Marketing hotelu, a ruch mobilny

Spis Treści:
PC kontra mobile
W minionym roku rynek mobile zyskał dużo ruchu kosztem komputerów osobistych. Obecnie urządzenia mobilne posiadają funkcje, które pozwalają na skuteczne i wygodne wykonywanie bardzo wielu zadań. Także zadań, dostępnych wcześniej wyłącznie na komputerach osobistych. Sprawia to, że dziś dostosowanie do urządzeń mobilnych jest bardzo istotne. Dostosowanie do wielu ekranów zwiększa szansę na skorzystanie z naszej oferty.
Multitasking, czyli wszystko na raz
Za sprawą młodszych pokoleń zaczyna dziś królować obsługa wielu zadań jednocześnie. Często użytkownicy internetu korzystają dziś z kilku urządzeń jednocześnie, także przy zakupie różnych usług czy produktów. Często bywa tak, że nawet jeśli ktoś nie dokona zakupu przez urządzenie mobilne, wybiera ofertę mobilnie, a zakupu dokonuje za pomocą komputera. Dlatego tak ważne jest, żeby przedstawienie naszych usług, i dostępnej oferty, także mobilnie, było na odpowiednim poziomie.
Responsywność, kontra strona mobilna
Na pytanie, które rozwiązanie jest lepsze, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba mają swoje wady i zalety. Każdy powinien sobie indywidualnie odpowiedzieć, która opcja będzie tą, która bardziej odpowiada jego potrzebom. Która bardziej sprawdzi się w jego przypadku. Można postawić na oba rozwiązania, ale przecież użytkownik nie będzie miał opcji wyboru. Po prostu trafi na jedną z dwóch stron. Powiedzmy sobie szczerze, nie możemy dopuścić do sytuacji, w której nie posiadamy żadnego z tych rozwiązań. Rynek mobile rośnie, więc ma to bardzo duży wpływ na marketing hotelu w internecie.
Zaraz, ale właściwie o co chodzi?
Strona responsywna to nic innego, jak nasza obecna strona internetowa, dostosowana, do różnych ekranów, różnych rozdzielczości i przekątnych. Dlatego tak ważne jest, by przy tworzeniu nowej strony internetowej upewnić się, że będzie w pełni responsywna. Wiąże się to z pewnymi ograniczeniami, i usunięciem elementów mogących nieco utrudnić przełożenie tego na inne urządzenia. Dziś przy projektowaniu stron internetowych króluje prostota i minimalizm, wystarczy spojrzeć na witryny największych hoteli. Nie znajdziemy tam, żadnych zbędnych elementów które mogłyby źle wpłynąć, na wyświetlanie naszej strony na innym ekranie. Niewątpliwą zaletą jest natomiast fakt, że eliminujemy wtedy problem posiadania dwóch, wymagających aktualizacji stron, a skupiamy się na jednej.
Zyskaj świetną stronę internetową.
W takim razie, co ze stroną mobilną?
Strona mobilna to po prostu odpowiednik naszej strony internetowej, tylko nieco uboższy od pierwowzoru. Główną zaletą strony mobilnej będzie jej lekkość i posiadanie przycisków dedykowanych dla urządzeń mobilnych, jak na przykład “kliknij, aby zadzwonić”. Natomiast główna wada, to to, że zazwyczaj jest to zupełnie osobna strona na nowej domenie. Wymaga to aktualizacji w dwóch miejscach, i kontroli ruchu na dwóch odrębnych witrynach.
Ale jak to właściwie ma wpływ na marketing hotelu?
Wyobraźmy sobie sytuację, w której stoi przed nami zadanie stworzenia nowej strony internetowej naszego hotelu. Naturalnie wtedy dobrym wyborem będzie postawienie na responsywność. Mamy wtedy pewność, że oferta zawsze będzie spójna i przedstawiona w taki sam sposób. Pozwoli to uniknąć sytuacji, że oferty przeglądane na różnych urządzeniach, będą się od siebie różnić. Zbudujemy dzięki temu dobrą opinie na nasz temat. Goście dzięki temu będą wiedzieć, że niezależnie od używanego narzędzia, będą widzieć zawsze aktualną ofertę.