Duży zysk niewielkim kosztem czyli jak zagospodarować niewielki budżet i dotrzeć do potencjalnych Gości – marketing internetowy.



Czy wiesz, że nawet niewielka inwestycja w marketing internetowy to gwarancja zwiększenia zainteresowania ofertą? Kiedyś słowo “marketing” kojarzyło się ze standardową formą reklamy: ulotki, banery, wizytówki. Dziś tradycyjne jego pojęcie zastępujemy reklamą w Internecie. Przez ostatnie 10 lat marketing internetowy czyli e-marketing stał się najważniejszą formą reklamy. Sami na przecież jesteśmy zaskoczeni gdy ktoś nie ma konta na portalu Facebook czy jeśli szukając czegoś nie możemy znaleźć informacji w Google. Niezależnie od branży oraz od wielkości prowadzonego obiektu niezbędnym jest bycie obecnym w sieci.

Dlaczego musisz być widoczny w Internecie?

Wszyscy żyjemy szybko i nie chcemy marnować czasu na długie wyszukiwanie w Internecie interesujących nas kwestii. Teraz liczą się innowacyjne rozwiązania, które zapadają odbiorcy w pamięci i odpowiadają szybko na jego wątpliwości. Dlaczego musisz zadbać o rozpoznawalność Twojej oferty w sieci? Dzięki obecności w Internecie umożliwiasz sobie lepszą komunikację z rynkiem oraz docieranie do nowych Gości. Przecież nikt nie pojedzie pod adres obiektu i nie sprawdzi jak on wygląda i jakie ma udogodnienia prawda? Tego właśnie oczekujemy od bycia dostępnym online – szybkiego i sprawnego przesyłu informacji, których szuka Twój potencjalny klient. Inwestycja w marketing internetowy to sposób na to by więcej zarobić.

Ile kosztuje marketing internetowy dla hotelu?

Koszt marketingu w hotelu

Pewnie w tym momencie myślisz: “nie stać mnie na to”. Otóż nie! Nie każde działania wiążą się z dużym wydatkiem. Oczywiście stworzenie strony internetowej, spersonalizowanej pod konkretny obiekt to koszt rzędu kilku tysięcy złotych, ale i na to jest rozwiązanie o którym opowiem Ci za momencik. Co zatem możemy zrobić, aby w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje Internet? Zacznijmy od podstaw.

Strona abonamentowa z silnikiem rezerwacyjnym

Dzięki stronie abonamentowej nie narażasz się na jednorazowe, duże koszty. Stała, comiesięczna opłata nie będzie mieć negatywnego wpływu na Twój budżet, a nowa, intuicyjna strona sprzeda Twój obiekt bez prowizji. Dzięki możliwości edycji tekstu i dodawania zdjęć możesz stworzyć atrakcyjny wizerunek obiektu, który wpłynie bezpośrednio na wzrost sprzedaży i zwiększenie zysków. Na stronie abonamentowej tak jak na tradycyjnej możesz zaimplementować silnik i zwiększyć tym samym ilość rezerwacji bezpośrednich. I uwierz mi, że Twój potencjalny Gość nie zauważy różnicy między stroną tradycyjną a abonamentową. Dlaczego strona to podstawa? Bo to właśnie do niej będziesz przekierowywać użytkowników ze swoich pozostałych źródeł w sieci. Jaki jest następny krok?

Optymalizacja OTA (Booking, Expedia, etc.)

Duży zysk niewielkim kosztem czyli jak zagospodarować niewielki budżet i dotrzeć do potencjalnych Gości - marketing internetowy. 1

O tym, że trzeba posiadać profil w Booking.com pisaliśmy tutaj. Ale jak dzięki niemu możesz wpłynąć na liczbę rezerwacji bezpośrednich w obiekcie? Trzeba zacząć od tego, że Booking.com traktowany jest jako wyszukiwarka obiektów w wybranej okolicy. To najłatwiejsze rozwiązanie nawet dla osób nieposiadających tam konta. Właściwie uzupełniona oferta wyróżniająca obiekt na tle pozostałych zapewni Ci zainteresowanie obiektem i wierz mi, że użytkownicy portalu są świadomi opłat wynikających z dokonania tam rezerwacji (i zawyżonej ceny), dlatego aż ponad 52% po wyszukaniu obiektu przenosi się na jego stronę internetową. Dlatego też tak ważne jest posiadanie strony z silnikiem rezerwacyjnym. To gwarancja obustronnych korzyści dla Ciebie i Twojego Gościa.

Wizytówka Google Moja Firma

Zakładając, że masz stronę obiektu z silnikiem, a Twój profil w Booking.com wygląda perfekcyjnie, to kolejnym narzędziem nad jakim musisz popracować jest Wizytówka Google Twojego hotelu. To miejsce bardzo często jest traktowane przez właścicieli “po macoszemu” – to duży błąd! Przecież to pierwsze co zobaczy Twój potencjalny Gość po wpisaniu nazwy obiektu w Google. Stare, chaotycznie wrzucone zdjęcia, brak odpowiedzi na opinie, brak podstawowych informacji o obiekcie, lub co gorsza w ogóle brak wizytówki. Pomyśl jak to świadczy o Twojej firmie, to zupełnie tak jakbyś dał klientowi pogiętą i zniszczoną tradycyjną wizytówkę – niefajnie prawda?. Zoptymalizowana Wizytówka Google zapewnia łatwy kontakt z klientami oraz widoczność obiektu podczas przeglądania Map Google. Wspominając łatwość kontaktu z klientem możemy przejść do kolejnego narzędzia.

Facebook Ads

Reklama na Facebooku

Posiadanie firmowej strony w social mediach to już niemalże obowiązek. Najpopularniejszym narzędziem pozostaje Facebook. To właśnie tam możesz zdobywać nowych Gości niewielkim kosztem. Dzięki firmowej stronie na Facebooku gwarantujesz sobie sprawne i skuteczne komunikowanie się z potencjalnymi Gośćmi, których zainteresowała Twoja oferta. Firmowe konto wiąże się również z możliwością korzystania z reklam targetowanych do konkretnych grup (w oparciu o dane społeczne czy demograficzne). Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim hotelu – Facebook Ads jest idealne. Jeśli Twoją potrzebą jest budowa wizerunku – kampanie Facebook Ads również będą idealnym rozwiązaniem.

Google Ads

Pozostając w temacie Adsów, należy wspomnieć o Google Ads. Dzięki dobrze przygotowanej Kampanii dotrzesz do osób zainteresowanych ofertą Twojego obiektu i zwiększysz ruch na swojej stronie. Kampanie Google Ads dają możliwość wyświetlania reklam nie tylko w wynikach wyszukiwania ale również w Gmailu czy na konkretnych stronach internetowych. Dodatkowym atutem Google Ads jest doskonała analityka, która pozwala zwiększyć efektywność wykonywanych działań. Kolejnym plusem jest elastyczność budżetu – sam decydujesz ile chcesz wydać.

Marketing w hotelu jest całoroczny

Wszystkie wyżej wymienione działania to Twoja szansa na zwiększenie sprzedaży w obiekcie niewielkim kosztem. Pamiętaj, że sprawnie i stale prowadzony marketing nawet z najmniejszym budżetem będzie lepszy niż jego brak. Nie jest istotne czy prowadzisz obiekt sezonowy czy całoroczny – Twoje działania muszą być prowadzone cały rok. Oferta zimowa powinna być dostępna już latem, a wakacyjna – zimą. Każda chwila przestoju w marketingu Twojego hotelu to szansa dla konkurencji.

Jeśli chcesz zacząć działać już teraz – skontaktuj się z nami. Przygotujemy indywidualną ofertę dla Twojego obiektu.

Proszę o ofertę

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? - miniatura Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chce...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...