Marketing hotelu a długi weekend czerwcowy.


jak promować długi weekend w hotelu

W tym roku święto Bożego Ciała wypada 15 czerwca, co sprawia, że długi weekend trwa w dniach 15-18 czerwca. Oferty na długie weekendy, to także marketing hotelu. Co powinno znaleźć się w dobrze skomponowanej ofercie na ten czas, by potencjalny gość zdecydował się na wizytę właśnie u nas?

 

Zainteresujmy klienta. Czyli Landing Page.

Landing Page – strona docelowa, czyli co potencjalny gość zobaczy, po wejściu na stronę naszego hotelu, lub , po kliknięciu w reklamę w internecie. Strony tego typu powinny na stałe zagościć na liście działań marketingowych hotelu. Pamiętajmy jednak, że strona docelowa powinna być tworzona pod konkretne wydarzenie, którym chcemy zainteresować potencjalnych gości.

W tym przypadku czerwcowy długi weekend właśnie. Charakter indywidualny naszej strony docelowej to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie chcemy pokazać użytkownikom, którzy trafią na naszą witrynę. Oczywiście starajmy się nie zarzucać użytkownika ogromem komunikatów. Kluczem jest prostota i najważniejsze wyróżniki w jednym, konkretnym miejscu. Więcej komunikatów, to większe wątpliwości potencjalnego kupującego. Landing Page powinien przekazywać ofertę w sposób jasny i interesujący, tak, aby gość chciał się zapoznać ze szczegółami oferty, dlatego tak ważne jest, był wykonany starannie i z użyciem materiałów najwyższej jakości. Oczywiście dobrze jest pokazać już na tym etapie, dlaczego to nasza oferta będzie w tym okresie najlepsza. Przecież nie tylko my stosujemy to w promocji hotelu. 

W przypadku takich wydarzeń jak długie weekendy, warto wcześniej pomyśleć o kampaniach AdWords dla hoteli. Dzięki temu zyskamy większe obłożenie w sezonowych wydarzeniach. Jednak musimy się zastanowić nad tym do kogo chcemy skierować naszą ofertę, i kiedy chcemy zacząć działania reklamowe. Wiadomą sprawą jest, że nie będziemy przecież prowadzić kampanii reklamowej na weekend czerwcowy przez cały rok.

 

Weekend razem, czy osobno?

Powiedzmy sobie szczerze, nie jesteśmy w stanie skomponować oferty, która będzie odpowiadać wszystkim naszym potencjalnym klientom, oczywiście można próbować, ale wtedy ogrom informacji będzie na tyle przytłaczający, że część potencjalnych gości, po prostu zrezygnuje z wyboru właśnie nas. Przed zastosowaniem strony docelowej, należy zastanowić się, do kogo chcemy tę ofertę skierować, musimy pamiętać, że długi weekend czerwcowy to moment tuż przed wakacjami, więc to może nam już sporo powiedzieć do kogo chcielibyśmy gościć w naszym hotelu. Bo przecież jedni chcą jechać na długi weekend całą rodziną , a jeszcze inni chcą wykorzystać jeden z ostatnich momentów, w których będą mogli wypocząć, omijając zgiełk powodowany przez “wakacyjnych podróżników”.

 

Rodzina 2+1, czyli wszyscy będą zadowoleni.

Konstrukcja oferty powinna, oprócz standardowych rzeczy, jak darmowe Wi-Fi, czy parking, zawierać coś, co zachęci gości do pobytu u nas. Środek czerwca to taki moment w roku, w którym wakacje niemal już czuć w powietrzu. Dobrym pomysłem jest więc integracja naszych gości, na przykład przez organizację grilla. Prezentacja umiejętności naszych kucharzy na hotelowym tarasie, bądź w ogrodzie to także coś ciekawego. Mamy w obiekcie bądź w okolicy basen, lub zabiegi relaksujące? Zaproponujmy gościom zniżki, czy pakiet usług w cenie pobytu. To samo tyczy się restauracji, pokażmy gościom, że ich wizyta jest dla nas ważna. Zaproponujmy im zniżkę lub voucher na romantyczną kolację. Pamiętajmy jednak, by nie zapomnieć o naszych najmłodszych gościach. Już na etapie prezentacji oferty powinny być jasno określone zniżki, które jesteśmy w stanie zaoferować jeśli goście zdecydują się zabrać ze sobą dzieci. Oferujemy dorosłym romantyczną kolacje, zabiegi relaksacyjne czy wieczorną zabawę taneczną? Pamiętajmy, aby zapewnić w tym czasie rozrywkę również najmłodszym, może jakieś wspólne oglądanie filmów animowanych, może zabawy integrujące, wspólna zabawa klockami Lego dla dzieci, lub jakieś gry wprowadzające elementy zdrowej rywalizacji.

Pozyskaj więcej rezerwacji

 

O czym jeszcze należy pamiętać.

Jeśli mieliśmy już wcześniej w swojej ofercie pakiety dotyczące długiego weekendu, warto przy okazji publikowania obecnej, zamieścić zdjęcia na których znajdą się nasi zadowolenie goście, czy atrakcje, które wówczas dla nich przygotowaliśmy, to zawsze działa znacznie lepiej, niż sam tekst. Pamiętajmy także o tym, by zaoferować klientom, którzy wcześniej skorzystali z naszej oferty, zniżkę, by zachęcić ich do kolejnej wizyty. Jeśli wtedy był zadowolony z pobytu u nas, nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystał z niej ponownie.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl