Marketing w hotelarstwie – 5 błędów na stronach hoteli.


marketing w hotelarstwie 5 błędów

Głównym planem każdego hotelu, jest sprzedaż jak największej liczby pokoi. Najlepiej, jeśli będzie to sprzedaż bezpośrednio przez swoją stronę internetową, i najlepiej, jeśli za tym będzie szła również sprzedaż usług dodatkowych, które ten obiekt ma w swojej ofercie. Tylko, czy każdy hotel poświęca swojej stronie internetowej odpowiednio dużą uwagę?

Strona internetowa to nasza wizytówka, to co potencjalny klient najszybciej ocenia, Czy układ strony mu się podoba? Czy jest łatwy dostęp do oferty? Czy droga do kontaktu z hotelem jest maksymalnie ułatwiona? Czy zdjęcia pokazują odpowiednio dużo szczegółów, które mogą zainteresować klienta? Czy hotel jest odpowiednio elastyczny w kwestii ewentualnych potrzeb? I najważniejsze: Co różni ten hotel od pozostałych. Przygotowałem dla was listę pięciu najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu stron www hoteli.

  1. Nieczytelność

Wielu hotelarzy, zwłaszcza komponujących samodzielnie teksty na swoją stronę internetową często ulega pokusie, by umieścić tam najwięcej treści jak to możliwe, przez co strona staje się jednym wielkim zbiorem wszystkiego i niczego. Kolorystyka utrudnia czytanie, przestarzałe technologie sprawiają, że intuicyjne poruszanie się po witrynie to męczarnia a nadmiar tekstu na każdej podstronie sprawia, że czytelnikowi zwyczajnie odechciewa się zagłębiać w treść. My chcemy przecież zatrzymać gościa na swojej stronie, prawda? Czytelna i dobra strona, to także część marketingu w hotelarstwie. Mniej tekstu, więcej jasnych komunikatów, i postawienie na więcej odczuć wizualnych, to dziś jeden ze składników dobrej strony internetowej.

  1. Brak intuicyjnego kontaktu

Możemy mieć nawet najlepszą i najbardziej przejrzystą stronę internetową, ale jeśli potencjalny kupujący nie ma się z nami jak skontaktować, to po prostu niczego od nas nie kupi. Jednym z największych grzechów jest brak czytelnego i intuicyjnego formularza kontaktowego oraz brak odpowiednio wydzielonej podstrony zawierającej wszystkie najistotniejsze dane kontaktowe, adresy mailowe czy numery telefonów. Dobry kontakt to w tej branży podstawa, pomaga przecież zbudować relacje.

  1. Chaotyczna oferta

Mamy świetną stronę internetową, jest bardzo czytelna i zawiera wszystkie potrzebne formularze kontaktowe, numery telefonu, czy adresy mailowe. Tylko co z tego, jeśli gość nie rozumie nic z tego, co mu oferujemy? Częstym błędem hoteli jest chęć wrzucenia wszystkiego, co mamy. Oferta powinna być jasna i przejrzysta, tak by oglądający mógł w niej znaleźć wszystko to, co jest mu potrzebne do podjęcia decyzji. Kierowanie ofert do konkretnej grupy docelowej, znacznie ułatwi nam określenie, jak bardzo nasza oferta jest skuteczna, a gościom z kolei ułatwi decyzje czy nasza oferta odpowiada ich wymaganiom.

Popraw swoją stronę internetową

  1. Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia!

Strona jest, kontakt jest, oferta jasna i przejrzysta, czy czegoś jeszcze nam brakuje? Oczywiście! Gości najbardziej interesuje to, co zobaczą. Postawmy na jakość, nie ilość. Oczywiście im bardziej rozbudowana galeria, tym lepiej z perspektywy oglądającego. Zadbajmy o to, by zdjęcia były jak najlepszej jakości i w jak najwyższej rozdzielczości (najlepiej pełnoekranowe). Zdjęcia to też pewnego rodzaju marketing, dobrymi zdjęciami jesteśmy w stanie sprzedać swoją ofertę.

  1. Brak recenzji gości

To jest akurat problem, który dotyczy nie tylko stron bezpośrednich. Jasne, że wiele hoteli zbiera recenzje na portalach pośredniczących, ale przecież strona bezpośrednia to wizytówka z której należy być dumnym. Opinia, w której gość dziękuje nam za udany pobyt, czy deklaruje, że na pewno do nas wróci to coś, co wielu pozwoli spojrzeć na nas jak na kogoś godnego zaufania.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Duży zysk niewielkim kosztem czyli jak zagospodarować niewielki budżet i dotrzeć do potencjalnych Gości - miniatura Duży zysk niewielkim kosztem czyli jak zagospodarować niewielki budżet i dotrzeć do potencjalnych Gości Czy wiesz, że nawet niewielka inwestycja w marketing internetowy to gwarancja zwiększenia zainteresowania ofertą? Kiedyś słowo “m...

5 rzeczy które musisz zrobić jeszcze przed rozpoczęciem sezonu - miniatura 5 rzeczy które musisz zrobić jeszcze przed rozpoczęciem sezonu Wakacje to dla niemalże wszystkich obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Mogłoby się wydawać, że skoro hotel zazwyczaj ...

4 korzyści z dobrze przygotowanej Wizytówki Google - miniatura 4 korzyści z dobrze przygotowanej Wizytówki Google Każdy kto korzysta z internetu, codziennie ma styczność z wizytówkami Google. Niestety, nie wszystkie firmy korzystają w pełni z ...

Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! - miniatura Google Hotel Free Links – nareszcie Twoje miejsce na bezpłatną reklamę w Wizytówce i na Mapach Google! Mimo, że ostatnie 12 miesięcy nie było łatwe ani dla podróżujących, ani dla branży turystycznej, to z optymizmem patrzymy na nadc...

10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii - miniatura 10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii Jeszcze rok temu nie sądziliśmy, że dosięgnie nas pandemia i stracimy możliwość podróżowania, które do niedawna stało się nieodłą...

Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu - miniatura Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu Wpływ COVID-19 na branżę turystyczną jest ogromny. Wiele obostrzeń wpływa na funkcjonowanie obiektów hotelowych, które nie mogą w...

Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji - miniatura Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji Większość hotelarzy, jak i turystów zna portal jakim jest Booking.com. Ma on za zadanie wspierać branżę turystyczną w pozyskiwani...