Marketing w hotelarstwie. Atrakcyjna strona internetowa hotelu.


marketing w hotelarstwie atrakcyjna strona

Pamiętacie artykuł, Marketing w hotelarstwie - 5 błędów na stronach www hoteli? Jeśli nie, to zachęcam do lektury. Teraz czas odpowiedzieć sobie na pytanie, co właściwie powinno się znaleźć, na profesjonalnie wykonanej i atrakcyjnej stronie internetowej naszego hotelu?
 

Odpowiedzmy sobie, co chcemy pokazać gościom.

Potem im to pokażmy. Sprawmy, aby już przy pierwszym kontakcie z naszą witryną, trafili na to, co sprawia, że jesteśmy lepsi niż nasza konkurencja. Zdążyliście pewnie zauważyć, że niezależnie od poruszanego tematu cyklicznie pojawia się argument o wyróżnikach. Uspokajam, to celowy zabieg. W myśl zasady “im częściej powtarzam, tym lepiej pamiętam”. Wielu hotelarzy ciągle zapomina o tym, aby wyróżnić swój hotel, także na poziomie własnej strony internetowej. Nie ma co się łudzić, zdjęcia, czy ofertę ma każdy, ale czy każdy ma jasno opisane co go wyróżnia? No właśnie. Niby nic, ale wyobraźmy sobie sytuacje, w której gość, jest już niemal zdecydowany na wybór naszej oferty, bo mamy dobre ceny. Okazuje się jednak, że nie może znaleźć na naszej stronie tego, co go interesuje. Co wtedy? Jest mała szansa, że będzie szukać u nas. Po prostu pójdzie dalej. Najważniejsze rzeczy, nie tylko dla nas ale przede wszystkim dla gości, powinny być najbardziej widoczne.  

Czas na odchudzanie.. stron internetowych:)

Od tego właściwie, powinniśmy zacząć porządki. Ciężka strona, to taka, która oparta jest na przestarzałych technologiach, i jest przeładowana treściami. Bardzo ważny jest też serwer, na którym nasza witryna się znajduje. Zbyt obciążony serwer, to także wolniejsze wczytywanie strony. Kombinacja tych czynników, skutkuje tym, że nasza strona zwyczajnie zbyt długo wczytuje się użytkownikom. Co to oznacza w praktyce? Oznacza to ni mniej, ni więcej, że, istnieje większe prawdopodobieństwo rezygnacji użytkownika zanim zapozna się z naszą ofertą. Więc nawet jeśli oferta jest niezwykle atrakcyjna, część z potencjalnych gości nie będzie miała okazji się z nią zapoznać. Ale sama lekkość nie wystarczy. Prostota jest dziś w cenie, nie tylko jeśli chodzi o sam wygląd strony, ale także o treści na niej zamieszczone. Przekażmy odwiedzającym te treści, które mogą ich zainteresować. Ściany tekstu już dziś wychodzą z mody, użytkownicy chcą jasnych i prostych komunikatów. Jest to także korzyść dla hotelu, bo ułatwia i przyspiesza podjęcie decyzji o rezerwacji. Pozwoliłem sobie przeprowadzić anonimową ankietę. Okazuje się, że 84% ludzi, wchodzących na bezpośrednie strony hoteli, rezygnuje, jeśli strona im się nie podoba, lub wyświetla nieprawidłowo. Faktycznie, coś jest na rzeczy, po prostu mamy mniejsze zaufanie, jeśli "produkt", źle się prezentuje.  Dobra cena względem konkurencji dzisiaj nie wystarczy, liczy się też otoczka.  

Prezentacja naszej marki to promocja hotelu.

Nasza witryna, to nasz pierwszy komunikat w stronę gościa, zadbajmy, by odpowiednio go zapamiętał. Pomyślmy o logo naszego hotelu, czy prezentuje się należycie. Czy zapada w pamięć? Czy jego wygląd jest profesjonalny, elegancki i spójny z resztą naszych treści? Spójny wygląd to podstawa. Właściwie każdy hotel, może sobie dziś pozwolić, na własną stronę internetową. To oczywiście świetny pomysł, jednak zadbajmy, żeby nie sprawiała wrażenia wykonanej w latach 90.  Strona to nie labirynt, tak jak wspomniałem wyżej, jeśli gość nie znajdzie czegoś od razu, to poszuka innego hotelu. Więc nie utrudniajmy poruszania się po stronie, gość powinien intuicyjnie móc trafić na te informacje, których od nas oczekuje. Jasny podział na sekcje to kolejny pomysł, który pozwoli uniknąć zbędnego bałaganu na naszej stronie. Bardzo ważne jest, aby nie przesadzać z ilością zakładek. Najważniejsze funkcje powinny być najbardziej widoczne. Zwłaszcza mapa dojazdu, i jeśli to możliwe, odległości od istotnych dla gości miejsc. W końcu nie samym hotelem człowiek żyje:) Stwórz atrakcyjną stronę www.  

Funkcja sprzedażowa

Przejrzysty formularz rezerwacyjny wraz z dobrze rozpisaną ofertą pozwoli gościom znacznie szybciej podjąć decyzję zakupową. W połączeniu z resztą czynników które podałem wcześniej, szanse na rezerwacje znacznie wzrosną. Pamiętajmy także, by odpowiednio wkomponować aktualne oferty specjalne. Do maksimum wykorzystać te rzeczy, które sprawią, że potencjalny gość zdecyduje się właśnie na naszą ofertę. Tutaj pojawia się też kwestia aktualności oferty. Dobrze napisane, i świeże treści, plus integracja z portalami społecznościowymi naszego hotelu, zbuduje w naszych potencjalnych gościach zainteresowanie tym, co mamy do przekazania. Hotel który chce rozmawiać z gośćmi, i pokazuje świeże i interesujące treści, to taki, który będzie się interesował ich potrzebami. Pamiętajmy jednak, by we wszystkich kanałach treści były jak najświeższe. Brzmi banalnie? Jednak przeglądając strony przeróżnych obiektów hotelowych, o różnych standardach, wiele razy trafiłem na sytuacje, kiedy na stronie opublikowana była oferta specjalna.. sprzed kilku lat. Takie rzeczy, mnie osobiście, zupełnie zniechęcają i wręcz odciągają od podjęcia decyzji.  

Zdjęcia, grafiki i treści własne.

Jakość, pomysł, i własna inwencja. Najwięksi gracze na rynku hotelarskim wiedzą, że marketing w hotelarstwie, to dobre przedstawienie treści. Z kogo brać przykład, jak nie z tych, którzy robią to dobrze? Wystarczy poświęcić trochę czasu, i chęci. Nawet jeśli zainwestujemy w profesjonalną sesje zdjęciową, to nie będą to stracone pieniądze. To dla nas korzyść. Wielu hotelarzy zdaje się o tym nie pamiętać. Każdy sposób prezentacji jest dobry. Jeśli jest odpowiedniej jakości.  Jeśli połączymy wszystkie te rzeczy, o których napisałem, w jedną spójną całość, przyniesie nam to więcej gości i lepszą rozpoznawalność. Dobra strona internetowa, to pierwszy krok do dobrej strategii promocji hotelu. Dodając do tego dobrze wykonaną prace w innych kanałach sprzedaży, sukces murowany. Wszystko zależy od nas.    
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl