Marketing w hotelarstwie – jak Polacy spędzają wakacje.


marekting w hotelarstwie oferta wakacyjna

Wakacje to dla większości obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Wydawałoby się więc, że skoro hotel ma odpowiednio dużo gości, to nie ma potrzeby niczego zmieniać. Czy rzeczywiście sprawa jest aż tak prosta? Czy skoro w sezonie nasz hotel jest pełen gości to zmiany są niepotrzebne? Wreszcie, czy marketing w hotelarstwie nie wymaga ostatnio większej elastyczności?

Ile czasu spędzamy na wakacjach?

Według portalu wakacje.pl w terminie od początku lipca do końca sierpnia 2016, blisko 70% badanych polaków spędziło na wakacjach 7 dni. Jest to dla nas o tyle pomocna statystyka, że pomaga w zbudowaniu oferty w ten sposób, by okazać gościom zainteresowanie na odpowiednim poziomie, przez całą długość ich pobytu w naszym hotelu. Drugą najczęściej wybieraną długością pobytu, jest pobyt 14 dniowy. Jednak jest to wybór zaledwie 9% badanych użytkowników. Możemy więc zakładać, że polacy zamiast długich dwutygodniowych wyjazdów wakacyjnych wolą nieco krótsze wypady z większą intensywnością. Coraz częściej polacy decydują się na więcej niż jeden wyjazd w ciągu roku.

Jakie obiekty wybieramy?

Ten sam portal przeprowadził również badania na temat klasyfikacji obiektów wybieranych przez polaków. Badani najczęściej wybierali hotele 4 gwiazdkowe (45% badanych) oraz hotele 3 gwiazdkowe (blisko 37% badanych). Świadczy to o tym, że polacy wybierający się na wakacje oczekują pewnej określonej jakości oferowanej przez hotel. Według statystyk portalu dzisiaj nie wystarcza nam już wygodny nocleg w malowniczym miejscu. Gotowi są wybrać hotel o wyższym standardzie, pod warunkiem, że zapewni im dodatkowe atrakcje.

Jakie dodatki lubimy na wakacjach?

Wakacje, to okres w roku, który nieodłącznie kojarzy się z piękną, słoneczną pogodą. Coraz częściej lubimy korzystać z zabiegów SPA w obiekcie, czy z czynnego wypoczynku. Rzecz jasna podróżujący, którzy wybierają się na wakacje ze swoimi pociechami, chcą mieć pewność, że ich dzieci nie będą się nudzić, dlatego warto zapewnić rozrywkę najmłodszym, podobnie jak w przypadku opisywanej przeze mnie niedawno oferty na weekend czerwcowy. Dzieciom moim zdaniem należy poświęcić naprawdę sporo uwagi, bo jeśli one będą zadowolone z pobytu, jest szansa, że następnym razem będą namawiać rodziców na powrót.

Lato, lato czyli klient patrzy.

W ofercie wakacyjnej zdjęcia powinny przedstawiać piękną pogodę, i wszystkie te atrakcje, które się z nią kojarzą. Uśmiechnięte rodziny spędzające razem czas, czy bawiące się dzieci w trakcie wizyty u nas to także coś, co świetnie działa na wyobraźnie potencjalnych gości. W szacie graficznej oferty powinny dominować letnie, ciepłe kolory. Wszystkie dostępne opcje powinny być przejrzyście wyróżnione. Dodatkowo świetnym, bardzo modnym ostatnio pomysłem jest opcja “dłużej czyli taniej”. Warto wyraźnie wyróżnić, co możemy zaoferować, jeśli nie u siebie, to jakie letnie atrakcje znajdują się w naszej najbliższej okolicy. Warto to również ująć na fotografiach.

Wyprzedź swoją konkurencję.

Nie czas stać w miejscu.

Marketing hotelu ma to do siebie, że jeśli my staniemy w miejscu, to nasza konkurencja ruszy do przodu, i jeśli będziemy przekonani o tym, że oferta zeszłoroczna była świetna, bo mieliśmy komplet, może się okazać, że konkurencja ma w swojej ofercie coś, co nie przyszło nam do głowy, a co stawia ich w lepszej pozycji sprzedażowej. Dlatego właśnie, uważam, że należy nieustannie obserwować trendy na lato, nie tylko w turystyce, ale w całym sektorze usługowym. Kto wie, może znajdziemy coś, co stanie się dla nas inspiracją, która sprawi, że nasza oferta będzie hitem. Elastyczność pakietów, i dostosowanie do zmieniających się trendów to ważna część promocji hotelu.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl