Marketing hotelu, a ruch mobilny


marketing hotelu a ruch mobilny

Według najnowszych danych już ponad połowa ludzkości korzysta dziś ze smartfonów. Ruch mobile co roku zyskuje na znaczeniu. Na urządzeniach mobilnych często dostęp jest znacznie szybszy, niż przy użyciu komputerów osobistych, bo przecież mamy wszystko pod ręką. Co to w praktyce oznacza dla rynku hotelarskiego? Jaki jest wpływ urządzeń mobilnych na marketing hotelu?

PC kontra mobile

W minionym roku rynek mobile zyskał dużo ruchu kosztem komputerów osobistych. Obecnie urządzenia mobilne posiadają funkcje, które pozwalają na skuteczne i wygodne wykonywanie bardzo wielu zadań. Także zadań, dostępnych wcześniej wyłącznie na komputerach osobistych. Sprawia to, że dziś dostosowanie do urządzeń mobilnych jest bardzo istotne. Dostosowanie do wielu ekranów zwiększa szansę na skorzystanie z naszej oferty.

Multitasking, czyli wszystko na raz

Za sprawą młodszych pokoleń zaczyna dziś królować obsługa wielu zadań jednocześnie. Często użytkownicy internetu korzystają dziś z kilku urządzeń jednocześnie, także przy zakupie różnych usług czy produktów. Często bywa tak, że nawet jeśli ktoś nie dokona zakupu przez urządzenie mobilne, wybiera ofertę mobilnie, a zakupu dokonuje za pomocą komputera. Dlatego tak ważne jest, żeby przedstawienie naszych usług, i dostępnej oferty, także mobilnie, było na odpowiednim poziomie.

Responsywność, kontra strona mobilna

Na pytanie, które rozwiązanie jest lepsze, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba mają swoje wady i zalety. Każdy powinien sobie indywidualnie odpowiedzieć, która opcja będzie tą, która bardziej odpowiada jego potrzebom. Która bardziej sprawdzi się w jego przypadku. Można postawić na oba rozwiązania, ale przecież użytkownik nie będzie miał opcji wyboru. Po prostu trafi na jedną z dwóch stron. Powiedzmy sobie szczerze, nie możemy dopuścić do sytuacji, w której nie posiadamy żadnego z tych rozwiązań. Rynek mobile rośnie, więc ma to bardzo duży wpływ na marketing hotelu w internecie.

Zaraz, ale właściwie o co chodzi?

Strona responsywna to nic innego, jak nasza obecna strona internetowa, dostosowana, do różnych ekranów, różnych rozdzielczości i przekątnych. Dlatego tak ważne jest, by przy tworzeniu nowej strony internetowej upewnić się, że będzie w pełni responsywna. Wiąże się to z pewnymi ograniczeniami, i usunięciem elementów mogących nieco utrudnić przełożenie tego na inne urządzenia. Dziś przy projektowaniu stron internetowych króluje prostota i minimalizm, wystarczy spojrzeć na witryny największych hoteli. Nie znajdziemy tam, żadnych zbędnych elementów które mogłyby źle wpłynąć, na wyświetlanie naszej strony na innym ekranie. Niewątpliwą zaletą jest natomiast fakt, że eliminujemy wtedy problem posiadania dwóch, wymagających aktualizacji stron, a skupiamy się na jednej.

Zyskaj świetną stronę internetową.

W takim razie, co ze stroną mobilną?

Strona mobilna to po prostu odpowiednik naszej strony internetowej, tylko nieco uboższy od pierwowzoru. Główną zaletą strony mobilnej będzie jej lekkość i posiadanie przycisków dedykowanych dla urządzeń mobilnych, jak na przykład “kliknij, aby zadzwonić”. Natomiast główna wada, to to, że zazwyczaj jest to zupełnie osobna strona na nowej domenie. Wymaga to aktualizacji w dwóch miejscach, i kontroli ruchu na dwóch odrębnych witrynach.

Ale jak to właściwie ma wpływ na marketing hotelu?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której stoi przed nami zadanie stworzenia nowej strony internetowej naszego hotelu. Naturalnie wtedy dobrym wyborem będzie postawienie na responsywność. Mamy wtedy pewność, że oferta zawsze będzie spójna i przedstawiona w taki sam sposób. Pozwoli to uniknąć sytuacji, że oferty przeglądane na różnych urządzeniach, będą się od siebie różnić. Zbudujemy dzięki temu dobrą opinie na nasz temat. Goście dzięki temu będą wiedzieć, że niezależnie od używanego narzędzia, będą widzieć zawsze aktualną ofertę.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? - miniatura Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chce...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...