Marketing hotelu a długi weekend czerwcowy.


jak promować długi weekend w hotelu

W tym roku święto Bożego Ciała wypada 15 czerwca, co sprawia, że długi weekend trwa w dniach 15-18 czerwca. Oferty na długie weekendy, to także marketing hotelu. Co powinno znaleźć się w dobrze skomponowanej ofercie na ten czas, by potencjalny gość zdecydował się na wizytę właśnie u nas?

 

Zainteresujmy klienta. Czyli Landing Page.

Landing Page – strona docelowa, czyli co potencjalny gość zobaczy, po wejściu na stronę naszego hotelu, lub , po kliknięciu w reklamę w internecie. Strony tego typu powinny na stałe zagościć na liście działań marketingowych hotelu. Pamiętajmy jednak, że strona docelowa powinna być tworzona pod konkretne wydarzenie, którym chcemy zainteresować potencjalnych gości.

W tym przypadku czerwcowy długi weekend właśnie. Charakter indywidualny naszej strony docelowej to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie chcemy pokazać użytkownikom, którzy trafią na naszą witrynę. Oczywiście starajmy się nie zarzucać użytkownika ogromem komunikatów. Kluczem jest prostota i najważniejsze wyróżniki w jednym, konkretnym miejscu. Więcej komunikatów, to większe wątpliwości potencjalnego kupującego. Landing Page powinien przekazywać ofertę w sposób jasny i interesujący, tak, aby gość chciał się zapoznać ze szczegółami oferty, dlatego tak ważne jest, był wykonany starannie i z użyciem materiałów najwyższej jakości. Oczywiście dobrze jest pokazać już na tym etapie, dlaczego to nasza oferta będzie w tym okresie najlepsza. Przecież nie tylko my stosujemy to w promocji hotelu. 

W przypadku takich wydarzeń jak długie weekendy, warto wcześniej pomyśleć o kampaniach AdWords dla hoteli. Dzięki temu zyskamy większe obłożenie w sezonowych wydarzeniach. Jednak musimy się zastanowić nad tym do kogo chcemy skierować naszą ofertę, i kiedy chcemy zacząć działania reklamowe. Wiadomą sprawą jest, że nie będziemy przecież prowadzić kampanii reklamowej na weekend czerwcowy przez cały rok.

 

Weekend razem, czy osobno?

Powiedzmy sobie szczerze, nie jesteśmy w stanie skomponować oferty, która będzie odpowiadać wszystkim naszym potencjalnym klientom, oczywiście można próbować, ale wtedy ogrom informacji będzie na tyle przytłaczający, że część potencjalnych gości, po prostu zrezygnuje z wyboru właśnie nas. Przed zastosowaniem strony docelowej, należy zastanowić się, do kogo chcemy tę ofertę skierować, musimy pamiętać, że długi weekend czerwcowy to moment tuż przed wakacjami, więc to może nam już sporo powiedzieć do kogo chcielibyśmy gościć w naszym hotelu. Bo przecież jedni chcą jechać na długi weekend całą rodziną , a jeszcze inni chcą wykorzystać jeden z ostatnich momentów, w których będą mogli wypocząć, omijając zgiełk powodowany przez “wakacyjnych podróżników”.

 

Rodzina 2+1, czyli wszyscy będą zadowoleni.

Konstrukcja oferty powinna, oprócz standardowych rzeczy, jak darmowe Wi-Fi, czy parking, zawierać coś, co zachęci gości do pobytu u nas. Środek czerwca to taki moment w roku, w którym wakacje niemal już czuć w powietrzu. Dobrym pomysłem jest więc integracja naszych gości, na przykład przez organizację grilla. Prezentacja umiejętności naszych kucharzy na hotelowym tarasie, bądź w ogrodzie to także coś ciekawego. Mamy w obiekcie bądź w okolicy basen, lub zabiegi relaksujące? Zaproponujmy gościom zniżki, czy pakiet usług w cenie pobytu. To samo tyczy się restauracji, pokażmy gościom, że ich wizyta jest dla nas ważna. Zaproponujmy im zniżkę lub voucher na romantyczną kolację. Pamiętajmy jednak, by nie zapomnieć o naszych najmłodszych gościach. Już na etapie prezentacji oferty powinny być jasno określone zniżki, które jesteśmy w stanie zaoferować jeśli goście zdecydują się zabrać ze sobą dzieci. Oferujemy dorosłym romantyczną kolacje, zabiegi relaksacyjne czy wieczorną zabawę taneczną? Pamiętajmy, aby zapewnić w tym czasie rozrywkę również najmłodszym, może jakieś wspólne oglądanie filmów animowanych, może zabawy integrujące, wspólna zabawa klockami Lego dla dzieci, lub jakieś gry wprowadzające elementy zdrowej rywalizacji.

Pozyskaj więcej rezerwacji

 

O czym jeszcze należy pamiętać.

Jeśli mieliśmy już wcześniej w swojej ofercie pakiety dotyczące długiego weekendu, warto przy okazji publikowania obecnej, zamieścić zdjęcia na których znajdą się nasi zadowolenie goście, czy atrakcje, które wówczas dla nich przygotowaliśmy, to zawsze działa znacznie lepiej, niż sam tekst. Pamiętajmy także o tym, by zaoferować klientom, którzy wcześniej skorzystali z naszej oferty, zniżkę, by zachęcić ich do kolejnej wizyty. Jeśli wtedy był zadowolony z pobytu u nas, nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystał z niej ponownie.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl