Prowizja Booking – jak ją obniżyć?

Prowizja Booking. Jak to jest?
Powiedzmy wprost, aby osiągnąć wyższą pozycję, hotelarze często płacą wyższą prowizję na Booking. Sam rozmawiając z hotelarzami wielokrotnie trafiłem na sytuację, że prowizja sięgała dwudziestu, trzydziestu, czy nawet pięćdziesięciu procent! To sytuacja dość niebezpieczna, dlaczego? Kiedy policzysz sobie, ile procent zysków przeszło hotelowi koło nosa przez cały okres obecności na Booking.com, kwoty zaczynają działać na wyobraźnie. Jak widzisz, sama wiedza o tym jak dodać hotel na Booking nie wystarczy.
Najłatwiejszy sposób na polepszenie swojej pozycji w wyszukiwarce Booking, to podwyższenie prowizji. Ale kto chce płacić więcej? Nie o to Ci przecież chodzi. Oczywiście na pierwszy rzut oka, to niezłe rozwiązanie. W końcu będziesz wyżej, a to zapewni mnóstwo rezerwacji. Jednak trzeba pamiętać, że wtedy zysk bezpośrednio dla hotelu, będzie niższy. Część powie pewnie: “Okej, jestem nisko, ale i tak mam dużo gości, i zyski mimo prowizji są ok, co on mi tu gada?”. Tylko co, jeśli powiem Ci, iż wcale nie trzeba płacić większych kwot pośrednikowi, żeby być wyżej w wynikach wyszukiwania? Wręcz prowizja na Booking może być niższa!
Nie wszystko zależy wyłącznie od Booking.com
Hotelarze często uważają, że sama obecność na Booking wystarczy, by zacząć zarabiać. Jeśli bywa inaczej, to dlatego, że portal rezerwacyjny się na nich uwziął. Jeśli natomiast, inny hotel zajmuje wyższą pozycję. To dlatego, że płaci wyższą prowizję, i pewnie w większości przypadków tak to właśnie wygląda. Obiekt hotelowy przecież sam wybiera jak wysoką prowizję chce płacić, naturalnie powyżej ustalonego minimum. Booking podpowiada z kolei, jaką prowizje hotelarz powinien płacić, aby być na danej stronie wyszukiwania. Co jakiś czas portal rezerwacyjny proponuje podwyższenie prowizji, w zamian za określone korzyści. Hotelarze często nie widzą wad swojej oferty. Znacznie proście im zapłacić wyższą prowizję i mieć gwarancję bycia na wyższej stronie. To jednak nie jedyny sposób i nie do końca musi to wyglądać w ten sposób. Co właściwie możesz zrobić?
Prezentacja hotelu, czyli wizerunek na portalu rezerwacyjnym
Samo założenie konta na portalu, i dodanie tam swojego hotelu to dziś za mało. Ważne, aby dodawane tam materiały i treści były odpowiedniej jakości. Jeśli chcesz opisać swój hotel, zwróć uwagę na wszelkie szczegóły i zgodność opisów ze stanem faktycznym. Niby nic trudnego, ale przeglądając obiekty na Booking, wiele z nich ma z tym problem, lub nie przywiązuje do tego wagi. Opisy powinny być zgodne z prawdą, ale też maksymalnie jak najciekawsze. Oczywiście ostatecznie to Booking redaguje to co chcesz wstawić, ale możesz negocjować, jeśli na czymś Ci szczególnie zależy. Pamiętaj, dostają od nas prowizję, więc masz prawo wymagać pewnych rzeczy.
To samo możesz powiedzieć o udostępnieniu większej liczby pokoi na portalu rezerwacyjnym. Owszem, to również promuje Twój obiekt, bo OTA, patrzą przychylniej na hotele, które udostępniają u nich większą liczbę noclegów. Pamiętaj, aby nie przesadzić. Nie chcesz przecież sytuacji, w której sprzedaż prowadzić będziesz wyłącznie na portalach rezerwacyjnych, prawda? Więc nawet jeśli masz zamiar udostępnić tam dodatkowe noclegi, daj Gościom odpowiednią zachętę do dokonania kolejnej rezerwacji, już bezpośrednio u Ciebie w obiekcie, przez pominięcie pośredników.
Obniż swoją prowizję, i podnieś pozycję na Booking.
W świat idzie to, co o Tobie mówią
Hotelarstwo, to zdecydowanie nie sektor, w którym króluje zasada: “nie ważne jak mówią, ważne, że mówią”. Portale rezerwacyjne,(również Booking), nie są tu wyjątkiem. To miejsce gdzie opinie gości odgrywają kluczową rolę, bo to na ich podstawie, dany OTA generuje średnią ocen naszego obiektu. Dbaj więc o to, by opinie pisane przez internautów, były pozytywne i zawierały najwyższe oceny. Bardzo duży wpływ na to, będzie miała częstotliwość i forma wszystkich Twoich odpowiedzi. Skoro budujesz wizerunek hotelu także na portalu rezerwacyjnym, zrób to skutecznie.
No i oczywiście jak najwyższy standard oferowanych przez hotel usług. Zadowolony gość to pozytywna opinia. Jeśli oczywiście zostanie przez Ciebie odpowiednio zachęcony do tego. Zarządzający obiektami hotelowymi uważają często, że jeśli wszystko przebiegło zgodne z umową, to już wystarczy do wystawienia pozytywnej opinii. Niestety, dziś bez zachęty, goście zapomną o zostawieniu opinii. Poza tym znacznie łatwiej wystawiamy o kimś zdanie negatywne, niż pozytywne, prawda?
Grunt, to wyważyć swoją ofertę, po pierwsze dostępną ilość pokoi, po drugie natomiast, wszystkie te rzeczy, które mogą zachęcić gościa. Mam tu na myśli możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji, czy brak wymagań co do podania danych karty płatniczej. To pozytywnie wpłynie na decyzje zakupowe potencjalnych gości. Skuteczne wykorzystanie wszystkich możliwości jakie daje portal rezerwacyjny, może znacznie wpłynąć na skuteczność hotelowej oferty.
Niższa prowizja. Booking nie pomoże, sam zadbaj o super zdjęcia, i dobre opisy
Tutaj hotelarze popełniają mnóstwo błędów. Zwróć uwagę na to, co zamieszczasz na zdjęciach w portalu, i czy prezentuje to odpowiednią jakość. Po prostu czy pokazujesz hotel z jak najlepszej strony. Masz konkurencje? Chcesz być od nich lepszy, i zwyczajnie być wyżej w wyszukiwarce, poświęć więcej uwagi na to, co chcesz dać gościom. Zobacz, co i w jaki sposób w wizytówce pokazuje Twoja konkurencja, a potem pokaż to bardziej szczegółowo i lepiej. Większość potencjalnych klientów kupuje oczami, i bywa skłonna zapłacić większą kwotę, jeśli coś zwyczajnie sprawia wrażenie bardziej atrakcyjnego. Zrób więc wszystko, by goście podchodzili tak samo do Twojego hotelu, po zobaczeniu zdjęć. Stań po tej drugiej stronie, i przemyśl, czy stojąc przed wyborem noclegu, wybrałbyś swój hotel, czy konkurencyjny
Odnośnie opisów. Im bardziej szczegółowo, tym lepiej. Po pierwsze dla gości. Po drugie dla pozycji w portalu rezerwacyjnym. Dokładniej wypisane w udogodnienia i otoczenie obiektu, tym lepiej dla Ciebie. Opis powinien być równie atrakcyjny co zdjęcia, a już na pewno jakość powinna iść w parze. Miejsc, w których możesz wynająć nocleg masz teraz bardzo wiele, więc kluczem do wszystkiego są szczegóły. Z Twojej strony coś może wydawać się mało ważne. Zapewniam, że od strony klienta, czyli potencjalnego gościa, nie ma czegoś takiego, jak rzeczy mało ważne. Mów językiem korzyści.