Marketing hotelu a długi weekend czerwcowy

Spis Treści:
Zainteresujmy klienta, czyli Landing Page
Landing Page – strona docelowa, czyli co potencjalny gość zobaczy, po wejściu na stronę naszego hotelu, lub , po kliknięciu w reklamę w internecie. Strony tego typu powinny na stałe zagościć na liście działań marketingowych hotelu. Pamiętajmy jednak, że strona docelowa powinna być tworzona pod konkretne wydarzenie, którym chcemy zainteresować potencjalnych gości.
W tym przypadku czerwcowy długi weekend właśnie. Charakter indywidualny naszej strony docelowej to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie chcemy pokazać użytkownikom, którzy trafią na naszą witrynę. Oczywiście starajmy się nie zarzucać użytkownika ogromem komunikatów. Kluczem jest prostota i najważniejsze wyróżniki w jednym, konkretnym miejscu. Więcej komunikatów, to większe wątpliwości potencjalnego kupującego. Landing Page powinien przekazywać ofertę w sposób jasny i interesujący, tak, aby gość chciał się zapoznać ze szczegółami oferty, dlatego tak ważne jest, był wykonany starannie i z użyciem materiałów najwyższej jakości. Oczywiście dobrze jest pokazać już na tym etapie, dlaczego to nasza oferta będzie w tym okresie najlepsza. Przecież nie tylko my stosujemy to w promocji hotelu.
W przypadku takich wydarzeń jak długie weekendy, warto wcześniej pomyśleć o kampaniach AdWords dla hoteli. Dzięki temu zyskamy większe obłożenie w sezonowych wydarzeniach. Jednak musimy się zastanowić nad tym do kogo chcemy skierować naszą ofertę, i kiedy chcemy zacząć działania reklamowe. Wiadomą sprawą jest, że nie będziemy przecież prowadzić kampanii reklamowej na weekend czerwcowy przez cały rok.
Weekend razem, czy osobno?
Powiedzmy sobie szczerze, nie jesteśmy w stanie skomponować oferty, która będzie odpowiadać wszystkim naszym potencjalnym klientom, oczywiście można próbować, ale wtedy ogrom informacji będzie na tyle przytłaczający, że część potencjalnych gości, po prostu zrezygnuje z wyboru właśnie nas. Przed zastosowaniem strony docelowej, należy zastanowić się, do kogo chcemy tę ofertę skierować, musimy pamiętać, że długi weekend czerwcowy to moment tuż przed wakacjami, więc to może nam już sporo powiedzieć do kogo chcielibyśmy gościć w naszym hotelu. Bo przecież jedni chcą jechać na długi weekend całą rodziną , a jeszcze inni chcą wykorzystać jeden z ostatnich momentów, w których będą mogli wypocząć, omijając zgiełk powodowany przez “wakacyjnych podróżników”.
Rodzina 2+1, czyli wszyscy będą zadowoleni
Konstrukcja oferty powinna, oprócz standardowych rzeczy, jak darmowe Wi-Fi, czy parking, zawierać coś, co zachęci gości do pobytu u nas. Środek czerwca to taki moment w roku, w którym wakacje niemal już czuć w powietrzu. Dobrym pomysłem jest więc integracja naszych gości, na przykład przez organizację grilla. Prezentacja umiejętności naszych kucharzy na hotelowym tarasie, bądź w ogrodzie to także coś ciekawego. Mamy w obiekcie bądź w okolicy basen, lub zabiegi relaksujące? Zaproponujmy gościom zniżki, czy pakiet usług w cenie pobytu. To samo tyczy się restauracji, pokażmy gościom, że ich wizyta jest dla nas ważna. Zaproponujmy im zniżkę lub voucher na romantyczną kolację. Pamiętajmy jednak, by nie zapomnieć o naszych najmłodszych gościach. Już na etapie prezentacji oferty powinny być jasno określone zniżki, które jesteśmy w stanie zaoferować jeśli goście zdecydują się zabrać ze sobą dzieci. Oferujemy dorosłym romantyczną kolacje, zabiegi relaksacyjne czy wieczorną zabawę taneczną? Pamiętajmy, aby zapewnić w tym czasie rozrywkę również najmłodszym, może jakieś wspólne oglądanie filmów animowanych, może zabawy integrujące, wspólna zabawa klockami Lego dla dzieci, lub jakieś gry wprowadzające elementy zdrowej rywalizacji.
O czym jeszcze należy pamiętać
Jeśli mieliśmy już wcześniej w swojej ofercie pakiety dotyczące długiego weekendu, warto przy okazji publikowania obecnej, zamieścić zdjęcia na których znajdą się nasi zadowolenie goście, czy atrakcje, które wówczas dla nich przygotowaliśmy, to zawsze działa znacznie lepiej, niż sam tekst. Pamiętajmy także o tym, by zaoferować klientom, którzy wcześniej skorzystali z naszej oferty, zniżkę, by zachęcić ich do kolejnej wizyty. Jeśli wtedy był zadowolony z pobytu u nas, nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystał z niej ponownie.