Marketing w hotelu, czyli kim są nasi goście?


marketing w hotelu kim są nasi goście

Na pierwszy rzut oka marketing w hotelu, zwłaszcza z perspektywy hotelarza to nic trudnego, prawda? Przecież mam gości, hotel nigdy nie stoi pusty, w sezonie pełne obłożenie! Jasne, że mogłoby być lepiej, ale zawsze może być gorzej. Nic bardziej mylnego! Warto pomyśleć o tym, dlaczego poza sezonem nie ma aż tylu gości i co zrobić, żeby było ich więcej. Co będzie najlepszą receptą w tym wypadku? Sprawdzenie kim, są nasi goście.

Skąd pochodzą nasi goście?

Wydaje się banalne? Otóż to. Wydaje się. Bo tylko na pierwszy rzut oka wiemy, kto nas odwiedza. Warto skupić się nad tym chwilę dłużej i zwrócić uwagę, skąd najczęściej przybywają do nas goście. Czy są to ludzie z naszego regionu? Czy może z drugiego końca Polski, a może to po prostu ludzie, którzy chcą oderwać się od codzienności i spróbować czegoś innego? Poznanie gościa to także marketing w hotelu, im lepiej określimy skąd są, tym lepiej trafimy w ich potrzeby.

Goście, goście, znaczy właściwie kto?

Często bywa tak, że hotele, zwłaszcza te bez opracowanej strategii marketingowej, nie mają świadomości kto, tak naprawdę ich odwiedza. Może nasz hotel jest takim, w którym czas lubią spędzać całe rodziny? Może tylko pary? Może są to większe grupy znajomych? Może klienci biznesowi są naszą największą grupą? Określenie dominującej grupy to już duży sukces, bo pozwoli dopasować ofertę. Warto skrupulatnie sprawdzać jacy goście nas odwiedzają i dlaczego właśnie oni. Recepcja pełni kluczową rolę w poznaniu gości, to ona jako pierwsza odpowiada za marketing hotelu, podczas bezpośredniego kontaktu z klientem.

Poznanie gościa pozwoli nam zwiększyć znacznie naszą sprzedaż. Chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią? Wystarczy trochę chęci i odpowiednie podejście do naszego gościa. Prędzej, czy później przyniesie nam to zamierzone efekty.

Marketing w hotelu, czyli czego chce nasz gość?

Komunikacja i dobry kontakt to dziś podstawa w każdym biznesie, hotelarstwo nie jest tu wyjątkiem. Warto sprawić by potrzeby gościa zostały spełnione. Musimy wiedzieć, czego nasz gość od nas oczekuje. Przyjeżdża tylko odpocząć? Zobaczyć okoliczne atrakcje? Czy może chce połączyć pracę z odpoczynkiem. To ważna rzecz podczas konstruowania oferty. Tak by gość dostał dokładnie to, czego od nas potrzebuje. Pakiety powinny być elastyczne, tak by gość mógł wybrać dokładnie to, czego chce. Dlatego warto śledzić również, które usługi są wybierane najchętniej. To będzie skutkowało poleceniem nas dalej albo i jego powtórną wizytą. Dlatego tak ważne jest, by śledzić opinie gości, i wychodzić im naprzeciw. To pozwoli nam odpowiednio szybko weryfikować to, co oferujemy.

Masz coś, co może zainteresować gościa? Na co czekasz?!

Zdziwi was pewnie to, co napiszę, ale wiele hoteli nie zdaje sobie sprawy ze swoich atutów. Więc pamiętajcie o tym, by podkreślić to, co wyróżnia was na tle konkurencji. Słyszeliście to już pewnie setki razy, ale to rzecz, której nie można pominąć. Dobrze opisane wyróżniki, to coś co zapadnie w pamięć.

Poznaj swoich gości

Masz gościa? To go trzymaj.

Kiedy oferta trafia do tej grupy, do której byśmy chcieli, i wszystkie potrzeby naszych gości zostały spełnione, a pobyt gość ocenia jako bardzo udany, co dalej? Musimy mu podziękować za wizytę, to sprawi, że poczuje się dodatkowo doceniony, może warto zaproponować jakiś rabat w przypadku następnej wizyty? W końcu kto nie lubi rabatów! Przecież skoro gość był zadowolony, to jest duża szansa, że będzie chciał do nas wrócić, zamiast szukać nowego miejsca. Zachęta jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Hotel, który dba o nas nawet po zakończeniu wizyty, to taki, do którego chcemy wracać.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl