Marketing w hotelarstwie – jak Polacy spędzają wakacje.


marekting w hotelarstwie oferta wakacyjna

Wakacje to dla większości obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Wydawałoby się więc, że skoro hotel ma odpowiednio dużo gości, to nie ma potrzeby niczego zmieniać. Czy rzeczywiście sprawa jest aż tak prosta? Czy skoro w sezonie nasz hotel jest pełen gości to zmiany są niepotrzebne? Wreszcie, czy marketing w hotelarstwie nie wymaga ostatnio większej elastyczności?

Ile czasu spędzamy na wakacjach?

Według portalu wakacje.pl w terminie od początku lipca do końca sierpnia 2016, blisko 70% badanych polaków spędziło na wakacjach 7 dni. Jest to dla nas o tyle pomocna statystyka, że pomaga w zbudowaniu oferty w ten sposób, by okazać gościom zainteresowanie na odpowiednim poziomie, przez całą długość ich pobytu w naszym hotelu. Drugą najczęściej wybieraną długością pobytu, jest pobyt 14 dniowy. Jednak jest to wybór zaledwie 9% badanych użytkowników. Możemy więc zakładać, że polacy zamiast długich dwutygodniowych wyjazdów wakacyjnych wolą nieco krótsze wypady z większą intensywnością. Coraz częściej polacy decydują się na więcej niż jeden wyjazd w ciągu roku.

Jakie obiekty wybieramy?

Ten sam portal przeprowadził również badania na temat klasyfikacji obiektów wybieranych przez polaków. Badani najczęściej wybierali hotele 4 gwiazdkowe (45% badanych) oraz hotele 3 gwiazdkowe (blisko 37% badanych). Świadczy to o tym, że polacy wybierający się na wakacje oczekują pewnej określonej jakości oferowanej przez hotel. Według statystyk portalu dzisiaj nie wystarcza nam już wygodny nocleg w malowniczym miejscu. Gotowi są wybrać hotel o wyższym standardzie, pod warunkiem, że zapewni im dodatkowe atrakcje.

Jakie dodatki lubimy na wakacjach?

Wakacje, to okres w roku, który nieodłącznie kojarzy się z piękną, słoneczną pogodą. Coraz częściej lubimy korzystać z zabiegów SPA w obiekcie, czy z czynnego wypoczynku. Rzecz jasna podróżujący, którzy wybierają się na wakacje ze swoimi pociechami, chcą mieć pewność, że ich dzieci nie będą się nudzić, dlatego warto zapewnić rozrywkę najmłodszym, podobnie jak w przypadku opisywanej przeze mnie niedawno oferty na weekend czerwcowy. Dzieciom moim zdaniem należy poświęcić naprawdę sporo uwagi, bo jeśli one będą zadowolone z pobytu, jest szansa, że następnym razem będą namawiać rodziców na powrót.

Lato, lato czyli klient patrzy.

W ofercie wakacyjnej zdjęcia powinny przedstawiać piękną pogodę, i wszystkie te atrakcje, które się z nią kojarzą. Uśmiechnięte rodziny spędzające razem czas, czy bawiące się dzieci w trakcie wizyty u nas to także coś, co świetnie działa na wyobraźnie potencjalnych gości. W szacie graficznej oferty powinny dominować letnie, ciepłe kolory. Wszystkie dostępne opcje powinny być przejrzyście wyróżnione. Dodatkowo świetnym, bardzo modnym ostatnio pomysłem jest opcja “dłużej czyli taniej”. Warto wyraźnie wyróżnić, co możemy zaoferować, jeśli nie u siebie, to jakie letnie atrakcje znajdują się w naszej najbliższej okolicy. Warto to również ująć na fotografiach.

Wyprzedź swoją konkurencję.

Nie czas stać w miejscu.

Marketing hotelu ma to do siebie, że jeśli my staniemy w miejscu, to nasza konkurencja ruszy do przodu, i jeśli będziemy przekonani o tym, że oferta zeszłoroczna była świetna, bo mieliśmy komplet, może się okazać, że konkurencja ma w swojej ofercie coś, co nie przyszło nam do głowy, a co stawia ich w lepszej pozycji sprzedażowej. Dlatego właśnie, uważam, że należy nieustannie obserwować trendy na lato, nie tylko w turystyce, ale w całym sektorze usługowym. Kto wie, może znajdziemy coś, co stanie się dla nas inspiracją, która sprawi, że nasza oferta będzie hitem. Elastyczność pakietów, i dostosowanie do zmieniających się trendów to ważna część promocji hotelu.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl