Marketing hotelu a ruch mobilny.


marketing hotelu a ruch mobilny

Według najnowszych danych już ponad połowa ludzkości korzysta dziś ze smartfonów. Ruch mobile co roku zyskuje na znaczeniu. Na urządzeniach mobilnych często dostęp jest znacznie szybszy, niż przy użyciu komputerów osobistych, bo przecież mamy wszystko pod ręką. Co to w praktyce oznacza dla rynku hotelarskiego? Jaki jest wpływ urządzeń mobilnych na marketing hotelu?

PC kontra mobile.

W minionym roku rynek mobile zyskał dużo ruchu kosztem komputerów osobistych. Obecnie urządzenia mobilne posiadają funkcje, które pozwalają na skuteczne i wygodne wykonywanie bardzo wielu zadań. Także zadań, dostępnych wcześniej wyłącznie na komputerach osobistych. Sprawia to, że dziś dostosowanie do urządzeń mobilnych jest bardzo istotne. Dostosowanie do wielu ekranów zwiększa szansę na skorzystanie z naszej oferty.

Multitasking, czyli wszystko na raz.

Za sprawą młodszych pokoleń zaczyna dziś królować obsługa wielu zadań jednocześnie. Często użytkownicy internetu korzystają dziś z kilku urządzeń jednocześnie, także przy zakupie różnych usług czy produktów. Często bywa tak, że nawet jeśli ktoś nie dokona zakupu przez urządzenie mobilne, wybiera ofertę mobilnie, a zakupu dokonuje za pomocą komputera. Dlatego tak ważne jest, żeby przedstawienie naszych usług, i dostępnej oferty, także mobilnie, było na odpowiednim poziomie.

Responsywność, kontra strona mobilna.

Na pytanie, które rozwiązanie jest lepsze, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba mają swoje wady i zalety. Każdy powinien sobie indywidualnie odpowiedzieć, która opcja będzie tą, która bardziej odpowiada jego potrzebom. Która bardziej sprawdzi się w jego przypadku. Można postawić na oba rozwiązania, ale przecież użytkownik nie będzie miał opcji wyboru. Po prostu trafi na jedną z dwóch stron. Powiedzmy sobie szczerze, nie możemy dopuścić do sytuacji, w której nie posiadamy żadnego z tych rozwiązań. Rynek mobile rośnie, więc ma to bardzo duży wpływ na marketing hotelu w internecie.

Zaraz, ale właściwie o co chodzi?

Strona responsywna to nic innego, jak nasza obecna strona internetowa, dostosowana, do różnych ekranów, różnych rozdzielczości i przekątnych. Dlatego tak ważne jest, by przy tworzeniu nowej strony internetowej upewnić się, że będzie w pełni responsywna. Wiąże się to z pewnymi ograniczeniami, i usunięciem elementów mogących nieco utrudnić przełożenie tego na inne urządzenia. Dziś przy projektowaniu stron internetowych króluje prostota i minimalizm, wystarczy spojrzeć na witryny największych hoteli. Nie znajdziemy tam, żadnych zbędnych elementów które mogłyby źle wpłynąć, na wyświetlanie naszej strony na innym ekranie. Niewątpliwą zaletą jest natomiast fakt, że eliminujemy wtedy problem posiadania dwóch, wymagających aktualizacji stron, a skupiamy się na jednej.

Zyskaj świetną stronę internetową.

W takim razie, co ze stroną mobilną?

Strona mobilna to po prostu odpowiednik naszej strony internetowej, tylko nieco uboższy od pierwowzoru. Główną zaletą strony mobilnej będzie jej lekkość i posiadanie przycisków dedykowanych dla urządzeń mobilnych, jak na przykład “kliknij, aby zadzwonić”. Natomiast główna wada, to to, że zazwyczaj jest to zupełnie osobna strona na nowej domenie. Wymaga to aktualizacji w dwóch miejscach, i kontroli ruchu na dwóch odrębnych witrynach.

Ale jak to właściwie ma wpływ na marketing hotelu?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której stoi przed nami zadanie stworzenia nowej strony internetowej naszego hotelu. Naturalnie wtedy dobrym wyborem będzie postawienie na responsywność. Mamy wtedy pewność, że oferta zawsze będzie spójna i przedstawiona w taki sam sposób. Pozwoli to uniknąć sytuacji, że oferty przeglądane na różnych urządzeniach, będą się od siebie różnić. Zbudujemy dzięki temu dobrą opinie na nasz temat. Goście dzięki temu będą wiedzieć, że niezależnie od używanego narzędzia, będą widzieć zawsze aktualną ofertę.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl