchodzić dość ostrożnie. Tak by osoba pasowała nam do ogólnej komunikacji. To jednak kwestia indywidualna każdego obiektu hotelowego.

Podobnie sprawa ma się z odpowiadaniem na komentarze i opinie. Często nawet mając interesujące zdjęcia na Instagramie, hotele zapominają odpowiadać na komentarze. Warto o tym pamiętać i, w miarę możliwości odpowiadać na WSZYSTKIE komentarze. Przyznajcie sami, że inaczej spogląda się na profil, który żyje, i którego administratorzy, są żywo zainteresowani tym co się tam dzieje.

Dobra relacja z komentującymi, pozwoli nam, lepiej ich zaangażować. Na przykład poprzez wszelkiego rodzaju konkursy i działania promocyjne. Pomysł na konkurs oczywiście leży po naszej stronie, sami po czasie będziemy w stanie wyczuć, co najbardziej zaciekawi naszych obserwujących.

Przy organizacji konkursów, pamiętajmy jednak, aby zadbać o to, żeby uczestnicy odpowiednio nas oznaczyli i otagowali na zdjęciu. Pomysł na zwiększenie zasięgu, i zyskanie kolejnych gości gotowy.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl