Marketing w hotelu, czyli kim są nasi goście?


marketing w hotelu kim są nasi goście

Na pierwszy rzut oka marketing w hotelu, zwłaszcza z perspektywy hotelarza to nic trudnego, prawda? Przecież mam gości, hotel nigdy nie stoi pusty, w sezonie pełne obłożenie! Jasne, że mogłoby być lepiej, ale zawsze może być gorzej. Nic bardziej mylnego! Warto pomyśleć o tym, dlaczego poza sezonem nie ma aż tylu gości i co zrobić, żeby było ich więcej. Co będzie najlepszą receptą w tym wypadku? Sprawdzenie kim, są nasi goście.

Skąd pochodzą nasi goście?

Wydaje się banalne? Otóż to. Wydaje się. Bo tylko na pierwszy rzut oka wiemy, kto nas odwiedza. Warto skupić się nad tym chwilę dłużej i zwrócić uwagę, skąd najczęściej przybywają do nas goście. Czy są to ludzie z naszego regionu? Czy może z drugiego końca Polski, a może to po prostu ludzie, którzy chcą oderwać się od codzienności i spróbować czegoś innego? Poznanie gościa to także marketing w hotelu, im lepiej określimy skąd są, tym lepiej trafimy w ich potrzeby.

Goście, goście, znaczy właściwie kto?

Często bywa tak, że hotele, zwłaszcza te bez opracowanej strategii marketingowej, nie mają świadomości kto, tak naprawdę ich odwiedza. Może nasz hotel jest takim, w którym czas lubią spędzać całe rodziny? Może tylko pary? Może są to większe grupy znajomych? Może klienci biznesowi są naszą największą grupą? Określenie dominującej grupy to już duży sukces, bo pozwoli dopasować ofertę. Warto skrupulatnie sprawdzać jacy goście nas odwiedzają i dlaczego właśnie oni. Recepcja pełni kluczową rolę w poznaniu gości, to ona jako pierwsza odpowiada za marketing hotelu, podczas bezpośredniego kontaktu z klientem.

Poznanie gościa pozwoli nam zwiększyć znacznie naszą sprzedaż. Chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią? Wystarczy trochę chęci i odpowiednie podejście do naszego gościa. Prędzej, czy później przyniesie nam to zamierzone efekty.

Marketing w hotelu, czyli czego chce nasz gość?

Komunikacja i dobry kontakt to dziś podstawa w każdym biznesie, hotelarstwo nie jest tu wyjątkiem. Warto sprawić by potrzeby gościa zostały spełnione. Musimy wiedzieć, czego nasz gość od nas oczekuje. Przyjeżdża tylko odpocząć? Zobaczyć okoliczne atrakcje? Czy może chce połączyć pracę z odpoczynkiem. To ważna rzecz podczas konstruowania oferty. Tak by gość dostał dokładnie to, czego od nas potrzebuje. Pakiety powinny być elastyczne, tak by gość mógł wybrać dokładnie to, czego chce. Dlatego warto śledzić również, które usługi są wybierane najchętniej. To będzie skutkowało poleceniem nas dalej albo i jego powtórną wizytą. Dlatego tak ważne jest, by śledzić opinie gości, i wychodzić im naprzeciw. To pozwoli nam odpowiednio szybko weryfikować to, co oferujemy.

Masz coś, co może zainteresować gościa? Na co czekasz?!

Zdziwi was pewnie to, co napiszę, ale wiele hoteli nie zdaje sobie sprawy ze swoich atutów. Więc pamiętajcie o tym, by podkreślić to, co wyróżnia was na tle konkurencji. Słyszeliście to już pewnie setki razy, ale to rzecz, której nie można pominąć. Dobrze opisane wyróżniki, to coś co zapadnie w pamięć.

Poznaj swoich gości

Masz gościa? To go trzymaj.

Kiedy oferta trafia do tej grupy, do której byśmy chcieli, i wszystkie potrzeby naszych gości zostały spełnione, a pobyt gość ocenia jako bardzo udany, co dalej? Musimy mu podziękować za wizytę, to sprawi, że poczuje się dodatkowo doceniony, może warto zaproponować jakiś rabat w przypadku następnej wizyty? W końcu kto nie lubi rabatów! Przecież skoro gość był zadowolony, to jest duża szansa, że będzie chciał do nas wrócić, zamiast szukać nowego miejsca. Zachęta jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Hotel, który dba o nas nawet po zakończeniu wizyty, to taki, do którego chcemy wracać.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek
Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi się do gran...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Hotel Search – Badania branży hotelarskiej! - miniatura Google Hotel Search – Badania branży hotelarskiej!
Kilka dni temu opisałem, jak wygląda i na czym polega usługa Google Hotel Search. Nadeszła chwila, kiedy nasze badania przeprowadzone wśród...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl