Marketing w hotelarstwie – jak Polacy spędzają wakacje


marekting w hotelarstwie oferta wakacyjna

Wakacje to dla większości obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Wydawałoby się więc, że skoro hotel ma odpowiednio dużo gości, to nie ma potrzeby niczego zmieniać. Czy rzeczywiście sprawa jest aż tak prosta? Czy skoro w sezonie nasz hotel jest pełen gości to zmiany są niepotrzebne? Wreszcie, czy marketing w hotelarstwie nie wymaga ostatnio większej elastyczności?

Ile czasu spędzamy na wakacjach?

Według portalu wakacje.pl w terminie od początku lipca do końca sierpnia 2016, blisko 70% badanych polaków spędziło na wakacjach 7 dni. Jest to dla nas o tyle pomocna statystyka, że pomaga w zbudowaniu oferty w ten sposób, by okazać gościom zainteresowanie na odpowiednim poziomie, przez całą długość ich pobytu w naszym hotelu. Drugą najczęściej wybieraną długością pobytu, jest pobyt 14 dniowy. Jednak jest to wybór zaledwie 9% badanych użytkowników. Możemy więc zakładać, że polacy zamiast długich dwutygodniowych wyjazdów wakacyjnych wolą nieco krótsze wypady z większą intensywnością. Coraz częściej polacy decydują się na więcej niż jeden wyjazd w ciągu roku.

Jakie obiekty wybieramy?

Ten sam portal przeprowadził również badania na temat klasyfikacji obiektów wybieranych przez polaków. Badani najczęściej wybierali hotele 4 gwiazdkowe (45% badanych) oraz hotele 3 gwiazdkowe (blisko 37% badanych). Świadczy to o tym, że polacy wybierający się na wakacje oczekują pewnej określonej jakości oferowanej przez hotel. Według statystyk portalu dzisiaj nie wystarcza nam już wygodny nocleg w malowniczym miejscu. Gotowi są wybrać hotel o wyższym standardzie, pod warunkiem, że zapewni im dodatkowe atrakcje.

Jakie dodatki lubimy na wakacjach?

Wakacje, to okres w roku, który nieodłącznie kojarzy się z piękną, słoneczną pogodą. Coraz częściej lubimy korzystać z zabiegów SPA w obiekcie, czy z czynnego wypoczynku. Rzecz jasna podróżujący, którzy wybierają się na wakacje ze swoimi pociechami, chcą mieć pewność, że ich dzieci nie będą się nudzić, dlatego warto zapewnić rozrywkę najmłodszym, podobnie jak w przypadku opisywanej przeze mnie niedawno oferty na weekend czerwcowy. Dzieciom moim zdaniem należy poświęcić naprawdę sporo uwagi, bo jeśli one będą zadowolone z pobytu, jest szansa, że następnym razem będą namawiać rodziców na powrót.

Lato, lato czyli klient patrzy

W ofercie wakacyjnej zdjęcia powinny przedstawiać piękną pogodę, i wszystkie te atrakcje, które się z nią kojarzą. Uśmiechnięte rodziny spędzające razem czas, czy bawiące się dzieci w trakcie wizyty u nas to także coś, co świetnie działa na wyobraźnie potencjalnych gości. W szacie graficznej oferty powinny dominować letnie, ciepłe kolory. Wszystkie dostępne opcje powinny być przejrzyście wyróżnione. Dodatkowo świetnym, bardzo modnym ostatnio pomysłem jest opcja “dłużej czyli taniej”. Warto wyraźnie wyróżnić, co możemy zaoferować, jeśli nie u siebie, to jakie letnie atrakcje znajdują się w naszej najbliższej okolicy. Warto to również ująć na fotografiach.

Wyprzedź swoją konkurencję.

Nie czas stać w miejscu

Marketing hotelu ma to do siebie, że jeśli my staniemy w miejscu, to nasza konkurencja ruszy do przodu, i jeśli będziemy przekonani o tym, że oferta zeszłoroczna była świetna, bo mieliśmy komplet, może się okazać, że konkurencja ma w swojej ofercie coś, co nie przyszło nam do głowy, a co stawia ich w lepszej pozycji sprzedażowej. Dlatego właśnie, uważam, że należy nieustannie obserwować trendy na lato, nie tylko w turystyce, ale w całym sektorze usługowym. Kto wie, może znajdziemy coś, co stanie się dla nas inspiracją, która sprawi, że nasza oferta będzie hitem. Elastyczność pakietów, i dostosowanie do zmieniających się trendów to ważna część promocji hotelu.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...

Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? - miniatura Jak zachęcić Gości do rezerwacji bezpośrednich – 5 najlepszych rozwiązań? Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie loj...

Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? - miniatura Czy inwestować w reklamę internetową w 2023 roku? Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chce...

Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! - miniatura Jak reagować na komentarze od Gości – 4 wskazówki! Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i&...

Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? - miniatura Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku? W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obi...

Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? - miniatura Jak duży wpływ na sprzedaż ma recepcja hotelu? Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od j...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! - miniatura Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek! Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o cz...