Marketing w hotelarstwie – jak Polacy spędzają wakacje.


marekting w hotelarstwie oferta wakacyjna

Wakacje to dla większości obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Wydawałoby się więc, że skoro hotel ma odpowiednio dużo gości, to nie ma potrzeby niczego zmieniać. Czy rzeczywiście sprawa jest aż tak prosta? Czy skoro w sezonie nasz hotel jest pełen gości to zmiany są niepotrzebne? Wreszcie, czy marketing w hotelarstwie nie wymaga ostatnio większej elastyczności?

Ile czasu spędzamy na wakacjach?

Według portalu wakacje.pl w terminie od początku lipca do końca sierpnia 2016, blisko 70% badanych polaków spędziło na wakacjach 7 dni. Jest to dla nas o tyle pomocna statystyka, że pomaga w zbudowaniu oferty w ten sposób, by okazać gościom zainteresowanie na odpowiednim poziomie, przez całą długość ich pobytu w naszym hotelu. Drugą najczęściej wybieraną długością pobytu, jest pobyt 14 dniowy. Jednak jest to wybór zaledwie 9% badanych użytkowników. Możemy więc zakładać, że polacy zamiast długich dwutygodniowych wyjazdów wakacyjnych wolą nieco krótsze wypady z większą intensywnością. Coraz częściej polacy decydują się na więcej niż jeden wyjazd w ciągu roku.

Jakie obiekty wybieramy?

Ten sam portal przeprowadził również badania na temat klasyfikacji obiektów wybieranych przez polaków. Badani najczęściej wybierali hotele 4 gwiazdkowe (45% badanych) oraz hotele 3 gwiazdkowe (blisko 37% badanych). Świadczy to o tym, że polacy wybierający się na wakacje oczekują pewnej określonej jakości oferowanej przez hotel. Według statystyk portalu dzisiaj nie wystarcza nam już wygodny nocleg w malowniczym miejscu. Gotowi są wybrać hotel o wyższym standardzie, pod warunkiem, że zapewni im dodatkowe atrakcje.

Jakie dodatki lubimy na wakacjach?

Wakacje, to okres w roku, który nieodłącznie kojarzy się z piękną, słoneczną pogodą. Coraz częściej lubimy korzystać z zabiegów SPA w obiekcie, czy z czynnego wypoczynku. Rzecz jasna podróżujący, którzy wybierają się na wakacje ze swoimi pociechami, chcą mieć pewność, że ich dzieci nie będą się nudzić, dlatego warto zapewnić rozrywkę najmłodszym, podobnie jak w przypadku opisywanej przeze mnie niedawno oferty na weekend czerwcowy. Dzieciom moim zdaniem należy poświęcić naprawdę sporo uwagi, bo jeśli one będą zadowolone z pobytu, jest szansa, że następnym razem będą namawiać rodziców na powrót.

Lato, lato czyli klient patrzy.

W ofercie wakacyjnej zdjęcia powinny przedstawiać piękną pogodę, i wszystkie te atrakcje, które się z nią kojarzą. Uśmiechnięte rodziny spędzające razem czas, czy bawiące się dzieci w trakcie wizyty u nas to także coś, co świetnie działa na wyobraźnie potencjalnych gości. W szacie graficznej oferty powinny dominować letnie, ciepłe kolory. Wszystkie dostępne opcje powinny być przejrzyście wyróżnione. Dodatkowo świetnym, bardzo modnym ostatnio pomysłem jest opcja “dłużej czyli taniej”. Warto wyraźnie wyróżnić, co możemy zaoferować, jeśli nie u siebie, to jakie letnie atrakcje znajdują się w naszej najbliższej okolicy. Warto to również ująć na fotografiach.

Wyprzedź swoją konkurencję.

Nie czas stać w miejscu.

Marketing hotelu ma to do siebie, że jeśli my staniemy w miejscu, to nasza konkurencja ruszy do przodu, i jeśli będziemy przekonani o tym, że oferta zeszłoroczna była świetna, bo mieliśmy komplet, może się okazać, że konkurencja ma w swojej ofercie coś, co nie przyszło nam do głowy, a co stawia ich w lepszej pozycji sprzedażowej. Dlatego właśnie, uważam, że należy nieustannie obserwować trendy na lato, nie tylko w turystyce, ale w całym sektorze usługowym. Kto wie, może znajdziemy coś, co stanie się dla nas inspiracją, która sprawi, że nasza oferta będzie hitem. Elastyczność pakietów, i dostosowanie do zmieniających się trendów to ważna część promocji hotelu.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl