Marketing w hotelarstwie – 5 błędów na stronach hoteli.


marketing w hotelarstwie 5 błędów

Głównym planem każdego hotelu, jest sprzedaż jak największej liczby pokoi. Najlepiej, jeśli będzie to sprzedaż bezpośrednio przez swoją stronę internetową, i najlepiej, jeśli za tym będzie szła również sprzedaż usług dodatkowych, które ten obiekt ma w swojej ofercie. Tylko, czy każdy hotel poświęca swojej stronie internetowej odpowiednio dużą uwagę?

Strona internetowa to nasza wizytówka, to co potencjalny klient najszybciej ocenia, Czy układ strony mu się podoba? Czy jest łatwy dostęp do oferty? Czy droga do kontaktu z hotelem jest maksymalnie ułatwiona? Czy zdjęcia pokazują odpowiednio dużo szczegółów, które mogą zainteresować klienta? Czy hotel jest odpowiednio elastyczny w kwestii ewentualnych potrzeb? I najważniejsze: Co różni ten hotel od pozostałych. Przygotowałem dla was listę pięciu najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu stron www hoteli.

  1. Nieczytelność.

Wielu hotelarzy, zwłaszcza komponujących samodzielnie teksty na swoją stronę internetową często ulega pokusie, by umieścić tam najwięcej treści jak to możliwe, przez co strona staje się jednym wielkim zbiorem wszystkiego i niczego. Kolorystyka utrudnia czytanie, przestarzałe technologie sprawiają, że intuicyjne poruszanie się po witrynie to męczarnia a nadmiar tekstu na każdej podstronie sprawia, że czytelnikowi zwyczajnie odechciewa się zagłębiać w treść. My chcemy przecież zatrzymać gościa na swojej stronie, prawda? Czytelna i dobra strona, to także część marketingu w hotelarstwie. Mniej tekstu, więcej jasnych komunikatów, i postawienie na więcej odczuć wizualnych, to dziś jeden ze składników dobrej strony internetowej.

 

  1. Brak intuicyjnego kontaktu.

Możemy mieć nawet najlepszą i najbardziej przejrzystą stronę internetową, ale jeśli potencjalny kupujący nie ma się z nami jak skontaktować, to po prostu niczego od nas nie kupi. Jednym z największych grzechów jest brak czytelnego i intuicyjnego formularza kontaktowego oraz brak odpowiednio wydzielonej podstrony zawierającej wszystkie najistotniejsze dane kontaktowe, adresy mailowe czy numery telefonów. Dobry kontakt to w tej branży podstawa, pomaga przecież zbudować relacje.

 

  1. Chaotyczna oferta.

Mamy świetną stronę internetową, jest bardzo czytelna i zawiera wszystkie potrzebne formularze kontaktowe, numery telefonu, czy adresy mailowe. Tylko co z tego, jeśli gość nie rozumie nic z tego, co mu oferujemy? Częstym błędem hoteli jest chęć wrzucenia wszystkiego, co mamy. Oferta powinna być jasna i przejrzysta, tak by oglądający mógł w niej znaleźć wszystko to, co jest mu potrzebne do podjęcia decyzji. Kierowanie ofert do konkretnej grupy docelowej, znacznie ułatwi nam określenie, jak bardzo nasza oferta jest skuteczna, a gościom z kolei ułatwi decyzje czy nasza oferta odpowiada ich wymaganiom.

Popraw swoją stronę internetową

  1. Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia!

Strona jest, kontakt jest, oferta jasna i przejrzysta, czy czegoś jeszcze nam brakuje? Oczywiście! Gości najbardziej interesuje to, co zobaczą. Postawmy na jakość, nie ilość. Oczywiście im bardziej rozbudowana galeria, tym lepiej z perspektywy oglądającego. Zadbajmy o to, by zdjęcia były jak najlepszej jakości i w jak najwyższej rozdzielczości (najlepiej pełnoekranowe). Zdjęcia to też pewnego rodzaju marketing, dobrymi zdjęciami jesteśmy w stanie sprzedać swoją ofertę.

 

  1. Brak recenzji gości.

To jest akurat problem, który dotyczy nie tylko stron bezpośrednich. Jasne, że wiele hoteli zbiera recenzje na portalach pośredniczących, ale przecież strona bezpośrednia to wizytówka z której należy być dumnym. Opinia, w której gość dziękuje nam za udany pobyt, czy deklaruje, że na pewno do nas wróci to coś, co wielu pozwoli spojrzeć na nas jak na kogoś godnego zaufania.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl