Marketing w hotelarstwie – 5 błędów na stronach hoteli.

Strona internetowa to nasza wizytówka, to co potencjalny klient najszybciej ocenia, Czy układ strony mu się podoba? Czy jest łatwy dostęp do oferty? Czy droga do kontaktu z hotelem jest maksymalnie ułatwiona? Czy zdjęcia pokazują odpowiednio dużo szczegółów, które mogą zainteresować klienta? Czy hotel jest odpowiednio elastyczny w kwestii ewentualnych potrzeb? I najważniejsze: Co różni ten hotel od pozostałych. Przygotowałem dla was listę pięciu najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu stron www hoteli.
Spis Treści:
Nieczytelność
Wielu hotelarzy, zwłaszcza komponujących samodzielnie teksty na swoją stronę internetową często ulega pokusie, by umieścić tam najwięcej treści jak to możliwe, przez co strona staje się jednym wielkim zbiorem wszystkiego i niczego. Kolorystyka utrudnia czytanie, przestarzałe technologie sprawiają, że intuicyjne poruszanie się po witrynie to męczarnia a nadmiar tekstu na każdej podstronie sprawia, że czytelnikowi zwyczajnie odechciewa się zagłębiać w treść. My chcemy przecież zatrzymać gościa na swojej stronie, prawda? Czytelna i dobra strona, to także część marketingu w hotelarstwie. Mniej tekstu, więcej jasnych komunikatów, i postawienie na więcej odczuć wizualnych, to dziś jeden ze składników dobrej strony internetowej.
Brak intuicyjnego kontaktu
Możemy mieć nawet najlepszą i najbardziej przejrzystą stronę internetową, ale jeśli potencjalny kupujący nie ma się z nami jak skontaktować, to po prostu niczego od nas nie kupi. Jednym z największych grzechów jest brak czytelnego i intuicyjnego formularza kontaktowego oraz brak odpowiednio wydzielonej podstrony zawierającej wszystkie najistotniejsze dane kontaktowe, adresy mailowe czy numery telefonów. Dobry kontakt to w tej branży podstawa, pomaga przecież zbudować relacje.
Chaotyczna oferta
Mamy świetną stronę internetową, jest bardzo czytelna i zawiera wszystkie potrzebne formularze kontaktowe, numery telefonu, czy adresy mailowe. Tylko co z tego, jeśli gość nie rozumie nic z tego, co mu oferujemy? Częstym błędem hoteli jest chęć “wrzucenia wszystkiego, co mamy”. Oferta powinna być jasna i przejrzysta, tak by oglądający mógł w niej znaleźć wszystko to, co jest mu potrzebne do podjęcia decyzji. Kierowanie ofert do konkretnej grupy docelowej, znacznie ułatwi nam określenie, jak bardzo nasza oferta jest skuteczna, a gościom z kolei ułatwi decyzje czy nasza oferta odpowiada ich wymaganiom.
Popraw swoją stronę internetową
Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia!
Strona jest, kontakt jest, oferta jasna i przejrzysta, czy czegoś jeszcze nam brakuje? Oczywiście! Gości najbardziej interesuje to, co zobaczą. Postawmy na jakość, nie ilość. Oczywiście im bardziej rozbudowana galeria, tym lepiej z perspektywy oglądającego. Zadbajmy o to, by zdjęcia były jak najlepszej jakości i w jak najwyższej rozdzielczości (najlepiej pełnoekranowe). Zdjęcia to też pewnego rodzaju marketing, dobrymi zdjęciami jesteśmy w stanie sprzedać swoją ofertę.
Brak recenzji gości
To jest akurat problem, który dotyczy nie tylko stron bezpośrednich. Jasne, że wiele hoteli zbiera recenzje na portalach pośredniczących, ale przecież strona bezpośrednia to wizytówka z której należy być dumnym. Opinia, w której gość dziękuje nam za udany pobyt, czy deklaruje, że na pewno do nas wróci to coś, co wielu pozwoli spojrzeć na nas jak na kogoś godnego zaufania.